Okupacja

  • Rozpoczynający wątek Cole i Dylan Sprouse
  • Data rozpoczęcia

Co o tym sądzisz?


  • W sumie głosujących
    401
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Ostrzeżenie.png

Uproszczona wersja propozycji

PS. Będe używał słowa "Miasto" w zastępstwie za "Wioska", aby się nie powtarzać.

Okupacja będzie stanowić rozszerzenie ataków. W wiosce okupowanej koszty jednostek są zwiększone, a budowa taranów, katapult i szkolenie szlachcica niemożliwa. Okupant ma wgląd do wioski przez niego okupowanej, lecz nie może wchodzić do budynków, a najwyżej na plac, by wycofać i rozkazywać swoim wojską. Wioskę taką można wyzwolić spod okupacji - poprzez jednostki z tego samego miasta (bunt), lub z innych.
Wioski okupowane są specjalnie oznaczone (poprzez podświetlenie) na mapie trzema kolorami - niebieskim, błękitnym, czerwonym. Niebieski to nasze wioski okupowane, błękitny to wioski okupowane przez współplemieńców i przyjaciół, a czerwone to okupowane przez innych graczy.
Podczas okupacji można normalnie rozbudowywać budynki, wydobywać surowce itd.
Można okupować bądź stacjonować w okupowanych wioskach współplemieńców/przyjaciół. Limit wynosi 15 wiosek okupowanych (1 okupowane miasto, na 10 naszych wioch). Aby móc rozpocząć okupację należy posiadać pałac. Można okupować tylko jedną wioskę danego gracza.
Ustalony jest limit wojsk, które mogą stacjonować w mieście okupowanym.

To chyba wszystko. Jeśli o czymś zapomniałem, to przypomnijcie mi, a ja dopiszę.

> Powrót do spisu treści
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Jestem mile zaskoczony ilością czasu i pracy włożoną do tego pomysłu. Nic nie zaznaczam. W ankiecie powinna być opcja nie mam zdania. Będzie mi to obojętne.
 

DeletedUser113880

Guest
dobry pomysł. w Ikariam grałem ale nie gram bo było glupie cięgle mnie atakowali:D i zrezygnowalem
 

DeletedUser122792

Guest
Bardzo dobrze opracowany pomysł. Gratulacje. Co do pomysłu, mi to jest obojętne ;)
 

DeletedUser77264

Guest
A mi się za to niepodoba ten pomysł wole plemiona takie jakie są niestety///..
 

DeletedUser

Guest
a możesz wytłumaczyć normalnie na czym to polega ainstainie?
 

DeletedUser49655

Guest
Przeczytałem kilka razy, bo można się pogbić. Powiem tak: pomysł dopracowany prawieże na max'a, takich to ze świecą szukać na tym forum, ale to nie ikariam. Po co komplikować grę, która ma być przyjemna przez swą prostotę. Gratuluję pomysłu, ale mi on nie pasuje. głos na nie...
 

DeletedUser

Guest
grałem w ikariam, ale juz nie gram - okupacja to była jedna z fajniejszych rzeczy w tej grze tylko że tam była nastawiona na eko a tu na wojo i to jest fajniejsze
z drugiej strony należy zauważyć że tak na prawdę przyczyniłaby się tylko do powiększenia potęgi, mocnych i tak graczy, trzeba by więc wprowadzić na prawdę surowe obostrzenia dla takiej operacji np. stosunek agr do obr - 10:1, bo w przeciwnym razie szybko gracze z centrum (czyli tradycyjnie najsilniejsi) mieliby po kilka wiosek okupowanych, gdzieś na obrzeżach i systematycznie, regularnie robiliby częste wypady w okolicę i wyłapywali co słabszych, ale szybko się rozwijających, co w konsekwencji mogloby doprowadzić do jeszcze większego kampienia się graczy, ale to tylko insynuacje...
generalnie jestem za tym bardziej, że szczegóły wydają sie rozsądnie wykonane, a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegołach >:)
 

DeletedUser

Guest
grałem w ikariam, ale juz nie gram - okupacja to była jedna z fajniejszych rzeczy w tej grze tylko że tam była nastawiona na eko a tu na wojo i to jest fajniejsze
z drugiej strony należy zauważyć że tak na prawdę przyczyniłaby się tylko do powiększenia potęgi, mocnych i tak graczy, trzeba by więc wprowadzić na prawdę surowe obostrzenia dla takiej operacji np. stosunek agr do obr - 10:1, bo w przeciwnym razie szybko gracze z centrum (czyli tradycyjnie najsilniejsi) mieliby po kilka wiosek okupowanych, gdzieś na obrzeżach i systematycznie, regularnie robiliby częste wypady w okolicę i wyłapywali co słabszych, ale szybko się rozwijających, co w konsekwencji mogloby doprowadzić do jeszcze większego kampienia się graczy, ale to tylko insynuacje...
generalnie jestem za tym bardziej, że szczegóły wydają sie rozsądnie wykonane, a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegołach >:)

Grałem w ikariama sporo czasu po skończeniu gry na s 14 z wynikiem 280.000 punktów Rankingu Ogólnym I 6.000 w Rankingu Generałów na Xi:)Powróciłem w ostateczności do plemion.
Tam w okupacji chodziło o to ,że okupkujemy gościa ,on ma większe koszty budowy + szkolenia wojsk,a my mamy podwojone koszty okupacji i możemy atakować/farmić z tego miasta:)Obrońca dostawał w razie ataku część łupów.
Tutaj jest mi to obojętne :)
 

DeletedUser

Guest
Oprócz tego co pisali przedmówcy zapomniałeś o jeszcze jednym - o konsekwencjach, jakie może ponieść spółka InnoGames za łamanie praw autorskich twórców Ikariama... Jestem na NIE

Heh - jakie łamanie praw autorskich? Okupacja... to ma być łamanie praw autorskich? To może my pozwijmy ich za możliwość plądrowania, za to, że oni mają koszary, za to, że mają tam sojusze (odpowiednik plemienia) - to też pomysły InnoGames :rolleyes:

To jest mój osobisty pomysł - słowo "Okupacja", było inspiracją z Ikariama - resztę sam wymyśliłem - a o ile mi się wydaje, to słowo nie jest własnością Gameforge.
 

DeletedUser

Guest
innowacja fajnie dopracowana, jednak myślę, że za bardzo skomplikowała by grę, a podoba mi się jej prostota. na NIE
 

DeletedUser124836

Guest
innowacja fajnie dopracowana, jednak myślę, że za bardzo skomplikowała by grę, a podoba mi się jej prostota. na NIE

Też tak uważam jednak sądze, że gdyby zmniejszy te bajery i zrobic normalnie:
- przeciwnik wysyła wojska
- dostajesz raport o okupacji miasta
- czas do końca okupacji
- i podczas okupacji mozliwosc zabicia kilku obroncow miasta czy takie cos (jeszcze nigdy nie widziałem okupacji bez ofiar).....
A propo dla osób z fantazją (np. ja) mogliby sobie oni wyobrazic ze w ciagu 24 godzin wysylasz raport o pomoc do plemienia lub sasiednich wiosek i w zamian za suro wysylaja ci wojska i w bohaterski sposob zakonczysz okupacje. To bardziej by skierowało Plemiona do czasów rycerzy ah ale sie rozmarzyłem.....
 

DeletedUser124648

Guest
Lubię gdy do gry są wprowadzone nowe możliwości, dzięki którym można wprowadzić nowe taktyki :]
Dzięki niej zaistnieje możliwość bardziej urozmaiconej walki - Chociaż niektóre punkty pomysłu nie oceniam pozytywnie, to jako ogółem jestem za.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Pomysł dobry, ale moim zdaniem trzeba wprowadzić kilka poprawek:

- okupacja trwałaby określony czas np. 1 miesiąc,

- właściciel okupowanej wioski nie może z niej wysyłać wojsk do innych wiosek, jedynie do ataku na wojska okupanta w danej wiosce,

- liczba wojska okupanta w okupowanej wiosce może być nieskończona ale tylko wojska zrobione w okupowanej wiosce mogą być wysłane do innych wiosek,

- jeśli okupant chciałby przejać okupowaną przez siebie wioskę ,to normalnie wysyła ataki ze szlachtą ale wysłane wojska walczą tylko z wojskami okupowanego w tej wiosce, wojska okupanta stacjonujące w tej wiosce pozostają nienaruszone.
 

DeletedUser20307

Guest
Przeczytałem to kilka razy i i tak nie do końca rozumiem
czemu to ma służyć?

okupować można wioskę pusta czy trzeba rozbić w niej wojsko?
Kiedy okupacja się powiedzie?
Mogę rekrutować wojska w niej? jako okupant?
Nie lepiej przejąć???

dodatkowo jak rozumiem okupacja ma być prostsza niż przejęcie wioski a jedyny minus że wojsko szkoli się za dwukrotną cenę?
sory ale surowce to nie blokada - na początku ich nie ma później ma się czerwone spichlerze ;-)
tak jak ja 400 czerwonych spichlerzy ;-)

jeśli dobrze to zrozumiałem to jestem na NIE
 

DeletedUser

Guest
pozostaje ciągle dużo zastrzeżeń co do okupacji. Pomysł ma za duzo obwarowań, które mi się nie podobają. Te obwarowania spowodują, ze pomysł bęzie bez znaczenia bo będzie łatwiej przejąć cokolwiek niż się bawić w okupację. Chyba, ze ktoś jest sadystą i lubi gnębić innych ;]
 
Status
Zamknięty.
Do góry