Cześć!
Człowiek sobie idzie spać o 3, nie odświeża forum, po czym śpi 9h i po pobudce widzi takie kwiatki. Może warto pójść spać jeszcze raz i upewnić się, że to nie jest dalej sen?
Powiem tak.
1. Droga
@Lateralis , jeżeli sądzisz, że na tym świecie nie będzie wbijania kos, wojen na bany, pushingu, to możesz się strasznie zawieść. Poczekaj do 89ego dnia serwera i ranka dnia 90ego, zobaczysz zwłaszcza to pierwsze na skale, jakiej jeszcze prawdopodobnie w swoim supportowym życiu nie widziałaś.
2. O ile same ustawienia prędkości, jednostek, budynków, msów itd. są fajne, o tyle limit 40 i brak możliwości wyrzucania z plemienia, dla mnie jako kogoś, kto chce spróbować zbudowania własnego projektu od zera, strasznie zniechęcają i na dzień dobry rzucają kłody pod nogi.
3. Argument "u Niemców działa" (o ile w ogóle faktycznie działa - nie wiem), pokazuje, że bylibyście świetnymi polskimi politykami. "Wszystko co na zachodzie jest super!".
Otóż nie.
Polskie plemiona to inna mentalność, inni ludzie, inne światy. Całe community się różni i może Wam się to podobać lub nie, ale faktu dokonanego nie zmienicie. No chyba, że wszystkich nas skutecznie zniechęcicie do gry i polskie community przestanie istnieć. Może wtedy będzie tak fajne jak to niemieckie.
4. Droga
@Lateralis , skoro mówisz, że jesteś doświadczona w prowadzeniu plemion, może udzielisz rady mniej doświadczonemu koledze (mnie) i zdradzisz sekret utrzymania dyscypliny w plemieniu przez radę, która nie ma żadnej formy wywierania presji na graczach? I nie, nie mów proszę, że jako założyciel powinienem mieć 39 zaufanych graczy.
Grałem na świecie 75, 95, 101. Potem zrobiłem przerwę i zagrałem dopiero na 145. Po tym świecie mam garstkę zaufanych osób, stare kontakty się pourywały. Rozumiem, że z punktu widzenia supportu nie mam prawa do prowadzenia plemienia złożonego w gruncie rzeczy ze znajomych znajomych albo jestem słabym graczem, bo nie umiem znaleźć 39 zaufanych?
5. Mam taką czarną myśl, mam nadzieję, że się nie spełni.
Mam nadzieję, że nie powstanie plemie zbierające na dzień dobry adresy zamieszkania od swoich graczy, którego rada w razie kretowania/rozbiórki/słabej gry podjeżdża pod dom takiego delikwenta i wywiera "pozaplemienne" formy nacisku przekonujące do zakończenia gry.
Obym się mylił, ale jestem w stanie w coś takiego uwierzyć.
6. Jeżeli sądzicie, że będzie to świat bez brutalnej dyplomacji, to grubo się mylicie. Dyplomaci będą mieli jeszcze większe pole do popisu niż mieli dotychczas. Choćby dlatego, że ciężej będzie przekonać inne plemie do współpracy, bo na start wiemy, że nie da się zrobić łączonego plemienia zwycięskiego.
Plus trzeba będzie ugadywać się z wrogiem/PONem, żeby wzajemnie rozbierać niechcianych graczy. To będzie jedyny sposób na pozbycie się graczy po upływie 90 dni serwera, nie licząc sposobu z punktu 5ego i włamania na konto.
Podsumowując:
- Najpewniej właśnie straciłem kilkanaście minut pisania, bo nikt z supka tego nawet nie przeczyta (poza Tobą modku
), a nawet jak to zrobi, to będzie to miało gdzieś.
- Moim zdaniem zwiększenie limitu graczy do przynajmniej 60 i udostępnienie wyłącznie założycielom opcji wyrzucania graczy z plemienia rozwiąże wszystkie problemy, które zostały wspomniane na tym forum. No może większość. Nie wiem na ile operatorom gry by chciało się grzebać w kilkunastoletnim core plemion i to zmieniać, ale serio, imo to jest jedyne wyjście z tej patowej sytuacji.
- Zacznijcie w końcu słuchać graczy, błagam.
tl;dr ten świat to będzie niezły burdel