@Kuosik - dziękuję za ciekawy post.
Pora już późna, więc nieco w skrócie, ale postaram się na parę zagadnień odpowiedzieć:
Bo graczy przyzwyczailiście, że świat wychodzi co 2 miesiące są takie małe, że wejście na świat po 3-4msc jest nieopłacalne bo główne plemiona mają zajęte obrzeża
.
Ok. Ale to jest wyjaśnienie dotyczące osób, które powracają do gry (po przerwie albo np. po zakończeniu jakiegoś świata) i liczą na start na świecie o określonych parametrach. Rozumiem. Ale moja wątpliwość dotyczyła osób, które intensywnie grają na świecie 152 (czyli ostatnim bez farmienia), który jest obecnie w fazie "wszystko się może zdarzyć", a jednocześnie okazuje się, że chcieliby wystartować na kolejnym świecie. A ponieważ główny argument powstawania światów bez farmienia to "brak czasu", stąd moje zastanowienie na temat wątpliwej korelacji między brakiem czasu a graniem na wielu światach jednocześnie.
Gracze bez farmy (...) utrzymują te stałe liczby, które są potrzebne do rentowności tej gry.
Szczerze? Gdybyśmy kierowali się wyłącznie rentownością gry, to nie byłoby w ogóle światów bez dodatkowych funkcji Premium, czyli m.in. światów bez farmienia.
A dla mnie fascynujące jest czemu w grze w ustawieniach mamy opcje ankiet, a nikt nie potrafi użyć ich do takich rzeczy jak wprowadzanie nowych aktualizacji #nowa_mapa, czy jakie ustawienia zaciekawią największa ilość graczy
Jakie ustawienia zaciekawią największą ilość graczy to nie jest wiedza tajemna. Wiadomo: aby świat był jak najszybszy i było na nim jak najmniej ograniczeń. To już przerabialiśmy w przypadku serii ankiet dotyczących świata 100. Problem polega na tym, że konfiguracja świata to nie jest zbiór pobożnych życzeń, ale szereg rozmaitych zależności między parametrami, gdzie użycie w polu X opcji A powoduje, że w polu Y nie można wybrać B ani C, ale wyłącznie D lub E. Fajna zabawa, ale jednak odpowiedzialna. Poza tym: naszym celem jest wypuszczanie światów o rozmaitej konfiguracji, żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Niekoniecznie co 2 miesiące. Dlatego średnim sensem byłoby wypuszczenie takiego jednego "populistycznego" świata złożonego z samych naj naj parametrów. Zresztą nie ma takiego złotego środka, bo i tak wówczas byłoby sporo osób zawiedzionych np. w kwestii wyboru stylu farmienia na takim świecie (bo w tym parametrze rozkład głosów jest najbardziej zbliżony).
jeśli na serwery z giełdą PP wchodzi więcej osób to tylko, dlatego żeby zarobić te PP, co sami zauważyliście blokując przenoszenie ich na inne konta.
Blokada przenoszenia na inne konta PP zdobytych z giełdy była konsekwencją działalności oszustów handlujących PP na portalach aukcyjnych. Blokada ta istnieje już parę lat, a mimo to wciąż te serwery cieszą się dużo większą popularnością.
Ale nie ma co narzekać na ich popularność, bo powiedzmy sobie wprost: to te światy utrzymują grę i gdyby ich nie było, to nie moglibyśmy sobie pozwolić na otwieranie światów bez funkcji PP, czyli m.in. światów bez farmienia. Polska wersja gry jest tutaj zdecydowanie wyróżniona, bo jesteśmy w baaaardzo nielicznym gronie krajów, które mogą sobie pozwolić na taki luksus,
z roku na rok widać kolejne obcięcia, co widać po problemach z serwerami, szczególnie na początku 150 i problemami z budową budynków.
Albo żartujesz, albo nie wiesz o czym piszesz
Problemy z serwerami występowały od zawsze, czasem wiązały się z parogodzinnym brakiem dostępu do gry, koniecznością odzyskania stanu gry z backupu i innymi poważnymi usterkami. Od paru lat pod tym względem mamy swoisty komfort, bo jeśli pojawiają się jakiekolwiek problemy, to są to rzeczy drobne i chwilowe. A czasowe przeciążenia świata 150 (czyli naturalna konsekwencja stanu po starcie świata, gdzie kilkadziesiąt tysięcy osób jednocześnie kilka i chce jak najszybciej się rozbudować) to był banał w porównaniu chociażby ze światem 100. który przez pierwsze dni po starcie był dedykowany dla osób o skłonnościach masochistycznych (częściej był niedostępny niż dostępny, a jeśli już udało się nań zalogować, to miał potworne lagi) i w końcu wymagał zmiany parametrów rozgrywki, aby uczynić ten serwer (mimo dedykowania mu największych zasobów w historii gry Tribal Wars) grywalnym.
Nikt w Niemczech nie zastanowił się czemu tyle graczy narzeka na stronniczość supportu
Szczerze? Narzekanie na stronniczość supportu jest nieodłącznym elementem gry i ma miejsce od 2006 roku. I na skutek takiego narzekania ja osobiście znalazłem się w supporcie
Była to końcówka roku 2006 i bodajże świat 2 (choć może 1, nie pamiętam), byłem członkiem plemienia, którego założyciel dostał bana. I zaraz założył kolejne konto, pisząc z niego do całego plemienia jak to został oszukany przez niedobry i stronniczy support i żebyśmy pisali do nich skargi na tego bezpodstawnego bana. Ja poszedłem dalej, napisałem protest bezpośrednio do Dominiki (ówczesnej CM gry) z "donosem" jakich to niedobrych i stronniczych supporterów ma w teamie, którzy bezpodstawnie banują niewinne osoby. Odpowiedź Domi była prosta: "jeśli myślisz, że zrobiłbyś to lepiej, to dołącz do teamu i zrób to". No i tak się stało. A przy okazji sprawdziłem kwestię bana mojego eks-założyciela (eks, bo zakończyłem już grę) i oczywiście był on w 100% słuszny...
kod był pewnie wiele razy mieszany, stąd pewnie zamiast próby naprawienia część programistów w pewnym momencie przenieśli do tworzenia Tribal Wars 2, jak wyszło i czemu ważne jest traktowanie starych graczy widać ewidentnie na przykładzie 1 i 2.
Kod jest "mieszany" praktycznie codziennie, bo gra cały czas się rozwija, dokładane są nowe funkcje, a poprawiane błędy starych. Liczba przeprowadzonych zmian (wśród których zliczane są zarówno wielkie projekty typu dodanie nowego budynku, jak i drobiazgi w stylu przesunięcia jakiegoś przycisku bo jest mało widoczny) jest rzędu kilkudziesięciu tysięcy i wciąż rośnie.
Nie ma żadnego związku między TW 1 a TW 2, to są zupełnie oddzielne zespoły, nie przypominam też sobie aby jakikolwiek programista z ekipy TW 1 przeszedł do TW 2.
Czemu jak na tyle osób, które pracuje przy tej grze tyle lat nikt nadal nie spróbował stworzenia dedykowanych serwerów dla graczy, aby urozmaicić grę, na określone zasady co do ilości graczy czy czasu takiego serwera. Kto by nie chciał zmierzyć się z jakimś wrogim plemieniem z starego świata na zasadzie 50 vs 50, z określoną liczbą barbarek, gdzie liczyłby się tylko skill drużyny, a nie tylko ile kto stworzy sztucznie wiosek czy zrekrutuje sobie członów.
Przez wiele lat istniał serwer TribalWars Masters, gdzie można było sobie wynająć dedykowany serwer, wybrać jego parametry i pograć ze znajomymi. Upadł z powodu braku zainteresowania i nierentowności. Były tam też organizowane rozmaite turnieje międzynarodowe (w których zazwyczaj wygrywali gracze z Polski) z całkiem ciekawymi nagrodami... Jednak mimo to, cieszył się zbyt małą popularnością by przetrwać i ostatecznie rozstał się turniejem pożegnalnym ponad 3 lata temu ->
https://forum.plemiona.pl/index.php?threads/tribal-wars-masters-finał.125003/
Uważam, że jako gracz co gra w tą grę już dwucyfrówkę, ma prawo do wyrażenia własnego "feedbacku". Tym bardziej jako ten niechciany gracz z bezfarmy
Z niecierpliwością oczekujemy na feedback od każdego gracza. Zarówno będącego z nami od kilkunastu lat, jak i takiego, który rozpoczął grę tydzień temu. Nie znam pojęcia "niechciany gracz", każdy z naszych graczy jest dla nas jednakowo ważny, bez względu na jego preferencje i każdemu chcielibyśmy przychylić nieba. Niestety, nie ma możliwości abyśmy co miesiąc wypuszczali kilkadziesiąt światów, aby zaspokoić oczekiwania każdego (bo ten chce z farmą i kościołem, ten bez farmy i łuczników, ten z farmą i 3-stopniową kuźnią itd). Ale w sumie też nie o to chodzi, aby gracz miał wąską specjalizację i potrafił grać tylko na jednej jedynej konfiguracji świata.
z doświadczenia wiem, że dostanie odpowiedzi od Pana jest prawie nierealne, dlatego liczę, że nie zostanę uciszony przez kasację postu.
Hmm? Kasujemy posty ze spamem, kasujemy posty z wulgaryzmami czy w inny sposób łamiące regulamin forum. Ale zawsze z radością przyjmujemy posty z merytoryczną dyskusją, nawet jeśli zawierają one mniejszą lub większą dawkę krytyki, a wręcz do takich dyskusji zachęcamy, tworząc tematy na tym forum przy okazji nowych światów, eventów czy aktualizacji.
Dlatego jeszcze raz dziękuję za ciekawy wkład w dyskusję i poświęcony czas.
Dobrej nocy!