arkusze kalkulacyjne

Czy jestes zainteresowany/a rozwiazaniami bazodanowymi?

  • Tak, chetnie pomoge nawet

    Głosy: 14 14,0%
  • Tak, wiem o co chodzi, ale nie licz na pomoc

    Głosy: 25 25,0%
  • Tak, choc nie znam sie na tym

    Głosy: 27 27,0%
  • Nie wiem, nie interesuje sie tym

    Głosy: 17 17,0%
  • Nie

    Głosy: 17 17,0%

  • W sumie głosujących
    100
Status
Zamknięty.

DeletedUser54216

Guest
ja jestem za

to gra wojenna i to jej kwintesencja a takie narzędzie pozwala się na tym skupić zamiast skakać po ... stron zewnętrznych i zwykłym marnowaniu czasu zamiast na niej samej
 

DeletedUser23585

Guest
zdecydowane tak choc pewnie bede sie musial podszkolic mocno z excela, ale gra warta swieczki. swoja droga ciekaw jestem ile najwiecej wsi mialy dzieci z dwoch pierwszych postow skoro twierdza ze po co ulatwiac cos prostego...... chcialbym zobaczyc jak rozwalaja 200 offa na akcji, traca 50 zagrod defa u kolegi i maja to zrekrutowac bez skryptu do masowej....
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
nieee no- arkusz to wg mnie (ale ja sie pewnie nie znam) lepsze OD PEWNEGO momentu rozwiazanie niz produkcja skryptow
ja sie zatrzymalem na rekrutacji masowej wlasciwie

PROBLEM z arkuszami jest inny
otoz przy jego pomocy, mozna robic cos co wg administracji, a przynajmniej niejakiego krzyzakakp jest niemozliwe
np ciagle lamanie bariery "5/sek" (choc same tabelki sluza tylko przygotowaniu dzialan, mniej lub bardziej precyzyjnych)

dlatego wlasnie napisalem co napisalem
okazuje sie ze poslanie np 1k oddzialow w godzinke, moze 2 to juz lamanie regul
choc to wlasnie jest juz niemal dziecinne proste i "botem" jest gracz

mi sie nieraz zdarza ze sle szybko armie, ale niedoskonalosci techniczne myla kolejnosc wydawania polecen
i najpierw leci cos co mialo poleciec potem

ARKUSZ sluzy tylko porzadkowaniu pewnych czynnosci
jak sama nazwa wskazuje -LICZY, wszystko na potrzeby tak wrecz prymitywnej w konstrukcji (no sorry admini- ale przeciez tak wlasnie jest) grze jak nasze plemionka :)

[1k PRECYZYJNYCH ATAKOW, dowolnymi formacjami
teoretycznie- bo w praktyce jeszcze nie sprawdzilem, choc w ramach reklamy to jednak chyba zrobie;)]


ps. skoro napisalem o banie to musze wyjasnic moje niedopowiedzenia
ZA samo uzywanie arkusza nic nie grozi- bo niby jak ,
problem pojawia sie przy nadgorliwosci stosowania go- wielokrotnie podkreslalem macierzowy charakter gry (tabelki)
proponowany model [strona 1wsza, modele mozna zmieniac do us* smierci- ja mam juz chyba z 20sty] pozwala na USTAWIENIE akcji w taki sposob w jaki sie chce przeprowadzic manewry, BANa mozna zalapac dosc latwo - bo WYKONANIE tego procesu trwa krotko
i to jak sie okazuje u naszego bot huntera wywolalo podejrzenia (nie podam przypadku, ale admin chyba wie o co chodzi -jak to przeczyta)

nie wiem czy wypada mi pisac jak to sie robi krok po kroku bo mam sam niejakie obawy czy post nie zostanie skasowany za cos co podpada pod "wplyw na produkt" ble ble ble :)

ps2. moja chec publikacji narzedzi jest odwrotnie proporcjonalna do checi do gry
wiec jak mi sie calkowicie znudzi zabawa- to na 99,9% kazdy pozna jak slac masowke
a co z tym zrobi to mnie juz gucio obchodzi:)
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
1111qe.png


zalozenia niezmienne
w prostokaciku czerwonym- wioski w bbc
obok (po lewej) formacje (zestandaryzowane) jakie mozna poslac w po danym posortowaniu w danym ustalonym czasie z danego ustalonego zakresu pol na mapie (skad slac, wersja przedstawiona zawiera tylko 1 warunek- kwadrat skad mozna slac)

i teraz tak
jest takie fajne narzedzie do przegladarek- zowie sie snap links (opera, ew. jakies "multilinksy" dla innych przegladarek, nie znam nazw- sami sprawdzcie)

otwiera sie np 50 stron
laduje na placu odpowiednie skrypty skladu armii- sa ogolnie dostepne wzory
wyznacza cele etc - szybko bo sa do tego skroty klawiatury, wiec przechodzenie miedzy stronami zajmuje ulamki sekund
potem lopatologicznie powtarza wszelkie operacje az do potwierdzenia rozkazow etc

prawdopodobnie zglosze sie do repozytorium z zapytaniem czy przyjma arkusze pod swe skrzydla

POWYZSZY schemat dot. jedynie relacji wiele-jeden (wiele startow, jedna meta:))
wiele-wiele zaprezentuje za czas jakis

ps. w ARKUSZ1 i ARKUSZ2 sa juz z kolei sortowane same instrukcje
np
10x caly off z maszynami
potem np 10x zwalniany szybki off maszynami
potem top+lk+mc
potem cos tam cos tam

cel- TYLKO i wylacznie przyspieszenie wysylki armii
nikomu sie nie chce chyba za kazdym razem ladowac innego skladu armii
wiec dajmy na to 10a, 12b, 7c, 14d
trzeba tylko pamietac (ew sprawdzac na biezaco) ile jakich formacji poslac

potem to cos (lacznie) wpadnie do celu X w czasie [t1-t2]

ps2. to co widzicie powyzej zostalo przeznaczone do dzialan defensywnych (styl ~s10 naturlich), choc offowe manewry tez wyjda :)

ps3. funkcje dla lucznikow, rycerzy, magow, smokow, krasnali (itp:))) samemu juz bedzie trzeba dodac
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
sformatowana instrukcja wyglada mniej wiecej tak jak na schemacie ponizej

1 … 047 off [village.] x1 | y1 [./village]
2 … 022 off [village.] x2 | y2 [./village]
3 … 006 off [village.] x3 | y3 [./village]
4 … 009 off [village.] x4 | y4 [./village]
5 … 037 off [village.] x5 | y5 [./village]
6 … 020 off [village.] x6 | y6 [./village]
7 … 016 off [village.] x7 | y7 [./village]
8 … 007 off [village.] x8 | y8 [./village]
9 … 024 off [village.] x9 | y9 [./village]
10 … 045 off [village.] x10 | y10 [./village]
11 … 046 off [village.] x11 | y11 [./village]
12 … 049 off [village.] x12 | y12 [./village]
1 … 003 def [village.] x13 | y13 [./village]
2 … 028 def [village.] x14 | y14 [./village]
3 … 023 def [village.] x15 | y15 [./village]
4 … 033 def [village.] x16 | y16 [./village]
5 … 027 def [village.] x17 | y17 [./village]
6 … 008 def [village.] x18 | y18 [./village]
7 … 042 def [village.] x19 | y19 [./village]
8 … 013 def [village.] x20 | y20 [./village]
9 … 018 def [village.] x21 | y21 [./village]
10 … 029 def [village.] x22 | y22 [./village]
11 … 004 def [village.] x23 | y23 [./village]
12 … 014 def [village.] x24 | y24 [./village]
13 … 048 def [village.] x25 | y25 [./village]
14 … 002 def [village.] x26 | y26 [./village]
15 … 025 def [village.] x27 | y27 [./village]
16 … 030 def [village.] x28 | y28 [./village]
17 … 005 def [village.] x29 | y29 [./village]
18 … 010 def [village.] x30 | y30 [./village]
19 … 034 def [village.] x31 | y31 [./village]
20 … 039 def [village.] x32 | y32 [./village]
21 … 040 def [village.] x33 | y33 [./village]
22 … 044 def [village.] x34 | y34 [./village]
23 … 012 def [village.] x35 | y35 [./village]
24 … 015 def [village.] x36 | y36 [./village]
25 … 017 def [village.] x37 | y37 [./village]
26 … 019 def [village.] x38 | y38 [./village]
27 … 001 def [village.] x39 | y39 [./village]
28 … 011 def [village.] x40 | y40 [./village]
29 … 021 def [village.] x41 | y41 [./village]
30 … 026 def [village.] x42 | y42 [./village]
31 … 031 def [village.] x43 | y43 [./village]
32 … 032 def [village.] x44 | y44 [./village]
33 … 036 def [village.] x45 | y45 [./village]
34 … 038 def [village.] x46 | y46 [./village]
35 … 043 def [village.] x47 | y47 [./village]
36 … 050 def [village.] x48 | y48 [./village]
1 … 035 CK [village.] x49 | y49 [./village]
2 … 041 CK [village.] x50 | y50 [./village]


uzycie- patrz post wczesniejszy
(oczywiscie z bbc)
off moze oznaczac calego offa, ale moze tez byc fejkiem - plan dzialan i tak musi byc w lepetynce:)
na forum mozna znalezc w dziale skryptow formuly do paska skrotow
1. wersja- sklad armii+cel
2. wersja- sklad armii i cel w osobnych skrotach

zaleta 1. rozwiazania- nie trzeba powtarzac czynnosci wbijania celu
wada- trzeba za kazdym razem zmieniac skrypty [cel]

zaleta 2. rozwiazania- wystarczy zmienic skrypt celu, majac stale skrypty skladu armii w skrotach
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
prymitywna (jedna z pierwszych) wersji czegos co liczy za "nas"

relacje: wiele-wiele

rwrw.png


do 1wszego arkusza- tradycyjnie- wrzuca sie dane z panela widoku kombinowanego (kopiuj-wklej)
do drugiego arkusza wrzuca sie dane kilkasunastu/dziesieciu celow - ile kto chce tam sobie zaatakowac
(na obrazku szczesliwa 13stka:p)

zasada jest prosta biorac pod uwage to o czym pisze
wczesniej pisalem o tym jak masowo zaatakowac jeden cel wieloma formacjami
poniewaz durny arkusz przedstawi tylko wynik obliczen f(x,y) [f(x,y,z) juz nie pokaze, chyba ze ktos juz ma w domu tajna wersja nowego "monitora 3d" :p] wiec tym razem trzeba sie ograniczyc....do 1 predkosci :D:D

instrukcja moze wowczas przedstawic rozwiazanie takie

[.village]x1|y1[village] -> [.village]x2|y2[/village]
(oczywiscie z bbc)

pierwsza wioska-start
druga-meta:)
i tak razy iles wysylek

ps1. "x" w aktywnej funkcji...radze zastapic czyms co zajmuje mniej miejsca w PW :p:)
ps2. 7 i 7,5 to oczywiscie przedzial czasowy dla atakow (w H)
ps3. projektujac koncowa instrukcje radze tez wyeliminowac powtorki "startow"
(jesli juz z jakiejs wioski idzie atak, to warto wyeliminowac wioski 'startowe' gdzie pojawila sie mozliwosc wysylki....CHYBA ZE z jednej wioski przewiduje sie ataki na pare wiosek... ale tu juz musi zadzialac inwencja :))
ps4. ciekawe dlaczego mamy 13 zielonych pol...
ps5. ciekawe dlaczego jeszcze potem mamy 2 arkusze....hmmm....nie wiem co tam jest:p:)
moze....13 wiosek atakujacych i dokladnie 13 celow....doprawdy nie wiem :p:)
* te 'zielona pola' to wykorzystanie formatowania warunkowego- tak na chybil trafil tego nie podswietlalem :)
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
sadzilem ze merytorycznie ktos mi pomoze
ale nie pomoze chyba

wiec w sprawie synchronizatorow ja sie juz nie udzielam
tak samo w sprawie wykorzystanie arkuszy w innych praktycznych kwestiach

jako autor tematu uprzejmie prosze moderatora o zamkniecie watku
miesieczna wegetacja+
dzieeeeeeeekuuuuuuje
 
Ostatnia edycja:

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
o wielki wielki manitu- zakoncz ten watek czerwony guzik wcisnawszy

by the way- niektore watki leca na leb na szyje raptem po 2-3 dniach
w 'moim' nic sie nie dzieje, to nie lepiej tez watek 'wyciszyc' ? :)
ok, bede sie co tydzien wydurniac :)
 

wtkc

Zwiadowca
Wynik reakcji
9
@Pablo299
w zasadzie pomysl do bani :)

arkusz- przynajmniej w moich durnych wizjach - mial za zadanie obliczyc wszystko ( z danych wejsciowych kopiowanych z paneli gry) w taki sposob by wynik mozna by efektywnie wykorzystac
:)

unicestwienie watku to raczej tylko moja wolta
nic sie tu nie dzieje- to w koncu sie to rozmydli i tyle bylo tych arkuszy
50%+ to jakas moja kretynska nauka, nic mi nie wyszlo tak jak mialo byc :)
 
Ostatnia edycja:
Status
Zamknięty.
Do góry