Przede wszystkim dla mnie to jest żałosne co community światów bez farmy uczyniło z tą grą XD Naprawdę mam gdzieś to zagęszczanie i takie inne - i tak koniec końców wygra lepsze plemię i mało kiedy to 1000 wiosek coś zmieni (choć wiadomo że rozwiązanie w stylu 10 dni po starcie świata wyłączenie zapraszania ludzi to całkiem spoko fix).
Dla mnie to jest skrajnie żałosne, że ludzie co 2 światy chcą te same ustawienia (bez farmy, 100ms, prędkość 2, wsparcie bez ograniczeń, bez kościołów itd), to tak bardzo nie ma sensu, że nawet nie wiem gdzie zacząć.
1. To jedne z najmniej wynagradzających dobrych graczy ustawienia jakie można wrzucić na świat - nie możesz wypracować przewagi w jakikolwiek inny sposób, niż klikanie co do sekundy zawsze według tego samego szablonu (co jak warto zauważyć najlepiej zrobi bot), a cała reszta to przedymane do zarzygu zasady, które ogarnąłby każdy przedszkolak. Najlepszy sposób na rozwój? Tak jakoś do 10 wioski podbijanie darm, bo lecisz od razu w eko i pałac i nie musisz się martwić wojskiem i zagrodą, a każda kolejna wioska coraz bardziej cię snowballuje i nie masz jak tego nadrobić. Później też darmy, może troszke frontu w koalicji 75-25. Dodatkowo na takich właśnie światach opłaca się grać masą (bo nikt nie podkrada farmy + więcej darm do snowballowania kont XD) i stąd powstały takie potworki jak 7-członowe plemiona po 60 osób każdy człon, dla mnie to patologia. No i wiadomo - nie trzeba w ogóle mieć skillowych graczy, wystarczy każdy szrot, byle wysłał panom darmiarzom deffika i dał później wioski jak poproszą XDD
2. Kolejna sprawa, że jedyna rzecz która sprawia że te światy są jakkolwiek ciekawe to ich prędkość. Tak, każdy inny parametr dla mnie nie ma znaczenia jeżeli chodzi o ich popularność, po prostu po kilkudziesięciu światach z prędkością 1 ludzie rzucili się na prędkość 2, bo wow, offik się odbudowywuje w tydzień, szybciej mogę wbić 10 wiosek, wspaniałe ustawienia! I rozumiem wtedy to jako kompromis pomiędzy światami z farmą i bez - bez farmy prędkość 1 to byłaby padaka, ale teraz mamy taką elastyczność w wybieraniu ustawień że jedyna zaleta tych światów po prostu znikła. Teraz mamy cały czas światy z farmą z prędkością 2 z farmą i na pewno to są ciekawsze ustawienia. Ale kto może się o tym przekonać jak ludzie tak bardzo przyzwyczaili się do swoich nofarmów, że od razu odrzucają możliwość wejścia na taki XDDDDDD
3. Wkurza mnie też przekonanie że ekipy ze światów bez farmy to najlepsze plemiona jakie są. Absolutnie tak nie jest i chyba każdy to wie, poza tymi ludźmi zamkniętymi w swoich bańkach wzajemnej adoracji. Wbije ci taka WIELKA EKIPA raz na 8 czy 12 światów i piąty czy dziesiąty świat z rzędu będzie robić dokładnie to samo, pewnie często na tych samych przeciwników, na światach co się bliźniaczo toczą. Naprawdę nie wiem komu to coś udowadnia poza nimi. I tak - szanuje P! za ich skilla, owszem to bardzo dobre plemię, najlepsze w historii światów bez farmy, ale czy plemion? (totalnie no offensive w stronę P!) To tak jakby mówić, że jakaś drużyna jest najlepsza na świecie, bo wygrała Premier League bo niby najlepsza liga na świecie, a później dostają od Realu w finale LM
4. Dodatkowo wygranie świata z ustawieniami jak 180 (czyli totalnie pomieszanymi), to nieporównywalnie większe osiągnięcie niż lecenie takim samym schematem kolejny raz. Wymaga to naprawdę kolejnego poziomu myślenia strategicznego, elastyczności i to po prostu kolejny poziom skomplikowania gry. To że większość ludzi ma na tyle delikatne ego że boi się porażki na takich ustawieniach i wyjścia ze swojej strefy komfortu, no to cóż.
5. Uprzedzając argumenty takie jak "po co zmieniać coś co jest idealne", "widać że to jest najlepsze bo najwięcej osób tak gra" - po raz kolejny jesteście w błędzie. To znaczy nie jesteście, ale to tak jakby porównywać piłkę nożną okiem niedzielnego widza, a okiem profesjonalnego skauta piłkarskiego. To tak jakby porównywać jazdę do pracy z przejechaniem okrążenia na Spa w deszczu, bolidem F1. Po prostu nie piszcie takich rzeczy jeżeli chcecie być uważani za graczy plemion. Przypominacie mi starego po 4 harnasiach co mówi, że lepiej by poprowadził reprezentację polski XD
6. Ludzie będą coś mówić że na światach z farmą największy problem to bociarze z botem od farmy? XDDDDDDDD Co wy gadacie, teraz jak jest zbieractwo (super nowość i takich nowości właśnie ta gra potrzebuje) to większość surków na większości etapów gry się zdobywa właśnie tak, a tutaj bot nie ma żadnego znaczenia. No i jakie jeszcze tam są argumenty przeciwko farmie? "Bo mi się nie chce" - no to super, ale znowu, nie nazywaj się kompetetywnym graczem.
7. Mówicie że wygralibyście każdy taki świat? Być może, bo poziom świata wyznacza konkurencja. Bardzo lubię przykład Formuły 1 - to czy wyścig jest interesujący czy nie, nie zależy od toru, ale od tego jakie różnice w tempie prezentują zespoły. Tor we Francji jest powszechnie krytykowany, a po prostu tak się złożyło, że tam bolidy (w czołówce) miały dwa pierwsze razy na tym torze dość różne od siebie tempo i można było łatwo przewidzeć kto wygra. Tak samo działa to w większości ze szkołami z topki - do lepszych szkół dostają się lepsi uczniowie przez progi i ci uczniowie uzyskują lepsze wyniki, nie ze względu na nauczycieli (to na pewno rzadzej), a za względu na to, że są lepszymi uczniami.
Farma jest dla gigachadów, wymaga o wiele większego myślenia strategicznego (klasyczne farmienie) i matematycznego (zbieractwo), a tymczasem frajerzy ze światów bez farmy klikają kolejny budyneczek eko u siebie i na dwóch darmach na vpnach XDDD
Dla ciebie
@kmic, nie wiem czy to od ciebie wychodzi, ale szacunek dla ciebie i dla teamu plemion z niemiec, że potraficie uzdrawiać i ulepszać nawet tak wiekową grę. Ludzie lubią bezsensowne przywiązanie do tradycji, bo się boją zmian i rozwoju, a rozwój zawsze jest poza strefą komfeortu. Nienawidzona giełda premium? Dzięki niej gramy w plemiona za darmo. Zbieractwo? Absolutnie top1 zmiana w historii tej gry. Auto karety, asystent farmera czy takie inne? Dodawanie dla każdego opcji, które same w sobie powinny być dla każdego. Mrożenie plemion czy brak przenosin? Pewnie akceptowalne dla Niemiec i dla dwóch ostatnich deweloperów tej gry kompromisy w celu walki z tą patologią co się zrobiła z plemion w ostatnich latach.
Szkoda mi tylko, że ludzie nie rozumieją przez swoje typowo polskie myślenie, że władza chce ich udupić nie rozumieją, że team plemion w zasadzie nie ma zmian, które okazałyby się flopami. Każda zmiana ma na celu polepszyć grę, gratki za to, naprawdę.
I mam nadzieje, że na s200 nie oprzecie się tłumowi i nie będzie głosowań na ustawienia, ewentualnie te głosowania będą bardzo okrojone. Popyt na ten świat i tak będzie ogromny, i tak wystartuje na pewno bardzo dużo ekip, a to że dziesięciu debili pokrzyczy że nie chce im się grać na świecie na którym muszą mysleć? Co to zmieni? Dla kogo jest świat jubileuszowy, dla prawdziwych tryhardów, graczy kompetetywnych z krwi i kości przystosowywujących się do zmian, czy do casual głośniych maciusiów z dużym ego? Pozdro dla każdego z teamu, robicie dobrą robotę