Światy 155 i 156 - dyskusja przedstartowa

Status
Zamknięty.

Liptonek?

Zwiadowca
Wynik reakcji
638
świat 154 - 7501 graczy

świat 152 - 4335 graczy

Liczba stron wynika z tego, że na nofarmach startują osoby które lubią się posprzeczać na FO. Jak graliśmy na 134 to też nabilismy sporo stron A był to świat z giełda więc teoretycznie najmniej oblegany :)

Nofarmy ze względu na swoją specyfikację są szybsze właśnie z tego powodu, że wbijaja tam osoby które błędnie uważają, że na takie światy potrzeba mniej czasu. Owszem. Przez pierwsze 2 tygodnie faktycznie można wchodzić rzadziej, ale później siedzi się na takich światach tak samo jak na farmingach. Gracze którzy myślą że jak wbija na nofarm to będą miec więcej czasu dostają wklepe na frontach bo jednak okazuje się, że trzeba siedzieć tyle samo co na każdym innym świecie. Wtedy kończą gre i czekają na kolejny nofarm (bo przecież nie mają czasu na farmienie) xD

Druga sprawa to to o czym pisał kmic. Światy muszą być zróżnicowane i dostosowane do każdego. To za na światach z farma na FO pisze się mniej to nie znaczy że nikt tam nie gra. Przeciwnie. Jak widzisz po porównaniu na świecie 154 jest więcej aktywnych kont niż na 152. Pamiętaj również że statystyki graczy na 152 są przekłamane gdyż tam są konta które służą do zageszczania I zaczynania od nowa. Na światach z farmieniam taki proceder jest mniejszy więc myślę że na s152 faktycznie gra około 2000 osób. Nawet odejmujac jakieś 1500 kont że świata 154 i klasyfikujac je jako warzywa lub graczy zjechanych to I tak nie spodziewalbym się tak dramatycznego spadku ilości graczy aby dorównać s152 teraz.

Dodatkowo weź pod uwagę to o czym pisał Szari. Nie można wypuszczać co chwilę światów które byłby "wymarzone" dla graczy czyli nofarm o prędkości 2, bez kosciolow, morali etc bo prowadziloby to do zbyt znacznego rozdrobnienia ekip i w zasadzie sytuacja na świecie byłaby jasna już przed startem świata, bo by wbijaly po 2 silniejsze ekipy i wiadome byłoby kto się liczy.

Nie wiem czy jestem osamotniony w tym podejściu, ale jeśli o mnie chodzi to ustawienia nie mają żadnego znaczenia. Jeśli mam ochotę to wbijam na świat i gram bez względu na ustawienia. Gra przecież wszędzie wygląda tak samo. Rozwijasz konto, przejmujesz wioski i ich bronisz.



Odbijając piłeczkę. Ostatni świat z farmieniem ograniczonym to był s150. Wcześniej był to który? Dokładnie s139.
Ja rozumiem że światy bez farmienia przyciągają więcej osób bo błędnie uważają one że potrzeba na nie mniej czasu, ale patrząc obiektywnie to światy z systemem ograniczonego farmienia pojawiają się na tyle rzadko, że warto im raz na jakiś czas poświęcić serwer. To że najglosniejsi gracze chcą nofarm to nie znaczy że na innych ustawieniach nikt grać nie będzie :)

Osobiście, patrząc na ostatni świat z ograniczoną farma na jakim gralem czyli s131, mogę śmiało stwierdzić, że wymagal on ZNACZNIE mniej czasu niż 145 i 152 ponieważ poziom tam był niższy. Takie światy, na których nie startuje żadna powazniejsza ekipa, też są potrzebne aby czy to gracze mniej doświadczeni czy też Ci którzy chcą odsapnąć od spektakularnej defensywy mogli poklikac nieco dłużej. System ograniczonego farmieniam daje możliwość zaprzestania wysyłania farmy w pewnym okresie i nawet nie stracenia zbyt wiele do topki.
świata 150 nie liczę bo to "jubileuszowy" I rządzi się on swoimi prawami

Z całym szacunkiem Rotes, ale Twoje porównanie 152 do 154 jest z dupy. 152 startował 3 czy tam 4 miesiące wcześniej - dlatego liczba graczy jest mniejsza.
 

LaQo

Chłop
Wynik reakcji
6
No nic innego niż "to tylko liczba zapisanych stron na FO" nie idzie tutaj odpowiedzieć :)
Można za to wysnuć inny wniosek: na światach z farmieniem się GRA, na światach bez farmienia się GADA :)

A odnośnie liczby graczy na świecie, to z oczywistych względów porównywanie światów otwartych w różnych czasach nie ma żadnego sensu, ale skoro nalegasz to przyjrzyjmy się chociaż światom otwieranym jednocześnie:

(dla formalności: podawane przeze mnie liczby pochodzą bezpośrednio z systemu który aktualizuje się o północy, w statystykach danego świata - które aktualizują się na bieżąco - zapewne będziecie widzieć inne wartości, ale raczej nie będą to rozbieżności, które w jakikolwiek sposób wypaczają poniższe wyliczenia)

"super popularny" świat 152 - ma obecnie 4465 graczy, więc prawie 2x mniej niż otwarty w tym samym czasie świat 151 (8019), mający ponad 2x mniej postów na forum. Co więcej: świat 152 ma też niewiele więcej (bo o niecałe 800) od starszego o 2 miesiące świata 149. Tak, wiem, zaraz powiesz że tam gra się tylko dla punktów premium... no to sprawdzajmy dalej:

"mega hiper super popularny" (bo mający aż ponad 500 stron dyskusji na forum!) świat 145 - 412 graczy. Ponad 2x mniej niż otwarty razem z nim świat 146 (915 graczy), Lepiej, więcej graczy (488 ) jest nawet na starszym od niego świecie 144. A wg Ciebie to są światy totalnie dla nikogo, bo na obu z nich RAZEM napisano mniej niż połowę tego co na świecie 145. I nie, tutaj już nie wykpisz się argumentem, że na trwających od ponad roku świecie gracze są dla PP, bo tam już od dawna nikt nie kupuje surowców z giełdy, więc nie da się tam zarabiać. Prosty fakt: na świecie 146 JEDNA osoba "zarobiła" w ciągu ostatniego miesiąca ponad 200 PP (i to aż 220!), ale ponieważ korzysta z KP i MK, to i tak na same te funkcje wydała więcej, więc nawet lider zysków giełdowych nie gra tam dla korzyści z giełdy...

Podsumowując: Twój wniosek o zależności między liczbą stron na FO a liczbą graczy na światach jako "Ta dwojka idzie w parze" można skomentować w jeden jedyny sposób: tak, w sposób odwrotnie proporcjonalny :)

Miłego dnia :)

Aż muszę to skomentować jak widzę, żę opiekun projektu może pisać takie bzdury.
Porównywanie światów na ten moment jest całkowicie bez sensu, bo każdy argument łatwo podważyć. Chociażby tym, że każdy ze światów jest na innym etapie. 145 jest zakończony, kwestia rozdania blach i odczekania do roku stania serwa. To jak można to porównywać do starszych serwów jeżeli rozgrywka nadal tam trwa. Najlepiej byłoby sprawdzić obecność po takim samym czasie startu serwera. Ale jednak nie, bo sam w życiu nie zagram już na farmie, a wchodziłem tam tylko dla PP. To, że teraz nikt już nie wymienia surowców nie świadczy o tym, że większość serwa była tam właśnie po to. Jak wchodziłem w mape to były pustki i tylko kilku graczy na okolice grało aktywnie z chęcią rozwoju konta. Myślę, że wielu miało podobnie jak ja.
Więc rozważania takie nigdy nie będą miały najmniejszego sensu.
Ale sam fakt, że światów z farmieniem i innymi udziwnieniami jakie prezentują plemiona jest pod dostatkiem, nawet, żeby zacząć od początku, a zero, podkreślam, zero alternatywy dla graczy, którzy nie chcą farmić, ze względu na rozdane karty na wszystkich takich serwach to jest to po prostu plucie na nas.
Po co wyszukiwać argumentów kiedy ten jeden ma tak mocny wydźwięk.
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
13.004
Aż muszę to skomentować jak widzę, żę opiekun projektu może pisać takie bzdury.
Porównywanie światów na ten moment jest całkowicie bez sensu

Bądź łaskawy zauważyć, że to nie był MÓJ pomysł :)
Ja tylko odpowiadałem na post osoby, która twierdzi że im więcej w danym świecie jest postów na forum, tym więcej osób na nim gra i że możemy sprawdzić jeśli nie wierzymy :) No to sprawdziłem.

Na marginesie: na 144 liderujący sojusz ma dominację wyższą niż na 145, a mimo wszystko gra tam więcej osób (mimo że świat jest o 2 miesiące starszy). A gdybyśmy porównywali dzisiejszy 145 ze 144 sprzed 2 miesięcy (by zachować ten sam czas od startu świata), to ta różnica byłaby jeszcze dotkliwsza.

zero alternatywy dla graczy, którzy nie chcą farmić, ze względu na rozdane karty na wszystkich takich serwach to jest to po prostu plucie na nas

Dokładnie to samo mogliby napisać gracze chcący grać na ograniczonym farmieniu. Którzy światy o takim parametrze otrzymują dużo rzadziej i czekają na taki dłużej.

Po co wyszukiwać argumentów kiedy ten jeden ma tak mocny wydźwięk.

Wybacz, ale, z całym szacunkiem, to jest argument na poziomie "nie dostałem tego co chcę, więc to jest plucie na mnie". I identyczny "argument" może przy każdym otwieraniu światów przytoczyć dowolna grupa osób. "Oplutych" bo nie dostali świata bez kościoła, świata z twierdzą, świata z nieograniczonym wysyłaniem wsparcia, świata z 3-poziomową kuźnią, świata z limitem 70 osób w plemieniu itd. I cały czas sprowadza się to do jednego: musielibyśmy otwierać co miesiąc kilkanaście światów żeby chcieć zadowolić wszystkich. Albo chociaż większość. Bo i tak znalazłyby się osoby, które by napisały "phi, nie ma świata z twierdzą ale bez łuczników a ja na taki czekałem... debilne ustawienia!"
 
Ostatnia edycja:

rotescorp

Szlachcic
Wynik reakcji
4.170
Z całym szacunkiem Rotes, ale Twoje porównanie 152 do 154 jest z dupy. 152 startował 3 czy tam 4 miesiące wcześniej - dlatego liczba graczy jest mniejsza.

Innego punktu odniesienia zwyczajnie nie ma.

Mysle ze wiesz o czym mowie, i nie probuj tego wymijac jak zrobił to Kmic, którego tak usilnie bronisz od 5 stron.

Bronię ustawień świata a nie kmica. Mnie osobiscie sie one podobaja.
Co do porównania to przecież Ty sam zacząłeś to robić. Ja tylko pociagnalem temat.
 

Kuosik

Miecznik
Wynik reakcji
614
@kmic, Sugerowałem doświadczeniem się moim i kilku osób poprzez zgłoszenia, ale miło że przynajmniej na część rzeczy odpowiedziałeś.

Ok. Ale to jest wyjaśnienie dotyczące osób, które powracają do gry (po przerwie albo np. po zakończeniu jakiegoś świata) i liczą na start na świecie o określonych parametrach. [...]

Jak już zaczęliśmy temat to się wygadam jako obserwatora, gracze którzy się wypowiadali przynajmniej według mnie nie potrafią wyjaśnić przyczyn czemu wolą światy bezfarmy od farmy. Bo światy bez farmy są o wiele intensywniejsze na etapie 2-50, a nawet 100 wiosek, potem przez wielkość światów z farmą może być różnie, wszystko zależy od prędkości nominalnej świata. Chodzi o sposób gry, rozmieszczenie wiosek, to coś o czym gracze krzyczą od dawna, a jest olewane, czemu na świecie 150 nie można było znaleźć żadnej barbarki, a na obrzeżach było ich więcej. Czemu nie można jak na SPEED rundach zwiększyć ilość barbarek na gracza, żeby zwiększyć wielkość świata, wyrównać szanse tych co ruszą jutro, przecież każdy dobrze wie, że przez 48h ekipy, którę ruszą na 156 będą uciekały na obrzeżą by te barbarki mieć jak najwięcej. Polacy nie lubią niesprawiedliwości, bo zawsze chcą być najlepsi, więc na początek to zniechęca część graczy, potem rozwój, ktoś może pracować i ma czas kliknąć eko czy coś innego na przerwie, a inna osoba może klikać farmę nonstop, czy jeden albo drugi gracz nie ma czasu, obaj mają, tylko każdy ma inną intensywność. Część graczy woli zagrać na świecie bezfarmy i mieć pewne, że przy podboju drugiej wioski będą za mniej więcej równym poziomie (#robienie_darm). Dodatkowo jeśli ja miałbym powiedzieć, co jest dla mnie kwintesencją światów bez farmy, że mamy dużo wiosek rozwiniętych w niedalekiej odległości, przez to światy mają o wiele szybsze tempo niż 154 i są ciekawsze przynajmniej dla mnie do gry. Przy zbudowaniu pałacu na 154(nie farmiąc), nie miałem żadnej wioski na kwadracie 5x5 powyżej 1k, bo gracze kończą bo widzą jaką ktoś ma przewagę w okolicy, osobiście mnie to zniechęca, dlatego jeśli już ruszam poważnie to na światach bezfarmy.

Szczerze? Gdybyśmy kierowali się wyłącznie rentownością gry, to nie byłoby w ogóle światów bez dodatkowych funkcji Premium, czyli m.in. światów bez farmienia.

I cieszę się bardzo i żebym nie musiał za kilka światów tego wytykać, ponieważ liczba graczy się zmniejszy do takiego stopnia, że tylko takie będą wychodzić.

Jakie ustawienia zaciekawią największą ilość graczy to nie jest wiedza tajemna. Wiadomo: aby świat był jak najszybszy i było na nim jak najmniej ograniczeń. [...]

Zwróciłem to bardziej ze względu na aktualizacje, które wkraczają na wszystkie serwery jednocześnie, dokładnie niemieckie kilka dni wcześniej i podejrzewam po tym co czytałem na zagranicznych forach też po konsultacji, nie neguję potrzeby nowej mapy, ale może dzięki takim ankietom, gracze wyraziliby opinie, że chcą mieć zachowaną możliwość starej mapy. Bo potrzeba nowej mapy po tylu latach jest konieczna by dostosować się do rozwoju m.in smartfonów.

Ja już mówiłem, nie przeszkadza mi że będzie teraz świat z ograniczoną, pod warunkiem, że ktoś zbierze opinie graczy, jak poprawić światy bezfarmy, żeby trwały dłużej, gracze nie kończyli w pierwszych 2-3 msc gry. Bo uważam, że moje rozwiązania zebrane na opinii wielu osób są realne do wykonania, a pozwoliłyby przedłużyć rozgrywkę na takich światach i tak jak kiedyś umożliwić możliwość sensownego ruszenia nawet po kilku miesiącach.

Blokada przenoszenia na inne konta PP zdobytych z giełdy była konsekwencją działalności oszustów handlujących PP na portalach aukcyjnych. Blokada ta istnieje już parę lat, a mimo to wciąż te serwery cieszą się dużo większą popularnością.
[...]

Tu się zgodzę, masz rację, że jest problem i nie mam żadnej kontrofensywy, pod warunkiem że przez brak

:) Albo żartujesz, albo nie wiesz o czym piszesz :) Problemy z serwerami występowały od zawsze, czasem wiązały się z parogodzinnym brakiem dostępu do gry, koniecznością odzyskania stanu gry z backupu i innymi poważnymi usterkami. [...]

Prawdziwym testem dla serwerów jest moment kiedy jest na nim najwięcej użytkowników online, a nie moment codziennego działania, właśnie dajesz takie przykłady, kiedyś było o wiele więcej graczy zalogowanych na początkach serwerów niż na 150 (nie wiem jak było na 100, bo grałem na 99, więc wtopy nie będę walił), przy o wiele gorszej technologii. Nie jestem pracownikiem InnoGames, ani nie zajmuje się bezpośrednio branżą gier, ale wiedzę na temat testowania mam i najwidoczniej w takim razie ktoś nie wykonuje swojej pracy rzetelnie, ale to już nie Twoje zadanie.

Szczerze? Narzekanie na stronniczość supportu jest nieodłącznym elementem gry i ma miejsce od 2006 roku. [...]

Powiem Ci tak znam wiele osób z Supportu, miałem nawet moment na studiach, że chciałem być tym stróżem prawa, ale widząc z boku, jakie są wynagrodzenia za wykonywaną prace, brak perspektyw na realny rozwój gry, jedynie mogą przekierowywać wyżej, a dodatkowo ciągłe obrażanie przez graczy, przez to że patrzą przez pryzmat starszych światów. Powiem tak nie będę nickami wymieniał, ale wiele osób w teamie jest stronniczym(bo dowiadywałem się od innych osób, że ktoś mnie nie lubi za ten i ten świat) , bany są zawsze słuszne albo prawie zawsze, bo tak byłem ukarany znajomymi na s137, wtedy też napisałem protest do Ciebie. Osoba teraz zajmuje się forum, nie wiem czy forma kary, czy brak czasu, ale to nie pierwszy przypadek z osób, które odeszły już z projektu, a były wysoko, a także osób, które pną się w tym szczebelku, mimo że w pewnym momencie mieli wylecieć. Często pisałem odwołania( głównie dla kogoś), bo jedyny ban, który dostałem to za pushing bo ktoś bez mojej zgody wysłał mi surowce na świecie 143, to też kwestia na kolejną książkę, jak to zablokować, żeby było okej. Drugi dostałem na tym świecie 137, ale po jednym dniu został zdjęty z przeprosinami, a i tak namieszał, że musiałem prostować to kilka dni. Moje spojrzenie na to jest proste, pryzmat szanowania pracy i wynagrodzenia. Część osób w Teamie jest z pasji, inni nie i niszczą graniem pod znajomych reputację tej pierwszej grupy.

Kod jest "mieszany" praktycznie codziennie, bo gra cały czas się rozwija, dokładane są nowe funkcje, a poprawiane błędy starych. [...]
No jeśli masz taką wiedzę, to wierzę na słowo, ale tworzeniem gry zajmują się doświadczone osoby, a nie tylko nowo zatrudnione. My widzimy tylko te większe zmiany jak mapa i przez nie głównie będziecie oceniani. Osobiście uważam, że jedna z najważniejszych zmian jakie były w tym roku to kolorowania wielu cordów jednocześnie, nadal czekam na konwersację z wybranymi osobami, tak jak działa czat plemienny dla wszystkich graczy, bo o to też była prośba dawno.
Przez wiele lat istniał serwer TribalWars Masters, gdzie można było sobie wynająć dedykowany serwer, wybrać jego parametry i pograć ze znajomymi. [...]
No ja o nim nie słyszałem albo zignorowałem, bo wtedy światy były o wiele bardziej dynamiczne, a gram od 2007 roku. Wiem, że były serwery na zasadzie speed round, ale które nie kończyły się, może to samo jest, ale mam wrażenie że to prywatne były.

Z niecierpliwością oczekujemy na feedback od każdego gracza. [...]
Póki jeszcze jest ten temat, potem będziecie trzeba pisać w propozycjach i nie wiem, kiedy dostanę odpowiedź, patrząc już na istniejące tematy. Świat bezfarmy jest za 2 miesiące w takim przypadku, jeśli jest problem, że są one za krótkie to czemu w końcu nie wysłuchać graczy i zwiększyć ilość wiosek barbarzyńskich, nawet jeśli rozwijałyby się do maksymalnie 500p. lub wcale. Sam Pan powiedział, że codziennie są dodawane nowe funkcje, a akurat ta nie jest nowa, wystarczy dostosować serwer. Wyrównałoby szanse każdemu i nie byłoby krytykowane tak sztuczne zagęszczenie, a także zwiększyłby rozmiar światów, gracze graliby dłużej bo nie byliby w kupie. Już nie mówiąc o tym co wcześniej napisałem, czyli usuwanie wiosek przy schodzeniu blokady, które nie osiągnęły konkretnej liczby punktów.
Plemiona przyjęły taktykę likwidowania masówek, poprzez ograniczenie liczby członków czy brak przesyłania wojska między plemionami i blokady z wysyłką wojsk. Jako osoba, która gra często do końca świata, może śmiało powiedzieć, że to strzał w kolano, gdyż działa to odwrotnie promujecie tym plemiona większe co ewidentnym przykładem jest świat 152, bardziej beznadziejnego świata pod względem stylu gry nie widziałem od dawna, żeby tak szybko świat podzielił się na dwie koalicje, ale utrzymały się głównie kilkuczłonowe plemiona albo takie, które wspiera się sztucznym zagęszczaniem, a jest to spowodowane, że wystarczy przez cały świat prowadzić tak dyplomację, żeby bić w mniejsze plemiona, bo blokada wsparć i ilość członów pomaga tylko w przyśpieszeniu takich światów, bo pomaga w ofensywie, a nie tak jak Supportowi się zdaję, zwiększa żywot. Po 145 próbowaliście ruszyć prędkość świata, spowodował, że wiele plemion rekrutowało wrogów, żeby wyrównać szanse z innymi. Przyśpieszyło to podział na dwie koalicje, a efektem jest koniec świata i zbieranie dominacji po 300 dniach serwera.
Rozwiązań, które lepiej by się sprawdziły jest dużo więcej, ale tak jak mówiłem, nikt patrząc na propozycje do gry i jak mało w ogóle po jakimś czasie jest brane pod uwagę nie widzi szansy, żeby coś miało się zmienić. A to my gracze widzimy najlepiej, gdzie jest problem, bo z statystyk tego nie wywnioskujecie, a jak widać po Panu błędnie są analizowane, bo są oceniane tylko po ilości graczy.
Ja tylko proszę z własnego doświadczenia, żeby za dwa miesiące nie wyszedł świat bez farmy z brakiem ms, wtedy to już w ogóle będzie liczyło się kto zbierze więcej graczy i zajmie obrzeża. A po 4-6 msc wrócimy do tego samego tematu. Chociaż po cichu liczę, że jeśli już mur został ruszony, to ktoś w końcu zainteresuje się bardziej opinią graczy.
 

LaQo

Chłop
Wynik reakcji
6
Bądź łaskawy zauważyć, że to nie był MÓJ pomysł :)
Ja tylko odpowiadałem na post osoby, która twierdzi że im więcej w danym świecie jest postów na forum, tym więcej osób na nim gra i że możemy sprawdzić jeśli nie wierzymy :) No to sprawdziłem.

Na marginesie: na 144 liderujący sojusz ma dominację wyższą niż na 145, a mimo wszystko gra tam więcej osób (mimo że świat jest o 2 miesiące starszy). A gdybyśmy porównywali dzisiejszy 145 ze 144 sprzed 2 miesięcy (by zachować ten sam czas od startu świata), to ta różnica byłaby jeszcze dotkliwsza.



Dokładnie to samo mogliby napisać gracze chcący grać na ograniczonym farmieniu. Którzy światy o takim parametrze otrzymują dużo rzadziej i czekają na taki dłużej.



Wybacz, ale, z całym szacunkiem, to jest argument na poziomie "nie dostałem tego co chcę, więc to jest plucie na mnie". I identyczny "argument" może przy każdym otwieraniu światów przytoczyć dowolna grupa osób. "Oplutych" bo nie dostali świata bez kościoła, świata z twierdzą, świata z nieograniczonym wysyłaniem wsparcia, świata z 3-poziomową kuźnią, świata z limitem 70 osób w plemieniu itd. I cały czas sprowadza się to do jednego: musielibyśmy otwierać co miesiąc kilkanaście światów żeby chcieć zadowolić wszystkich. Albo chociaż większość. Bo i tak znalazłyby się osoby, które by napisały "phi, nie ma świata z twierdzą ale bez łuczników a ja na taki czekałem... debilne ustawienia!"

W momencie kiedy piszesz, że "nie dostałem tego co chcę, więc to jest plucie na mnie" i porównywanie parametrów takich jak farmienie czy jego brak do kościoła czy rycerza to widzę, że rozmowa z Tobą to bicie głową w mur. Niestety nie jestem osobą, która jest aktywnym graczem. Na kolejnym serwerze co najwyżej zrobiłbym komuś darmę, a i nie wiem czy na tyle bym się zdobył. Używałem słowa "nas" w określeniu jako grupa, bo wiem, że wiele osób ma podobne zdanie. Bo najzwyczajniej w świecie rozmawiam z graczami, z wieloma mam kontakt mimo tego, że nie gram. To chyba coś co dawno przestała robić góra. Od dłuższego czasu zmiany przeprowadzane w tej grze mają mało wspólnego z jej pozytywnym rozwojem. Dowodem niech będzie chociażby ilość aktywnych graczy.
Poza tym wszystkim dyskusja na pewno nie byłaby tak zagorzała jak byście podali powód zmiany kolejności wypuszczania światów. Bo przecież czymś musieliście się kierować. Jeżeli gdzieś było to wytłumaczone bardzo bym prosił o nakierowanie.
 

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.446
@kmic
Zarówno Ja, Kuosik, Smerifko czy też ktokolwiek inny kto przewinął się przez tą rozmowę nie jesteśmy twoimi wrogami. Nie mamy na celu dogryzania i wytykania Ci błędów, wręcz przeciwnie służymy radą. Nie mamy problemu z doradzaniem na PW by nie robić tu spamu, i dobrze wiemy że jesteśmy tylko graczami do których poufne informacje nie dochodzą.

Każdy jeden z nas chciałby tylko by ta gra nie umierała, a wręcz przeciwnie. Smutnym jest że ten temat przewija się przez każda dyskusje, i w końcu chociaż spróbowaliśmy zareagować jako gracze, gdyż zdajemy sobie sprawę że wy jako team macie o wiele więcej na głowie niż my, i pewnych rzeczy możecie nie zauważyć.

Cieszę się bardzo, że support obrał na cel wyeliminowanie: masówek poprzez testowanie różnych ustawień, ale problem sztucznego zagęszczania, multikont też jest nie mały. Wierzę, że zabierzecie się za to jako Team i kto wie, może nawet propozycja Kuosik co do tych dwojga przejdzie. (Oczywiście bez paru modyfikacji by się nie obyło, lecz zamysł jest świetny).

Co do mojej analizy, mógłbym się tu teraz wykłócać, że tak jak napisał LaQo powinniście brać pod uwagę ilośc graczy ze startów obu typu światów, a nie porównywać obecne ich ilosci, lecz nie miałoby to sensu a mój główny cel został spełniony: Pobudzić Cię do refleksji na wyżej wymienione tematy.

Z mojej strony dziękuje za merytoryczną rozmowę, i bede wytrwale oczekiwał s158 wraz z innymi ekipami. Aczkolwiek, nie ukrywam że będę też śledził losy s156, gdyż jestem fanem każdego non-premium.
 

crowN

Miecznik
Wynik reakcji
235
Co za problem wypuszczać 3 światy, No-farma, farma , farma + jakieś szroty typu zbieractwo, giełda, flagi itd. Wszyscy zadowoleni, każdy może grać gdzie chce. A no-farma nie będzie musiała pół roku czekać na nowy świat.
 

Kreonomaxx

Szlachcic
Wynik reakcji
6.897
Co za problem wypuszczać 3 światy, No-farma, farma , farma + jakieś szroty typu zbieractwo, giełda, flagi itd. Wszyscy zadowoleni, każdy może grać gdzie chce. A no-farma nie będzie musiała pół roku czekać na nowy świat.

Ta, ta. A później światy po 20k wiosek xd
 

crowN

Miecznik
Wynik reakcji
235
Ta, ta. A później światy po 20k wiosek xd

i tak 3/4 to darmy i mulciaki, kto ma grać na farmie będzie grał na farmie kto na no-farmie ten będzie grał na no-farmie. Przy 3 światach wystarczy wydłużyć o miesiąc częstotliwość ich wypuszczania.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser177134

Guest
Co to za masówka Orłów na 156 świecie? Świat się jeszcze nie zaczął, a oni już mają 105 członków w trzech członach. Ktoś coś wie?
 

Pogorzel2

Topornik
Wynik reakcji
1.174
Bądź łaskawy zauważyć, że to nie był MÓJ pomysł :)
Ja tylko odpowiadałem na post osoby, która twierdzi że im więcej w danym świecie jest postów na forum, tym więcej osób na nim gra i że możemy sprawdzić jeśli nie wierzymy :) No to sprawdziłem.

Na marginesie: na 144 liderujący sojusz ma dominację wyższą niż na 145, a mimo wszystko gra tam więcej osób (mimo że świat jest o 2 miesiące starszy). A gdybyśmy porównywali dzisiejszy 145 ze 144 sprzed 2 miesięcy (by zachować ten sam czas od startu świata), to ta różnica byłaby jeszcze dotkliwsza.



Dokładnie to samo mogliby napisać gracze chcący grać na ograniczonym farmieniu. Którzy światy o takim parametrze otrzymują dużo rzadziej i czekają na taki dłużej.



Wybacz, ale, z całym szacunkiem, to jest argument na poziomie "nie dostałem tego co chcę, więc to jest plucie na mnie". I identyczny "argument" może przy każdym otwieraniu światów przytoczyć dowolna grupa osób. "Oplutych" bo nie dostali świata bez kościoła, świata z twierdzą, świata z nieograniczonym wysyłaniem wsparcia, świata z 3-poziomową kuźnią, świata z limitem 70 osób w plemieniu itd. I cały czas sprowadza się to do jednego: musielibyśmy otwierać co miesiąc kilkanaście światów żeby chcieć zadowolić wszystkich. Albo chociaż większość. Bo i tak znalazłyby się osoby, które by napisały "phi, nie ma świata z twierdzą ale bez łuczników a ja na taki czekałem... debilne ustawienia!"


Ustawienia nowych światów są jak najbardziej akceptowalne i zrozumiałe, moglibyście jednak częściej wydawać światy bez milisekund. W dobie tak rozwiniętych niewykrywalnych wspomagaczy uczciwi gracze mają pod górkę - przewaga w wysyłaniu ataków i farmieniu. Świat bez farmy/z ograniczoną i bez milisekund - idealny odsiew oszustów. Czemu światy bez milisekund są tak rzadko wydawane, a w połączeniu z bezfarmą chyba nigdy?
 

Deleted User - 848895990

Guest
Support nigdy nie zadowoli wszystkich, bo jest to po prostu niewykonalne... Załóżmy, że zabiorą itemek do przenosin i co?. Będzie zaraz płacz, że plemię pokroju SPEED dostanie losowo obrzeża a plemię złożone z mniej doświadczonych grajków centrum. Druga sprawa to taka, że jak któryś ze znajomych nie zaloguje się na wstępnym to już do końca świata nie zagra ze swoją ekipą. Wszystko ma swoje plusy i minusy
 

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.446
@Fonetx Dostepność itemka do przenosin tylko w pierwsze dwa dni od startu świata, następnie tak jak było to kiedyś jedynie poprzez wybór kierunku świata. (Przy czym system gry kontrolowałby ilośc wiosek na danym kontynencie, spawnując wioski barbarzyńskie na tych z ich niedoborem)
 

Adalino

Łucznik
Wynik reakcji
1.920
Ustawienia nowych światów są jak najbardziej akceptowalne i zrozumiałe, moglibyście jednak częściej wydawać światy bez milisekund. W dobie tak rozwiniętych niewykrywalnych wspomagaczy uczciwi gracze mają pod górkę - przewaga w wysyłaniu ataków i farmieniu. Świat bez farmy/z ograniczoną i bez milisekund - idealny odsiew oszustów. Czemu światy bez milisekund są tak rzadko wydawane, a w połączeniu z bezfarmą chyba nigdy?
Kto ci będzie chciał grać na świecie bez milisekund? Toż mi się zawszę wydawało, iż najlepiej jest właśnie wtedy, gdy ich limit jest jak najmniejszy. Fakt, faktem może to tylko moje odczucie, ale nie sądzę, iż jestem w tym osamotniony.

@Fonetx Dostepność itemka do przenosin tylko w pierwsze dwa dni od startu świata, następnie tak jak było to kiedyś jedynie poprzez wybór kierunku świata. (Przy czym system gry kontrolowałby ilośc wiosek na danym kontynencie, spawnując wioski barbarzyńskie na tych z ich niedoborem)


Tylko dwa dni? Nie jest to czasem trochę za mało czasu? Toż często się zdarza, że jakaś ekipa wbija np po tygodniu, aby mieć lepszy dostęp do barb i obrzeży.

No, chyba iż chodzi ci o to, aby usunąć przenosiny tylko na światach bez farmy, bo czy ludzie tam też tak robią, to nie wiem.
 
Ostatnia edycja:

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.446
Ekipy s156 ze wstępnego na dzień 07.14 - BĘDĘ UPDATOWAĆ!
- Tajemnica (Ekipa Paki z 152) / 2 człony
- Różowe Misie (Ekipa z 154) / 2 człony
- Zabijaki (Ekipa Liptonka z 145)
- Orły (dołączyła tam ekipa marzycieli z 150) / 3 człony
- SPQR (Kilka starszych światów za nimi w tym 145)
- VeA (Kilka starszych światów za nimi w tym 145)
- Alkoholicy Grubego (Ekipa Aszq z 152 + Lonsdale)
- SAI (Berety + Phll) / 2 człony
- TD (Ekipa X0lf’a + łapanka)
- x.x (Ekipa MilekxD & Ogarnijse z 145 + DPG i jego ludzie

Random plemiona: (Nie kojarzę z 137+)
- Pkp / 2 człony
- Immo
- Pował
- PP
- G.T / 2 człony
- Gucio
- Rzp

Ekipy, które zrezygnowały ze względu na ustawienia:
- Agresywne Kreseczki (Ekipa Aslaana)
- TICKET
- Jutro?

Jezeli wiecie cokolwiek o jakichs ekipach, które wymieniłem lub nie to piszcie do mnie pw.
 

EnglishPlayer

Chłop
Wynik reakcji
5
@Kuosik - dziękuję za ciekawy post.
Pora już późna, więc nieco w skrócie, ale postaram się na parę zagadnień odpowiedzieć:

.




Szczerze? Gdybyśmy kierowali się wyłącznie rentownością gry, to nie byłoby w ogóle światów bez dodatkowych funkcji Premium, czyli m.in. światów bez farmienia.

Jest to ogromny błąd ekonomiczny, istnienie wymiany premium powoduje, że światy non pp są mniej opłacalne. Nie dlatego, że nie mają rozszerzonych funkcji PP. Ludzie nie mają powodu, aby płacić za konto Premium / Account Manager / Loot Assistant w w156, kiedy mogą pp hodować je w w155.

To również bez uwzględnienia, w jaki sposób funkcje PP wypędziły tysiące gracz
 
Status
Zamknięty.
Do góry