Analiza świata 186 by Qorny ©

Qorny v2

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.110
Dobra, jestem tu nowy, tzw. świeżak.

Chcecie dobrą analizę to poproszę na PW tu na forum wszystkie fronty, najlepiej ze statami. Jak ktoś chce się pożalić że nie dostał darmy to też może napisać, podeślemy 2 piki co byś się nie martwił przyjacielu. A jak chcesz kogoś powyzywać, że jest słaby to też napisz, a czemu nie, jak szaleć to szaleć.

Map jest sporo, jak nie dostanę frontów to napiszę jakieś większe gunfo bez tego, ale jakbym dostał to byłoby fajnie.

Świat jest dość szybki i to już nie etap paru wiosek, więc omińmy nieznaczących graczy na mapie.

Miłego piąteczku, analiza mam nadzieję wkrótce :)
 

Qorny v2

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.110
Witam wszystkich baaaardzo serdecznie na mapie świata 186 i przepraszam za swoje spóźnienie <cisza> Jednocześnie zaznaczam, że analiza ta jak i wszystkie inne z poprzednich światów zawiera moje spojrzenie na grę, tylko oficjalną dyplomację oraz predykcje zwycięzców ćwiartek / ostatecznej wojny, w skrócie bla bla bla... Jak wiadomo jest tylko jeden certyfikowany analityk, który ma na to papiery ! Reszta to tylko maaaarni pretendenci ! ]:->

Analitico.jpg

Tym samym rozpoczynamy analizę świata 186 ! W analizie pomogą mi mapki @Stuknięty `ego oraz @OczyKruka , linki do autorów standardowo poniżej. Zaczynamy tak jak zawsze. Góra lewo i lecimy zgodnie ze wskazówkami zegara.

Mapy:

1. NW - północny zachód

WITAM
- 2 członowe plemię Pietrka, zwycięzcy świata 174, wcześniej występujące chociażby na świecie 158, na którym niestety końcowo wygrała Forza. Witam po raz kolejny zgromadziło całkiem mocny skład, rozpoznaje tam sporo nicków, które powoli zaczynają przylegać do tej marki. Chwilowo biją się głównie z Obozem i mniejszymi plemionkami, mają soja z MS oraz PoNa z Fiestą, po za tymi plemionami biją się naokoło. Niedocenianie ich jest sporym błędem, gdyż uważam, że zostaną tu z nami na dłużej. Mogą mrozić / bić lokalnie południowe ekipy i w tym samym czasie bić Obóz i powoli zdobywać obrzeża. I niektórzy powiedzą, że hola hola, ale mają front dookoła, to nie będzie tak łatwo. Taaaaak, ale ekipy które ich atakują to mało poważne zagrożenie, do tego mało zgrane o czym będę pisał w dalszej części.
Odnośnie obrzeż - widzę, że przeskoczyli już za Obóz co jest dość ryzykownym ruchem, więc potwierdza to tylko to, że w tej walce czują się dość pewnie ;) Z zagrożeń wymieniłbym na pewno 3D czyli dyplomacja, dyplomacja, dyplomacja. Nie zadbana i nie pewna może być w przyszłości kluczem do upadku tego plemienia, ale mówimy tu raczej o miesiącach niż tygodniach <lol> Dodatkowo chyba z czystej ciekawości sprawdzę 174. O ile znam historie winów AK czy Bellum, kojarze choćby dowódców innych plemion, o tyle nie wiem jak i z kim WITAM wygrało 174, ale to akurat pierdółka.
Dla mnie: może i czarny koń tego świata. Jeśli chcą jakiś wygrać to lepszej okazji niż 186 mogą szybko nie mieć ! Starczy o nich bo się rozgadałem, ja pozdrawiam znowu, pozdrawiam szczerze i serdecznie no i WITAM ! <przytul>

EK - czyli plemię, którego mogliście nie spodziewać się w tym zestawieniu. Nie są dużym zagrożeniem, wspominam o nich tylko dlatego, że chwilowo odcinają Witam od obrzeż. Zakładam, że skończy się jak zawsze, czyli Katalon w pewnym momencie przejdzie sam / z kilkoma ogarami do innego składu, a potem do kolejnego i kolejnego, tak żeby na koniec zebrać kolejną blaszkę za kolejny wygrany świat. Nie mam nic do tego, jedni zdobywają blaszki dobrą walką, inni je kupują do kolekcji <shrug>

NIC - a w zasadzie "nic z nas nie zostało" bo chyba tak można określić ich sytuacje na froncie. Fiesta powoli kończy sprawę. Można powiedzieć, że zaoszczędzili mi pisania przez moje spóźnienie. No cóż, może na innym świecie ! <help>

SO / NO - Stary i Nowy Obóz, podobnie jak Bezimienny, podobnie tutaj czuję się, przeglądając listę ich graczy. Kojarzę dosłownie kilku z nich, w większości jako grajków średniego lotu. W bezpośrednim starciu 1:1 to WITAM jest o klasę wyżej, jednak tutaj mapa gra na ich korzyść. Jeśli ogarną się wewnętrznie to mogą stanowić opór na tyle długo dla WITAM, że plemiona z południa zaczną bardziej podgryzać WITAM. Jak na każdej wojnie, ważne są zatem cele. Celem rzezimieszków z Obozu nie jest chwilowo wygranie tej wojny, tylko skuteczne zatrzymanie WITAM i rozwój na dalszą część świata. Jeśli ktoś to zrozumie, to może zacznie dobrze zarządzać tym grajdołkiem. Mówiąc prostym językiem: TRZEBA POSTAWIĆ MAGICZNĄ BARIERE <cisza>

2. NE - północny wschód

Fiesta
- postanowiłem dopisać ich do tej ćwiartki nie przez przypadek. Jest to plemię którego nie kojarzę z poprzednich światów, może ich omijałem, a może jest to nowy nieznany twór. Jeśli chodzi o graczy, to może nie jest to koleś z mema NAJSSS, ale na pewno jest na czym zawiesić oko. Chwilowo biją się tylko z NIC, PoNy dookoła. O wielu ekipach można napisać że to słabo grać na 1 front, ale widocznie takie czasy i taki mental, że gra się bezpiecznie bez ryzyka, więc nie można im tego zarzucić, szczególnie że grają z pozycji centrum. Ich wojna z NIC dobiega powoli końca, a z relacji paru mądrych głów wynika że sporo już kręcili i nakręcili w dyplomacji. Z tego co rozumiem, zdecydują się na opcję "wschodnią" czyli walkę z EMsami, zostawiając tym samym Bellum i Witam na zachodzie. Jest dla nich mocno na rękę, jeśli Obóz będzie dobrze radził sobie z WITAM, tak samo jeśli Tajemnica będzie miała bliskie walki z AK. Dużo ale.
Zrobiłem dobry wewnętrzny research i wiem, że mają więcej asów w rękawie, ale że to analiza, a nie biblioteka ciekawych info, to powiem tyle: Uważam, że ich plan, który jest dobry - wysypie się w trakcie z przyczyn stron trzecich. Końcowo zimowa fiesta, powinna przenieść się do reala gdy nadejdą cieplsze dni, ale kto wie, może się mylę ! :x Granie z centrum nie oddaje, więc ja mocno kibicuję i dołączam się do imprezki :cool:

PW - Pożeracze wiosek, jak sama nazwa wskazuje, chwilowo jedyne co wciągają to barby. Mało ciekawe plemię, ALE... widzę potencjał. Słyszałem coś, że siedzą tam ciekawe zasty z Fiesty...? Jak to powiedział jeden z moich informatorów "Ogólnie to chyba północ będą kosy lecieć". Będą wybuchy, będą kosy, mogą być zagrania zmieniające mapę. Czyli wszystko to w czym mocne są młode ekipy, a takich tam sporo.

A północny wschód to taka ćwiartka, że akurat dyplomacją to można się ładnie wykazać ! <rotfl>

=EM= - Momomiśkowe 2 członowe szaleństwo, zbiórka graczy chcących ugrać coś więcej, jak i takich którzy wpadli tam na zimowe grzybobranie. Może ich nie doceniam, ale przeglądając graczy spodziewałem się, że mocniej zdeklasują Fiestę (jeśli rzeczywiście będą się bić). Walczą ze 100%, które zdecydowanie odcięło ich od obrzeż. Od południa z AK są raczej bezpieczni, natomiast ich przyszłość może jawić się różnie w zależności od tego co pokażą. Jeśli szybko uda im się zająć obrzeża to są na wygranej pozycji, jeśli nie - to będzie im bardzo ciężko. Całości kolorytu nie dodaje fakt, że słyszałem, że nie lubią się z Obozem bo chyba ich skosowali na poprzednim świecie. Mało przyjaciół na razie na tej barce, dużo potencjalnych wrogów w niedalekiej przyszłości. Czy Momomisiek ogarnie sytuację? Ciężko przewidzieć nawet mi, zobaczymy ile będzie pary w tych frontowych miśkach <boks>

100% - plemię tzw. CR9. Nie wiem czy je założył, ale na pewno pełni tam jedną z kluczowych funkcji jaką jest dyplo. A te mają ułożone dobrze. W całości skupieni są na walce z EMsami i mimo, że nie ma tam nie wiadomo jakich frontowych kocurów to myślę, że mogą dać radę. W szczególności gdy północna szufla znowu namiesza.... Chciałbym zobaczyć statystyki z ich wojny, a że jestem leniwy to podeślij ktoś je potem na FO albo pod analizą. Szybko i końcowo: staty za bardzo nie mają teraz nawet znaczenia, rezultat jest taki że oni mają obrzeża, a =EM= nie, więc chwilowo 1:0 . Jak zagrają na swoje 100 / 200 / 300% to może zobaczymy ich dłużej na tym świecie, przynajmniej do czasu aż nadejdą silniejsze plemiona od zachodu i południa ! <oczy>
 
Ostatnia edycja:

Qorny v2

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.110
3. SE - południowy wschód

AK
- Agresywne kreseczki, zwycięskie plemię świata 129, finaliści świata 141, który końcowo przegrali z Bellum. Gdzie grali po drodze do 186 niestety nie wiem, bo urwało mi film
<tanczy>
Bardzo doświadczona ekipa ze stałym składem i pozytywnymi mordkami. Będę się o nich wypowiadał raczej pozytywnie z 2 powodów: po pierwsze, jest to raczej dojrzałe plemię z większymi zasadami. Po drugie mało kto wie, ale samemu zdarzyło mi się u nich pograć incognito na świecie 141 jako deffówka. Chwilowo mają wkoło PoNy, zajmują obrzeża, a niedługo czeka ich walka z Tajemnicą, są już w okresie wypowiedzenia. Nie jest to plemię, które pada na jedną akcję, nie jest to też plemię które padnie na akcji kilka.
<stop>
Ale żeby im nie tylko słodzić, to AK ma też swoje słabsze strony. Według mnie gorzej radzą sobie w dynamicznych warunkach wśród młodych ekip gdzie trzeba sporo pisać / załatwiać / rekrutować i to w pośpiechu. Jest to raczej ekipa i rada, która woli mieć wszystko przemyślane i obgadane, niż podpisane na szybko. W późniejszym etapie gry (late game), mogą mieć też problemy z brakiem odpowiedniej ilości frontowców, wszystko zależy od tego jak ustawi się mapa. Ale na ten moment gry mogę napisać tylko po kreseczkowemu: siu siu siu, tra ta ta, pyk pyk pyk, bang, bang.

* Pokuszę się też o dodatkową osobistą notkę i opinię * - uważam, że z poziomu makro AK i Bellum są mocno podobne. Obie ekipy mają ugrane jakieś tam światy, obie mają już dość stałe ekipy, obie mają raczej stabilną politykę, małą ilość kos i podobne spokojne spojrzenie na grę. Nie wiem jak ich kontakty i lubienie się po 141, bić się na pewno kiedyś będą, pytanie najważniejsze to kiedy i ile ekip wcześniej zlikwidują. Powodzenia Kreseczki !
<szampan>


LEGEND - stare dobre Legend z czasów s100 czy s125 to nie dzisiejsze Legend, które szybko pakuje manatki by pograć u kogoś innego. A szkoda bo grali na pewno ciekawie. Bili się na starcie z Kreskami, dostali w baty 20:4 jak patrzyłem na tw.stats pisząc analizę, Tajemnica chciała żeby podgryzali Kreski w czasie jak PoN Kreski - Tajemnica wciąż trwał, ale chyba się nie dogadali ostatecznie bo teraz Legend i Kreski mają PoNa, a Zbychu zespawnował się w Kreskach i siedzi tam z tydzień. Co mam o tym sądzić to nie wiem. Wiem tyle, że ich co lepsi gracze na pewno sobie poradzą, czy to grając w Legends czy gdziekolwiek indziej. Ale temat Legend uważam za zamknięty na ten świat.
:confused:


: ) - Tajemnica, plemię do którego podchodzę dwojako. Z jednej strony świetni gracze, ludzie z którymi dumnie kiedyś grałem, walczyłem na nich, z nimi, nawet niektórych trenowałem (hihi). Naprawdę skład muaaaa, nie można się wstydzić. Z drugiej strony ich dyplomacja której kompletnie nie rozumiem... może czegoś nie wiem... Wojna z Plecakiem na małym odcinku frontowym, zabezpieczenie ze strony Fiesty i =EM=, ale na kiego pakujesz się pod AK bez obrzeż, tego nie jestem w stanie pojąć. Gdy Bellum zajęte jest Rebelsami, gdy AK zajęte jest czyszczeniem Legend i obrzeż, marnujesz czas w centrum na prędkości 3.0 ze zbieractwem, zamiast pchać Plecak i Fine na dół robiąc sobie spokojnie teren na przyszłość na duuuuuuuuużo łatwiejszych wioskach niż wojna z AK które zamuruje sobie centrum i choćbyście łykali po 30-50 wioch na akcje, to AK i tak będzie ich zdobywało więcej z obrzeż. Jest to ruch którego kompletnie nie pojmuje, to jak czekanie na spóźnioną Arrive, gdzie na tym świecie mykają TGV (teżewe).

Za takie zagrania powinno się definitywnie przegrywać świat, szczególnie z tą prędkością. Liczenie na =EM= do pomocy z AK jest bezcelowe bo =EM= ma swoje problemy, liczenie na rekrutacje Fine czy Plecak jest bezcelowe bo rekrutacja to nie napychanie mordek swoich frontowców.... Dojdą tylko szybciej dodatkowe fronty.

Jednym słowem, największe mapowe rozczarowanie jak dla mnie, mam tam mnóstwo znajomych i liczę, że wybrną z tej sytuacji obronną ręką !
<czytaj>


PLECAK - ferie się kończą, populacja Plecaków zwiększa się !
:O
Ogrrroooomny teren na tą chwilę i tylko jedna malutka wojna z Tajemnicą w centrum. Skład 2/10 ALE z paroma ośniedziałymi perełkami. Jak znam choćby Fejtana czy Darkena to będą chcieli ogarnąć cały ten grajdołek. A potem... no właśnie: według mnie mogą spokojnie zjadać teren i barby bez większej wojny, redukować skład i obserwować okolicę. I jest na to duża szansa według mnie znając chłopaków z dowództwa. ALBO mogą wejść w długą wojnę z Fine lub AK, jednak oba te plemiona są pod względem graczy od nich dużo mocniejsze. Zobaczymy co wybiorą, moja skromna rada jest taka - siedź na pupie z plecakiem i obserwuj okolice
:D


FINE - ciekawy skład, kojarzę więcej niż kilka nicków, z dowództwem niestety jeszcze nie byłem na herbatce żeby coś więcej o nich powiedzieć. Według mnie i kilku innych osób chwilowo dygają portkami i mają do tego kilka powodów. Po pierwsze wojna Bellum z Rebels nie będzie trwać wiecznie, chociaż tutaj na razie byłbym spokojny. Martwi mnie za to masa Plecaków i to, że tak jak pisałem Tajemnica powinna się z nimi bić, a tego nie robi. Nawet jeśli Tajemnica wygra z AK, to FINE będzie kolejne w kolejce po wpiernicz. Z drugiej strony jak zostawia Plecaki same sobie to tylko dadzą im dodatkowy czas na wewnętrze porządki.

Samo położenie ich wsi to jeden długi mapowy walec i to nie taki który rozjeżdża tylko taki, który może być łatwo przerwany z flanek. W znaczeniu makro dla nieogarniaczy: bardziej odpowiada im bić się południe - północ niż wschód - zachód, a na razie wychodzi im to drugie.

Co mogę powiedzieć więcej....Gorąco tu trochę, ale... It`s fine
<3
 
Ostatnia edycja:

Qorny v2

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.110
4. SW - południowy zachód

Bellum
- ekipa Markopolo, zwycięzcy świata 141, ale w przeszłości również ekipa, która kilkukrotnie musiała pakować się szybciej z niektórych światów. Tutaj wpadli mocniejszym składem, myślę, że śmiało mogę powiedzieć, że to jedni z faworytów do wygrania całego świata, podobnie jak AK. Sporo dobrych graczy, w większości stała ekipa, ale mają też tutaj całkiem dużo "importów", które już zaczęły mnie interesować. Jestem sam ciekawy jak to wygląda wewnętrznie, nie żebym coś wiedział
<oczy>
Aktualnie prowadzą wojnę z Rebels, gdzie Rebels dostaje wpierdziel i samo to przyznaje. Kurcze, nie ma co tutaj dywagować okej? Przystanek Rebels powinien być tylko przystankiem chwilowym. Bellum doskonale łapie już obrzeża, chyba najlepiej z topowych ekip, do tego mają bezpiecznego soja (chyba soja) z BUCZKAMI (mały człon na południe od Bellum - nie będę ich opisywać) które pomagają im w tej wojnie. To nie jest pytanie czy, tylko kiedy? Bellum ma lepszą pozycję na mapie niż AK / WITAM / EMsy czy Fiesta. W tej chwili chodzi tylko o to, żeby jedli łatwe wsie jak najszybciej bo potem z innymi plemionami może być im tylko ciężej.

Słabe strony podobnie jak w przypadku AK zwłaszcza jeśli chodzi o zamykanie światów i brak frontowców w late game (hehe, 141). W ich przypadku trzeba kuć żelazo póki ciepłe, cisnąć póki jest dobre dyplo i póki ludziom chce się grać. Jak ktoś szuka więcej przytyków do Marko to pewnie jak się uprze to je znajdzie, to nie jest S tier plemion, tylko plemię które wciąż ma pole do udoskonalenia, ale na pewno też plemię, które już pokazało, że potrafi wygrać świat. I tyle na ten świat wystarczy. Powodzenia !
;*


Rebels - Kojarzę od nich paru graczy, ale nie są to jakieś wybitne jednostki. Szkoda, że trafili na starcie na tak przygotowanego przeciwnika jakim jest Bellum. W innych okolicznościach i przy nieco słabszej okolicy może mogliby wykazać się bardziej. Tutaj skazani są raczej na zagładę. Ich południowy człon ma szansę pograć nieco dłużej, północ robi się już mocno krucha. Podejrzewam, że Fine może obserwować walkę Rebelsów z Bellum i mogą chcieć podebrać łatwe wsie Rebelsom gdy Ci już będą padać, tak aby ograniczyć strate terenu na rzecz Bellumów. A przynajmniej ja bym tak zrobił.
<shrug>


PS. Pozderki dla Transformersa

\./ Dobra i teraz niestandardowo... Między Bellum a Witam są 4 mniejsze plemiona, omówię je chociaż minimalnie, a potem dam większy obraz sytuacji, lecimy bo ziewam
:confused:
\./

RA - Ruch Antymasówkowy, która sam gra na 2 człony, ewidentnie muszą zmienić nazwę. Z tego co wiem dostali już raz wpiernicz od Bellum na starcie w centrum, a teraz proszą o drugi raz. Z plusów to kojarzę nick założyciela / założycielki - cyaaaa2, ale to tylko, nic więcej. Mam tam 2 gości których sam bym wyciągnął pewnie szybkim PW, ale nie grają już tyle co kiedyś. I tyla.

MS - kojarzę coś ten tegoś ich gracza / graczy, ale prędzej zapytałbym jak tam wylądowali niż jak im się tam gra. O dziwo ich główny człon jest top8 punktowo, więc nie wiem co za wioski wcześniej wciągali, ale było to dobre. Niestety teraz mają na północy Witam, na prawo Fieste, a na dole Bellum, więc koniec łatwych wiosek. Nie wiem co mają z WAR, jeśli się tłuką to dobrze dla MS.

PS. Sprawdziłem przejęcia i się biją, punkt dla MS, dobry ruch.

WAR - Dobra, na potrzeby bycia mniej leniwym to sprawdziłem dokładniej i statystyki gniotą. 143:11 na rzecz MS vs WAR. Nie ma co gadać, szybciutka wojna i zaraz to plemię zniknie z planszy.

A TAM - Obłudnicy, w większości warzywka ale z paroma graczami którzy ogarniają, na pewno do etapu mid game`u. Z tego miejsca pozdrawiam Vodke Lubelską jeśli to czyta, chłop zawsze wiedział jak się ustawić
<piwo>
Przyszłości tam nie widzę, ale podsumuje poniżej.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
W tych 4 plemionach brakuje mi zdecydowanego lidera na tą chwile (a minęło już ze 3 miechy jak patrzymy na prędkość 1.6 / 2.0). Takim liderem mogłoby być MS gdyby bardziej ogarniali i pozbierali / porekrutowali ogarów z pozostałej trójki. Niestety ten świat jest bardzo szybki i nie ma czasu na powolnie myślenie takich ekip. Taki worek mniejszych plemion jest tylko na rękę dla WITAM i Bellum, można więcej majstrować przy dyplo, no i 4 małych i słabych wrogów jest dużo lepsze niż 1 duży ogar. Ten teren jest całkiem spory i nazwałbym go "użytkowym" cokolwiek MS / Bellum / WITAM rozumie pod tym pojęciem.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Zwycięzcy ćwiartek i nominacje:
NW - Witam
SW - Bellum
SE - AK
NE - =EM=? z dużym znakiem zapytania pod postacią Fiesty lub innego konglomeratu połączonych plemion

Czarny koń tego świata: WITAM
Dyplomatyczny sukces: Fiesta
Dyplomatyczna draka: Tajemnica
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Podsumowanie:

Widzę że support zmierza do coraz krótszych tych światów, memy takie jak poniżej niedługo zostaną już tylko wspomnieniem. Prędkość surki 3.0 ze zbieractwem to szalone tempo, akcje tak szybko jak koszarki i stajnia dadzą radę z niesamowitą ilością grubych. Mam tutaj pod tym względem 2 konkluzje. Pierwsza jest taka, że kataski będą bardziej przez to efektywne, bo co z tego że masz surowce, skoro nie masz budynków do dostatecznie szybkiej produkcji offa / deffa. Tak sobie myślę, że ratek 30 może nie być taki zły (do głębszej analizy). Druga rzecz odnosi się do rozpisywania i grania akcji, ale tutaj na razie pozostawię to dla siebie i dla ewentualnego mojego plemienia jeśli zostanę tu pograć na dłużej, wiadomo, wnieść coś trzeba
:)


Tyle ode mnie, nie przedłużam, jeśli są jakieś błędy czy literówki to dajcie znać i poprawię jutro. Dzięki wszystkim miłym osobom które napisały mi dyplo, dzięki za prace miłych informatorów, którzy zawsze chętnie pogadają o tym i o tamtym
<przytul>
Zostawiam Was z memaskiem, yoł
:)


cP1zP2wmInD64CeP21c7F34so9CzCiKfjhz0p9rrh9EkBkv4A5zWlEBHuEdsG4RXIuwnGioX9rhiGbmPLg-JMJ5h4cfQNlOpqnjazveMTGEoGMfdEqn5obyz0aRmLjQxdR9UdK7AOQd4r8yOvGhjVgo


[Czas pisania: ok. 6h]
[Czas zbierania danych: 36h]
 

JoteSKa

Karczmarz
Wynik reakcji
5.593
6h ?
Ja tylko poszedłem do lodówki po piwo i na szybkiego papierosa.
Qurna @Qorny v2 - jestes mi winny 6h życia.
Dzięki za analizę.
Ja jak zawsze nie wiem gdzie jestem na mapie i gdzie mam iść, dzięki tobie czytając twoją analize wiemw końcu o co chodzi w tej grze.

Fajnie by było teraz na podstawie twojej analizy stworzyć mapkę świata dyplomatyczną.

6h - szacun, szacun i jeszcze raz szacun.
Boję się iść kolejny raz do lodówki
 

Qorny v2

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.110
6h ?
Ja tylko poszedłem do lodówki po piwo i na szybkiego papierosa.
Qurna @Qorny v2 - jestes mi winny 6h życia.
Dzięki za analizę.
Ja jak zawsze nie wiem gdzie jestem na mapie i gdzie mam iść, dzięki tobie czytając twoją analize wiemw końcu o co chodzi w tej grze.

Fajnie by było teraz na podstawie twojej analizy stworzyć mapkę świata dyplomatyczną.

6h - szacun, szacun i jeszcze raz szacun.
Boję się iść kolejny raz do lodówki
Lodówka morderca, a piwa szukaj za sałatą <piwo>
 

JoteSKa

Karczmarz
Wynik reakcji
5.593
@Qorny v2 nie lubie mrożonej sałaty.
Ale z jednym się zgodzę
Prędkość surki 3.0 ze zbieractwem to szalone tempo, akcje tak szybko jak koszarki i stajnia dadzą radę z niesamowitą ilością grubych.
Wyjdziesz do toalety i nie masz wioski. Dlatego teraz po przeczytaniu twojej analizy i prepatrzeniu nickow rozumiem czemu jest tyle znanych nickow grajacych w tamdemie.
Sama analiza nie jest zła bo to przecież analiza twoja, twoje spostrzeżenia i twoje zdanie do którego masz prawo jak każdy z nas.
Dużo wyjaśnia, dużo zostawia pytań i wątpliwości ale jest ... Obiektywna.
Jak zareagują włodarze wymienionych przez ciebie plemion ? Zobaczymy w niedalekiej przyszłości. Wiem że czasem analizy na forum znacznie przyczyniają się do dyplomacji na świecie.

A dla kolegi @hcxzkjldsa
Udowodnij że jesteś kimś
 

DeletedUser209423

Guest
4. SW - południowy zachód

Bellum
- ekipa Markopolo, zwycięzcy świata 141, ale w przeszłości również ekipa, która kilkukrotnie musiała pakować się szybciej z niektórych światów. Tutaj wpadli mocniejszym składem, myślę, że śmiało mogę powiedzieć, że to jedni z faworytów do wygrania całego świata, podobnie jak AK. Sporo dobrych graczy, w większości stała ekipa, ale mają też tutaj całkiem dużo "importów", które już zaczęły mnie interesować. Jestem sam ciekawy jak to wygląda wewnętrznie, nie żebym coś wiedział
<oczy>
Aktualnie prowadzą wojnę z Rebels, gdzie Rebels dostaje wpierdziel i samo to przyznaje. Kurcze, nie ma co tutaj dywagować okej? Przystanek Rebels powinien być tylko przystankiem chwilowym. Bellum doskonale łapie już obrzeża, chyba najlepiej z topowych ekip, do tego mają bezpiecznego soja (chyba soja) z BUCZKAMI (mały człon na południe od Bellum - nie będę ich opisywać) które pomagają im w tej wojnie. To nie jest pytanie czy, tylko kiedy? Bellum ma lepszą pozycję na mapie niż AK / WITAM / EMsy czy Fiesta. W tej chwili chodzi tylko o to, żeby jedli łatwe wsie jak najszybciej bo potem z innymi plemionami może być im tylko ciężej.

Słabe strony podobnie jak w przypadku AK zwłaszcza jeśli chodzi o zamykanie światów i brak frontowców w late game (hehe, 141). W ich przypadku trzeba kuć żelazo póki ciepłe, cisnąć póki jest dobre dyplo i póki ludziom chce się grać. Jak ktoś szuka więcej przytyków do Marko to pewnie jak się uprze to je znajdzie, to nie jest S tier plemion, tylko plemię które wciąż ma pole do udoskonalenia, ale na pewno też plemię, które już pokazało, że potrafi wygrać świat. I tyle na ten świat wystarczy. Powodzenia !
;*


Rebels - Kojarzę od nich paru graczy, ale nie są to jakieś wybitne jednostki. Szkoda, że trafili na starcie na tak przygotowanego przeciwnika jakim jest Bellum. W innych okolicznościach i przy nieco słabszej okolicy może mogliby wykazać się bardziej. Tutaj skazani są raczej na zagładę. Ich południowy człon ma szansę pograć nieco dłużej, północ robi się już mocno krucha. Podejrzewam, że Fine może obserwować walkę Rebelsów z Bellum i mogą chcieć podebrać łatwe wsie Rebelsom gdy Ci już będą padać, tak aby ograniczyć strate terenu na rzecz Bellumów. A przynajmniej ja bym tak zrobił.
<shrug>


PS. Pozderki dla Transformersa

\./ Dobra i teraz niestandardowo... Między Bellum a Witam są 4 mniejsze plemiona, omówię je chociaż minimalnie, a potem dam większy obraz sytuacji, lecimy bo ziewam
:confused:
\./

RA - Ruch Antymasówkowy, która sam gra na 2 człony, ewidentnie muszą zmienić nazwę. Z tego co wiem dostali już raz wpiernicz od Bellum na starcie w centrum, a teraz proszą o drugi raz. Z plusów to kojarzę nick założyciela / założycielki - cyaaaa2, ale to tylko, nic więcej. Mam tam 2 gości których sam bym wyciągnął pewnie szybkim PW, ale nie grają już tyle co kiedyś. I tyla.

MS - kojarzę coś ten tegoś ich gracza / graczy, ale prędzej zapytałbym jak tam wylądowali niż jak im się tam gra. O dziwo ich główny człon jest top8 punktowo, więc nie wiem co za wioski wcześniej wciągali, ale było to dobre. Niestety teraz mają na północy Witam, na prawo Fieste, a na dole Bellum, więc koniec łatwych wiosek. Nie wiem co mają z WAR, jeśli się tłuką to dobrze dla MS.

PS. Sprawdziłem przejęcia i się biją, punkt dla MS, dobry ruch.

WAR - Dobra, na potrzeby bycia mniej leniwym to sprawdziłem dokładniej i statystyki gniotą. 143:11 na rzecz MS vs WAR. Nie ma co gadać, szybciutka wojna i zaraz to plemię zniknie z planszy.

A TAM - Obłudnicy, w większości warzywka ale z paroma graczami którzy ogarniają, na pewno do etapu mid game`u. Z tego miejsca pozdrawiam Vodke Lubelską jeśli to czyta, chłop zawsze wiedział jak się ustawić
<piwo>
Przyszłości tam nie widzę, ale podsumuje poniżej.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
W tych 4 plemionach brakuje mi zdecydowanego lidera na tą chwile (a minęło już ze 3 miechy jak patrzymy na prędkość 1.6 / 2.0). Takim liderem mogłoby być MS gdyby bardziej ogarniali i pozbierali / porekrutowali ogarów z pozostałej trójki. Niestety ten świat jest bardzo szybki i nie ma czasu na powolnie myślenie takich ekip. Taki worek mniejszych plemion jest tylko na rękę dla WITAM i Bellum, można więcej majstrować przy dyplo, no i 4 małych i słabych wrogów jest dużo lepsze niż 1 duży ogar. Ten teren jest całkiem spory i nazwałbym go "użytkowym" cokolwiek MS / Bellum / WITAM rozumie pod tym pojęciem.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Zwycięzcy ćwiartek i nominacje:
NW - Witam
SW - Bellum
SE - AK
NE - =EM=? z dużym znakiem zapytania pod postacią Fiesty lub innego konglomeratu połączonych plemion

Czarny koń tego świata: WITAM
Dyplomatyczny sukces: Fiesta
Dyplomatyczna draka: Tajemnica
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Podsumowanie:

Widzę że support zmierza do coraz krótszych tych światów, memy takie jak poniżej niedługo zostaną już tylko wspomnieniem. Prędkość surki 3.0 ze zbieractwem to szalone tempo, akcje tak szybko jak koszarki i stajnia dadzą radę z niesamowitą ilością grubych. Mam tutaj pod tym względem 2 konkluzje. Pierwsza jest taka, że kataski będą bardziej przez to efektywne, bo co z tego że masz surowce, skoro nie masz budynków do dostatecznie szybkiej produkcji offa / deffa. Tak sobie myślę, że ratek 30 może nie być taki zły (do głębszej analizy). Druga rzecz odnosi się do rozpisywania i grania akcji, ale tutaj na razie pozostawię to dla siebie i dla ewentualnego mojego plemienia jeśli zostanę tu pograć na dłużej, wiadomo, wnieść coś trzeba
:)


Tyle ode mnie, nie przedłużam, jeśli są jakieś błędy czy literówki to dajcie znać i poprawię jutro. Dzięki wszystkim miłym osobom które napisały mi dyplo, dzięki za prace miłych informatorów, którzy zawsze chętnie pogadają o tym i o tamtym
<przytul>
Zostawiam Was z memaskiem, yoł
:)


cP1zP2wmInD64CeP21c7F34so9CzCiKfjhz0p9rrh9EkBkv4A5zWlEBHuEdsG4RXIuwnGioX9rhiGbmPLg-JMJ5h4cfQNlOpqnjazveMTGEoGMfdEqn5obyz0aRmLjQxdR9UdK7AOQd4r8yOvGhjVgo


[Czas pisania: ok. 6h]
[Czas zbierania danych: 36h]

Analiza bardzo dobra, ale coś Ty powypisywał o Bellum?
Chyba pisałeś o nich w ostatniej godzinie i miałeś chwilowe spowolnienie napływu logiki.

Wpadli tu mocniejszym składem?
A kto jest niby tą siłą? Może @Ruda tańczy albo @Sylwan23 ?
To akurat konie trojańskie, które sprawią, że @markopolo19 nie będzie musiał zwiewać przy przewadze świata 70:30 a zdecydowanie szybciej.

Jak wygląda to wewnętrznie? Toż Pan Baran (@Pan Owca ) pisał, że jeden wielki organizacyjny pierdzielnik.

Co do wojny z Rebel, oczywiście prowadzą ale jest o czym dywagować.
Po pierwsze można się było tego spodziewać po ułożeniu wiosek.
Po drugie ten 'wpierdziel' jest w jakiejś części fałszowany lipnymi statami

Łapią obrzeża najlepiej z topowych ekip? Z konia spadłeś? Toż oni zarekrutowali z tydzień temu wszystko co się na obrzeżach ruszało.
Topowe ekipy walczą tam o teren a nie biorą byle kogo, byle zbudować masę. Jak Ty w ogóle ich przykład podajesz. To nie ich atut a hańba i żenada, pokaz słabości.

Lepsza pozycja niż Witam? Z kuli wywróżyłeś czy jak? Bo patrzę na mapę i nie wiem skąd ten wniosek.

Słabe strony? Najsłabszym ogniwem jest tam beznadziejny wódz i tona kosowników i kretów.


Nie wiem co Ty tam popijasz lub testujesz, ale analiza świetna i nagle dochodzisz do Bellum i wszystko co piszesz do chrzanu.
Tak naciągane teorie i fakty, że aż mnie brzuch rozbolał od czytania. Bądź bardziej obiektywny.

Pozdrawiam serdecznie
 

p1sz0N

Pikinier
Wynik reakcji
216
Nie wiem, czy nie dostałeś do końca dobrych informacji, ale.. FINE nie było podpisane z Plecakami i walczy z nimi od dawna.

W zasadzie mamy otwartą wojnę od ponad 23 dni. Tajemnica dopiero niedawno dołączyła do niej, bo przez spory czas oddzielał ją Chaos.

Napisałeś tak jakbyśmy pozostawali biernymi i nie pchali się w wojnę, a jest zupełnie inaczej - to my ją wypowiedzieliśmy. Zdążyliśmy zjeść jeden człon, część drugiego, ale przez ich rekrutację 3 dodatkowych członków wyglądamy na mniejszych :rolleyes:
 
Ostatnia edycja:

Chef Slowik

Topornik
Wynik reakcji
473
Jak wygląda to wewnętrznie? Toż Pan Baran (@Pan Owca ) pisał, że jeden wielki organizacyjny pierdzielnik.

Co do wojny z Rebel, oczywiście prowadzą ale jest o czym dywagować.
Po pierwsze można się było tego spodziewać po ułożeniu wiosek.
Po drugie ten 'wpierdziel' jest w jakiejś części fałszowany lipnymi statami

Łapią obrzeża najlepiej z topowych ekip? Z konia spadłeś? Toż oni zarekrutowali z tydzień temu wszystko co się na obrzeżach ruszało.
Topowe ekipy walczą tam o teren a nie biorą byle kogo, byle zbudować masę. Jak Ty w ogóle ich przykład podajesz. To nie ich atut a hańba i żenada, pokaz słabości.
A jednak ten pierdzielnik dobrze sobie radzi i dobrze się ma a wojna z rebels tylko pomaga wyłapywać warzywka i zbędnych graczy, spokojnie, zaraz nastąpi redukcja i zostaną tylko "ogarnięci" :)

Nikt nikogo nie wyrzuca po którejkolwiek ze stron. Nikt sobie nie chce poprawiać statystyk.

Na obrzeżach był nasz człon tylko pod inną nazwą. Teraz gramy już oficjalnie razem. Wystarczyło spojrzeć na nicki osób siedzących tam, to nie mógł być przypadek, że akurat grają na naszych plecach :) Z tego co wiem z rekrutacji przeszło 3 graczy z ekipy, taka oto rekrutacja
 

DeletedUser209423

Guest
A jednak ten pierdzielnik dobrze sobie radzi i dobrze się ma a wojna z rebels tylko pomaga wyłapywać warzywka i zbędnych graczy, spokojnie, zaraz nastąpi redukcja i zostaną tylko "ogarnięci" :)

Nikt nikogo nie wyrzuca po którejkolwiek ze stron. Nikt sobie nie chce poprawiać statystyk.

Na obrzeżach był nasz człon tylko pod inną nazwą. Teraz gramy już oficjalnie razem. Wystarczyło spojrzeć na nicki osób siedzących tam, to nie mógł być przypadek, że akurat grają na naszych plecach :) Z tego co wiem z rekrutacji przeszło 3 graczy z ekipy, taka oto rekrutacja

Nie sądzę byście dobrze sobie radzili, wręcz przeciwnie. Wypowiedzi waszych graczy świadczą o tym, że bajzel jest, ale narazie to funkcjonuje.
Warto dodać, że nie mieliście jeszcze ŻADNEGO poważnego frontu, a bijąc się z jakimiś totalnymi noł nejmami wykorzystywaliście inne swoje plemionka funkcjonujące pod inną nazwą.
To jest skala waszej nieudolności.

Co do Rebels, tak jest to jakiś front, ale też nie przesadzajmy i nie mówmy, że to jacyś mocarze. Położenie względem was mieli fatalne, wymieszanie wiosek ogromne w stosunku premiującym was.
A zatem nadal nie jest to dla mnie weryfikacja. Dość szybko walniecie niebawem w Fine, które zaskakująco dobrze sobie radzi i wtedy zobaczymy na ile was stać. Jeśli odważycie się walczyć 1v1, bo możliwe, że wykorzystacie Plecaki bądź Tajemnice do swoich celów.
 
Do góry