To byłoby wręcz wejście na pole zupełnie oddzielnego typu działalności biznesowej. InnoGames, to firma produkująca gry, a nie zajmująca się platformami płatności internetowych.
W dobie globalizacji, koncernów, karteli łączących różne dziedziny raczej nie byłoby to karkołomne wyzwanie.
Ale domyślam się, że zmiana statutu firmy to dla Innogames zbyt wiele zachodu, skoro dla Was było zbyt wiele zachodu, by skutecznie poinformować graczy o zmianach dotyczących płatności kk.
(...) Okej, wchodzę w pole absurdu. Ale w końcu tam to nas doprowadzi
.
Wchodzisz w strefę absurdu, bo zaczynasz operować skrajnościami. Nie każę Wam produkować serwerów, etc. Ale własny portal płatniczy to nie jest jakaś
res impossibilis.
Nie macie takich obostrzeń, jak np. branża hotelarska, która ma swoją własną ustawę.
Albo po prostu poszukajcie portal płatniczy, który jest w stanie zabezpieczyć wszelkie operacje finansowe, jak należy i z nim podpiszcie umowę.
Patrząc z drugiej strony: jeśli płatność byłaby tylko przez tę naszą platformę, to zaraz by się pojawiły głosy typu:
(...)
Litości, Bryft.
"Po co mam zakładać kolejne konto? Mam już konto na Dotpay i Moneybookers."
Czy byłoby to konieczne, kiedy już gracze mj założone konto w grze?
Owszem, tu się rozchodzi o dane personalne, niezbędne do dokonywania i przyjmowania płatności. Ale zawsze można umieścić krótką informację, ocb. Ktoś zapewne uzna, że po co ma takie dane podawać, skoro gra jest darmowa, a on -póki co- nie zamierza wykupywać Premium. Ale przecież nie musi od razu podawać.
Będzie mógł uzupełnić (a właściwie będzie musiał) w momencie, kiedy zdecyduje się wykupić Premkę i dokonać transakcji kk. Jest jeszcze jeden dodatkowy plus tego. Gracz bęzie już na dzień dobry uprzedzony o owej konieczności, więc przez pewien czas zdąży się przyzwyczaić do tej myśli, co w pewnym stopniu zwniweluje początkową dezaprobatę.
"Wy też chcecie moich danych? Niedoczekanie! Nie dam! Nie zapłacę!"
Pffff... Każde transakcje finansowe mają takie same obostrzenia. Nie będzie chciał np. bankowi podać danych, to nie założy konta, czy nie weźmie kredytu. Proste, jak świński ogon po ugotowaniu.
Konsekwencja: spadek przychodu przy bardzo dużych kosztach inwestycji + wzrost liczby niezadowolonych userów.
Nikt normalny tak nie robi.
Owszem, słusznie, że bierzecie pod uwagę także i pejoratywy. Ale, jak już napisałem wyżej, niekoniecznie musi być taki scenariusz, a instrumentów, które zmniejszą prawdopodobieństwo czarnego scenariusza jest wiele. Reklama, nacisk na bezpieczeństwo usług, psychologia, etc.
A czy chcesz powiedzieć, że teraz userzy są wniebowzięci? ^ Że Wasza polityka jest jak najbardziej fair?
Stara odwieczna zasada, Bryft: traktuj klienta, jak człowieka, a zostanie Twoim stałym klientem i jeszcze Ci napędzi następnych.
Szkoda tylko, że ostatnimi czasy, zwł. w tym dzikim kraju, jakim jest Polska, ktoś perfidnie ją przekuł w porzekadełko "Na rynku jest wiele frajerów, można zarobić". I Wy najwyraźniej hołdujecie takiej maksymce.
PR się kłania.
Najsmutniejsze jest to, że jakoś nie mogę oprzeć się wrażeniu, że może to była nawet celowa zagrywka, że gracze nie zostali
wyraźnie poinformowani o tej blokadzie, byleby tylko naciąć graczy, którzy zakupili więcej PP. Brawo! Bardzo chciałbym się mylić co do tego, ale... sam wiesz.
I jeszcze na pytanie mojego współplemieńca, czy może zwrócić PP, poprosić o nowy zakup i zapłatę przelewem, kpiąca odpowiedź, że "można, ale obarczymy Cię 10% kosztów manipulacyjnych". No, userzy z pewnością są zadowoleni Waszą obecną politykę. Po prostu miodzio!
N/c