Zawracanie ataków

  • Rozpoczynający wątek Mikhael
  • Data rozpoczęcia

Czy według Ciebie ten pomysł jest przydatny?

  • Tak.

    Głosy: 121 73,3%
  • Nie.

    Głosy: 30 18,2%
  • Nie mam zdania

    Głosy: 4 2,4%
  • Tak, ale wymaga poprawek

    Głosy: 10 6,1%

  • W sumie głosujących
    165
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Zawracanie wojsk

ZAWRACANIE WOJSK​


Proszę czytać wszystko.


Zawrócić wojska można jedynie parę minut po wysłaniu, poźniej trzeba czekać, aż jednostki dotrą na miejsce i wrócą. Chyba nie muszę mówić, że nie jest to zbyt wygodne. Gdy oddziały idą może wiele się zdarzyć: wioska, którą atakujemy, może zostać przejęta przez sprzymierzeńca albo sytuacja odwrotna - nasze wsparcie dochodzi do wioski, należącej już do wroga.

Tak zdarzyło się w moim przypadku. Zajmowałem wioskę, a współplemieniec ofiary wysyłał mu wsparcie, które dotarło już do mojej nowej wioski. ;)

Ale dość wstępu.

Najprościej wytłumaczyć jest mój pomysł na przykładzie.

Wysyłam armię składającą się z 500 pikinierów jako wsparcie do kolegi oddalonego o 90 h ode mnie. Po 20 h wioska została przejęta przez wroga, więc chciałbym odwołać mój oddział. Mój pomysł polega na tym, że za armią posyłany jest oddział 5 zwiadowców (niezależnie od ilości jednostek w wysłanej armii), które są w armii potrzeba 10 zwiadowców, aby odwołać), którzy docierają do mojej armii i następuje powrót.

Czas potrzebny na zawrócenie jednostek jest liczony ze wzoru:

(czas przebyty*prędkość najwol. jedn.)/(prędkość zwiad. - prędkość najwol. jedn.)

czyli w tym przypadku:
(20h*10/3)/(20/3-10/3)=(200/3)/(10/3)=20h


Jeżeli czas na zawrócenie jest większy niż czas dotarcia do celu, to wojsk nie da się cofnąć.

A więc jednostki wrócą po 60 h, bo do czas przebytego dodaje się czas potrzebny na zawrócenie, a to daje czas powrotu JUŻ po dotarciu zwiadowców.

Prędkość jednostek jest liczona w polach na godzinę (pikinier ma prędkość równą trzy i jedna trzecia pola na godzinę, a zwiadowca sześć i dwie trzecie).

Sposób zawracania:
Po upłynięciu tych paru minut, gdy można normalnie zawracać, w Placu zamiast "przerwij" pojawia się "Powrót"

Żeby Wam bardziej uzmysłowić działanie mojego pomysłu stoworzyłem prosty kalkulator, ale już go nie ma, bo pomysł został zapomniany. :), więc na jego miejscu są dwa kalkulatory: czasu przemarszu wojsk i kosztów budowy jednostek. A adres to: www.plemiona-kalkulator.yoyo.pl/

Krótkie FAQ:

1.
Q: Co dzieje się ze zwiadowcami?
A: Wracają wraz z armią.

2.
Q:Co to znaczy "czas przebyty"?
A: Jest to czas od momentu wysłania wojsk do momentu wydania rozkazu "zawróć".

4.
Q: Czy zawsze da się zawrócić wojsko?
A: Nie zawsze. Jeżeli czas potrzebny na zawrócenie jest większy niż czas potrzebny do dotarcia do celu, to wojsk nie da się zawrócić.

5.
Q: Jak wygląda rozkaz w "placu" i na podglądzie wioski po rozpoczęciu zawracania wojska?
A: Jest napisane "Powrót z xxx" i jest podany czas, po którym armia wróci do wioski macierzystej.

Liczę na konstruktywną krytykę...
JEŻELI JEST COŚ NIEJASNE TO PYTAĆ.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Tak...prawidłowo zwróciłeś na to uwagę...szczególnie, gdy właśnie przejmujesz wioskę...irytujące jest to, gdy przejmiesz nową wiochę, a tu ktoś (nawet nie świadomie) wysyła atak szlachtą i jednocześnie tracisz tą wiochę...raz tak miałem i się zdenerwowałem :mad:
Ogólnie to jestem za...
 

DeletedUser11788

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Racja, pomysł dobry i przydatny, z tym, ze powinien wystarczyc np. tylko 10 jednostkowy oddział zwiadowców, bo nie trzeba przeciez całej armi aby poinformowała wojsko atakujące, żeby zawrócili. To taka mała poprawka :p Jestem ZA :D pzdr. 4 all
 

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

ooo pierwszy pikinier mnie zadziwił jestem w 100% na tak ! ale z tego liczenia mało rozumie powiem inaczej nawet nie chce zrozumieć :p ale ogólnie wiem o co chodzi !
 

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Jestem na nie. Zreszto po kiego wysylasz 90h armie ?? Wioski przejmuje sie najwyzej 10h od siebie...
 

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Zawrócić atak można jedynie parę minut po wysłaniu, poźniej trzeba czekać, aż jednostki dotrą na miejsce i wrócą. Chyba nie muszę mówić, że nie jest to zbyt wygodne. Gdy oddziały idą może wiele się zdarzyć: wioska, którą atakujemy,


Umiem czytac ze zrozumieniem. Slepy tez nie jestem. I zeby nie bylo, ze spamuje to z tym zawracaniem wsparcia tez jestem na nie
 

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Wysyłam armię składającą się z 500 pikinierów jako wsparcie do kolegi oddalonego o 90 h ode mnie. Po 20 h wioska została przejęta przez wroga, więc chciałbym odwołać mój oddział. Mój pomysł polega na tym, że za armią posyłani są zwiadowcy (na każde 100 jednostek, które są w armii potrzeba 10 zwiadowców, aby odwołać), którzy docierają do mojej armii i następuje powrót.

90h napisałeś ? to się tyczyło do pomocy a nie do ataku ! więc nie czytasz ze zrozumieniem ;] więc przeczytaj ze zrozumieniem a nie sam sobie przekręcasz a potem jesteś na nie ;]
 

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

90h napisałeś ? to się tyczyło do pomocy a nie do ataku ! więc nie czytasz ze zrozumieniem ;] więc przeczytaj ze zrozumieniem a nie sam sobie przekręcasz a potem jesteś na nie ;]

Czlowieku ! Zastanow sie zanim cos napiszesz... Autor postu pisze i ataku i o wsparciu wiec nie tlumacz sie... 90h wyrwalem z kontekstu. Ogolnie jestem na nie i przerywaniu atakow i przerywaniu pomocy gdyz zepsuloby to nieprzewidywalnosc tej gry
 

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

ok czy jest na tak czy na nie to mi to lotto ale jak piszesz jestem na nie bo co atakować wioski 90h od siebie no to się przyczepiłem ;] bo autor niczego takiego nie wspominał!

a ja uważam że pomysł jest bardzo mądry i potrzebny całkowicie ZA !
 

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

ja również jestem na tak bo niekiedy sytuacja bardzo sie zmienia a nie można już cofnąć ataku
 

DeletedUser4336

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Całkowicie ZA, nie raz straciłem na wpadce jakąś armię i potem żałowałem.

(morze trudno wam uwierzyć w to że wogóle posiadam armię ale już grałem i plemię zajęło mnie za nieposłuszeństwo xD)
 

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Całkowicie ZA, nie raz straciłem na wpadce jakąś armię i potem żałowałem.

(morze trudno wam uwierzyć w to że wogóle posiadam armię ale już grałem i plemię zajęło mnie za nieposłuszeństwo xD)

Wg mnie dobry pomysl, poniewaz nie raz stracilem z tego powodu pol armii;/
 

DeletedUser3841

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Tylko kto powiadomi po 20h drogi twoją armię o zmianie sytuacji?
1. Nieklimatyczne.
2. Trzeba zdawać sobie sprawę z zagrożenia, po co usuwać element taktyczny, bo kilka osób się na niego nadziało?
3. Jestem na NIE...
 

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

A kto mówi o 20 h...? Pomoc zawsze można od razu po dojściu cofnąć i nic nie tracisz właściwie (trochę czasu), a w ataku możesz wojsko stracić...tu chodzi o szybkie akcje...nikt nie przejmuje wiochy oddalonej o 20h...
 

DeletedUser8819

Guest
Odp: Zawracanie ataków

O tak to powinno zostać wprowadzone pomoglo by w walce ale dla obrońców byloby to utrudnienie bo zamiast wrog wykruszyć sie pod murami cofnie sobie wojska bo mial wyslany zwiad na goscia minute przed atakiem.
 

DeletedUser

Guest
Odp: Zawracanie ataków

ja również jestem na tak bo niekiedy sytuacja bardzo sie zmienia a nie można już cofnąć ataku

Jeden mowi o atakach inny o wsparciu... Taki temat to belkot. I jeszcze raz mowie, ze jestem na nie. Dlatego, ze najwazniejszkszy plus w tej grze. Nieprzewidywalnosc padnie trupem...
 

DeletedUser2590

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Jestem za! Nareszcie bardzo dokładnie przemyślany pomysł. Jest w tym sens. Czasem takie sytuacje się zdarzają, gdy trzeba zawrócić wojska. Np. przy wpisywaniu namiarów, komuś pomylą się liczby i wyśle atak na silniejszego gracza, a za późno to zauważy, to cała jego armia pójdzie się bujać. Albo i też może wysłać atak na swojego współplemieńca i zniszczy całą jego armię. Takich przykładów jest mnóstwo i dlatego jestem za.
 

DeletedUser8354

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Pomysł jak znam życie nierealny, ale ułatwił by rozgrywkę.
 

DeletedUser12030

Guest
Odp: Zawracanie ataków

Jestem za ponieważ też tak miałem że wysłałem wojo do kolegi a jego wioska została no wiecie nie?:D rozpupcona
 
Status
Zamknięty.
Do góry