arkusze kalkulacyjne

Czy jestes zainteresowany/a rozwiazaniami bazodanowymi?

  • Tak, chetnie pomoge nawet

    Głosy: 14 14,0%
  • Tak, wiem o co chodzi, ale nie licz na pomoc

    Głosy: 25 25,0%
  • Tak, choc nie znam sie na tym

    Głosy: 27 27,0%
  • Nie wiem, nie interesuje sie tym

    Głosy: 17 17,0%
  • Nie

    Głosy: 17 17,0%

  • W sumie głosujących
    100
Status
Zamknięty.

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
[bledy proceduralne usmiercily odslone pierwsza, jeszcze raz :D]

watek dotyczy arkuszy
plan zaklada rozwijanie nowych dodatkow [zwl. open office ] tak aby kazdy przecietny gracz mogl kontrolowac swoje konto troche inaczej niz robil to do tej pory; tzn. skrypty skryptami, a tutaj nacisk zostaje polozony na kwestie zarzadzania informacja (juz pisalem ze KP odslania tabelki, ktore mozna do woli sobie obrabiac)

od razu zaznaczam ze nie chodzi mi o zadne arkusze, gdzie recznie sie wpisuje dane, ale o takie, ktore dzialaja jak powiedzmy konwertery raportow:
kopiuj-wklej-obrob-wyciagnij

na razie przez ok 7dni sonda poparcia dla tego typu rozwiazan
 

DeletedUser113822

Guest
Ja ogólnie nie jestem za skryptami i takiego typu ułatwieniami :rolleyes:

Po co uproszczać grę prostą :confused: Niektórzy nie znają się na skryptach i nie wiedzą o co biega :eek:

Jestem przeciwny temu pomysłowi niech zostanie tak jak jest :rolleyes:

Pozdrawiam, Jesteś PRO? Pokaż to ;)
 

DeletedUser102734

Guest
zgadzam się z przedmówcą:)
Po co nam jakieś ułatwienia do prostej gry:) trzeba ruszyć główką trochę żeby pograć, a nie lecieć w skrypty...szczerze mówiąc raz w życiu zainstalowałam skrypt i jeszcze szybciej go wyłączyłam, bo szło się pogubić jak ktoś jest przyzwyczajony do zwykłych plemion:)
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
wg mnie opor jest bezcelowy- bo mi osobiscie przypomina troche walke z pierwszymi maszynami parowymi

jesli ktos np. bardzo lubi grzebac na mapie i szukac recznie wojsk- to ok , prywatna sprawa
dla mnie zarzadzanie wlasnymi zasobami to podstawa, nie wyobrazam sobie ze majac macierzowa forme prezentowanych danych nie wykorzysta sie tego

tak jak napisal shogun- to NIE skrypty
arkusz* nie ma statusu legalnosci w grze- albo sie go uzywa albo olewa

* w dodatku niemal w 100% "zautomatyzowany":)

w ramach reklamy moge po raz nty^ntej dodac ze:
-gra na poczatku kladzie nacisk na jakosc, potem na ilosc
-NAWET kilka tys osad mozna doskonale kontrolowac majac na wyposazeniu to o czym napisalem na wstepie
- jesli uwazasz ze to brednie, przekonaj wrogow moich na s10 do atakow ;)

#rozwijanie pomyslu dotyczy w glownej mierze synchronizatora optymalizujacego ataki na wiecej niz 1 osade jedoczesnie
[ja nie wiem czy istnieje cos takiego (gwiżdże) - ale chetnie sie przylacze do tworzenia ;)]
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser

Guest
No to ja z uporem maniaka napiszę po raz kolejny - jestem za wprowadzeniem pomysłu w życie. Jak się ma ponad 1000 wiosek, to nie jest lekko i małe ułatwienie się przyda.
I następnego skasowanego postu tak nie zostawię.
 

DeletedUser

Guest
popieram przedmówcę nie mam jeszcze tysiąca wioch ale to kwestia czasu poza tym nie chodzi tu o to przy 200 wsiach już ciężko się gra
trzeba jakoś ułatwić pracę na koncie
ZA
 

DeletedUser8099

Guest
Ja co prawda zagłosowałem na 'Tak, wiem o co chodzi, ale nie licz na pomoc'
ale tak naprawdę to wygląda trochę inaczej - o ile kojarzę ogólną ideę, to niespecjalnie już przychodzą mi do głowy konkretne zastosowania. Pamiętam tą mapę co pokazywałes przy poprzednim wątku, kiedyś miałem zrobiony w excelu kalkulator czasów wysyłania ataków . I na tym moje pomysły sie kończą. Ale o ile ktoś zacznie jakiś interesujący pomysł, to w miare możliwości i umiejętności postaram się pomóc w "kwestiach technicznych" :}
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
narzedzie jakim jest arkusz rozwiazuje wlasciwie wszystkie problemy zwiazane z wyszukiwaniem- to raz
dwa ze - tak jak napisal przedmowca- mozna zastosowac masowo kalkulatory czasowe- wiec synchro/podstawki etc to bulka z maslem( ale to tylko jedna z opcji- bo mozna zrobic sobie wlasne konwertery raportow chociazby)

trzy- mozna instrukcje wyslac sobie na PW- i zaraz wykonac;)
cztery- "odswiezanie" danych odbywa sie poprzez skopiowanie calego panela- i trwa 2-3 sek, zewnetrzne bazy danych z reguly maja opoznienia czasowe, i sa - to co by tu gadac- jeszcze dosc prymitywne, nawet "zaawansowany planner atakow" :)

na razie wiekszosc moich rozwiazan skupia sie na armii i jej wykorzystaniu [zakladam ze sie ma KP i skrypt masowej rekrutacji]

na razie badam grunt
IDEA moja jest taka: rob to co oferuja inni, tylko szybciej
ciezko mi objasniac dokladnie temat od razu; tak jak pisalem: gra-matrix w ktorej matrix mozna kontrolowac
zastosowan...no niech pomysle...[myśli] ... wykorzystanie danych z paneli KP
a ile danych- no jak to ile- tyle ile paneli ;)

przyklad1. wykorzystanie panela:widok kombinowany
( na forum s10 wisi sobie obrazek od jakiegos czasu, pozwolilem sobie wykorzystac go jeszcze raz, nie chcialo mi sie ponownie bawic z ~imageshack) :)
ataki111.png

czerwony zasloniety prostokacik to sformatowana instrukcja [w tym dane wiosek z bbc], mozna sobie wkleic do PW i wykonac - jak pisalem
te rozne kolorowe elipsy to np: kiedy wojska maja sie pojawic u celu, jakie wojska, okreslenie czasu przejscia min/max, z prawej [juz sie niestesty nie zmiescilo] sa podane czasy O KTOREJ nalezaloby poslac armie by doszly o godz "otoczonej" przez elipse
jesli mamy KP, cale szukanie, +wyznaczanie warunkow brzegowych, + wysylka ok 25-30 oddzialow na osade trwa ok 4-5 min [potem, jesli "plan" bedzie opracowany, kazda kolejna wioska to 2-4 min w zaleznosci od tego, czy kombinujemy z mieszanymi formacjami: np od razu po taranach leca top+lk, a tuz za nimi sama lk na wypadek dosylania cekow, itp]

taka mala wizualizacja rozwiazania synchro
-dla defow tyz jest , wiec -co juz omowilem - mozna robic podstawki nawet z wyprzedzeniem kilku/kilkunastu/dziesieciu godzinnym

aaaaaaacha, zapomnialem dodac ze na takiej zasadzie mozna kontrolowac poczynania nie tylko swoich wojsk
jesli natomiast NIE ma sie KP- to mozna wykorzystac panel ogolny z kordami wiosek
przy czym naturalnie kazdy musi wiedziec co ma w osadach- no ale to juz inna para kaloszy

wazne: rozwiazania bazodanowe musza - niemal z definicji- byc kompatybilne z czyms co pomoze szybko wykonac plan- w przypadku gry plemiona wszystko niemal istnieje: skrypty wypelniajace pola na placu, masowa rekrutacja, szybka sprzedaz surowcow etc
GDYBY tego nie bylo- to o czym pisze moze tez byloby uzyteczne, ale klepanie mogloby irytowac
a ze wszystko jest... ;)

ps. co prawda instrukcja zaslania kordy, ale zaleta [ i przeklenstwem jednoczesnie] jest to ze mozna odwracac procesy. ujawnienie danych przez jedna strone mozna wykorzystac [weryfikacja to inna bajka ;)]

ps2. chetnie wkleilbym inne widoczki, ale sami rozumiecie... zrobi sie maly syf :)
ten nazwijmy to synchronizatorek to jedno z wieeeeeelu rozwiazan
ale postulat zostaje- jak automatyzowac to na calego
w zasadzie licze caly czas na optymalizator do relacji wiele-wiele, co w przypadku tej gry w zasadzie sprowadza sie do odwzorowan na mapie- tzn znalezc szybko takie bazy startowe [kilkadziesiat wiosek atakowanych, po kilka atakow na wioske, bierze tylu graczy...ile wynika z rozkladu ;)] by ich rozmieszczenie pokrywalo sie z wioskami docelowymi
spora szansa na zmiane znaczenia pojecia "taktyka plemienna", osobiscie nie widze sensu atakowania bunkrow [chyba ze propagandowo:D] , zamiast tego lepiej przerzucic sie blyskawicznie na nowe cele [masowy zwiad to inna opcja, tasmowo mozna skanowac wiele osad puszczajac wojska z wielu swoich- ale to prosty modul ;)]

ps3. a moze sie lepiej nie zapedzac z wykorzystaniem zbiorowym, najpierw trzeba zrobic i rozdac
a potem co bedzie to bedzie :)
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
1. jak to dziala [jak ma dzialac]: widok kombinowany

dziala to tak:
A.zaznaczamy obszar panela w grze [jak w przypadku raportow]
B. kopiuj
C. arkusz [open office/excel] -> wklej
D. pierwsza strona arkusza TYLKO I WYLACZNIE sluzy do wrzucania danych
E. kolejne arkusze to nic innego jak polaczone funkcje, ja zrobilem sobie wersje dla 999 wiosek, tzn wieksza liczba danych [wiosek] spowoduje mala "awarie" [ale nic nie stoi na przeszkodzie stworzenia czegos dla kilkudziesieciu tysiecy osad, tylko wolniej bedzie dzialac wraz ze zwiekszaniem licznika, stary sprzet mam wiec... :p;)]

F. wrzuca sie cel, 6 cyferek i |[ xxx|yyy], mozna recznie wklepac, mozna skopiowac z gry, chwilunia
G. podaje sie czas dojscia, ew mozna to olac i sortowac czasy dojscia formacji, tez da to jakis efekt; -> wersja HARDCORE to ataki z dokladnoscia sekundowa, fajnie wygladaja, ale w masowce nie o to chodzi
H. mozna dodatkowo wyznaczyc warunki takie jak sklad armii, teren skad mozna tylko slac itp [warunkow brzegowych mozna od groma nawalic do obliczen, wedle gustow]

I. po posortowaniu: KOPIUJE sie instrukcje, wrzuca do PW w grze
dodatkowo w pasku skrotow [KP, ale ja pisalem ze KP ...;)] umieszcza sie jednorazowe skrypty do konkretnej akcji [ktore znowu sa masowo robione przez arkusz- inny modul ;)]
no wiec mamy cala liste wiosek SKAD slac
po kolei otwieramy liste, ladujemy skrypty wypelniajace CEL i SKLAD wojska [u mnie standardowo WSZYSTKIE, TOP+LK+MC, TOP+LK, LK (tez wszystko z formacji) badz zestaw FAKE ATTACK]....i jazda

tak jak pisalem wczesniej- dla pierwszej wioski atakowanej mozna wszystko ustawic w ~5 min; akcja na pare celow trwa nieco dluzej itd


ARKUSZ TO NIE skrypt, to tylko i wylacznie pomocnik- masowy ulatwiacz dla osob ktore nie chca sie zastanawiac nad tym czy cos zdazy na czas czy nie
jak wrzucicie dane do arkusza- i sie okaze ze nic nie zdazy- to skrypt tez nie pomoze :)
podsumowujac: masowe automatyczne liczydlo, wraz z instrukcja wklejana do PW
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
tłumy, normalnie las rąk jak nic- spokojnie - każdy może dodać coś od siebie :D:D:D
 

DeletedUser89135

Guest
narzedzie jakim jest arkusz rozwiazuje wlasciwie wszystkie problemy zwiazane z wyszukiwaniem- to raz
dwa ze - tak jak napisal przedmowca- mozna zastosowac masowo kalkulatory czasowe- wiec synchro/podstawki etc to bulka z maslem( ale to tylko jedna z opcji- bo mozna zrobic sobie wlasne konwertery raportow chociazby)

trzy- mozna instrukcje wyslac sobie na PW- i zaraz wykonac;)
cztery- "odswiezanie" danych odbywa sie poprzez skopiowanie calego panela- i trwa 2-3 sek, zewnetrzne bazy danych z reguly maja opoznienia czasowe, i sa - to co by tu gadac- jeszcze dosc prymitywne, nawet "zaawansowany planner atakow" :)

na razie wiekszosc moich rozwiazan skupia sie na armii i jej wykorzystaniu [zakladam ze sie ma KP i skrypt masowej rekrutacji]

na razie badam grunt
IDEA moja jest taka: rob to co oferuja inni, tylko szybciej
ciezko mi objasniac dokladnie temat od razu; tak jak pisalem: gra-matrix w ktorej matrix mozna kontrolowac
zastosowan...no niech pomysle...[myśli] ... wykorzystanie danych z paneli KP
a ile danych- no jak to ile- tyle ile paneli ;)

przyklad1. wykorzystanie panela:widok kombinowany
( na forum s10 wisi sobie obrazek od jakiegos czasu, pozwolilem sobie wykorzystac go jeszcze raz, nie chcialo mi sie ponownie bawic z ~imageshack) :)
ataki111.png

czerwony zasloniety prostokacik to sformatowana instrukcja [w tym dane wiosek z bbc], mozna sobie wkleic do PW i wykonac - jak pisalem
te rozne kolorowe elipsy to np: kiedy wojska maja sie pojawic u celu, jakie wojska, okreslenie czasu przejscia min/max, z prawej [juz sie niestesty nie zmiescilo] sa podane czasy O KTOREJ nalezaloby poslac armie by doszly o godz "otoczonej" przez elipse
jesli mamy KP, cale szukanie, +wyznaczanie warunkow brzegowych, + wysylka ok 25-30 oddzialow na osade trwa ok 4-5 min [potem, jesli "plan" bedzie opracowany, kazda kolejna wioska to 2-4 min w zaleznosci od tego, czy kombinujemy z mieszanymi formacjami: np od razu po taranach leca top+lk, a tuz za nimi sama lk na wypadek dosylania cekow, itp]

taka mala wizualizacja rozwiazania synchro
-dla defow tyz jest , wiec -co juz omowilem - mozna robic podstawki nawet z wyprzedzeniem kilku/kilkunastu/dziesieciu godzinnym

aaaaaaacha, zapomnialem dodac ze na takiej zasadzie mozna kontrolowac poczynania nie tylko swoich wojsk
jesli natomiast NIE ma sie KP- to mozna wykorzystac panel ogolny z kordami wiosek
przy czym naturalnie kazdy musi wiedziec co ma w osadach- no ale to juz inna para kaloszy

wazne: rozwiazania bazodanowe musza - niemal z definicji- byc kompatybilne z czyms co pomoze szybko wykonac plan- w przypadku gry plemiona wszystko niemal istnieje: skrypty wypelniajace pola na placu, masowa rekrutacja, szybka sprzedaz surowcow etc
GDYBY tego nie bylo- to o czym pisze moze tez byloby uzyteczne, ale klepanie mogloby irytowac
a ze wszystko jest... ;)

ps. co prawda instrukcja zaslania kordy, ale zaleta [ i przeklenstwem jednoczesnie] jest to ze mozna odwracac procesy. ujawnienie danych przez jedna strone mozna wykorzystac [weryfikacja to inna bajka ;)]

ps2. chetnie wkleilbym inne widoczki, ale sami rozumiecie... zrobi sie maly syf :)
ten nazwijmy to synchronizatorek to jedno z wieeeeeelu rozwiazan
ale postulat zostaje- jak automatyzowac to na calego
w zasadzie licze caly czas na optymalizator do relacji wiele-wiele, co w przypadku tej gry w zasadzie sprowadza sie do odwzorowan na mapie- tzn znalezc szybko takie bazy startowe [kilkadziesiat wiosek atakowanych, po kilka atakow na wioske, bierze tylu graczy...ile wynika z rozkladu ;)] by ich rozmieszczenie pokrywalo sie z wioskami docelowymi
spora szansa na zmiane znaczenia pojecia "taktyka plemienna", osobiscie nie widze sensu atakowania bunkrow [chyba ze propagandowo:D] , zamiast tego lepiej przerzucic sie blyskawicznie na nowe cele [masowy zwiad to inna opcja, tasmowo mozna skanowac wiele osad puszczajac wojska z wielu swoich- ale to prosty modul ;)]

ps3. a moze sie lepiej nie zapedzac z wykorzystaniem zbiorowym, najpierw trzeba zrobic i rozdac
a potem co bedzie to bedzie :)

ale ten skrypt kolorowy..:)jestem na tak
 

DeletedUser

Guest
ale ten skrypt kolorowy..jestem na tak

Nie no argument konkretny:eek:

Co do twojego pomysłu wtkc to muszę to sobie teraz ogarnąć i później coś napiszę na ten temat.
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
prosze nie cytowac lacznie z tabelka - byc moze dlatego posty zostaly wywalone ;)

autentycznie robi sie sztuczny tlok ;)


wkrotce przedstawie podstawy projektu- czyli jak zaczac tworzyc wlasne dodatki (takie o jakich pisze); potem licze na rozwijanie pomyslow- zaloze sie ze bedzie ich sporo, a ja cos przeoczylem :)
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
punkt pierwszy programu:

do PIERWSZEGO ARKUSZA wrzuccie dane z dowolnego panela gry (proponuje na poczatek widok typowy dla graczy BEZ KP, CZYLI przeglad osad)
jak to sie robi- [profesjonalisci sie nie odzywaja, profesjonalisci mieli juz ze 100 razy "5 minut"]

dziala to tak: ZAZNACZACIE CALY panel, poczawszy od KORDOW pierwszej wioski , skonczywszy na stanie zagrody ostaniej wioski
(ctrl+c w grze, ctrl+v- arkusz [1wszy , komorka a1)

POTEM
w 2GIM (!) arkuszu w PIERWSZYM RZEDZIE [5 KOLUMNN] wpisujecie dowolne wartosci [najlepiej rozniace sie, choc wg mnie to nie ma znaczenia...CZEMU W 5ciu ? a czemu widok pierwotny ma 5 kolumn ? ^^]

a potem? a potem stworzcie w komorce a2 funkcje mniej wiecej taka:
jezeli({adres komorki a1 wczesniejszego arkusza}="";".";{adres komorki a1 wczesniejszego arkusza}")

jezeli ktos ma jakies obycie w srodowisku arkuszy, wie ze funkcje mozna seryjnie kopiowac. wiec najpierw w "poziomie" proponuje
a potem w "pionie"- w zaleznosci od docelowej liczby osad

efekt:
mniej wiecej wyglada tak [ na poczatek w modelu omawianym ]

jesli ktos ma np 2000 osad, a zrobil sobie "arkusz" na 3k osad to:
prymitywne- badz co badz na razie prymitywne- zastosowanie podanego "wzoru" spowoduje ze:

- jesli SKOPIUJE SIE PANEL przegladu osad (do pierwszego arkusza) to:
w 2 GIM arkuszu pojawia sie wartosci z tego panela albo kropki -> . <-

w pierwszym rzedzie wartosci podane przez uzytkownika
w kolejnych - wartosci panela z gry

po co 1wszy rzad ? 1WSZY sluzy tylko i wylacznie temu, by mozna bylo potem przeprowadzac selekcje wg preferencji uzytkownika


MOZNA BYLO PROSCIEJ ?
odp: PEWNIE, ale po co, gra jest prosta, podobno nie trzeba juz kombinowac :D

no to czemu nie prosciej?
odp*: ...

*odp. nie wiem czemu - prawdopodobnie ze mnie taki pedagog jak z KDT ;)
i chyba najlepiej rozdac to wszystko niz tluc jakies dziwne teorie zastosowania OO , tudziez innego excelopodobnego wynalazku :)


w praktyce "idzie" to tak:

powiedzmy macie 5 osad, a docelowo przygotowaliscie arkusz dla 10 "wioch"

powiedzmy ze komorki panela z gry zawsze przyjmuja wartosc "a" dla pierwszej kolumny, "b" dla drugiej itp
a wy postanowiliscie, ze jesli komorka jest pusta, pojawi sie ".,"

tak wiec w pierwszym arkuszu zobaczy sie mniej wiecej cos takiego:

abcde
abcde
abcde
abcde
abcde

JEZELI wpisaliscie w pierwszym rzedzie w pierwszych 5 kolumnach[2go arkusza] "x", wowczas w 2gim ARKUSZU pojawic sie powinno:

xxxxx
abcde
abcde
abcde
abcde
abcde
.,.,.,.,.,
.,.,.,.,.,
.,.,.,.,.,
.,.,.,.,.,
.,.,.,.,.,
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser100256

Guest
Pomysł może i dobry ale nie wszystkim będzie sie chciało uczyć z niego korzystać i będą grać standardowo więc nie widzę potrzeby aby wprowadzić twój pomysł w życie.
 

DeletedUser21198

Guest
wydaje mi się, że to chyba nie jest właściwy dział, przynajmniej ja nie widzę tutaj żadnej propozycji zmiany w samych plemionach, a raczej cos w rodzaju poradnika, jak ułatwić sobie życie, czyli temat raczej do działu "Inne"
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
no moze i INNE

a moze mi zle wydawalo ze pilot apacha nie zastanawia sie nad dzialaniem hellfire'row tylko namierza, wciska guzik i szuka inne cele
bywa i tak
kto chcial- pomysl podchwycil
kto wiedzial to wiedzial
a kto nie wiedzial i nie podchwycil- to raczej tego nie zrobi

bonzai
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
szanowni panstwo
nie radze wykorzystywac tego narzedzia bez namyslow
istnieje bowiem ryzyko , iz podpadniecie pod punkt o botach, poniewaz narzedzie jakie przedstawilem w polaczeniu z pewnym podstawowym rozszerzeniem przegladarki internetowej moze dac taki efekt:

atakowani nie wiedza co sie dzieje, sla zapytanie do administracji, administracja tez nie wie co sie dzieje- efekt: ban
 
Status
Zamknięty.
Do góry