poradnik CMSNero

  • Rozpoczynający wątek CMSNero
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Poradnik CMSNero do gry w plemiona

Zdecydowałem napisać się ten poradnik z racji iż więcej grał nie będę (tzn.mam zaczęte gry na 19 i 25 świecie i na tych światach poprzestanę.Przy czytaniu ze zrozumieniem być może też uda się wam kiedyś w 17 dni zrobić ofa na poziomie 3500 toporów - 2200lk - 150 taranów + 4 szlachcice, lub mając ok 500.000pt odjechać graczowi top5 na 200,300.000pt ^-^.Postaram się przybliżyć różne ^myki^ ułatwiające grę , nawet tak nielubianemu graczowi jakim jestem ja-od razu dodam iż jest to mój styl gry ( zapewne są lepsze).
No więc zaczynamy;klikamy jakiś kierunek i już mamy wioskę , przeglądamy okolice , jeśli są choć dwie wsie opuszczone w odległości 1h - to jest super. Zaczynamy-Klikamy na piedestał, potem drewno,glinę,żelazo - kiedy piedestał już jest , klikamy na produkcje Rycka i po sześciu godzinach wysyłamy go już na pierwsza opuszczona wieś.Rycek nie ma prawa stać w wiosce nawet 30min-ciągle musi biegać - zresztą podobnie jak piki do których będziemy teraz zmierzać,więc cala sure pakujemy w ratusz na lvl 3-koszary-i już kształcimy piki ,nic innego nie budujemy,(jedynie spichlerz i zagrodę) tylko zlecamy kolejne piki(ale bez przesady też).Teraz dążymy do zwiadu(czyli budujemy pierwsze ratusz na 10lvl(ciągle farmiąc dzień i noc)koszary5lvl,kuznia5lvl i stajnie stawiamy(pamiętajmy że pików 150-180-więcej nie trzeba-badamy zwiad robimy min 5zwiadowcow i rozsyłamy po jednym zw. na opuszczone-piki farmią co zwiad znajdzie.Badamy lekka konnice(od tej pory cala sure pakujemy właśnie w lk),podnosimy ako-wcześniej stopniowo podnieśliśmy już do ok 10-6-2 - teraz podnosimy tylko żelazo do 12-14lvl oraz glinę do 10lvl-jak już podniesiemy do tego poziomu to zapominamy o czymś takim jak ako(jedynie jak już niema co robić to sobie można podnosić...)+ budujemy spichlerz, zagrodę(tu należy szczególną uwagę zwrócić , żeby nam się zagroda nie zapełniała-tzn.odpowiednio wcześniej podnosić).Zbliża się wyczekiwany moment - koniec ochrony nobów w okolicy ^-^.Mamy ok 150-180 pikinierow,ok 40-60zwiadowcow oraz 100-300lekkiej kawalerii(w zależności od ilości farm w okolicy).
Robimy wyliczankę-zostawiamy ok.2-3 wsie których nie atakujemy(kwadrat 15x15),zaznaczamy je na jakiś kolor żeby nie zapomnieć-to będą wsie dla nas jak się rozbudują.Najlepiej grac bez plemienia na początku.
W rankingu jesteśmy gdzieś top500-1000 z tym że mamy najwięcej lk na świecie.Skanujemy wszystkie wsie poniżej 100pt w kwadracie 15x15 i farmimy lk podciągając ilość skanu do 100szt.,robimy sobie kolory na mapie,podpisujemy je np.farma,topory,lk,wojo+mur itp. i przydzielamy wioski w okolicy do tych kolorów ( skan pokazuje że wieś bez woja to wklejamy do farm,w wiosce są piki to kolorujemy na topory itp.to bardzo ważne bo od teraz skanujemy okolice 3x na dzień - co dziennie dorzucając do tego ok 30-40 nowych wsi z poza sektora 15x15...)Zaczynamy produkcje toporów,mamy już lk ok.600-700, ciśniemy w ratusz(oraz jeśli się z surowcami wyrabiamy to podnosimy koszary i stajnie),przed ruszeniem w pałac powinniśmy mieś koszary na 15-16lvl oraz stajnie na 12lvl,rekrutacja musi się odbywać 24h na dobę i powinna być zlecona na ponad 20h w koszarach i stajni - non stop.Warsztat mamy na poziomie 1 - wystarczy-robimy sobie w nim ze 30-40 katapult i tarany(jak nam sura zbywa).Mamy już ratusz na 20lvl,idziemy w kuznie(mur mamy już na ok 8-10lvl(robiliśmy go jak był nadstan gliny)można go podnieść tak do 15lvl ale niekoniecznie.Robimy za to rynek na 10lvl i w zależnosci jakiej sury mamy najwięcej klikamy budowę spichlerza do min.52.000 jednostek i zagrodę(tu jest problem bo kuznia się długo buduje-robimy na zmianę - kuznia-zagroda-kuznia z tym ze sury mamy sporo bo po okolicy biega już ok 1500 lk i 1500 toporow(pików już nie mamy bo się straciły jak je na pomoc farmą wysyłaliśmy na noc-lk biega tak do 4h poza wioskę po wcześniejszym skanie,wioski opuszczone przenosimy do zakładki ^farmy^ w raportach i sobie zaznaczamy np.farma10,farma 40 itp.(oznacza to ilość lk jaka trzeba puścić by ze wsi wszystko wziązć,oczywiście na noce kiedy śpimy ,cale wojo wysyłamy na opuszczone ,oddalone o ok.4-5h,wysyłamy po 10lk ok.200atakow + topory po 100szt.Dzięki temu nie dość że nam nikt wojska nie rozwali to jeszcze na rano będziemy mieć pełno surowców.
Dobra mamy pałac,co teraz(inni już przejmują),kompletnie nic,podnosisz mur do 20lvl i oprócz tego że zagrodę na 28lvl musisz podnieść to wybijasz monet na 4-5 szlacht i potem szlachciców produkujesz,w nocy wysyłasz na najlepsza wioskę w okolicy ok10-12h drogi całego ofa + 4 szlachty(pamiętaj że to musi wejść w 1 sekundę)nie masz czym farmić przez 24h-odpoczywasz od plemion - po za tym masz ako na ok 20 lvl bo robiłeś je kiedy wybijałeś monety.
Jesteś już w jakimś Plemieniu - najlepiej z małą ilością graczy i logicznym wodzem(najlepiej jakimś wiekowym ^-^)Z sąsiadami z okolicy dogadujesz się co do pomocy def - w zamian oferujesz pomoc off (chcąc nie chcąc masz największego ofa na świecie).Przejmujesz wieś (co tu robić- off czy def??)-jak jest blisko pierwszej to def, jak daleko to off i dogadujesz się z kolejnymi sąsiadami na pomoc w razie co(schemat się powtarza - robisz skany i farmisz wszystko do okoła- aż dochodzisz do wioski nr.15-20 już będąc w top5 na 100%.W okolicy nie ma bata na Ciebie przez to że masz pełno wojska oraz znajomych na kontynencie którzy w ostatnim rozrachunku wsie oddają tobie z racji iż zawsze mogli liczyć na pomoc off i w puzniejszym etapie gry na pomoc def.Mamy te 20 wsi - powinniśmy mieć 5-7 wsi off maksymalnie z racji iż jesteśmy w top3 wypada być graczem (nie proszącym o pomoc a pomagającym-bynajmniej wg. mnie)-wciąż farmimy z tym że teraz już nie tak drobiazgowo jak na początku,wysyłamy z każdej wsi ok 4-5 ataków na dzień - powinno wystarczyć.Spokojnie przejmujemy co chcemy ,wpadają nam darmówki od graczy z którymi współpracowaliśmy i mieliśmy umowę że który pierwszy skończy to odda drugiemu wsie, tu 50k,tu 100k...mamy już ok 150-200% przewagi nad top20 ,noby zaczynają atakować- ma tyle wsi , to nie ma woja na 100%- a wojo zlecone na pare dni do przodu bo farmimy co dziennie-mamy czas siedzieć na kompie ,to robimy ich w jajo-wycofujemy wojo zostawiąjac 200pikow i mieczy - nie odbieramy pw - niech mają nadzieje że nas nie ma ^-^ reszta jest milczeniem ^-^...)Tym sposobem dochodzicie do 100 potem 150-200-250 wsi z tym ze tak od 100-150 wiosek już nie skanujemy farm,opuszczone mają 3000pt. i pełno w nich sury przynajmniej raz na dzień puszczamy całego ofa na jakieś wsie obok, jak nam się chce to można coś poskanować dla wsi def i nimi tez farmić - ale to żmudne i nudne.
Gramy interkontynentalnie.tzn.mamy wsie na paru kontynentach(czyścimy do okola spory teren i już mamy miejsce na 20-30 wsi pod def których nikt nie zaatakuje bo za daleko każdy ma , więc wojska stacjonują na froncie.Należy pamiętać o sojuszach osobistych - takie ze strategicznie położonymi graczami , o takich sojach nikt nie wie a można z takiej okolicy nawet 15-20 zagród def wyslać na front...)
OK to chyba tyle - bo nie będę pisał o atakach w jedną sekundę , szybkim farmieniu czy ubijaniu szlachty w jednej sekundzie-do tego trzeba samemu dojść.Ja się to dowiedziałem od kogoś to nie będę tego wywlekał na światło dzienne.Dodam jeszcze skreny moich ofow i defow(ale jak się je naumie robić ^-^)
Miłego czytania - na jakieś tam pytania postaram się odpowiedzieć , wiem że dużo zostało pominiętego - ale trzeba też trochę wyobrazni i planowania od siebie w to włożyć-zresztą tak dużo zostało napisane...)
serdecznie pozdrawiam wszystkich nobow z forum co się napinają - teraz może i grac się nauczą ^^ .
Szacuneczek dla Sir Mordera(12sw) oraz Szaq-tyran-atak(19sw) - których nigdy nie udało mi się przegonić mimo gry momentami na 150%...)
-grałem chyba na 14 światach ( na większości to był trening i próba opracowania perfekcyjnego startu - mam parę taktyk opracowanych - jednak ta wydaje mi się najprostsza i najefektywniejsza...inna np. gwarantuje punkciarstwo czyli topa od początku do kilku wsi - ale do tego trzeba by multi zakładać więc nie na miejscu było by ją opisywać ^^)

By CMSNero –
grający na każdym ze światów pod innym nickiem
 

DeletedUser

Guest
Pięknie :D Przeczytałem całe od deski do deski :) Zapewne przetestuje tą taktykę na ś29 :) Osobiście też mam inną taktykę którą przetestuje w weekend na ś26 :) Ale i tak uważam Cię za najlepszego gracza na polskich plemionach. Tylko mi się tu od tego nie wypieraj :D
 

DeletedUser94502

Guest
Hahaha, teraz to nooby będą w wojsko leciały i na początku gry będą same offy latały na farmy.

Mam bardzo zbliżoną taktykę, ale nie ujawniam jej tak publicznie, wolę żeby nooby myślały że gram na kodach.

Pozdrawiam, Yahgan
Co świat to inny login, może jestem twoim przyjacielem a może wrogiem :)
 

DeletedUser

Guest
Poradnik głupi nie jest, jednak jezeli chodzi o początkowa fazę to wszystko jest zależne od sytuacji w jakiej sie znajdujemy...taktykę trzeba dostosowac do własnie tej ewentualności. noobki niech sobie lataja z offami, i tak ten kto będzie miał mało czasu na gre nie da rady w pełni wykorzystac tych wskazówek.
pozdro!
 

DeletedUser79975

Guest
Taktyka jest dobra jak ktoś ma możliwość być online co 30-60 minut.
Niektórzy pracują lub chodzą do szkoły i nie mają takich możliwości.
Wtedy ta taktyka to samobójstwo.Pewnie są wyjątki,ale potwierdzające regułę.

Nie uważam Cię za najlepszego gracza.Nie jesteś nawet w czołówce według mnie.
Jesteś z pewnością graczem z największym ,,ego" . Masz za duże mniemanie o sobie.
Poza tym słyszałem,że stawiasz plemiona zaraz za rodziną.
Ciekawe,że gra taka ważna jest dla Ciebie :)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Poradnik głupi nie jest, jednak jezeli chodzi o początkowa fazę to wszystko jest zależne od sytuacji w jakiej sie znajdujemy...taktykę trzeba dostosowac do własnie tej ewentualności. noobki niech sobie lataja z offami, i tak ten kto będzie miał mało czasu na gre nie da rady w pełni wykorzystac tych wskazówek.
pozdro!

Ktoś kto będzie miał mniej niż bardzo dużo czasu na grę nie zyska nic na tej taktyce. Taktyka jest dobra dla graczy o bardzo dużej aktywności w grze.
 

DeletedUser63471

Guest
Widocznie Nasz SMS ma tego czasu pod dostatkiem.
Doceniam pracę jaką włożyłeś palcami naciskając klawisze w klawiaturze
ale nie wiem czy jest ona taka doskonała...
Pisałeś o ilości pików... ok,na początek starczy ale...
fakt że potem nie produkujesz ani jednego wojaka defensywnego
na pewno się odbije. Umowa z jakimś pronobem żeby Cie wspierał defensywnie
w każdym momencie gdy tego zapragniesz nie jest realna.
Myślący przeciwnik i nawet nie zdążysz napisać do swojego wasala
obronnego... Na pierwszy rzut oka,ok off największy na świecie.
Super!!! a gdzie obrona? Powiedzenie,że najlepsza obroną jest atak
sprawdza się lecz do czasu. Duża dawka szczęścia jest potrzebna by
zrealizować nadane przez Ciebie porady.
 

LukaszUE

Łucznik
Wynik reakcji
282
Przedstawiona taktyka sprawdzi się w większości przypadków jak już było napisane przy dużej aktywności w początkowej fazie gry.
Ale taktyka ta zakłada, że w okolicy nie znajdzie się drugi gracz stosujący taką taktykę.
 

DeletedUser88282

Guest
hmm taktyka dobra dla gracza będącego ciągle online...lecz zalezy na jaka okolice trafisz...ja np. czyszcze do bólu wioski ze swojej okolicy i wkoncu upolowal bym Twojego ofa..a przy Twoim ataku mógłbym zrobic unik..to jest kwestia szczescia....
 

DeletedUser

Guest
Dość oczywiste jest że wszystko ma swoje wady i zalety, w tym wypadku ważne jest by osoba stosująca daną taktykę zdawała sobie sprawę z wad i umiała umiejętnie je ukryć i sprawić by wróg nie mógł ich wykorzystać, a samemu jak najlepiej wykorzystać zalety danej taktyki.
Taktyka niezła, ale pewnie duża ilość osób używa powierzchownie podobnego sposobu na grę, który jest tylko dla osób mających non stop dostęp do neta. Ja osobiście nie opracowywałem nigdy żadnych technik, nie zaczynałem dla treningu itp., bo w/g mnie trzeba być elastycznym i dostosować się do otoczenia i różnych innych czynników.
 

DeletedUser17290

Guest
poradnik optymalny dla graczy z duza iloscia wolnego czasu lub czestym dostepem do netu i podobny jak tu na forum zrobil zielony ony skierowany do graczy lubiacy agresywny styl gry ryzykujac niestety lecz z praktyki widac po kumatych ze oplacalne ryzyko:)
dla graczy z mniejsza iloscia czasu polecane sa wiochy mieszane lub deffowe aby ci ryzykanci nie zjechali :)
 

DeletedUser

Guest
Po 1 gracze z małą ilością czasu nawet jeśli mają deffy :) to daje im to plusy tylko z początku.. Kiedy stosunek wiosek jest bliski siebie, kiedy my mamy 6 wiosek a ktoś dwie, to choćby obie były deffowe nie spotkamy tam deffa powyżej 4k/4k/1k a i to będzie ciężko znaleźć, kiedy twoje offy 5k/3k to lekka ręką ślesz.

Po 2 przeciwko agresywnemu graczowi jest tylko jeden sposób gry.. Agresywny.. A przynajmniej początek. Tu chodzi mi o wyniszczenie ludzi w okolicy kilku godzin by zebrać nawet opuszczone wiochy i budować w nich deff..
Tak to też się sprawdza, tylko inni mają po 150-200 wiosek a Ty 50 :) co z tego że pełnych deffa...

Po 3 ci którzy krytykują.. nie wątpię w wasze doświadczenie, ale spróbujcie zagrać przeciwko CSM :)
 

DeletedUser

Guest
Pięknie :D Przeczytałem całe od deski do deski :) Zapewne przetestuje tą taktykę na ś29 :) Osobiście też mam inną taktykę którą przetestuje w weekend na ś26 :) Ale i tak uważam Cię za najlepszego gracza na polskich plemionach. Tylko mi się tu od tego nie wypieraj :D

ehh Jony 0- jak zwykle przesadzasz - mozna powiedzeć że ...nobem nie jestem ale nie to co ty piszesz - toż to c herezja ;)

Poradnik głupi nie jest, jednak jezeli chodzi o początkowa fazę to wszystko jest zależne od sytuacji w jakiej sie znajdujemy...taktykę trzeba dostosowac do własnie tej ewentualności. noobki niech sobie lataja z offami, i tak ten kto będzie miał mało czasu na gre nie da rady w pełni wykorzystac tych wskazówek.
pozdro!

tak coś w tym jest - z tym że jak się ma w okolicy kogoś naprawdę dobrego (tak jak miałem na św24 Zloducha(maxela)) to nim pierwsze konie zaczęły biegać to wsie już były podzielone miedzy nami - tak do 3h na początku ;)

Taktyka jest dobra jak ktoś ma możliwość być online co 30-60 minut.
Niektórzy pracują lub chodzą do szkoły i nie mają takich możliwości.
Wtedy ta taktyka to samobójstwo.Pewnie są wyjątki,ale potwierdzające regułę.

gdzieś tam napisałem - zapewne są lepsze - w co nie wątpie :rolleyes:


Nie uważam Cię za najlepszego gracza.Nie jesteś nawet w czołówce według mnie.

hmm a gdzie ja napisałem ze jestem najlepszy hmm :confused:

Jesteś z pewnością graczem z największym ,,ego" . Masz za duże mniemanie o sobie.

no mam,mam - jak byś był mną to też byś miał -;)

Ktoś kto będzie miał mniej niż bardzo dużo czasu na grę nie zyska nic na tej taktyce. Taktyka jest dobra dla graczy o bardzo dużej aktywności w grze.

no0 nie wiem - moje konta od jakiegoś tygodnia są ciągle na zascie - tylko pilnowane przed atakami i zlecane wojsko ... wpadam na pare godzin i puszczam kilka set ataków na farmy...) ale faktycznie na tym etapie to powinno być 3x na dzień - ale mam nadzieję że już dziś bedę miał nowy modem i coś pogram

Po 3 ci którzy krytykują.. nie wątpię w wasze doświadczenie, ale spróbujcie zagrać przeciwko CSM :)

ehh - przesadzasz - rok grałeś koło mnie - ico??? i nic - wsi nie straciłeś ;)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser63471

Guest
Sms,z pozorów skromności bije od Ciebie szczęście że ktos Cie docenia :)
 

DeletedUser

Guest
Witam serdecznie
Poradnik z całą pewnością jest ogromnym skrótem doświadczeń i wiedzy technicznej oraz taktycznej. Pomaga wielu graczom choć częściowo poznać przyczyny szybkiego rozwoju niektórych graczy. Co prawda nie omawia wielu istotnych szczegółów technicznych niezbędnych do prowadzenia tej taktyki, ale śmiem twierdzić, że nawet lepiej, że temat nie został wyczerpany od strony mechaniki działań. Daje to możliwość bardziej zaangażowanym prowadzenia własnych dociekań, analiz i eksperymentów. W ten sposób poradnik nie zawęża do szablonowego kopiowania wybranych elementów. Przecież każdy ma możliwość obrania własnej taktyki gry, która mu najbardziej odpowiada choćby ze względu na charakter własny gracza. Naturalną potrzebą każdego jest zaspakajanie własnej ciekawości i dopóki nie zostaną zgłębione meandry tej gry, będzie ona wzbudzała zainteresowanie i pasje.
Autor, co prawda bardzo delikatnie zahaczył o temat współzależności od sąsiedztwa i wspólnot plemiennych ale w moim przekonaniu za mało zostało w tym zakresie powiedziane. Plemiona stwarzają możliwość naturalną potrzebę łączenia się w grupy celem wspólnego realizowania pewnych postawionych sobie zadań. Istotnym tu elementem jest zasada budowania wzajemnych relacji zaufania i przyjaźni, które niejednokrotnie są ważniejsze niż taktyka siła i "potęga" indywidualnego gracza. Dlatego też problemem wielu "wielkich graczy" jest brak prawdziwych przyjaciół. Ci którzy są, to zwykle partnerzy o podobnym dorobku, a pozostali to pochlebcy albo przyjaciele ze strachu.
Szkoda, że nic nie zostało powiedziane o przyczynach znużenia grą, szczególnie gdy się człowiek zachowuje jak cyborg. To coś podobnego do milionera, który robi pieniądze, tyle tylko że one go już nie cieszą ale nikomu ich nie może dać.

I oby nikt i nigdy nie wpadł na pomysł napisania pełnego poradnika bo wielu zacznie żyć według instrukcji samoobsługi życia. I na co komu potem te "pustynie".


Witaj CMSNero wśród żywych

Danzet
marność nad marnościami
 

DeletedUser

Guest
Jakbym siedział 18h dziennie, to może i bym przeczytał ten poradnik nagrywarki :D

Nero jest dobry, ale nie chciałbym być tak dobry jak on, wtedy byłbym podobny do niego co skutkowałoby non stop online xd

Po 3 ci którzy krytykują.. nie wątpię w wasze doświadczenie, ale spróbujcie zagrać przeciwko CSM :)

Jak się jest non stop online, to można grać ^^
 

DeletedUser58223

Guest
Stosując czyjąś taktykę i tak będziecie gorsi od tego kto ją napisał:p
 

DeletedUser93840

Guest
ta 300koniów w 5 dni ale chyba jak zaczniesz 20dni po rozpoczęciu serwa i masz eco ponad 10 :rolleyes:

zacznij równo z każdym grę na danym swiecie czyli powiedzmy k44, tam wioski barbarzyńskie są wszystkie puste więc powiedz mi jak chcesz zbadać w ogóle LK w 3dzień bo w 3 dniu musiałbys to zrobić, aby mieć 100lk na koniec ochrony.


Taktyka nie głupia bo na pewno nie twoja.

pees. gracz 5 na serwie zawsze ma dużą przewagę nad graczem 20,wystarczy zerknąć na swiaty 18-21
 

DeletedUser58223

Guest
I n ed
Jak zazdrościsz to Twoja sprawa, ale nie pokazuj tego wszystkim;]
 
Status
Zamknięty.
Do góry