Wersja 7.4 - dyskusja

Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Coś temat ucichł :( Bryfft jest coś wiadomo wsprawie naszego 'wzoru' na farmienie?
 

DeletedUser21561

Guest
1) powiązanie wzoru z eko (obecny jest nieefektywny); Nutzz dał propozycje sensowną
A ja się w sumie tak zastanawiam, może było by i sensowne dać ograniczenie nie na surkę ale na ilość ataków?
Tyle że wtedy, po pierwsze, trzeba było by dać świat bez wyboru kierunków, tak by w każdej ćwiartce było jednakowe zagęszczenie (no pasaran) oraz zwiad z możliwością wykrycia surowców. Dodatkowo, trzeba było by jakoś oszacować do jakiego poziomu powinny się rozwijać barbarki, tak by:
a) farmienie na takim stylu było opłacalne
b) by we wsiach zostawała odpowiednia ilość surowców dla 'zwykłych' graczy, już po eskapadach nocnych marków

Wreszcie, jeszcze jeden pomysł - ciekawym rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie limitu na farming ale dotyczącego tylko wiosek barbarzyńskich i ewentualnie (jeśli będą) koczowniczych. Surowce z wsi aktywnych graczy nie byłyby obejmowane żadnym limitem. Jako samodzielna reguła raczej się to nie sprawdzi, ale mogłoby funkcjonować jako dopełnienie reguły podstawowej.
 

DeletedUser122807

Guest
A ja się w sumie tak zastanawiam, może było by i sensowne dać ograniczenie nie na surkę ale na ilość ataków?
Tyle że wtedy, po pierwsze, trzeba było by dać świat bez wyboru kierunków, tak by w każdej ćwiartce było jednakowe zagęszczenie (no pasaran) oraz zwiad z możliwością wykrycia surowców. Dodatkowo, trzeba było by jakoś oszacować do jakiego poziomu powinny się rozwijać barbarki, tak by:
a) farmienie na takim stylu było opłacalne
b) by we wsiach zostawała odpowiednia ilość surowców dla 'zwykłych' graczy, już po eskapadach nocnych marków

Wreszcie, jeszcze jeden pomysł - ciekawym rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie limitu na farming ale dotyczącego tylko wiosek barbarzyńskich i ewentualnie (jeśli będą) koczowniczych. Surowce z wsi aktywnych graczy nie byłyby obejmowane żadnym limitem. Jako samodzielna reguła raczej się to nie sprawdzi, ale mogłoby funkcjonować jako dopełnienie reguły podstawowej.

Nutzz ja o tych dwóch opcjach już chyba dwukrotnie wspominałem i nic to nie wniosło.
 

DeletedUser21561

Guest
Rozumiem. Temat jest dość obszerny, przyznam się że całego nie czytałem ani też nie śledzę na bieżąco. Cóż, pomysły możemy rzucać, tyle że pewnie i tak nic z nich nie wyniknie. Specjaliści z innogames wiedzą lepiej. Btw, zapewne szybciej niż za pomocą naszych dywagacji dałoby się znaleźć złoty środek implementując po kolei proponowane rozwiązania na becie, dajmy na to ustawiając prędkość x4 i co tydzień zmieniając wzory a następnie wysłuchując opinii graczy. Przypuszczam że i tak koniec końców zostanie zastosowany wzór Bryffta, być może z innym mnożnikiem, na bardziej wysublimowane rozwiązania, takie jakie między innymi proponował Jaśnie Wielmożny Pan raczej nie mamy co liczyć.
 

.JWP.

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
395
Parametry, które obecnie są brane pod uwagę sprawia, że wykres czasu gry od ilości zdobytych surowców, wygląda tak:

7g4rn5nyqxzxjgnyksuh.jpg

co bardzo nieprecyzyjnie odzwierciedla możliwości graczy, gdyż to wojsko, a nie czas gry z dodatkami zdobywają surowce.

idealny wzór powinien mieć mniej więcej taki przebieg:

9k9ut4yrqanwmrp1i14.jpg

Niestety nie da się go stworzyć opierając wzór wyłącznie na wartościach, które wzrastają cyklicznie.
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser152810

Guest
Chciałbym zauważyć że jednak admini gry mają wpływ na ustawienia świata i nie jest to ustalone z góry .

LiNk przedstawia ankiete na słoweńskich plemionach która ma na celu wybrać odpowiedni świat dla ich graczy.
http://forum.vojnaplemen.si/showthread.php?t=2265


Bryft czemu tego nie ma u nas ? :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
JWP masz racje, wzór powinien wyglądac jak parabnola, wiec wartości muszą rosnąć, tzn. musi zwiększać się mnożnik. Wspominałem już o tym.

Co do pomysłu o ograniczonej ilości ataków to uważam, że jest to zły pomysł. Wtedy co atak będzie trzeba wyfarmić jak najwięcej stąd przewagę uzyskają Ci, którzy mogą wstać raniutko o 4.30-5.00, puścić ataki i zebrać all surke z nocy. kto wstanie rano o 7 jak większość nie uzbiera zapewne nic... Taki system jest korzystny dla nocnych graczy.

Co do liczenia surki jedynie z szaraków to świetny pomysł ;) Gracze aktywni nie powinni być brani pod uwagę
 

DeletedUser160153

Guest
Chciałbym zauważyć że jednak admini gry mają wpływ na ustawienia świata i nie jest to ustalone z góry .

LiNk przedstawia ankiete na słoweńskich plemionach która ma na celu wybrać odpowiedni świat dla ich graczy.
http://forum.vojnaplemen.si/showthread.php?t=2265


Bryft czemu tego nie ma u nas ? :rolleyes:

Właśnie przydała by się taka ankieta. Wszystko już było by wiadome :) Najlepiej przed otworzeniem każdego świata takie coś zrobić. Było by bardzo dobrze dla każdego i każdy mógłby znaleźć coś dla siebie. Tak to duża część może być niezadowolona.
 

.JWP.

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
395
JWP masz racje, wzór powinien wyglądac jak parabnola, wiec wartości muszą rosnąć, tzn. musi zwiększać się mnożnik. Wspominałem już o tym.

Co do pomysłu o ograniczonej ilości ataków to uważam, że jest to zły pomysł. Wtedy co atak będzie trzeba wyfarmić jak najwięcej stąd przewagę uzyskają Ci, którzy mogą wstać raniutko o 4.30-5.00, puścić ataki i zebrać all surke z nocy. kto wstanie rano o 7 jak większość nie uzbiera zapewne nic... Taki system jest korzystny dla nocnych graczy.

Co do liczenia surki jedynie z szaraków to świetny pomysł ;) Gracze aktywni nie powinni być brani pod uwagę

Wzrastający mnożnik również nie jest dobrym rozwiązaniem.
Twórcy gry powinni zdać sobie sprawę, że mają w dłoni rzecz, która mocno wpłynie na przebieg rozgrywki następnych serwerów, przebieg, który może być ciekawszy niż obecny model.
Dla mnie co najmniej dziwnym posunięciem jest brak uwzględnienia ilości wiosek na kontynent. Parametr różny, ale mający istotny wpływ na rozgrywke, gdyż róznice siegają 200-300 wiosek!
Następny aspekt - premiowanie graczy w topce pokonanych przeciwników. Uważam, że powinni mieć wieksze przywileje, skoro walczą, a nie kiszą wojska i wybijają monety czyhając na jakąs darmówkę.
Sadze, że gra byłaby o wiele ciekawsza, gdyby bardziej opłacało się stracić pewne ilości wojsk niż je kolekcjonowac.

Jest jeszcze wiele aspektów, które, uwzględnione we wzorze, mogą sprawić, że ta gra znów odżyje.
 

DeletedUser

Guest
Wzrastający mnożnik również nie jest dobrym rozwiązaniem.
Twórcy gry powinni zdać sobie sprawę, że mają w dłoni rzecz, która mocno wpłynie na przebieg rozgrywki następnych serwerów, przebieg, który może być ciekawszy niż obecny model.
Dla mnie co najmniej dziwnym posunięciem jest brak uwzględnienia ilości wiosek na kontynent. Parametr różny, ale mający istotny wpływ na rozgrywke, gdyż róznice siegają 200-300 wiosek!
Następny aspekt - premiowanie graczy w topce pokonanych przeciwników. Uważam, że powinni mieć wieksze przywileje, skoro walczą, a nie kiszą wojska i wybijają monety czyhając na jakąs darmówkę.
Sadze, że gra byłaby o wiele ciekawsza, gdyby bardziej opłacało się stracić pewne ilości wojsk niż je kolekcjonowac.

Jest jeszcze wiele aspektów, które, uwzględnione we wzorze, mogą sprawić, że ta gra znów odżyje.

Mógłbyś mi podać powód dlaczego nie jest dobrym rozwiązaniem?
 

.JWP.

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
395
Mógłbyś mi podać powód dlaczego nie jest dobrym rozwiązaniem?

Oczywiście :)

http://forum.plemiona.pl/showpost.php?p=1100587&postcount=341

Premiuje osoby, które pierwsze przejmą wioskę, niezależnie od jej wartości strategicznej. Po prostu kto znajdzie złoty środek pomiędzy ilością lekkiej, a możliwą surką na monety/paczki ma sporą przewagę.

Niech przykładem będzie s54 i obecny top1.
Wioskę przejął 25 dnia gry na 4 grubych, więc byle jaką mogł przejąć dużo, dużo wcześniej.

Tym samym według Twojego przelicznika zyskał dokładnie 41250 surki nad graczem z analogiczną ilościa wojska, lecz z 1 wioską. Czy do tego dązymy?
 

DeletedUser

Guest
Oczywiście :)

http://forum.plemiona.pl/showpost.php?p=1100587&postcount=341

Premiuje osoby, które pierwsze przejmą wioskę, niezależnie od jej wartości strategicznej. Po prostu kto znajdzie złoty środek pomiędzy ilością lekkiej, a możliwą surką na monety/paczki ma sporą przewagę.

Niech przykładem będzie s54 i obecny top1.
Wioskę przejął 25 dnia gry na 4 grubych, więc byle jaką mogł przejąć dużo, dużo wcześniej.

Tym samym według Twojego przelicznika zyskał dokładnie 41250 surki nad graczem z analogiczną ilościa wojska, lecz z 1 wioską. Czy do tego dązymy?


Przelicznik z rosnącym mnożnikiem przy przejęciu wsi daje tylko i wyłącznie możliwość zgrabienia surki równej wysokości mnożnika czyli wg. mnie po 25 dniach gry 8000 surki(2666 każdej). Nie rozumiem skąd wyszło te 41k.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

.JWP.

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
395
Przelicznik z rosnącym mnożnikiem przy przejęciu wsi daje tylko i wyłącznie możliwość zgrabienia surki równej wysokości mnożnika czyli wg. mnie po 25 dniach gry 8000 surki(2666 każdej). Nie rozumiem skąd wyszło te 41k.

Na piechotę.
Gracz, który posłuzył mi jako przykład, przejmuje 25 dnia gry wioskę.

Przed jej przejeciem mogł wyfarmić:
(1+25) * 7750 = 201500
natomiast po przejeciu:
(2+25) * 7750 = 209250

1 dnia róznica sięga 7750 surki.

dzien 2:
(1+26) * 8000 = 216000
(2+26) * 8000 = 224000

2 dnia to już 8000 surki + roznica z dnia poprzedniego, czyli łacznie 15750 surki.


Jestem w stanie podać dokładna wartość ilości surowca, którą zyska ów gracz na tym procederze:

sn = [2a1 + (n-1) * r] * n/2
s5= (15500 + 1000)*5/2= 82500/2= 41250
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser113653

Guest
A ja mam takie pytanie:)
Czemu na becie jest aktualizacja do wersji X.1, jeśli miała być wersja 8.0?
 

DeletedUser160153

Guest
Wiadome jest już jak będzie wyglądał ten wzór na ograniczenie farmienia? Czy to będzie wprowadzone na każdym nowym świecie? Będzie zrobiona ankieta (tak jak na słoweńskich plemionach) ? Ja już nie mogę doczekać się nowego świata...
 

DeletedUser157172

Guest
... oczywiście następny świat będzie miał to włączone (na 99%), ale nie znam dokładnej daty jeszcze ;).


.



bedzie na 99% ... jeszcze dowalić okres ochronny 2 miesiące i można grać :>

i ... my jako gracze mamy swoje prawa ale na innych serwerach ...

nic was dobrego tutaj nie spotka ;<
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Bryfft

Emeryturka
Wynik reakcji
182
Słowenia to rynek, gdzie jest niecałe 10k graczy. Ankiety mają tam nieco większy sens niż u nas i wynik jest bardziej miarodajny.
I wyjątkowo się zgodzę: robimy takie ankiety sporadycznie... bo to Polska. Większa gra, inne warunki i niestety nie wszystko będzie tak, jak gdzie indziej :).
 

DeletedUser

Guest
Słowenia to rynek, gdzie jest niecałe 10k graczy. Ankiety mają tam nieco większy sens niż u nas i wynik jest bardziej miarodajny.
I wyjątkowo się zgodzę: robimy takie ankiety sporadycznie... bo to Polska. Większa gra, inne warunki i niestety nie wszystko będzie tak, jak gdzie indziej :).

Dasz nam może przyliżoną date startu świata z ograniczonym farmieniem?
 
Status
Zamknięty.
Do góry