@kmic, Sugerowałem doświadczeniem się moim i kilku osób poprzez zgłoszenia, ale miło że przynajmniej na część rzeczy odpowiedziałeś.
Ok. Ale to jest wyjaśnienie dotyczące osób, które powracają do gry (po przerwie albo np. po zakończeniu jakiegoś świata) i liczą na start na świecie o określonych parametrach. [...]
Jak już zaczęliśmy temat to się wygadam jako obserwatora, gracze którzy się wypowiadali przynajmniej według mnie nie potrafią wyjaśnić przyczyn czemu wolą światy bezfarmy od farmy. Bo światy bez farmy są o wiele intensywniejsze na etapie 2-50, a nawet 100 wiosek, potem przez wielkość światów z farmą może być różnie, wszystko zależy od prędkości nominalnej świata. Chodzi o sposób gry, rozmieszczenie wiosek, to coś o czym gracze krzyczą od dawna, a jest olewane, czemu na świecie 150 nie można było znaleźć żadnej barbarki, a na obrzeżach było ich więcej. Czemu nie można jak na SPEED rundach zwiększyć ilość barbarek na gracza, żeby zwiększyć wielkość świata, wyrównać szanse tych co ruszą jutro, przecież każdy dobrze wie, że przez 48h ekipy, którę ruszą na 156 będą uciekały na obrzeżą by te barbarki mieć jak najwięcej. Polacy nie lubią niesprawiedliwości, bo zawsze chcą być najlepsi, więc na początek to zniechęca część graczy, potem rozwój, ktoś może pracować i ma czas kliknąć eko czy coś innego na przerwie, a inna osoba może klikać farmę nonstop, czy jeden albo drugi gracz nie ma czasu, obaj mają, tylko każdy ma inną intensywność. Część graczy woli zagrać na świecie bezfarmy i mieć pewne, że przy podboju drugiej wioski będą za mniej więcej równym poziomie (#robienie_darm). Dodatkowo jeśli ja miałbym powiedzieć, co jest dla mnie kwintesencją światów bez farmy, że mamy dużo wiosek rozwiniętych w niedalekiej odległości, przez to światy mają o wiele szybsze tempo niż 154 i są ciekawsze przynajmniej dla mnie do gry. Przy zbudowaniu pałacu na 154(nie farmiąc), nie miałem żadnej wioski na kwadracie 5x5 powyżej 1k, bo gracze kończą bo widzą jaką ktoś ma przewagę w okolicy, osobiście mnie to zniechęca, dlatego jeśli już ruszam poważnie to na światach bezfarmy.
Szczerze? Gdybyśmy kierowali się wyłącznie rentownością gry, to nie byłoby w ogóle światów bez dodatkowych funkcji Premium, czyli m.in. światów bez farmienia.
I cieszę się bardzo i żebym nie musiał za kilka światów tego wytykać, ponieważ liczba graczy się zmniejszy do takiego stopnia, że tylko takie będą wychodzić.
Jakie ustawienia zaciekawią największą ilość graczy to nie jest wiedza tajemna. Wiadomo: aby świat był jak najszybszy i było na nim jak najmniej ograniczeń. [...]
Zwróciłem to bardziej ze względu na aktualizacje, które wkraczają na wszystkie serwery jednocześnie, dokładnie niemieckie kilka dni wcześniej i podejrzewam po tym co czytałem na zagranicznych forach też po konsultacji, nie neguję potrzeby nowej mapy, ale może dzięki takim ankietom, gracze wyraziliby opinie, że chcą mieć zachowaną możliwość starej mapy. Bo potrzeba nowej mapy po tylu latach jest konieczna by dostosować się do rozwoju m.in smartfonów.
Ja już mówiłem, nie przeszkadza mi że będzie teraz świat z ograniczoną, pod warunkiem, że ktoś zbierze opinie graczy, jak poprawić światy bezfarmy, żeby trwały dłużej, gracze nie kończyli w pierwszych 2-3 msc gry. Bo uważam, że moje rozwiązania zebrane na opinii wielu osób są realne do wykonania, a pozwoliłyby przedłużyć rozgrywkę na takich światach i tak jak kiedyś umożliwić możliwość sensownego ruszenia nawet po kilku miesiącach.
Blokada przenoszenia na inne konta PP zdobytych z giełdy była konsekwencją działalności oszustów handlujących PP na portalach aukcyjnych. Blokada ta istnieje już parę lat, a mimo to wciąż te serwery cieszą się dużo większą popularnością.
[...]
Tu się zgodzę, masz rację, że jest problem i nie mam żadnej kontrofensywy, pod warunkiem że przez brak
Albo żartujesz, albo nie wiesz o czym piszesz
Problemy z serwerami występowały od zawsze, czasem wiązały się z parogodzinnym brakiem dostępu do gry, koniecznością odzyskania stanu gry z backupu i innymi poważnymi usterkami. [...]
Prawdziwym testem dla serwerów jest moment kiedy jest na nim najwięcej użytkowników online, a nie moment codziennego działania, właśnie dajesz takie przykłady, kiedyś było o wiele więcej graczy zalogowanych na początkach serwerów niż na 150 (nie wiem jak było na 100, bo grałem na 99, więc wtopy nie będę walił), przy o wiele gorszej technologii. Nie jestem pracownikiem InnoGames, ani nie zajmuje się bezpośrednio branżą gier, ale wiedzę na temat testowania mam i najwidoczniej w takim razie ktoś nie wykonuje swojej pracy rzetelnie, ale to już nie Twoje zadanie.
Szczerze? Narzekanie na stronniczość supportu jest nieodłącznym elementem gry i ma miejsce od 2006 roku. [...]
Powiem Ci tak znam wiele osób z Supportu, miałem nawet moment na studiach, że chciałem być tym stróżem prawa, ale widząc z boku, jakie są wynagrodzenia za wykonywaną prace, brak perspektyw na realny rozwój gry, jedynie mogą przekierowywać wyżej, a dodatkowo ciągłe obrażanie przez graczy, przez to że patrzą przez pryzmat starszych światów. Powiem tak nie będę nickami wymieniał, ale wiele osób w teamie jest stronniczym(bo dowiadywałem się od innych osób, że ktoś mnie nie lubi za ten i ten świat) , bany są zawsze słuszne albo prawie zawsze, bo tak byłem ukarany znajomymi na s137, wtedy też napisałem protest do Ciebie. Osoba teraz zajmuje się forum, nie wiem czy forma kary, czy brak czasu, ale to nie pierwszy przypadek z osób, które odeszły już z projektu, a były wysoko, a także osób, które pną się w tym szczebelku, mimo że w pewnym momencie mieli wylecieć. Często pisałem odwołania( głównie dla kogoś), bo jedyny ban, który dostałem to za pushing bo ktoś bez mojej zgody wysłał mi surowce na świecie 143, to też kwestia na kolejną książkę, jak to zablokować, żeby było okej. Drugi dostałem na tym świecie 137, ale po jednym dniu został zdjęty z przeprosinami, a i tak namieszał, że musiałem prostować to kilka dni. Moje spojrzenie na to jest proste, pryzmat szanowania pracy i wynagrodzenia. Część osób w Teamie jest z pasji, inni nie i niszczą graniem pod znajomych reputację tej pierwszej grupy.
Kod jest "mieszany" praktycznie codziennie, bo gra cały czas się rozwija, dokładane są nowe funkcje, a poprawiane błędy starych. [...]
No jeśli masz taką wiedzę, to wierzę na słowo, ale tworzeniem gry zajmują się doświadczone osoby, a nie tylko nowo zatrudnione. My widzimy tylko te większe zmiany jak mapa i przez nie głównie będziecie oceniani. Osobiście uważam, że jedna z najważniejszych zmian jakie były w tym roku to kolorowania wielu cordów jednocześnie, nadal czekam na konwersację z wybranymi osobami, tak jak działa czat plemienny dla wszystkich graczy, bo o to też była prośba dawno.
Przez wiele lat istniał serwer TribalWars Masters, gdzie można było sobie wynająć dedykowany serwer, wybrać jego parametry i pograć ze znajomymi. [...]
No ja o nim nie słyszałem albo zignorowałem, bo wtedy światy były o wiele bardziej dynamiczne, a gram od 2007 roku. Wiem, że były serwery na zasadzie speed round, ale które nie kończyły się, może to samo jest, ale mam wrażenie że to prywatne były.
Z niecierpliwością oczekujemy na feedback od każdego gracza. [...]
Póki jeszcze jest ten temat, potem będziecie trzeba pisać w propozycjach i nie wiem, kiedy dostanę odpowiedź, patrząc już na istniejące tematy. Świat bezfarmy jest za 2 miesiące w takim przypadku, jeśli jest problem, że są one za krótkie to czemu w końcu nie wysłuchać graczy i zwiększyć ilość wiosek barbarzyńskich, nawet jeśli rozwijałyby się do maksymalnie 500p. lub wcale. Sam Pan powiedział, że codziennie są dodawane nowe funkcje, a akurat ta nie jest nowa, wystarczy dostosować serwer. Wyrównałoby szanse każdemu i nie byłoby krytykowane tak sztuczne zagęszczenie, a także zwiększyłby rozmiar światów, gracze graliby dłużej bo nie byliby w kupie. Już nie mówiąc o tym co wcześniej napisałem, czyli usuwanie wiosek przy schodzeniu blokady, które nie osiągnęły konkretnej liczby punktów.
Plemiona przyjęły taktykę likwidowania masówek, poprzez ograniczenie liczby członków czy brak przesyłania wojska między plemionami i blokady z wysyłką wojsk. Jako osoba, która gra często do końca świata, może śmiało powiedzieć, że to strzał w kolano, gdyż działa to odwrotnie promujecie tym plemiona większe co ewidentnym przykładem jest świat 152, bardziej beznadziejnego świata pod względem stylu gry nie widziałem od dawna, żeby tak szybko świat podzielił się na dwie koalicje, ale utrzymały się głównie kilkuczłonowe plemiona albo takie, które wspiera się sztucznym zagęszczaniem, a jest to spowodowane, że wystarczy przez cały świat prowadzić tak dyplomację, żeby bić w mniejsze plemiona, bo blokada wsparć i ilość członów pomaga tylko w przyśpieszeniu takich światów, bo pomaga w ofensywie, a nie tak jak Supportowi się zdaję, zwiększa żywot. Po 145 próbowaliście ruszyć prędkość świata, spowodował, że wiele plemion rekrutowało wrogów, żeby wyrównać szanse z innymi. Przyśpieszyło to podział na dwie koalicje, a efektem jest koniec świata i zbieranie dominacji po 300 dniach serwera.
Rozwiązań, które lepiej by się sprawdziły jest dużo więcej, ale tak jak mówiłem, nikt patrząc na propozycje do gry i jak mało w ogóle po jakimś czasie jest brane pod uwagę nie widzi szansy, żeby coś miało się zmienić. A to my gracze widzimy najlepiej, gdzie jest problem, bo z statystyk tego nie wywnioskujecie, a jak widać po Panu błędnie są analizowane, bo są oceniane tylko po ilości graczy.
Ja tylko proszę z własnego doświadczenia, żeby za dwa miesiące nie wyszedł świat bez farmy z brakiem ms, wtedy to już w ogóle będzie liczyło się kto zbierze więcej graczy i zajmie obrzeża. A po 4-6 msc wrócimy do tego samego tematu. Chociaż po cichu liczę, że jeśli już mur został ruszony, to ktoś w końcu zainteresuje się bardziej opinią graczy.