Okupacja

  • Rozpoczynający wątek Cole i Dylan Sprouse
  • Data rozpoczęcia

Co o tym sądzisz?


  • W sumie głosujących
    401
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Ostrzeżenie.png


Dziś postaram się wam przedstawić propozycje rodem z Ikariama, a mianowicie - Okupację.
PS. Będe używał słowa "Miasto" w zastępstwie za "Wioska", aby się nie powtarzać.


A więc, usiądź wygodnie i poczytaj co mam ci do przekazania.


Najpierw krótkie FAQ w formie dialogu. Pytania na zielono, odpowiedzi na czerwono:

Czemu ma to służyć?
Ta opcja ma służyć jedynie jako rozszerzenie ataków. Powiedzmy że razem ze znajomymi chcemy przeprowadzić atak, na gracza w znacznej odległości od nas. Dodajmy że z zaskoczenia. Oczywiście, jeśli atak bedzie szedł 24 godziny, to nawet pięciolatek zdąży przygotować wioskę do ataku. Możemy jednak zająć jakąś pobliską wioskę i wysłać na niego atak, kiedy będzie nieobecny.

To znaczy że obrońca jest bez szans na obronę - możemy zająć wioskę koło niego i atakować go przez całą noc, wybijając wojska i rabując surowce?
Nie. Obrońca nie jest bez żadnych szans na obronę. Ten temat rozwinę w dalszej części propozycji. Dodam tylko że okupowane wioski będą widoczne na mapie i specjalnie wyróżnione.

A co z grabierzą surowców?
Powiedzmy że mamy miasto X (przez nas okupowane) i miasto Y. Możemy wysłać wojska z miasta X do miasta Y jako zwykły atak. Jeśli wyślemy jako atak wszystkie wojska (w mieście X nie pozostanie już ani jeden okupant) dostajemy 100% zrabowanych surowców, a one, wraz z wojskiem wracają do wioski okupanta. Jeśli jednak w mieście X zostanie kilku żołnierzy, zrabowane surowce i wojsko wracają do wioski X, a surowce są dzielone - okupowany dostaje losowo od 15% do 45% surowców. Reszta surowców wraca do wioski okupanta.

Zaraz, czyli okupując miasto, nie możemy przesyłać sobie surowców?
Dokładnie! Gdybyśmy mieli taką opcję, każdy by kogoś okupował (robiłby sobie z wszystkich farmy), a jak napisałem wyżej - okupacja ma być tylko rozszerzeniem ataków.


Ok, koniec tej powieści, teraz przejdźmy do mechanizmu działania okupacji. Wszystko posegregowałem na artykuły:

Zaznaczenie okupowanych miast na mapach
Miasta takie zostaną oznaczone podświetleniem, tak jak wioski koczownicze. Przykład:
Mapa.PNG

Niebieska poświata oznacza wioski które są pod naszą okupacją. Członkowie naszego plemienia mogą przysyłać tam swoje wojska, jednak to my jesteśmy okupantami i jeżeli całe nasze wojska opuszczą wioskę, wyjdzie ona spod okupacji, a wszystkie wojska sojusznicze będące w niej oraz w drodze do niej zostaną zawrócone.

Błękitna poświata oznacza miasto okupowane przez członka naszego plemienia bądź przyjaciela. Możemy do tej wioski wysłać wsparcie. Dodam że nie jest to w charakterze pomocy - równierz możemy atakować inne wioski.

Czerwona poświata oznacza okupowaną wioskę przez gracza niebędącego w plemieniu.


Ktoś okupuje miasto w twojej okolicy... czyli system raportowania o okupacji.
Jeżeli ktoś rozpocznie okupację miasta w zasięgu mapy (dla osób bez KP jest to 7x7 pól, a dla tych z Premium do 17x17, czy jak to tam było...) otrzymamy raport:
"XXX jednostek okupuje wioskę [nazwa wioski] gracza [nick gracza]"
bądź
"XXX jednostek sojuszniczych okupuje wioskę [nazwa wioski] gracza [nick gracza]".
Dodatkowo, w pop-upie będzie wyświetlany nick okupanta.


Odbijanie okupowanej wioski
Możliwa jest rekrutacja wojsk w okupowanej wioski, lecz:
Cena pikinierów, mieczników i łuczników jest 50% większa
Cena toporników, LK, ŁK i CK jest 100% większa
Produkcja taranów, katapult i szlachciców jest niemożliwa.

W przypadku bitwy okupant jest obrońcą, a atakujuący agresorem.

Możliwe są trzy rodzaje odbicia wioski:
1. Bunt - tylko w wiosce okupowanej. Jednostki wyszkolone w ukryciu (w lesie, w piwnicy - gdzie chcecie) mogą zaatakować siły okupanta. Jeśli nie ma wyszkolonych jednostek, może nastąpić bunt mieszkańców - każde 100 mieszkańców może zabić od od 1 do 2 jednostek wroga (1 jednostka to: 1 topornik, 1 kawalerzysta, 1 łucznik itd.). Jednak nieudany bunt powoduje zniszczenie zagrody od 2-5 poziomów (losowo) przez okupantów w ramach zemsty za ewentualnie straconych towarzyszy. A brak miejsc w zagrodzie uniemożliwia rozbudowę budynków i rekrurtację.

2. Uwolnienie spod okupacji (wewnętrzne) - czyli przez jednostki gracza, którego wioska jest okupowana.

3. Uwolnienie spod okupacji (zewnętrzne) - czyli przez jednostki innych graczy.



Rozpoczęcie okupacji i wygrana

Aby rozpocząć okupacje należy wybrać namiar wioski i nacisnąć odpowiedni przycisk:
Wysyłanie%20ataku.PNG

Po wygraniu bitwy, możemy przeglądnąć wioskę okupowaną. W tym celu wybieramy Przegląd. Wioski okupowane są wyróżnione:
Przegląd.PNG

Możemy wejść w przegląd graficzny tej wioski, lecz nie możemy wejść do żadnego budynku za wyjątkiem placu, gdzie możemy wycofać jednostki lub nimi zarządzać:
Wojska.PNG

Limity
Oczywiście, nie możemy okupować wszytkich sąsiadów w okolicy, więc... :p
Wymagania
Aby móc okupować musimy zbudować pałac w wiosce, z której chcemy wysłać wojska. Jeśli w trakcie okupacji zostanie on zniszczony, wojska się rozproszą i wrócą dwa razy wolniej (czyli jeśli dochodziły do wioski okupowanej 2 godziny, wrócą do nas po 4. Możemy okupować tylko jedno miasto danego gracza, a w okupacji nie może uczestniczyć szlachcic. Nie może on też być wysyłany do wioski okupacyjnej. Za to w okupowanym mieście za każde trzy godziny, które okupanci spędzili w mieście poparcie spada o 1 (czyli 1% na 3 godziny i nie regeneruje się). Spada ono jednak tylko do max. 75%.
Limit
Co 10 naszych wiosek wzrasta możliwość okupowanych miast o 1. Czyli:
1 miasto - 1 możliwe okupowane miasto
2 miasta - 1 możliwe okupowane miasto
7 miast - 1 możliwe okupowane miasto
10 miast - 2 możliwe okupowane miasta
16 miast - 2 możliwe okupowane miasta
20 miast - 3 możliwe okupowane miasta
80 miast - 8 możliwych okupowanych miast
Maksymalnie można okupować 15 miast. Do tej reguły wlicza się także wojska wysłane jako wsparcie do okupowanych przez naszych sojuszników wioch.

To chyba wszystko, jeśli masz wątpliwości, chętnie odpowiem na pytania. A skoro czytasz to zdanie to znaczy że albo lubisz czytać od końca, albo przeczytałeś wszystko. Jeśli to drugie, to śmiało możesz zagłosować w ankiecie, tak jak przystało na dobrego forumowicza, który najpierw czyta, potem głosuje :)

Poprawka:
Gdy idzie na nas jakiś atak, mamy ikonę dwóch skrzyżowanych mieczy w prawym górnym rogu. Dodatkowo, na placu przy ruchach wojsk mamy małe ikony. Dla ataku jest to chyba topór, dla pomocy jeszcze coś innego. Można więc zrobić osobną ikonę dla okupacji.

Przypomne także że okupacja ma być rozszerzeniem działań wojennych. Zasugerowałem się II Wojną Światową na terenach Polski :D Niemcy nie zakazali wszystkim polakom siedzieć w domach - ludzie normalinie chodzili po ulicach, pracowali - chyba że filmy historyczne kłamią :D Tak więc mamy dostęp do wioski, można normalnie budować budynki, wydobywać surowce, okupant nie może ich splądrować, a i może taka okupacja to dobra rzecz... Powiedzmy że okupuje nas jakiś gracz z TOP100 świata - ma to swoje minusy (okupacja, podwojone ceny wojsk itd...) lecz ma też plusy - chociażby ochronę przed sąsiadami. Support to już nie to samo co rok, czy dwa lata temu - chce się złamac regulamin, a i tak cię złapią :D Tylko z tymi sprzedażami na Allegro coś im nie wychodzi, choć podobno łapią graczy setkami :p

Poprawek ciąg dalszy...
Można wprowadzić jakiś limit dla wojsk, coś jak reguła zagrody.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Po pierwszym zdaniu powiem jedno. Do niczego? A powód?


Dziś postaram się wam przedstawić propozycje rodem z Ikariama, a mianowicie - Okupację.

Plemiona to nie Ikariam. Podobają Ci sie ich rozwiązania? to graj tam. Ale żeby nie było, przeczytałem pobieżnie i tak czy siak to jest do niczego. Pomysłów używania nie swoich wojsk do ataku było dużo i żaden nie przeszedł. Cały pomysł to niepotrzebne gmatwanie rozgrywki. A nawiasem mówiąc, wydaje mi się że już to było gdzieś.
NA NIE.
 

DeletedUser

Guest
:O
Widać ze Cię to bardzo dużo czas kosztowało, nie widziałem bardziej dopracowanego pomysłu niż ten, co nie znaczy ze jest to pomysł idealny. Załóżmy:
Robię multikonto sobie i w ten sposób jestem nietykalny bo ja robię deff multi off i już po każdym graczu, lecz zapewne zapomniałeś napisać ze dla multi będzie takie same kary jak normalnie:p
Dobry pomysł bo:
Gram z kolegą na nowych światach, a ze nowe światy są takie głupie (delikatnie mówiąc) ze nie ma wyboru kierunku to nas powyrzucało daleko od siebie, koło mnie pojawił się wróg kolegi z kilku światów, którego trzeba zjechać, tylko problem jest w tym ze ja nie chcę tracić offa bo robię wioskę "mieszankę" a kolega robi pełen off, więc on wysyła do mnie wojska i po gościu :)

Szkoda ze tyle czytania;p

Pomysł 9/10

@EDIT
Po pierwszym zdaniu powiem jedno. Do niczego? A powód?

Plemiona to nie Ikariam. Podobają Ci sie ich rozwiązania? to graj tam. Ale żeby nie było, przeczytałem pobieżnie i tak czy siak to jest do niczego. Pomysłów używania nie swoich wojsk do ataku było dużo i żaden nie przeszedł. Cały pomysł to niepotrzebne gmatwanie rozgrywki. A nawiasem mówiąc, wydaje mi się że już to było gdzieś.
NA NIE.

Też dawniej tak mówiłem, lecz odpowiem Ci w ten sposób.
Pierwszym modelem samochodu był FORD
Następnie inni tworzyli samochody np. Opel, Mercedes, BMW o bardzo podobnej konstruktorze, im ktoś powiedział "nie rób samochodów bo to bez sensu, podobają ci sie samochody? kup sobie Forda" - wątpię
mimo wszystko jest bardzo wielu użytkowników innych marek
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Po pierwszym zdaniu powiem jedno. Do niczego? A powód?

Plemiona to nie Ikariam. Podobają Ci sie ich rozwiązania? to graj tam. Ale żeby nie było, przeczytałem pobieżnie i tak czy siak to jest do niczego. Pomysłów używania nie swoich wojsk do ataku było dużo i żaden nie przeszedł. Cały pomysł to niepotrzebne gmatwanie rozgrywki. A nawiasem mówiąc, wydaje mi się że już to było gdzieś.
NA NIE.

Pomysł nie ma na celu połączenia wszystkich jednostek kilkuset graczy, po to aby stworzyć niepokonaną armię. To nie jest pomysł w którym występuje używanie nie swoich wojsk.

A tą propozycję napisałem z technicznego punktu widzenia. Gdyby plemiona opierały się tylko na tym co piszą w pomocy nie uczyłbym się wszystkich tajników gry na błędach, przegranych i zwycięstwach przez ponad 8 miesięcy (a w Plemiona gram od maja 200<cfaniak>, a ciągle czegoś nowego się uczymy. Pozatym gra nie stoi w miejscu. Wprowadzanie nowości do gry jest częste. Podam ci przykład. Wszyscy mówili - po co nam nowe jednostki i budynki. Wszyscy mówili że to niemożliwe, aż tu nagle, wraz z wersją 5.0 InnoGames zaskakuje nas kościołem. A wcześniej ludzie z Inno dodali łuczników, a następnie rycerza. W końcu przedmioty, nowe wioski koczownicze, grafikę... Porównaj sobie ile zostało "namieszane" w grze od czasu powstania jej pierwszej wersji. A jaka jest obecnie grywalność?
 

DeletedUser

Guest
Ten pomysł jest iście ściągnięty z Ikariam tylko jednostki z Plemion podstawione i tyle. To są plemiona a nie Ikariam więc jestem na NIE. Chcesz okupacji to graj w Ikariam, sprawa prosta.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Ten pomysł jest iście ściągnięty z Ikariam tylko jednostki z Plemion podstawione i tyle. To są plemiona a nie Ikariam więc jestem na NIE. Chcesz okupacji to graj w Ikariam, sprawa prosta.

No, właśnie gram w Ikariam, by sprzedać tam konto i kupić KP. A Ikariam był tylko inspiracją. Sam wymyśliłem cały system.
 

DeletedUser

Guest
Ja też grałem w Ikariam i skasowałem konto choć nie szło mi źle ale ta gra była za bardzo na ikariam plus nastawiona i nie podobało mi się tam sporo rzeczy dlatego nie chcę aby jakiekolwiek pomysły były z Ikariam przenoszone na Plemiona. Dlatego pomysł oceniłem na nie, bo nie chce żeby plemiona były upodabniane na jakaś tam grę, zwłaszcza taką cienką gdzie z premium masz większe szanse na wygraną niż bez.
 

DeletedUser100256

Guest
To teraz ja powiem coś od siebie.

Pomysł starannie dopracowałeś ale zapomniałeś też o jednym aspekcie. A gdzie tu mowa o obrońcy?

Obrońca/Właściciel wioski okupowanej skąd miałby wiedzieć że idzie atak "okupacyjny"? Napewno nie mogłoby to być oznaczone jako zwykły atak ponieważ myśląc że idzie zwiad + jakis tam off gracz zrobiłby unik tym samym narażając się na tymczasową utratę wioski.

No i c.d. o obrońcy. Gdy już doszedłby do skutku atak okupacyjny, prawowity właściciel wioski traciłby nad nią kontrolę. Jak ty to sobie wyobrażasz, ze niektórzy trudzą się pare dni[kilkanaście godzin] na przejęcie wioski a ty jednym atakiem ich jej pozbawiasz, choć nie na stałe to jednak pozbawiasz.

No i już masz tą wioskę. Nic nie wspomniałeś o pkt wioski więc myślę że nadal się należa do włascicela wioski a więc mam pytanie, czy widzisz sens w tym że masz wioskę, dostajesz do rankingu jej pkt a nie możesz w niej kompletnie nic zrobić?

Rozumiem też że obrońca nie miałby wglądu do swojej wioski ktora jest okupowana co uważam za totalny absurd.


Przedstawiłem ci kilka argumentów na NIE. Są to tylko argumenty z punktu widzenia obrońcy a zapewne znalazły by się i powody z innych aspektów lecz nie będe ich teraz wyszukwał na siłe.

Pomysł na pierwszy rzut oka dopracowany ale jaki jest wychodzi w praniu. Rozumiesz że jak już się za coś brać to trzeba to zrobić do końca i jak najlepiej. Dopracuj a moze coś z tego będzie.

Na chwilę obecna głos na NIE ale wstrzymam się bo być moze dopracujesz ten pomysł a powtórnego głosowania nie będzie przeciez :)
 

DeletedUser96177

Guest
Poprawka ma być taka że by dodać tam wymagania surowców lub bezlitosny atak .
 

DeletedUser

Guest
To teraz ja powiem coś od siebie.

Pomysł starannie dopracowałeś ale zapomniałeś też o jednym aspekcie. A gdzie tu mowa o obrońcy?

Obrońca/Właściciel wioski okupowanej skąd miałby wiedzieć że idzie atak "okupacyjny"? Napewno nie mogłoby to być oznaczone jako zwykły atak ponieważ myśląc że idzie zwiad + jakis tam off gracz zrobiłby unik tym samym narażając się na tymczasową utratę wioski.

No i c.d. o obrońcy. Gdy już doszedłby do skutku atak okupacyjny, prawowity właściciel wioski traciłby nad nią kontrolę. Jak ty to sobie wyobrażasz, ze niektórzy trudzą się pare dni[kilkanaście godzin] na przejęcie wioski a ty jednym atakiem ich jej pozbawiasz, choć nie na stałe to jednak pozbawiasz.

No i już masz tą wioskę. Nic nie wspomniałeś o pkt wioski więc myślę że nadal się należa do włascicela wioski a więc mam pytanie, czy widzisz sens w tym że masz wioskę, dostajesz do rankingu jej pkt a nie możesz w niej kompletnie nic zrobić?

Rozumiem też że obrońca nie miałby wglądu do swojej wioski ktora jest okupowana co uważam za totalny absurd.


Przedstawiłem ci kilka argumentów na NIE. Są to tylko argumenty z punktu widzenia obrońcy a zapewne znalazły by się i powody z innych aspektów lecz nie będe ich teraz wyszukwał na siłe.

Pomysł na pierwszy rzut oka dopracowany ale jaki jest wychodzi w praniu. Rozumiesz że jak już się za coś brać to trzeba to zrobić do końca i jak najlepiej. Dopracuj a moze coś z tego będzie.

Na chwilę obecna głos na NIE ale wstrzymam się bo być moze dopracujesz ten pomysł a powtórnego głosowania nie będzie przeciez :)

Być może nie sprecyzowałem wszystkiego, ale sam widzisz - cała moja praca jest obszerna i a pewnie połowa czytających spadła z krzesła gdy zobaczyła długość pierwszego postu.

A, więc, gdy idzie na nas jakiś atak, mamy ikonę dwóch skrzyżowanych mieczy w prawym górnym rogu. Dodatkowo, na placu przy ruchach wojsk mamy małe ikony. Dla ataku jest to chyba topór, dla pomocy jeszcze coś innego. Można więc zrobić osobną ikonę dla okupacji.

Przypomne także że okupacja ma być rozszerzeniem działań wojennych. Zasugerowałem się II Wojną Światową na terenach Polski :D Niemcy nie zakazali wszystkim polakom siedzieć w domach - ludzie normalinie chodzili po ulicach, pracowali - chyba że filmy historyczne kłamią :D Tak więc mamy dostęp do wioski, można normalnie budować budynki, wydobywać surowce, okupant nie może ich splądrować, a i może taka okupacja to dobra rzecz... Powiedzmy że okupuje nas jakiś gracz z TOP100 świata - ma to swoje minusy (okupacja, podwojone ceny wojsk itd...) lecz ma też plusy - chociażby ochronę przed sąsiadami. Support to już nie to samo co rok, czy dwa lata temu - chce się złamac regulamin, a i tak cię złapią :D Tylko z tymi sprzedażami na Allegro coś im nie wychodzi, choć podobno łapią graczy setkami :p
 

DeletedUser

Guest
Hmm...
Duże ego, bardzo duże:)
pomysł bardzo ciekawy, widać, że sporo czasu poświęciłeś na wykonanie tej pracy.
pomysł dobry, mimo wszystko zaznaczam opcję Pomysł jest bardzo dobry, ale chyba nie do końca zrozumiałem/am...
 

DeletedUser99417

Guest
nie ja teraz z sojuszniczka przemuje lepszego gracz ale wojska to ma mizerne a jednak jest kłopot bo ma porozrzucane wioski i troche deffa i co okupujjemy jej 3 wioski bo razem tyle możemy i ją grzejemy z jej własnych wiosek to by było za proste na nie
 

DeletedUser115870

Guest
nie ja teraz z sojuszniczka przemuje lepszego gracz ale wojska to ma mizerne a jednak jest kłopot bo ma porozrzucane wioski i troche deffa i co okupujjemy jej 3 wioski bo razem tyle możemy i ją grzejemy z jej własnych wiosek to by było za proste na nie
I co z tego? Krytykujesz innych bo z "pałkarzem" nie wyszło?

Pomysł świetny, świetnie opisany. Nie do końca go rozumiem ale coś mi mówi że jest ok. :p
 

DeletedUser100256

Guest
Widzę że niektórzy tylko po obrazkach się sugerują i otwarcie przyznają że nie rozumieją do końca.

Cieszę się że chociaż pomysłodawca wie o co chodzi.


Po twojej odpowiedzi jest już troche jaśniej i coraz bardziej ten pomysł moze się podobać.


Niestety ten pomysł sprzyjałby pewnego rodzaju multi, gdyż bądź co bądź to okupując wioskę deffem bronimy ją a co za tym idzie wspomagamy inne konto, być moze z naszego multi. Niby okupujemy a tak naprawde my tylko sobie ja bunkrujemy a w tym czasie z konta okupowanego możemy się ładnie rozwijać.

Hmm...Nie jestem pewien...


Nadal wstrzymam się od głosu i poczekam na to co napiszą inni gdyż moze podsuną mi jakieś "za i przeciw"


P.S. Edytuj ten swój pierwzy post i dodaj w nim informacje dotyczące obrońcy [odpowiedź na moje pytania]
 

DeletedUser

Guest
Widzę że niektórzy tylko po obrazkach się sugerują i otwarcie przyznają że nie rozumieją do końca.

Cieszę się że chociaż pomysłodawca wie o co chodzi.


Po twojej odpowiedzi jest już troche jaśniej i coraz bardziej ten pomysł moze się podobać.


Niestety ten pomysł sprzyjałby pewnego rodzaju multi, gdyż bądź co bądź to okupując wioskę deffem bronimy ją a co za tym idzie wspomagamy inne konto, być moze z naszego multi. Niby okupujemy a tak naprawde my tylko sobie ja bunkrujemy a w tym czasie z konta okupowanego możemy się ładnie rozwijać.

Hmm...Nie jestem pewien...


Nadal wstrzymam się od głosu i poczekam na to co napiszą inni gdyż moze podsuną mi jakieś "za i przeciw"


P.S. Edytuj ten swój pierwzy post i dodaj w nim informacje dotyczące obrońcy [odpowiedź na moje pytania]

Z tymi multikontami to nie jest do końca tak jak napisałeś... Zapewniam cię że NIKT nie będzie okupował miasta dla własnej obrony z kilku multikont. Okupując miasto wybijamy w nim wszystkie jednostki. A równierz koszt rekrutacji wojsk jest podwojony. To chyba wystarczające argumenty, lecz jeśli jesteś nadal niepewny co do tego, dodam że już prędzej wyśle się do takiej wioski pomoc, niż okupację. Różnica jest oczywiście w w/w cenach rekrutacji, a i wojsko w tej wiosce pozostaje nienaruszone.
 

DeletedUser121852

Guest
Tak jest dokładnie ludzie zobaczą fajne obrazki to napiszą ze i pomysł dobry a tak wcale nie powinno być ludzie czytajcie całość. Pomysł jest do niczego jestem na nie .
 

DeletedUser61943

Guest
po wprowadzeniu tego pomyslu zrobilo by sie za duzo zamieszania swietni gracze mogliby zostac wykluczeni tylko dlatego ze 50 nobow wyslalo do jednej wioski offa a ten swietny gracz dajmy na to ma morale 60 % - przy dobrych wiatrach moze z xxx off byloby wstaniej zrobic cos takiej wiosce okupowanej o ile w ogole mozna by bylo atakowac wojska ktore tam stacjonuja

pomysl ladnie dopracowany lecz nie potrzebny
 

DeletedUser

Guest
Kolego- plemiona niech zostaną takie jakie były. Nie potrzebne nam są rozwiązania ściągniete z ikariama, ogame itp.

Co do ankiety- najlepsza jest odpowiedź "pomysł bardzo dobrym, ale nie zrozumiałem"
To tak samo, jakby ktoś napisał: Pomysł świetny, ale nie przeczytałem o co w nim chodzi.
Jak można określić, czy coś jest dobre, czy też złe, skoro się nie wie na czym to polega...?
 

DeletedUser115218

Guest
nie rozumiem czego tu nie rozumieć...
dlaczego nie piszemy Tak? z tak małą ilością głosów nie przejdzie... trochę za dużo kombinowania...​
 

DeletedUser

Guest
Przypomnę jeszcze raz, tym którzy chyba czegoś nie zrozumieli.

Okupacja to w gruncie rzeczy skrócenie czasu podróży wojsk.
Nie jest to też pomysł, który zakłada łączenie wojsk i wydawanie rozkazów nie swoim.

A pozatym można wprowadzić jakiś limit dla wojsk, coś jak reguła zagrody.
 
Status
Zamknięty.
Do góry