Analiza świata 186 by Qorny ©

DeletedUser209423

Guest
W tej gradacji brakuje mi jednego - plemion dobrych i plemion, które mogły by być dobre, ale wolą grać jak "inne". Zgoda co do intencji, bo są ważne - natomiast jeszcze ważniejsze są czyny. Tak dochodzę do konkluzji, że są:
plemiona dobre > plemiona, które chciały by być dobre, ale nie mogą, bo inni grają frajersko > plemiona frajerskie z wyboru.
Co do Twojej działalności to Ty działasz na konkretach, a tutaj dyskutujemy o bardzo ogólnych aspektach gry w prostym podziale. W każdym razie rozumiem by tego nie mieszać ze sobą i chyba z moim powyższym dodaniem trzeciej "kategorii plemion" możemy uznać, że się spotykamy w miejscu gdzie obaj byśmy się z takim ujęciem zgodzili?

Nie wiem o czym gadasz, ale zakładam, że z sensem. Zatem zgadzam się.
 

Jacq

Rycerz
Wynik reakcji
1.291
Czy w 2023r są Plemiona "dobre" ? No nie znam żadnej ekipy która cały czas grała by w 50 osób, max z 1 sojuszem na cały świat i bez rekrutacji.

Praktycznie każda ekipa rekrutuje, wchodzi na 2-3 człony, podpisuje dużo ponów/sojuszy. Ewolucja Plemion czy to nam się podoba czy nie, wszystko idzie do przodu, 10 lat temu mało kto umiał klinować, dzisiaj potrafi to każdy, kiedyś grało się Plemię vs Plemię, dzisiaj się opiera grę o dyplomację i przepychanie frontu rekrutacją czy podstępem.
 

Słodki Bum

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
4.310
Czy w 2023r są Plemiona "dobre" ? No nie znam żadnej ekipy która cały czas grała by w 50 osób, max z 1 sojuszem na cały świat i bez rekrutacji.

Praktycznie każda ekipa rekrutuje, wchodzi na 2-3 człony, podpisuje dużo ponów/sojuszy. Ewolucja Plemion czy to nam się podoba czy nie, wszystko idzie do przodu, 10 lat temu mało kto umiał klinować, dzisiaj potrafi to każdy, kiedyś grało się Plemię vs Plemię, dzisiaj się opiera grę o dyplomację i przepychanie frontu rekrutacją czy podstępem.
A jaki jest twój wkład w to żeby to zmienić prócz narzekania na forum?
 
Wynik reakcji
335
Analiza nawet ok napisana brakuję tylko wejścia w statystyki wojenne i sprawdzenia kto się z kim biję,może jakieś wiadomości do Dyplomatów plemion przy kolejnej Ci pomogą toż to żadna tajemnica ta dyplomacja ^^A przez brak informacji Postawiłeś Fine w złym świetle niesłusznie bo z pewnością wygramy ten świat ^^
 

Qorny v2

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.144
Hehehe, cześć Mefek <luzik> W zasadzie 158 to trochę dłuższa historia i nie zgodzę się, że ktoś mi wklepał bo wsie oddałem chłopakom z plemienia po tym jak hmmm miałem "mocniejszą różnice zdań z kimś z supportu" <klotnia>

Anyway, tamten świat dobrze pokazał, że nic mnie przy tej gierce nie trzyma i nawet jako założyciel jak podejmę decyzję że nie chce grać to nie gram i siema (bo tak powinno być) <shrug> Wielokrotnie mówiłem co jest nie tak i czemu gra się coraz gorzej. No ale to temat nie na to forum ;)

No ale wciąż pamiętam, że chociaż przez chwilę to dobrze nam się klepało na 150 hihi <przytul>
 

Qorny v2

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.144
Poniższa analiza to jedynie szybki update z mapy i świata jak chciała część graczy. W większości to moja subiektywna opinia na temat plemion / gry / ustawień. Niektóre plemiona i dowódcy na siłę przyśpieszają świat, więc ostrzegam, że nie będę miły, bo to już nie początek gdzie trzeba każdemu słodzić. Ćwiartki jak zawsze góra lewo i zgodnie z zegarem.

Mapa i staty od najlepszego: https://forum.plemiona.pl/index.php?threads/mapki-i-staty-by-stukniety.129804/page-6

Notatki odnośnie ustawień świata:

1. Po primo przy takiej prędkości surki brakuje prędkości wojsk 1.5 albo 2.0. Skutkuje to wieloma problemami, nieogarnięci frontowcy trzymają po x grubych na froncie (gdzie je tracą hihi), ogarnięci podwalają deffówkom barby na obrzeżach, a te mogą tylko na tym się rozwijać. Jakby dopasować prędkość wojsk do prędkości surki to może ten świat byłby jakkolwiek ciekawszy i naprawdę szybki, ale o tym w podsumowaniu.

2. Blokada 20:1 jest za długa na nowych graczach w stosunku do prędkości świata. Jak ktoś siedzi na obrzeżach dużym kontem to jedyne co widzi to blok ataku, a barb nie ma powoli bo patrz punkt 1. Wielu znajomych narzekało i się nie dziwie <tanczy>

A teraz do rzeczy ważniejszcyh, wcinam 3 papryczki jalapeno z burgsem i lecimy:

MS -
biją RA i tu bez zarzutów bo to ich normalny rytm gry i zapęd na obrzeża. Problem w tym co pisałem wcześniej, nie są liderem okolicy, na takiego lidera wyrosło RA wchłaniając resztę plemion. Życie MS zależy od woli większych plemion, chwilowo są po prostu użyteczni. Grają w to RA bo muszą, każda inna droga to w mniejszej lub większej skali samobójstwo. <beczy>

RA - Ogarnęli sobie teren tak jak pisałem w pierwszej analizie, za to kompletnie skopali dyplomację i porządek w plemieniu. Biją się na 3 fronty, obijają ich, rekrutują ich graczy i potrwa to do czasu upadku tego plemienia / całkowitego zabrania terenu przez MS / Witam / Bellum, głównie ostatniej dwójki. Obserwując sytuację z boku muszę przyznać, że @cyaaaa2 skopał wiele rzeczy, ale hej, niech rzuci kamieniem ten kto pierwszy raz kiedyś nie prowadził większego plemienia. Nie mniej lepiej już zabrać to doświadczenie na kolejne światy i chyba się tu mocniej nie pogrążać <help>

Witam - na kiego rekrutujesz połowę wrogiego plemienia mocno wygrywając wojnę to chyba tylko dowództwo Witam wie. Zamiast dawać frontowcom łatwe wioski na łatwej wojnie to tylko przyspieszasz inne, pewnie trudniejsze fronty. Jeszcze trochę i ich frontowcy będą skakać góra, dół, prawo jak kule w maszynie lotto. Jak ktoś się mnie zapyta o grę Witam na 186 to powiem, że po 6 tygodniach gry przeszli w masówke 150 graczy żeby mieć 2,5 miecha na zredukowanie składu o 70%. Albo blaszki albo miejsca w tym plemieniu będą rozdawane jak miejsca w łodziach ratunkowych na Titanicu. I ktoś powie że inni też rekrutują, jasne, ale to Wy z Obozem zaczęliście, inni po prostu na to reagują ;/

Kompletnie nie rozumiem tego ruchu, ale może i nie musze. Ważne natomiast jest to, że taką grą i rekrutacją nie zaimponujecie lepszym plemionom, a i granie taką masą to większy problem. Zostaje jeszcze zjadanie własnych graczy, ale to wizerunkowo chyba Wam pupek na kolejne światy też nie ogrzeje. A możecie zapytać chłopaków z P! jakie ukryte moce ma zła reputacja po wielu światach. Jedyne co jakkolwiek ratuje wizerunek to to, że Pietrek odmawiał następnych zapek, żeby już nie przebijać tych 150 osób. Nie wspominając o tym, że ten ruch może im zablokować pewne ruchy w dyplo w przyszłości. Ale to sobie akurat zostawię, na może następne analizy. Małe Witam - mały problem, duży Witam - duży problem, tak słyszałem ostatnio echem po tym świecie. ;]

Obóz - magiczna bariera o której pisałem w pierwszej analizie pękła jak bańka jak Pietrek powysyłał parę hejek. Kończąc ten temat i to plemię - pytanie co do lojalności tych graczy na przyszłość. Umywam ręce bo naprawdę nic nie wiem, ale zaznaczam tylko że bywa różnie. Powodzenia Obozowe Witamy.

Fiesta - udało im się parę zagrywek z dyplo, atakują, ale ja widzę że =EM= dalej stoi, a więc problem nie znikł. Główny mój zarzut to słaba kosa <hahaha> Panowie... jak kosować to tylko z wjazdem na 9 rano !! Nie inaczej ! <cisza>

A bardziej poważnie: dobrze ogarniają PW które żyje teraz z nimi w niejakiej symbiozie. PW potrzebuje Fiesty, a Fiesta potrzebuje obrzeż. Ich problemem jest nieogar 100% i to, że Witam szybko rośnie i może się nimi zacząć interesować (Witam może iść po Obozie albo w stronę Bellum, albo w stronę =EM= przez Fieste). To jest właśnie to co pisałem w pierwszej części, mają dobry plan, ale mogą paść od stron trzecich. :oops:

PW - tak jak pisałem potrzebują Fiesty, krótko i treściwie: dają im obrzeża, a Fiesta jakoś ogarnia ten grajdołek. Zaczynają się przeskoki. Tyle w temacie.
A no i bym zapomniał: jakoś tak Fiesta razem z PW to wioskowo perfekcyjna linia wjazdu dla Witam. Tak długi front to olbrzymia masa luk i problemów. A przynajmniej chwilowo to tak wygląda.

=EM= - wiedziałem, że zaskoczą jakąś rekrutacją albo odwróceniem dyplo, chociaż przez wpisy takich gości jak @MotoKomando , który sugeruje kasowanko po tygodniu to prawie już zwątpiłem. Jak tam macie więcej takich graczy to dajcie im poduszki pod pupcie bo będzie bujać w kolejnych miesiącach. Nawet jak ogarną się z Fiestą to potem tylko AK od dołu i Witam dalej. No ciężko ciężko, ale na razie się trzymają.

fiesta fiesta.jpg
 

Qorny v2

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.144
100% - Oddali teren dla Miśków i nie ma co tu dużo pisać, CR9 walczy o honor gdzieś w Arabii Saudyjskiej. Co z nimi dalej będzie nie wiem, pewnie w dużej mierze zależy od AK.

AK - tak jak i ja pisałem, tak jak i oni wielokrotnie pisali. Nie robią szumu, grają swoje i tyle. I dobrze im to na razie idzie. Wciągnęli Legend, skasowali (a bardziej uciszyli) Tajemnice. Zgarnęli kilku ich graczy, może dlatego, że Witam się obżarło i muszą nadgonić z rozwojem, ale chyba głównie dlatego, że gdyby tego nie zrobili to teren wciągnąłby kto inny. Na pewno woleliby same wioski, a mniejszy skład, no ale nie wyszło źle. Z całej trójki AK, Witam i Bellum to najlepsza rekrutacja bo pisałem już na starcie że w Tajemnicy siedzą dobrzy gracze, tylko że byli słabo zarządzani. Teraz pytanie czy walną w Nazwę czy w 100% na górze. I to ważny wybór dla losów tego świata.

Jak walną w górę to pomogą Miśkom co zaburzy tamtą ćwiartkę, wpłynie to na ruchy EM - Fiesta - PW - Witam, za to zostawi południe. Jak pójdą na północ to już nie ma odwrotu i muszą to ciągnąć.

Jak pójdą na południe co raczej zrobią patrząc na to gdzie lądują to ustawiają się pod Fine i neutralizacje ćwiartki SE. Ma to duże znaczenie dla przyszłości dyplomacji na świecie i sytuacji samego Fine o czym wspomnę za chwilę.
To trochę jak gra w szachy, Fiesta wykonała ruch pierwsza atakując EM, potem było Witam i Obóz, ćwiartka Bellum wyjaśniła się sama, teraz ostatnie rusza się AK i mają największą możliwość wyboru. Skomplikowane? Sorry, jestem analitykiem (podobno) <boks> Powodzenia Kreseczki, z fartem :cool:

Tajemnica - każdy wie co było i jak się skończyło. Mówiłem to od startu. Liczyłem że chociaż się pobiją na równo z AK i JAKKOLWIEK ten świat zacznie być ciekawy xd NO ALE.... ten tego. Jedyne na co liczę, to to, że ich dowództwo albo ogarnie jakie błędy tu popełnili albo więcej nie będzie się chwytać za dowództwo bo z takim składem nie wiem czy dało się bardziej odwalić. To że jakiś świat nie poszedł to jedno, wyciąganie wniosków i branie odpowiedzialności za błędy to drugie. Powodzenia gdzieś tam kiedyś (może). <shrug>

Nazwa (Plecak) - kurczą się szybciej niż się spodziewałem i tu gratuluje Fine, jednak to nie wszystko, ale to za chwile. Tornistry spakowane, plecaki z ładną nazwą niedługo uciekają z tego świata, chyba będą bić się z RA kto zrobi to szybciej.

Fine - nie wspominałem o ich wojnie z Plecakami i nawet średnio to sprawdzałem, dlatego że za bardzo nie ma to znaczenia i teraz mogę to już napisać, przynajmniej nie aż tak wielkiego (chociaż no dobra trochę Was nie doceniłem). Ilość osób która wpadła zła za brak propsów pokazuje średnio krótkoterminowe spojrzenie Waszych graczy, a może i samego dowództwa. Ładnie lecicie z plecakami, zarąbiście zagęszczacie na dole (Wretched, p1sz0n no i wielu innych), wsio widzę, nawet jak o tym nie pisze. Tylko że problem dopiero nadejdzie i nie wiem czy zdajecie sobie z tego sprawę.

AK respi Wam się na prawo, na lewo Bellum (chociaż to dostało teraz spowalniacz na drogę). Z jednym na pewno będziecie walczyć, a może i z dwoma naraz. Jednych może przeżyjecie, ale jak AK wam wypowie wojnę, to Bellum dołączy po łatwe wsie. Jak Bellum wypowie Wam wojnę to AK dołączy po łatwe wsie. A przynajmniej dla mnie jest to logiczny i prosty ruch. Pytanie jak Wy to ogarniecie z dyplo i czy ktoś już nad tym główkował. Jak to ogarniecie to macie tytuł underdoga, niech będzie. Tylko nie składajcie się na jedną akcje bo już mnie głowa od tego świata boli (więcej w podsumowaniu). :rolleyes:

I nie piszcie mi 15 razy że ło panie, chyba czegoś tu brakuje <nonono> Nie brakuje, to jest analiza jednego ziomka, nie musi być idealna, przynajmniej nie dla wszystkich <piwo>

Rebels - ogarnęli zmiany w dyplo i koalicję Buczki - Rebels - RA na Bellum. Sprzątają wewnętrznie, za to już bez północnego członu (zostały tam niedobitki). Czy to wystarczy? Pewnie nie, ale według mnie wstrzyma to Bellum mniej lub bardziej. Inne plemiona na pewno dają łapka w górę za taki obrót spraw.

Bellum - no i na koniec ono, ulubione plemię @Bl-ack Sno-w `a . Słyszałem, że kiedyś Marko dostarczał mu jedzenie jako kurier dowożący żarcie, zamówienie było niekompletne i to stąd ta nienawiść. Niestety w prawdziwość tej historii możecie wierzyć tak samo jak w całość tej analizy. <shrug>

Odejście Buczków i mini koalicja lekko komplikuje im sprawę, chociaż Marko już odpalił rekrutację na RA w co hmmmm, ma mieszane uczucia. Jak to mówią, są plusy dodatnie i plusy ujemne. Jedyne rekru jakie mi się podoba to rekru AK bo a) musieli b) są to wartościowi gracze. No ale... widziałem od dobrych kolegów parę ciekawych raportów z tego frontu i w Bellum na pewno są jeszcze gracze do przyszłych rozbiórek / ściągania z frontu. Tak jak pisałem i tak jak myślę, to nie jest plemię S tier tylko plemię do ciągłej obróbki i rzeźbienia składu. Ale tak jak pisałem na ten świat na razie to wystarcza bo przeciwnicy nie są zbyt wymagający (tu niestety też widziałem raporty [*] ).

Dalsze ruchy to zgodnie z tym co pisałem wcześniej o innych, w zależności od tego jak szybko zaczną machąć rękami i nogami na tą mini-koalicje - potem na tereny Fine LUB na północ pod Witam z ważnym uwzględnieniem - jeśli będziesz chciał wszystko to nie będziesz miał nic.

Na tej ćwiartce mam chyba najwięcej konszachtów, wspominam tylko dla przyszłości możliwie kolejnych analiz i update`ów, tak czy siak jestem i staram się być neutralny.

PODSUMOWANIE

Powiem jasno: ten świat to na razie gra bez rączek, na masową rekrutacje wroga zamiast zdobywanie wiosek (wyjątkiem jest Fine z Plecakami). Pokazujecie jak się gra na nowych światach i czemu support przyśpiesza kolejne światy dając Wam dodatkowe surowce i lockując składy po x miechach. Świat 250 będzie w takim tempie polegał na rekrutacji wszystkiego co się rusza, a później zjadaniu swoich. Cieszenie się taką blachą to chyba lepiej ją ukryć w odznaczeniach.

Ten świat może był ciekawy na starcie, teraz to średnie 3/10. Prawie 2 miesiące i ŻADNEGO ciekawego i wyrównanego frontu, wszystko to plemiona składające się na 1 akcję (nawet hehe Tajemnica co pokazuje moc tego świata) albo jechanie jakiś większych warzyw przez składy które już coś wygrały. Nawet kosy tu średnio wychodzą. MOŻE zacznie tu być ciekawie jak ogarniecie ćwiartki ale nie wiem czy tyle tu pogram bo po prostu nie ma tu nic ciekawego xd Jakby nie było więcej analiz to wyjechałem wcześniej na truskawki <piwo>

Ta ocena nie musi się nikomu podobać, ale myślę, że część ludzi prędzej czy później ucieknie z tego świata bo po prostu jest nudny ;/ Są o wiele fajniejsze z mocniejszymi ekipami ( a raczej ich ilością) i ciekawszymi frontami niż rekrutowanie połowy wroga <oczy>

Tyle ode mnie, dyskusja jak zawsze dla graczy (pls nie wyzywaj no) <beczy>
 
Ostatnia edycja:

Sir Braga

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
1.288
Jeśli chodzi o liczbę posiadanych graczy, to polecam zajrzeć w statystyki Stukniętego --> KLIK
A to jeszcze cyfry sprzed sławetnej rekrutacji Bellum. Czy Witam dużo zaproszeń rozdaje? Nie wiem, choć się domyślam
 
Ostatnia edycja:

Qorny v2

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.144
^ jak wyżej
To niezłe pół obozu pietrek zrekrutował xD

Witam na 186 to powiem, że po 6 tygodniach gry przeszli w masówke 150 graczy

nie 150 a 120 graczy ;/

Ledwo 10 osób z obozu wzięte. Do tego Ak które ma o 50 osób więcej od Witamów więc co Ty pierdolisz człowieku że oni przeprowadzili dobrą rekrutacje

Jeśli chodzi o liczbę posiadanych graczy, to polecam zajrzeć w statystyki Stukniętego --> KLIK
A to jeszcze cyfry sprzed sławetnej rekrutacji Bellum. Czy Witam dużo zaproszeń rozdaje? Nie wiem, choć się domyślam

Lecą Messerschmitty, @Ohtar1 Wam odpowie.
Mapa po tygodniu wojny wygląda jakby 90% SO zrekrutowane zostało :D

A ja dopowiem jeśli ktoś dalej tego nie zczaił z tej analizy. Zaburzyliście decyzje innych plemion i przyspieszyliście sobie inne fronty zamiast napychać się łatwymi wsiami. Nie ważne ile i kto, ważny jest efekt. W kwietniu będzie ciekawie we wszystkich masówkach ]:->
 
Ostatnia edycja:
Do góry