DeletedUser
Guest
Jako, że kwestia turnieju została poruszona przy okazji plebiscytu jak i ostatnio dostaje maile/wiadomości na ten temat pozwolę sobie otworzyć temat, gdzie każdy może zgłosić własne propozycje jak by ten turniej widział. Postanowiłem, że może warto dać szansę i zorganizować kolejny turniej tego typu.
Jak ja go widzę:
Zostanie przeprowadzony na następnym specialu, każdy wódz będzie mógł zgłosić własną drużynę. Wymagane jest by wódz przynajmniej trzy miesiące miał plemię w Top 3 na którymś ze światów lub wygrał jakiś poprzedni special. Drużyny będą 30 osobowe. Następnie w zależności od ilości zgłoszeń dopuścimy albo 8 albo 16 zespołów do rywalizacji, po 2 lub 4 zespoły na ćwiartkę. Jak będzie świat wyglądał? Moim zdaniem musi być to świat z dużą ilością rozwiązań strategicznych czyli przede wszystkim styl klasyczny z odkryciami cywilizacji. Do tego trwanie świata 60 dni oraz szybkość świata 4, prędkość jednostek 0,5 (czyli jednostki faktycznie będą chodzić dwa razy szybciej 0,5x4=2 niż standardowo), wioska początkowo 650 pkt oraz ogólnoświatowy tydzień pokoju między plemionami turniejowymi (by nie było wojen na piki i była możliwość wybicia graczy, którzy są po za turniejem by nie przeszkadzali ). Do tego wszystkiego dodajemy zabronienie dyplomacji oraz współpracy z plemionami po za turniejem, wsparcie tylko wewnątrz plemienia, stały skład przy jednoczesnym limicie graczy 31 (kto odejdzie z plemienia turniejowego nie może dojść już do żadnego innego plemienia turniejowego ani wrócić do starego, jak zawsze możliwość do rekrutowania pięciu graczy w ciągu gry z wolnych graczy ale nie wolno przekroczyć 30 graczy; limit 31 bym tym jednym ja był jak bym sobie zażyczył kontroli ). Dodatkowo dałbym limit farmienia, to nie ma być kto najwięcej wyfarmi oraz zastępstwa przez pierwszy tydzień nieaktywne (aby nikt sobie konta na zaście na boku nie ciągnął). Idąc dalej dzielenie łącza wyłączone (osoby które się uwierzytelnią przed turniejem i udowodnią że gra tam dwóch graczy na jednym łaczu - wystarczy pokazać statystyki dwóch sporych kont graczy którzy grają na jednym łączu - zostaną dopuszczone). Jak poprzednio kary punktowe za przejmowanie wiosek współplemieńca i to chyba tyle. Teraz smaczki:
1. Bonusy za wojny.
Planuję urozmaicić ten turniej, plemię które wywoła wojnę z innym plemieniem i ją wygra dostanie 10% bonusu do końcowego wyniku (czyli jak wywołamy dwie wojny i je wygramy dostaniemy 20%). Dwa zastrzeżenia, plemię które pierwsze wypowiedziało innemu plemieniu wojnę dostanie ten bonus oraz ma faktyczną granice z tamtym plemieniem (nie kilka wiosek albo i żadnej). O tyle to fajnie będzie wyglądać, że dopuszczam w pełni dyplomację miedzy plemionami przy czym tylko jedno plemię może zwyciężyć. Dodatkowo ten bonus ma zachęcać do agresywnej gry. Powinny być ciekawe ruch dyplomatyczne.
2. Odkrycia cywilizacji.
Pojawią się po miesiącu gry w takim rozstawieniu:
Każdy kolor to inne odkrycie, kto przejmie kontrolę nad każdym odkryciem (czyli będzie miał w posiadaniu zielone, niebieskie i pomarańczowe odkrycie z mojego obrazka) wygrywa. Nie będą się wtedy liczyć pkt tylko to które plemię opanuje odkrycia i utrzyma je przez dwa-trzy dni. Jesli żadne plemię tego nie dokona po 60 dniach rozgrywki podliczam punkty zdobyte. A i bym zapomniał jak plemię będzie mocno grało nie fair by zdobyć odkrycia będę mógł w ramach kary kazać dać odbić środkowe odkrycie innemu plemieniu (po prostu zostawią wioskę z odkryciem niepilnowaną a ja wszystkie inne plemiona o tym poinformuje). To takie zastrzeżenie, ale mam nadzieję że nigdy do tego nie dojdzie.
Oczywiście regulamin sprecyzuje jak będzie pora, na razie sam konspekt rozgrywki mnie ciekawi. Dodatkowo w kwestii formalnej to wodzowie maja zadbać o graczy z którymi będą grali, ja nie będę sprawdzał/przydzielał. Jedyny sprawdzian to tydzień około przed specialem kiedy każdemu plemieniu każe się na jakimś świecie zalogować by zobaczyć że skład rzeczywiście jest. Kazdy wódz także otrzyma indywidualne wskazówki na której ćwiartce jego plemię musi się zalogować i postaram się by tylko gracze turniejowi znali dokładną godzine startu świata.
To tyle ode mnie, czekam na Wasze opinie/propozycje. Mam nadzieję , że ten pomysł sie spodoba, który powyżej przedstawiam.
Jak ja go widzę:
Zostanie przeprowadzony na następnym specialu, każdy wódz będzie mógł zgłosić własną drużynę. Wymagane jest by wódz przynajmniej trzy miesiące miał plemię w Top 3 na którymś ze światów lub wygrał jakiś poprzedni special. Drużyny będą 30 osobowe. Następnie w zależności od ilości zgłoszeń dopuścimy albo 8 albo 16 zespołów do rywalizacji, po 2 lub 4 zespoły na ćwiartkę. Jak będzie świat wyglądał? Moim zdaniem musi być to świat z dużą ilością rozwiązań strategicznych czyli przede wszystkim styl klasyczny z odkryciami cywilizacji. Do tego trwanie świata 60 dni oraz szybkość świata 4, prędkość jednostek 0,5 (czyli jednostki faktycznie będą chodzić dwa razy szybciej 0,5x4=2 niż standardowo), wioska początkowo 650 pkt oraz ogólnoświatowy tydzień pokoju między plemionami turniejowymi (by nie było wojen na piki i była możliwość wybicia graczy, którzy są po za turniejem by nie przeszkadzali ). Do tego wszystkiego dodajemy zabronienie dyplomacji oraz współpracy z plemionami po za turniejem, wsparcie tylko wewnątrz plemienia, stały skład przy jednoczesnym limicie graczy 31 (kto odejdzie z plemienia turniejowego nie może dojść już do żadnego innego plemienia turniejowego ani wrócić do starego, jak zawsze możliwość do rekrutowania pięciu graczy w ciągu gry z wolnych graczy ale nie wolno przekroczyć 30 graczy; limit 31 bym tym jednym ja był jak bym sobie zażyczył kontroli ). Dodatkowo dałbym limit farmienia, to nie ma być kto najwięcej wyfarmi oraz zastępstwa przez pierwszy tydzień nieaktywne (aby nikt sobie konta na zaście na boku nie ciągnął). Idąc dalej dzielenie łącza wyłączone (osoby które się uwierzytelnią przed turniejem i udowodnią że gra tam dwóch graczy na jednym łaczu - wystarczy pokazać statystyki dwóch sporych kont graczy którzy grają na jednym łączu - zostaną dopuszczone). Jak poprzednio kary punktowe za przejmowanie wiosek współplemieńca i to chyba tyle. Teraz smaczki:
1. Bonusy za wojny.
Planuję urozmaicić ten turniej, plemię które wywoła wojnę z innym plemieniem i ją wygra dostanie 10% bonusu do końcowego wyniku (czyli jak wywołamy dwie wojny i je wygramy dostaniemy 20%). Dwa zastrzeżenia, plemię które pierwsze wypowiedziało innemu plemieniu wojnę dostanie ten bonus oraz ma faktyczną granice z tamtym plemieniem (nie kilka wiosek albo i żadnej). O tyle to fajnie będzie wyglądać, że dopuszczam w pełni dyplomację miedzy plemionami przy czym tylko jedno plemię może zwyciężyć. Dodatkowo ten bonus ma zachęcać do agresywnej gry. Powinny być ciekawe ruch dyplomatyczne.
2. Odkrycia cywilizacji.
Pojawią się po miesiącu gry w takim rozstawieniu:
Każdy kolor to inne odkrycie, kto przejmie kontrolę nad każdym odkryciem (czyli będzie miał w posiadaniu zielone, niebieskie i pomarańczowe odkrycie z mojego obrazka) wygrywa. Nie będą się wtedy liczyć pkt tylko to które plemię opanuje odkrycia i utrzyma je przez dwa-trzy dni. Jesli żadne plemię tego nie dokona po 60 dniach rozgrywki podliczam punkty zdobyte. A i bym zapomniał jak plemię będzie mocno grało nie fair by zdobyć odkrycia będę mógł w ramach kary kazać dać odbić środkowe odkrycie innemu plemieniu (po prostu zostawią wioskę z odkryciem niepilnowaną a ja wszystkie inne plemiona o tym poinformuje). To takie zastrzeżenie, ale mam nadzieję że nigdy do tego nie dojdzie.
Oczywiście regulamin sprecyzuje jak będzie pora, na razie sam konspekt rozgrywki mnie ciekawi. Dodatkowo w kwestii formalnej to wodzowie maja zadbać o graczy z którymi będą grali, ja nie będę sprawdzał/przydzielał. Jedyny sprawdzian to tydzień około przed specialem kiedy każdemu plemieniu każe się na jakimś świecie zalogować by zobaczyć że skład rzeczywiście jest. Kazdy wódz także otrzyma indywidualne wskazówki na której ćwiartce jego plemię musi się zalogować i postaram się by tylko gracze turniejowi znali dokładną godzine startu świata.
To tyle ode mnie, czekam na Wasze opinie/propozycje. Mam nadzieję , że ten pomysł sie spodoba, który powyżej przedstawiam.