DeletedUser
Guest
Zawracanie wojsk
Zawrócić wojska można jedynie parę minut po wysłaniu, poźniej trzeba czekać, aż jednostki dotrą na miejsce i wrócą. Chyba nie muszę mówić, że nie jest to zbyt wygodne. Gdy oddziały idą może wiele się zdarzyć: wioska, którą atakujemy, może zostać przejęta przez sprzymierzeńca albo sytuacja odwrotna - nasze wsparcie dochodzi do wioski, należącej już do wroga.
Tak zdarzyło się w moim przypadku. Zajmowałem wioskę, a współplemieniec ofiary wysyłał mu wsparcie, które dotarło już do mojej nowej wioski.
Ale dość wstępu.
Najprościej wytłumaczyć jest mój pomysł na przykładzie.
Wysyłam armię składającą się z 500 pikinierów jako wsparcie do kolegi oddalonego o 90 h ode mnie. Po 20 h wioska została przejęta przez wroga, więc chciałbym odwołać mój oddział. Mój pomysł polega na tym, że za armią posyłany jest oddział 5 zwiadowców (niezależnie od ilości jednostek w wysłanej armii), które są w armii potrzeba 10 zwiadowców, aby odwołać), którzy docierają do mojej armii i następuje powrót.
Czas potrzebny na zawrócenie jednostek jest liczony ze wzoru:
(czas przebyty*prędkość najwol. jedn.)/(prędkość zwiad. - prędkość najwol. jedn.)
czyli w tym przypadku:
(20h*10/3)/(20/3-10/3)=(200/3)/(10/3)=20h
Jeżeli czas na zawrócenie jest większy niż czas dotarcia do celu, to wojsk nie da się cofnąć.
A więc jednostki wrócą po 60 h, bo do czas przebytego dodaje się czas potrzebny na zawrócenie, a to daje czas powrotu JUŻ po dotarciu zwiadowców.
Prędkość jednostek jest liczona w polach na godzinę (pikinier ma prędkość równą trzy i jedna trzecia pola na godzinę, a zwiadowca sześć i dwie trzecie).
Sposób zawracania:
Po upłynięciu tych paru minut, gdy można normalnie zawracać, w Placu zamiast "przerwij" pojawia się "Powrót"
Żeby Wam bardziej uzmysłowić działanie mojego pomysłu stoworzyłem prosty kalkulator, ale już go nie ma, bo pomysł został zapomniany. , więc na jego miejscu są dwa kalkulatory: czasu przemarszu wojsk i kosztów budowy jednostek. A adres to: www.plemiona-kalkulator.yoyo.pl/
Krótkie FAQ:
1.
Q: Co dzieje się ze zwiadowcami?
A: Wracają wraz z armią.
2.
Q:Co to znaczy "czas przebyty"?
A: Jest to czas od momentu wysłania wojsk do momentu wydania rozkazu "zawróć".
4.
Q: Czy zawsze da się zawrócić wojsko?
A: Nie zawsze. Jeżeli czas potrzebny na zawrócenie jest większy niż czas potrzebny do dotarcia do celu, to wojsk nie da się zawrócić.
5.
Q: Jak wygląda rozkaz w "placu" i na podglądzie wioski po rozpoczęciu zawracania wojska?
A: Jest napisane "Powrót z xxx" i jest podany czas, po którym armia wróci do wioski macierzystej.
Liczę na konstruktywną krytykę...
JEŻELI JEST COŚ NIEJASNE TO PYTAĆ.
ZAWRACANIE WOJSK
Proszę czytać wszystko.
Zawrócić wojska można jedynie parę minut po wysłaniu, poźniej trzeba czekać, aż jednostki dotrą na miejsce i wrócą. Chyba nie muszę mówić, że nie jest to zbyt wygodne. Gdy oddziały idą może wiele się zdarzyć: wioska, którą atakujemy, może zostać przejęta przez sprzymierzeńca albo sytuacja odwrotna - nasze wsparcie dochodzi do wioski, należącej już do wroga.
Tak zdarzyło się w moim przypadku. Zajmowałem wioskę, a współplemieniec ofiary wysyłał mu wsparcie, które dotarło już do mojej nowej wioski.
Ale dość wstępu.
Najprościej wytłumaczyć jest mój pomysł na przykładzie.
Wysyłam armię składającą się z 500 pikinierów jako wsparcie do kolegi oddalonego o 90 h ode mnie. Po 20 h wioska została przejęta przez wroga, więc chciałbym odwołać mój oddział. Mój pomysł polega na tym, że za armią posyłany jest oddział 5 zwiadowców (niezależnie od ilości jednostek w wysłanej armii), które są w armii potrzeba 10 zwiadowców, aby odwołać), którzy docierają do mojej armii i następuje powrót.
Czas potrzebny na zawrócenie jednostek jest liczony ze wzoru:
(czas przebyty*prędkość najwol. jedn.)/(prędkość zwiad. - prędkość najwol. jedn.)
czyli w tym przypadku:
(20h*10/3)/(20/3-10/3)=(200/3)/(10/3)=20h
Jeżeli czas na zawrócenie jest większy niż czas dotarcia do celu, to wojsk nie da się cofnąć.
A więc jednostki wrócą po 60 h, bo do czas przebytego dodaje się czas potrzebny na zawrócenie, a to daje czas powrotu JUŻ po dotarciu zwiadowców.
Prędkość jednostek jest liczona w polach na godzinę (pikinier ma prędkość równą trzy i jedna trzecia pola na godzinę, a zwiadowca sześć i dwie trzecie).
Sposób zawracania:
Po upłynięciu tych paru minut, gdy można normalnie zawracać, w Placu zamiast "przerwij" pojawia się "Powrót"
Żeby Wam bardziej uzmysłowić działanie mojego pomysłu stoworzyłem prosty kalkulator, ale już go nie ma, bo pomysł został zapomniany. , więc na jego miejscu są dwa kalkulatory: czasu przemarszu wojsk i kosztów budowy jednostek. A adres to: www.plemiona-kalkulator.yoyo.pl/
Krótkie FAQ:
1.
Q: Co dzieje się ze zwiadowcami?
A: Wracają wraz z armią.
2.
Q:Co to znaczy "czas przebyty"?
A: Jest to czas od momentu wysłania wojsk do momentu wydania rozkazu "zawróć".
4.
Q: Czy zawsze da się zawrócić wojsko?
A: Nie zawsze. Jeżeli czas potrzebny na zawrócenie jest większy niż czas potrzebny do dotarcia do celu, to wojsk nie da się zawrócić.
5.
Q: Jak wygląda rozkaz w "placu" i na podglądzie wioski po rozpoczęciu zawracania wojska?
A: Jest napisane "Powrót z xxx" i jest podany czas, po którym armia wróci do wioski macierzystej.
Liczę na konstruktywną krytykę...
JEŻELI JEST COŚ NIEJASNE TO PYTAĆ.
Ostatnio edytowane przez moderatora: