Jakbyś zauważył, to już od dłuższego czasu podejmowane są kroki, mające wyeliminować tę "zręcznościówkę". Poprzez limity "rozsuwające" szybkość ataków, przez brak wyświetlanych milisekund po losowe dodawanie/skracanie czasu ataku.
Tak więc próba ograniczenia tego elementu nie jest żadną nowością, nie zaczęła się ani dziś, ani wczoraj.
Skoro Plemiona to gra strategiczna, więc jej elementem jest zaplanowanie i przeprowadzenie skutecznego ataku bądź obrony. Od zawsze obrońca w tej grze miał większe szanse niż atakujący, choćby przez możliwość wpakowania większej ilości defa do wioski, a atakujący jakoś nie kumulują wojsk w ataku i do tego jesteśmy przyzwyczajeni. Bunkry nie do rozbicia to standard.
Nie wiem jak element losowy w ograniczeniu szybkości wysyłanego ataku ma się do strategii zaplanowanej w przejęciu wioski, chyba tylko możliwość łatwiejszego klinowania dla obrońcy.
Wspominane wcześniej ograniczenie dopasowania defa zaraz po szlachcie... W końcu udało się zdobyć, ale ten co stracił musi mieć fory przy odbijaniu?
Wspomniane też było ograniczenie w fejkowaniu, które jest elementem strategii bo dzięki temu wprowadzamy zamęt. Jak to się ma idei gry strategicznej? Obrońca w popłochu kasuje konto, bo ma zbyt dużo na liczniku? Trudniej mu bronić i rozeznać się? O to chodzi, na tym polega strategia.
Tego typu ograniczenia co są wprowadzane, to działania, by ułatwić grę tym co na plemiona zaglądają, dla początkujących (dzięki temu nie nauczą się nigdy
) Niedługo wioska będzie bronić się sama
Pewnie niedługo pojawi się świat, na którym będzie można przejmować tylko szare wioski, w których elementem losowym będzie ilość wojska w barbarkach
, wtedy wszyscy będą szczęśliwi, a strategia będzie polegała na posiadaniu najbardziej rozbudowanych wiosek
Co do oszustw. Niech mi ktoś powie jak można oszukiwać na farmieniu. Jakoś mnie to przerosło, bo sama nie znoszę tego etapu.
Dzięki bogu gram na starszych światach, więc te nowinki mnie jakoś nie dotyczą i bynajmniej zupełnie nie zachęcają, by grać na takim dziwolągu.