DeletedUser
Guest
Spis treści:
> Szczegółowa prezentacja okupacji (to ten post)
> Uproszczona prezentacja okupacji
Dziś postaram się wam przedstawić propozycje rodem z Ikariama, a mianowicie - Okupację.
PS. Będe używał słowa "Miasto" w zastępstwie za "Wioska", aby się nie powtarzać.
A więc, usiądź wygodnie i poczytaj co mam ci do przekazania.
Najpierw krótkie FAQ w formie dialogu. Pytania na zielono, odpowiedzi na czerwono:
Czemu ma to służyć?
Ta opcja ma służyć jedynie jako rozszerzenie ataków. Powiedzmy że razem ze znajomymi chcemy przeprowadzić atak, na gracza w znacznej odległości od nas. Dodajmy że z zaskoczenia. Oczywiście, jeśli atak bedzie szedł 24 godziny, to nawet pięciolatek zdąży przygotować wioskę do ataku. Możemy jednak zająć jakąś pobliską wioskę i wysłać na niego atak, kiedy będzie nieobecny.
To znaczy że obrońca jest bez szans na obronę - możemy zająć wioskę koło niego i atakować go przez całą noc, wybijając wojska i rabując surowce?
Nie. Obrońca nie jest bez żadnych szans na obronę. Ten temat rozwinę w dalszej części propozycji. Dodam tylko że okupowane wioski będą widoczne na mapie i specjalnie wyróżnione.
A co z grabierzą surowców?
Powiedzmy że mamy miasto X (przez nas okupowane) i miasto Y. Możemy wysłać wojska z miasta X do miasta Y jako zwykły atak. Jeśli wyślemy jako atak wszystkie wojska (w mieście X nie pozostanie już ani jeden okupant) dostajemy 100% zrabowanych surowców, a one, wraz z wojskiem wracają do wioski okupanta. Jeśli jednak w mieście X zostanie kilku żołnierzy, zrabowane surowce i wojsko wracają do wioski X, a surowce są dzielone - okupowany dostaje losowo od 15% do 45% surowców. Reszta surowców wraca do wioski okupanta.
Zaraz, czyli okupując miasto, nie możemy przesyłać sobie surowców?
Dokładnie! Gdybyśmy mieli taką opcję, każdy by kogoś okupował (robiłby sobie z wszystkich farmy), a jak napisałem wyżej - okupacja ma być tylko rozszerzeniem ataków.
Ok, koniec tej powieści, teraz przejdźmy do mechanizmu działania okupacji. Wszystko posegregowałem na artykuły:
Zaznaczenie okupowanych miast na mapach
Miasta takie zostaną oznaczone podświetleniem, tak jak wioski koczownicze. Przykład:
Niebieska poświata oznacza wioski które są pod naszą okupacją. Członkowie naszego plemienia mogą przysyłać tam swoje wojska, jednak to my jesteśmy okupantami i jeżeli całe nasze wojska opuszczą wioskę, wyjdzie ona spod okupacji, a wszystkie wojska sojusznicze będące w niej oraz w drodze do niej zostaną zawrócone.
Błękitna poświata oznacza miasto okupowane przez członka naszego plemienia bądź przyjaciela. Możemy do tej wioski wysłać wsparcie. Dodam że nie jest to w charakterze pomocy - równierz możemy atakować inne wioski.
Czerwona poświata oznacza okupowaną wioskę przez gracza niebędącego w plemieniu.
Ktoś okupuje miasto w twojej okolicy... czyli system raportowania o okupacji.
Jeżeli ktoś rozpocznie okupację miasta w zasięgu mapy (dla osób bez KP jest to 7x7 pól, a dla tych z Premium do 17x17, czy jak to tam było...) otrzymamy raport:
"XXX jednostek okupuje wioskę [nazwa wioski] gracza [nick gracza]"
bądź
"XXX jednostek sojuszniczych okupuje wioskę [nazwa wioski] gracza [nick gracza]".
Dodatkowo, w pop-upie będzie wyświetlany nick okupanta.
Odbijanie okupowanej wioski
Możliwa jest rekrutacja wojsk w okupowanej wioski, lecz:
Cena pikinierów, mieczników i łuczników jest 50% większa
Cena toporników, LK, ŁK i CK jest 100% większa
Produkcja taranów, katapult i szlachciców jest niemożliwa.
W przypadku bitwy okupant jest obrońcą, a atakujuący agresorem.
Możliwe są trzy rodzaje odbicia wioski:
1. Bunt - tylko w wiosce okupowanej. Jednostki wyszkolone w ukryciu (w lesie, w piwnicy - gdzie chcecie) mogą zaatakować siły okupanta. Jeśli nie ma wyszkolonych jednostek, może nastąpić bunt mieszkańców - każde 100 mieszkańców może zabić od od 1 do 2 jednostek wroga (1 jednostka to: 1 topornik, 1 kawalerzysta, 1 łucznik itd.). Jednak nieudany bunt powoduje zniszczenie zagrody od 2-5 poziomów (losowo) przez okupantów w ramach zemsty za ewentualnie straconych towarzyszy. A brak miejsc w zagrodzie uniemożliwia rozbudowę budynków i rekrurtację.
2. Uwolnienie spod okupacji (wewnętrzne) - czyli przez jednostki gracza, którego wioska jest okupowana.
3. Uwolnienie spod okupacji (zewnętrzne) - czyli przez jednostki innych graczy.
Rozpoczęcie okupacji i wygrana
Aby rozpocząć okupacje należy wybrać namiar wioski i nacisnąć odpowiedni przycisk:
Po wygraniu bitwy, możemy przeglądnąć wioskę okupowaną. W tym celu wybieramy Przegląd. Wioski okupowane są wyróżnione:
Możemy wejść w przegląd graficzny tej wioski, lecz nie możemy wejść do żadnego budynku za wyjątkiem placu, gdzie możemy wycofać jednostki lub nimi zarządzać:
Limity
Oczywiście, nie możemy okupować wszytkich sąsiadów w okolicy, więc...
Wymagania
Aby móc okupować musimy zbudować pałac w wiosce, z której chcemy wysłać wojska. Jeśli w trakcie okupacji zostanie on zniszczony, wojska się rozproszą i wrócą dwa razy wolniej (czyli jeśli dochodziły do wioski okupowanej 2 godziny, wrócą do nas po 4. Możemy okupować tylko jedno miasto danego gracza, a w okupacji nie może uczestniczyć szlachcic. Nie może on też być wysyłany do wioski okupacyjnej. Za to w okupowanym mieście za każde trzy godziny, które okupanci spędzili w mieście poparcie spada o 1 (czyli 1% na 3 godziny i nie regeneruje się). Spada ono jednak tylko do max. 75%.Limit
Co 10 naszych wiosek wzrasta możliwość okupowanych miast o 1. Czyli:
1 miasto - 1 możliwe okupowane miasto
2 miasta - 1 możliwe okupowane miasto
7 miast - 1 możliwe okupowane miasto
10 miast - 2 możliwe okupowane miasta
16 miast - 2 możliwe okupowane miasta
20 miast - 3 możliwe okupowane miasta
80 miast - 8 możliwych okupowanych miast
Maksymalnie można okupować 15 miast. Do tej reguły wlicza się także wojska wysłane jako wsparcie do okupowanych przez naszych sojuszników wioch.
To chyba wszystko, jeśli masz wątpliwości, chętnie odpowiem na pytania. A skoro czytasz to zdanie to znaczy że albo lubisz czytać od końca, albo przeczytałeś wszystko. Jeśli to drugie, to śmiało możesz zagłosować w ankiecie, tak jak przystało na dobrego forumowicza, który najpierw czyta, potem głosuje
Poprawka:
Gdy idzie na nas jakiś atak, mamy ikonę dwóch skrzyżowanych mieczy w prawym górnym rogu. Dodatkowo, na placu przy ruchach wojsk mamy małe ikony. Dla ataku jest to chyba topór, dla pomocy jeszcze coś innego. Można więc zrobić osobną ikonę dla okupacji.
Przypomne także że okupacja ma być rozszerzeniem działań wojennych. Zasugerowałem się II Wojną Światową na terenach Polski Niemcy nie zakazali wszystkim polakom siedzieć w domach - ludzie normalinie chodzili po ulicach, pracowali - chyba że filmy historyczne kłamią Tak więc mamy dostęp do wioski, można normalnie budować budynki, wydobywać surowce, okupant nie może ich splądrować, a i może taka okupacja to dobra rzecz... Powiedzmy że okupuje nas jakiś gracz z TOP100 świata - ma to swoje minusy (okupacja, podwojone ceny wojsk itd...) lecz ma też plusy - chociażby ochronę przed sąsiadami. Support to już nie to samo co rok, czy dwa lata temu - chce się złamac regulamin, a i tak cię złapią Tylko z tymi sprzedażami na Allegro coś im nie wychodzi, choć podobno łapią graczy setkami
Poprawek ciąg dalszy...
Można wprowadzić jakiś limit dla wojsk, coś jak reguła zagrody.
Ostatnio edytowane przez moderatora: