Wersja 6.0

Status
Zamknięty.

DeletedUser125909

Guest
...

Szkoda tylko, ze swiaty powstana w takich godzinach. Zwykle o tej porze ludzie sa w pracy/szkole

I co Ci to da jak zalogujesz się wcześniej jeśli potrafisz grać to nawet jeśli świat istnieje już tydzień możesz osiągnąć przyzwoitą pozycję np w TOP50 świata..

A jeśli by świat wystartował pod wieczór to nawał ludzi tak obciążył by server, że nie zalogował byś się..
 

DeletedUser70054

Guest
Masz racje ;)
Chociaz nie mowilem o wieczorze, to jest wiadome.

Aha - nie potrafię grać ;)
 

DeletedUser26967

Guest
Masz racje ;)
Chociaz nie mowilem o wieczorze, to jest wiadome.

Aha - nie potrafię grać ;)
Może paradoksalnie, a może i nie, ale... to by w sumie mógł być dobry pomysł... Dotychczas, jeśli dobrze się orientuję, znaczny procent światów otwierany był pomiędzy godziną 10:30, a 12:00, może 13:00, co powodowało natychmiaste reakcje ludzi, którzy albo to dopiero wrócili ze szkół, lub jeszcze do niej nie poszli (znaczny procent graczy to nastolatkowie, więc na nich się skupię), gdyż godziny otwarcia świata były STRASZNIE PRZEWIDYWALNE. Sam parę razy prawie dokładnie typowałem godziny otwarcia świata i wiem, że pewnie nie tylko ja... Zatem jeśli ktoś myśli o odciążeniu serwerów zarówno podczas procedury logowania zaraz po otwarciu świata, oraz na początku jego istnienia, powinien chyba pomyśleć nad otwieraniem światów późnym wieczorem, bądź nawet we wczesnych porach nocnych... Przykładowo, świat otwarty o 10:30 wywoła falę logowań na poziomie... ja wiem, 15-20k dajmy na to... Z czasem zaczną się jednak godziny szczytu i powroty ludzi ze szkół, z prac, co dorzuci kolejne... ja wiem, 30k logowań w krótkich odstępach czasu... Trzecia fala logowań to już pewnie wieczór, koło godziny 18:00-19:00 - kolejne 10k dajmy na to... I na dobrą sprawę daje to 3 możliwości zalogowania się na świat - a to tylko zakładanie wiosek... Pamiętajmy, że potem te 20k+30k+10k musi się jeszcze logować w określonych odstępach czasowych. Dlatego nie wiem, czy nie poszłoby ODROBINĘ (to raczej gdybanie i różnica niewielka) sprawniej, gdyby świat otworzyć koło 23:00-24:00. Wiele ludzi musi szybko zasnąć, aby następnego dnia rano wstać do szkoły, do pracy - nie daję tu więcej niż 5-10, góra 15k zalogowanych ludźków (w międzyczasie w nocy ktoś dołącza i teraz znowu temat nastolatków - część z nich wchodzi rano na kompa (bo sql dopiero od 11:00 dajmy na to), część nie, bo jest w szkole od godz. 7:30 - i tak, mamy około 5-10k zalogowań pomiędzy 6 a 8 rano, oraz wspomniane 15-20k w godzinkach przedpołudniowych. Potem znowu zaczynaja się godziny szczytu, ale mniej ludźków loguje się, gdyż część zrobiła to dnia poprzedniego wieczorem, bądź rano - kolejne, ja wiem, 10k... I potem fala wieczorowa, czyli kolejne 10k minus jakieś tam błędy statystyczne daje nam... 10k+10k+20k+10k+10k (chyba dobrze przepisałem). Nie wiem, czy tak faktycznie jest i liczby są trochę z kosmosu, ale na dobrą sprawę możnaby chyba spróbować takiego rozwiązania - wydaje mi się, że świat odpalony wieczorem będzie miał do dnia następnego więcej "fal logowań" i według nich kształtować się będą lagi serwera w mniejszym stopniu, aniżeli gdy świat otwierany jest o oklepanej, łatwej do "zarezerwowania przy kompie" porze, która do wieczora da 2-3 "fale logowań". Tak to przeważnie wygląda, bo jeśli znajomi się umawiają na wbitkę na świat to rzadko kiedy robią to z rana... Stąd ta 3 fala... A nie zapomnijmy, że poza falami następuje więcej mniejszych "falik"... :D
 

DeletedUser

Guest
I weź tu dogódź ludziom :rolleyes:
Część graczy oczekuje zmian, niektórzy ich nienawidzą.

Niektórzy natomiast powinni się nad sobą zastanowić:



adrianh3 testowałeś to rozwiązanie? widziałeś je może chociaż na oczy? Jak przetestujesz to wtedy wyraź swoją opinie, nawet krytyczną.

testowac nowy pomysl na swiecie z predkoscia 1, gratuluje pomyslu, nie zamierzam czekac pol roku zeby sprawdzic te obozy, zrobcie szybkosc przynajmniej 1.6
 

DeletedUser

Guest
Może paradoksalnie, a może i nie, ale... to by w sumie mógł być dobry pomysł... Dotychczas, jeśli dobrze się orientuję, znaczny procent światów otwierany był pomiędzy godziną 10:30, a 12:00, może 13:00, co powodowało natychmiaste reakcje ludzi, którzy albo to dopiero wrócili ze szkół, lub jeszcze do niej nie poszli (znaczny procent graczy to nastolatkowie, więc na nich się skupię), gdyż godziny otwarcia świata były STRASZNIE PRZEWIDYWALNE. Sam parę razy prawie dokładnie typowałem godziny otwarcia świata i wiem, że pewnie nie tylko ja... Zatem jeśli ktoś myśli o odciążeniu serwerów zarówno podczas procedury logowania zaraz po otwarciu świata, oraz na początku jego istnienia, powinien chyba pomyśleć nad otwieraniem światów późnym wieczorem, bądź nawet we wczesnych porach nocnych... Przykładowo, świat otwarty o 10:30 wywoła falę logowań na poziomie... ja wiem, 15-20k dajmy na to... Z czasem zaczną się jednak godziny szczytu i powroty ludzi ze szkół, z prac, co dorzuci kolejne... ja wiem, 30k logowań w krótkich odstępach czasu... Trzecia fala logowań to już pewnie wieczór, koło godziny 18:00-19:00 - kolejne 10k dajmy na to... I na dobrą sprawę daje to 3 możliwości zalogowania się na świat - a to tylko zakładanie wiosek... Pamiętajmy, że potem te 20k+30k+10k musi się jeszcze logować w określonych odstępach czasowych. Dlatego nie wiem, czy nie poszłoby ODROBINĘ (to raczej gdybanie i różnica niewielka) sprawniej, gdyby świat otworzyć koło 23:00-24:00. Wiele ludzi musi szybko zasnąć, aby następnego dnia rano wstać do szkoły, do pracy - nie daję tu więcej niż 5-10, góra 15k zalogowanych ludźków (w międzyczasie w nocy ktoś dołącza i teraz znowu temat nastolatków - część z nich wchodzi rano na kompa (bo sql dopiero od 11:00 dajmy na to), część nie, bo jest w szkole od godz. 7:30 - i tak, mamy około 5-10k zalogowań pomiędzy 6 a 8 rano, oraz wspomniane 15-20k w godzinkach przedpołudniowych. Potem znowu zaczynaja się godziny szczytu, ale mniej ludźków loguje się, gdyż część zrobiła to dnia poprzedniego wieczorem, bądź rano - kolejne, ja wiem, 10k... I potem fala wieczorowa, czyli kolejne 10k minus jakieś tam błędy statystyczne daje nam... 10k+10k+20k+10k+10k (chyba dobrze przepisałem). Nie wiem, czy tak faktycznie jest i liczby są trochę z kosmosu, ale na dobrą sprawę możnaby chyba spróbować takiego rozwiązania - wydaje mi się, że świat odpalony wieczorem będzie miał do dnia następnego więcej "fal logowań" i według nich kształtować się będą lagi serwera w mniejszym stopniu, aniżeli gdy świat otwierany jest o oklepanej, łatwej do "zarezerwowania przy kompie" porze, która do wieczora da 2-3 "fale logowań". Tak to przeważnie wygląda, bo jeśli znajomi się umawiają na wbitkę na świat to rzadko kiedy robią to z rana... Stąd ta 3 fala... A nie zapomnijmy, że poza falami następuje więcej mniejszych "falik"... :D

Masz to sporo racji;) Jednak mam wrażenie, że długość postu wiele osób zniechęci do zapoznania się z nim:rolleyes: Gdyby np. serwer wystartował koło 1 w nocy, to do rana, zalogowało by się niewiele osób, ok. 5k.

Potem kolejne 10 k rano i potem reszta do wieczora;) Przy takim ustawieniu serwer działał by stosunkowo sprawnie.
 

DeletedUser105613

Guest
testowac nowy pomysl na swiecie z predkoscia 1, gratuluje pomyslu, nie zamierzam czekac pol roku zeby sprawdzic te obozy, zrobcie szybkosc przynajmniej 1.6

w 5 miesięcy na świecie z szybkością x1 da sie zrobić samemu spokojnie 1 mln pkt. na s26 mialem ponad 1,5 mln pkt po zdaje sie pół roku, więc zastanów sie zanim coś powiesz bo obóz może zrobić plemie które ma 1mln czyli max 2 miesiące grania.. ten okres spowoduje tylko motywacje dotrwania do obozów przez co ludki nie będą kończyć po 3 dniach gry (chociaż z pewnością i tacy sie znajdą).

swoją drogą Masterpablo zabłysnąłeś :D mi by sie niechciało tak kminić :)
w sumie to nie mój problem bo to nie moje serwery są przeciążone chociaż może i dobrze myślisz bo w końcu nie byłoby takich problemów z logami bo czasami naprawde te serwy potrafią się ostro zamulić
 

DeletedUser136748

Guest
W sumie dobrzy gracze obozy sprawdzą po kilku tygodniach.
 

DeletedUser26967

Guest
W sumie dobrzy gracze obozy sprawdzą po kilku tygodniach.
No jeśli dobrze się dobiorą w ekipę to tak - wiadomo, że 1 solidny gracz z bandą newbie szybko tego nie dokona :) Nie mniej jednak słabsi gracze możliwość szybkiego sprawdzenia obozów także mieć będą. Co prawda ograniczony limitem członków plemienia (to chyba cel tego ograniczenia) do 120, ale jestem przekonany, że są w stanie dociągnąć do obozu tak szybko, jak "lepsi gracze".

3-4 tygodnie - czas na budowę pałacu około, wioska około 3k punktów, plemię posiadające 40-50 członków = 120-150k punktów. Wersja najbardziej prawdopodobna, że po około 6 tygodniach gry będzie już trochę obozików... :)
 

DeletedUser

Guest
A teraz pytanie z serii techniczne:
wiadomo, że obozy kosztują i jest limit wiosek do pkt itd ale teraz zastanawia mnie, czy limit jest, że w ogóle można posiadać ileśtam kościołów przez cały czas dotychczasowej gry, czy tylko w danej chcwili?? Może inaczej to sforumułuje: mam 4 obozy przy pierwszym limicie i teraz jak jeden obóz mi się skończy to czy po wyrobieniu monet mogę go odbudować, czy już przepadł??
 

DeletedUser129170

Guest
obozy wojskowe kompletna głupota... ale dzieciaki co tylko sie bronić lubią i przejmować barby będą miały radochę jednak wątpię zeby ktoś z elity graczy polskich plemion wybrał grę na świecie z jakimiś obozami. co do odznaczeń w sumie niekomu to nie przeszkadza może być ale jak mają być te obozy to przynajmniej nie częściej niż co trzeci swiat żeby lepsi gracze mieli możliwość grać w tych stylach w których gra się najprzyjemniej
 

DeletedUser

Guest
obozy wojskowe kompletna głupota... ale dzieciaki co tylko sie bronić lubią i przejmować barby będą miały radochę jednak wątpię zeby ktoś z elity graczy polskich plemion wybrał grę na świecie z jakimiś obozami. co do odznaczeń w sumie niekomu to nie przeszkadza może być ale jak mają być te obozy to przynajmniej nie częściej niż co trzeci swiat żeby lepsi gracze mieli możliwość grać w tych stylach w których gra się najprzyjemniej

Kolejny wybitny strateg, co to już na niejednym świecie (2) zęby zjadł.
Nie wiem, chyba nikt nie wie, jak się w praktyce sprawdzą obozy ale IMHO będą raczej miały funkcję wybitnie ofensywną. Powinny znacznie ułatwić rozbijanie mega bunkrów.

Pozdro
 

DeletedUser26967

Guest
obozy wojskowe kompletna głupota... ale dzieciaki co tylko sie bronić lubią i przejmować barby będą miały radochę jednak wątpię zeby ktoś z elity graczy polskich plemion wybrał grę na świecie z jakimiś obozami. co do odznaczeń w sumie niekomu to nie przeszkadza może być ale jak mają być te obozy to przynajmniej nie częściej niż co trzeci swiat żeby lepsi gracze mieli możliwość grać w tych stylach w których gra się najprzyjemniej
pogrubienie - ej, to nie kościoły... albo nie wiesz, o czym piszesz po prostu, albo najłatwiej było skopiować od kogoś argument dotyczący kościołów... :D Przy kościołach od razu było wiadomo, do czego będą służyć, bo nie było innej opcji - budynek typowo defensywny... Natomiast obozy to będzie coś całkiem innego wydaje mi się... To będzie tylko czasowa przechowalnia wojsk na dobrą sprawę... Jak w złym momencie wyślesz tam wojska, to wtopisz niemiłosiernie, a jak w dobrym momencie zaskoczysz wroga atakiem stamtąd to będzie good. Kolejny czynnik losowy trochę...
 

DeletedUser105613

Guest
te bunkry-obozy jak dla mnie to bardzo ciekawy pomysł. nawet nie jest powiedziane że będzie można z tamtąd przejmować. a jednak. bardzo urozmaici to gre. wiadomo jak każda nowinka tego typu nie będzie wykożystywana na każdym świecie. przykład - nowy s43 bez obozów. pozatym piszecie o czymś o czym tylko przeczytaliście od jełopuff którzy mają utarte schematy i boją sie zmian bo mogą sobie nie dać rady. dla gracza który chce być w tą gre coraz lepszy to tylko powód do rozpoczęcia nowej z pewnością ciekawszej przygody z plemionami. jak wiadomo to jest GRA. dlatego żeby lepiej sie bawić (bo przecież o to tu chodzi) są tu jakieś zmiany i chwała za to. z czasem by sie wam wszystkim znudziła ta gra gdzyby nie pojawiało sie nic nowego
 

DeletedUser26967

Guest
Trochę informacji o odznaczeniach: http://wiki.plemiona.pl/wiki/Odznaczenia

I przy okazji zapraszam do rejestracji i edytowania artykułów na Wiki ;)
Coś te odznaczenia takie nijakie... Odznaczenie za 100 P i za 5000 - śmieszne...
Farmienie... 500 surki i 10k surki...
Reszty komentować póki co nie będę, ale ciekawie to nie wygląda - odznaczenie za podbój samego siebie i wielokrotny start na danym świecie - też mi powód do dumy...

Ofiara: nie minął nawet tydzień po ochronie początkowej, a ty już straciłeś wioskę. Panowie... o co chodzi... co to ma być... ^^
 

DeletedUser105613

Guest
Coś te odznaczenia takie nijakie... Odznaczenie za 100 P i za 5000 - śmieszne...
Farmienie... 500 surki i 10k surki...
Reszty komentować póki co nie będę, ale ciekawie to nie wygląda - odznaczenie za podbój samego siebie i wielokrotny start na danym świecie - też mi powód do dumy...

Ofiara: nie minął nawet tydzień po ochronie początkowej, a ty już straciłeś wioskę. Panowie... o co chodzi... co to ma być... ^^

tu akurat zupełnie sie zgodze. jeśli grubaski zbijają poparcie to zdażają sie wypadki że puszczając 4 grubych przejmujesz już sam siebie. to nie jest powód ani do wstydu ani do chwały. famer dnia ok. ale sfarmienie 10k o_O

zamiast ilości farmionych wiosek powinna być największa ilość wysłanych ataków na dzień :)
 

DeletedUser26967

Guest
Ale to farmienie to chyba dotyczy sfarmienia wioski i pozyskanie łącznie 10k surki... Czyli nie więcej niż 2 tygodnie i odznaczenie zrobione - te odznaczenia to jakieś takie mało wyszukane i dla początkujących graczy frajdę mogą stanowić - dla mnie, zdecydowanie najważniejsze będą właśnie ci farmerzy dnia i inne "*** dnia"... Z całym szacunkiem do twórców tych odznaczeń, ale w późniejszym etapie prawie w ogóle gracze się odznaczeniami różnić nie będą... Bo praktycznie każdy zrobi to samo w mniej więcej takim samym czasie...

http://www.ankiety-online.pl/survey.php?id=SurveyPage&survey=51d41b7deb0737&page=0 - jeszcze 18 respondentów i ankieta zakończona :p
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser31023

Guest
W artykule są podane tylko 2 z 4 poziomów odznaczeń, na razie tyle, bo nikt na Die Stämme więcej nie zdobył :D
 
Status
Zamknięty.
Do góry