Planowanie ruchów wojsk (automatyczna wysyłka)

Co sądzisz o planowaniu ruchów wojsk?

  • Jeszcze jak!

    Głosy: 41 58,6%
  • Nie podoba mi się ten pomysł

    Głosy: 29 41,4%

  • W sumie głosujących
    70

xUnc

Łucznik
Wynik reakcji
908
Proponuję wprowadzenie funkcji zaplanowania wysyłki wojsk. Uważam, że wysyłanie ataków to nie jest żaden "skill", tylko często żmudny obowiązek, który nie jest dobry dla snu itd. Mamy MK od budynków, czemu by nie mieć jakiegoś wsparcia od ataków?

Ale spokojnie, proponuję to mocno ograniczyć!

Więc tak.
Sama propozycja konkretniej to możliwość zaplanowania ataku/wsparcia danymi wojskami na daną wioskę - rozkaz, który by wyszedł o podanej przez gracza godzinie na podaną przez gracza wioskę.

A żeby nie było tak dobrze, proponowałbym następujące ograniczenia:
- zaplanować rozkaz można tylko z wojskami, które aktualnie znajdują się i są dostępne w wiosce (a jeśli ją opuszczą w międzyczasie, to taki zaplanowany rozkaz byłby anulowany)
- zaplanowany rozkaz musiałby wykorzystywać min. 90% wojsk (jak fake limit, ale z większym limitem) (żeby nie robić tym sposobem masy nocnych fejków bez kosztu)
- zaplanowany rozkaz wchodziłby w widełkach czasowych, powiedzmy +/- 15 minut (żeby się nie dogrywać za bardzo, można by dać zresztą wyższe widełki - skoro z milisekudnami się da, to i tak powinno?)
- ataki nie mogłyby zawierać grubych (bo tak)

Może trochę więcej graczy potrafiłoby się dograć na akcję, a część graczy mogłaby spokojnie spać, zamiast się budzić po nocach. Może ktoś, kto skończył grę, bo nie chciał zarywać nocek na akcje, wróciłby do gry? A jak ktoś by chciał budzić się w nocy, to ciągle byłaby z tego spora korzyść w postaci fejkowania nocnego.
Zresztą przydałoby się to też w trakcie dnia, nie każdy pracuje zdalnie i nie każdy może wysłać atak w pracy.
 
Wynik reakcji
598
Śliski temat, bo jak wprowadzano autokarety to tłumaczono, że jest to gra strategiczna a nie zręcznościowa. Więc no teoretycznie to też powinno być dodane, no ale jakby to dodali to byłby chyba koniec gry xd
 

xUnc

Łucznik
Wynik reakcji
908
Cóż, to tylko pomysł. Nie wiem, ilu ludzi kręci nastawianie budzików i klikanie "wyślij". :D Może to jest esencja tej gry, a dla mnie to po prostu czynność niewymagająca żadnych umiejętności i w sumie zbędna, jeśli idzie o ataki, które mają wchodzić mniej-więcej o danej godzinie (jak np. przy dużych akcjach). Dziewczyna mi czasem klika to.

Co innego kliny, dogrywanie się offami, grubymi, deffem, decydowanie kiedy iść w pałac, kogo atakować, na co przeznaczyć daną wioskę, jakie szablony porobić itd.
 

Lisiaczek

Pikinier
Wynik reakcji
94
Bez przesady, w plemionach chodzi o to, żeby marnować czas. Bez tego byłoby nudno. A tak to jak jakiś pajac zaśpi, to chociaż masz pretekst do rozbiórki.

Budowanie budynków przez MK nie wpływa aż tak na sam przebieg gry, tylko pomaga lepiej zarządzać kontem. Funkcja auto-wysyłki, czyli jednak już wpływanie na rozgrywkę, bo pragnę przypomnieć, chodzi tutaj o przejęcie wiosek wroga i wbicie dominacji, to takie plucie na graczy, którzy jeszcze bez bota grają i wspieranie tej patologii, która z tego korzysta od x światów xD
Zresztą jak chcesz sobie wysyłać te ataki przez bota, to przecież nikt nie broni. Support i tak ma to w dupie, patrząc na to, co się działo na s186 i pewnie innych światach.
 

xUnc

Łucznik
Wynik reakcji
908
Idealne na światy PP bez skilla
Kliknięcie "wyślij" o mniej-więcej jakiejś tam godzinie to jest żaden skill, przykro mi. A właśnie takie klikanie proponuję zastąpić automatyzacją.

Miałbym nadzieję, że to przyciągnie do gry kogoś. Raczej nikogo nie zniechęci, bo jeśli ktoś na tym etapie w to gra, to i tak jest stracony.
A support jaką niby ma techniczną możliwość wykrycia skryptu od wysyłania ataków? Wydaje mi się, że żadnej. Ale wystarczy mi tracenie czasu na granie w to, więc nie wiem jak to wygląda z drugiej strony tak na 100%.

Imho MK wpływa na przebieg gry o wiele bardziej niż wysyłanie ataków. Bo to jest ciągła budowa wiosek, marne bo marne balansowanie surowców, ciągła rekrutacja...
 
Wynik reakcji
164
Moim zdaniem mogłoby mieć to dobry wpływ na plemiona. Wiele osób rezygnuje z gry przez ilość czasu, którą trzeba poświecić, lub warzywi. To wydaje się też spoko opcją, żeby zmniejszyć przewagę, którą dają boty(wysyłanie za Ciebie ataków, gdy Cię nie ma), mogłoby zachęcić też nowych graczy, którzy są zdrowsi psychicznie od nas i zdają sobie sprawę, że ta gra to taki przycisk z Zagubionych.
Jednak moim zdaniem to musiałoby być mocno ograniczone tak jak już wyżej wspominali inni:
- rozkaz może być wykonany sam, o pojemności minimum 70% zagrody, żeby nie było fejków z tego,
- nie można tak wysyłać grubych,
- ograniczenie dziennej wysyłki za pomocą tego ułatwienia,
- losowy rozstrzał tych ataków nawet do pół godziny przed lub po ustawionej godzinie
Plus może wyjść taki, że będzie więcej osób grało samemu na koncie, nowi gracze zostaną na dłużej z tą grą, co zwiększy trochę już i tak małe światy.
Minusem moim zdaniem może być ułatwienie gry mulciakom, z których łatwiej będzie atakować.
Ciężkie to będzie do zrobienia, ale moim zdaniem może być warto.
 
Ostatnia edycja:
Wynik reakcji
6.933
Wy rozumiecie, że większość osób rezygnuje przez to, że im się grać nie chce na boty, a support nic z tym nie robi? Chłop może dograć 30x offów, 30x wsparć i nigdy nie przestrzelić, a support i tak powie, że niczego gość nie używa, perfekcjonista z idealnym internetem i pc xD Auto wysyłki, dogrywki na msy i inne bzdety, z wy chcecie żeby wprowadzili jedną z tych funkcji, nie ma logiki xD
 

xUnc

Łucznik
Wynik reakcji
908
Wy rozumiecie, że większość osób rezygnuje przez to, że im się grać nie chce na boty, a support nic z tym nie robi? Chłop może dograć 30x offów, 30x wsparć i nigdy nie przestrzelić, a support i tak powie, że niczego gość nie używa, perfekcjonista z idealnym internetem i pc xD Auto wysyłki, dogrywki na msy i inne bzdety, z wy chcecie żeby wprowadzili jedną z tych funkcji, nie ma logiki xD
No przecież w wątku z dyskusją o ś200 masa ludzi się wypowiadała, że mają takie skille. Więc o co chodzi?


Eh, kończę z propozycjami na forum, bo widzę, że ludzie nawet nie czytają całego postu, tylko pierwsze 2-3 zdania.
 
Wynik reakcji
164
Wy rozumiecie, że większość osób rezygnuje przez to, że im się grać nie chce na boty, a support nic z tym nie robi? Chłop może dograć 30x offów, 30x wsparć i nigdy nie przestrzelić, a support i tak powie, że niczego gość nie używa, perfekcjonista z idealnym internetem i pc xD Auto wysyłki, dogrywki na msy i inne bzdety, z wy chcecie żeby wprowadzili jedną z tych funkcji, nie ma logiki xD
Nie zauważyłem, żeby ktoś pisał, że to wyeliminuje boty(jeśli było to mnie popraw), jedynie że zabierze im jedną z zalet co sprawia, że stają się trochę mniej opłacalne. Pewnie dużo więcej kończy grę, bo ma dość walki z bociarzami, ale też spotykam przypadki kończenia gry przez problemy z czasem.
Dogrywanie ataków na ms to już inna sprawa i narazie kombinują z tą lekką losowością, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Tak jak mk wykonuje za ludzi żmudne czynności tak samo to by robiło. Na początkowym etapie gdzie masz do wysłania kilka/kilkanaście ofów to jeszcze pół biedy, przy kilkudziesięciu/kilkuset chyba sam przyznasz, że zaczyna to być żmudną czynnością i często upierdliwą, gdy przez położenie wiosek musisz przez cały dzień co godzinę/dwie wchodzić i klikać "wyślij". Czasami wypada w takim czasie, że zwyczajnie nie dasz rady.
Gdyby to miało dotyczyć 100% wysyłek to też mi się nie podoba. Co gdyby zrobić z tego koło ratunkowe np. można użyć do 2/5(np w zależności od dnia świata) wysyłek na 24h i dać przy tym taki rozstrzał losowości i inne ograniczenia, żeby jednak nadal ręczne wysyłanie było lepsze?
 

lorddaniel123

Chłop
Wynik reakcji
25
Myślę że ciekawy pomysł wart uwagi. Może w ograniczeniach dodać limit wiosek. Tak jak zwykle MK jest od 5 może na tą funkcjonalność dać np 70-100 wiosek. Przy tej skali wysyłanie offów zaczyna być czasochłonne i nie wpłynie to aż tak na early game.
 

GraczTuNieGra

Topornik
Wynik reakcji
260
Proponuję wprowadzenie funkcji zaplanowania wysyłki wojsk. Uważam, że wysyłanie ataków to nie jest żaden "skill", tylko często żmudny obowiązek, który nie jest dobry dla snu itd. Mamy MK od budynków, czemu by nie mieć jakiegoś wsparcia od ataków?

Ale spokojnie, proponuję to mocno ograniczyć!

Więc tak.
Sama propozycja konkretniej to możliwość zaplanowania ataku/wsparcia danymi wojskami na daną wioskę - rozkaz, który by wyszedł o podanej przez gracza godzinie na podaną przez gracza wioskę.

A żeby nie było tak dobrze, proponowałbym następujące ograniczenia:
- zaplanować rozkaz można tylko z wojskami, które aktualnie znajdują się i są dostępne w wiosce (a jeśli ją opuszczą w międzyczasie, to taki zaplanowany rozkaz byłby anulowany)
- zaplanowany rozkaz musiałby wykorzystywać min. 90% wojsk (jak fake limit, ale z większym limitem) (żeby nie robić tym sposobem masy nocnych fejków bez kosztu)
- zaplanowany rozkaz wchodziłby w widełkach czasowych, powiedzmy +/- 15 minut (żeby się nie dogrywać za bardzo, można by dać zresztą wyższe widełki - skoro z milisekudnami się da, to i tak powinno?)
- ataki nie mogłyby zawierać grubych (bo tak)

Może trochę więcej graczy potrafiłoby się dograć na akcję, a część graczy mogłaby spokojnie spać, zamiast się budzić po nocach. Może ktoś, kto skończył grę, bo nie chciał zarywać nocek na akcje, wróciłby do gry? A jak ktoś by chciał budzić się w nocy, to ciągle byłaby z tego spora korzyść w postaci fejkowania nocnego.
Zresztą przydałoby się to też w trakcie dnia, nie każdy pracuje zdalnie i nie każdy może wysłać atak w pracy.


Nie wiem jaki byłby sens gry nie wysyłając ataków osobiście ;) przecież czekanie na tą sekundę aby się wstrzelić elegancko przed grube albo strzelić ładnego klina ;) Jak ci szkoda poświęcić czas na wysłanie ataków albo integrację z plemieniem to zmień grę ;) w bierki se zagraj czy coś.
 

Hatez x lord

Miecznik
Wynik reakcji
160
Wy rozumiecie, że większość osób rezygnuje przez to, że im się grać nie chce na boty, a support nic z tym nie robi? Chłop może dograć 30x offów, 30x wsparć i nigdy nie przestrzelić, a support i tak powie, że niczego gość nie używa, perfekcjonista z idealnym internetem i pc xD Auto wysyłki, dogrywki na msy i inne bzdety, z wy chcecie żeby wprowadzili jedną z tych funkcji, nie ma logiki xD
Większość osób rezygnuje lub zrezygnowało, bo nie ma czasu. Spójrz na większość plemion teraz i rankingi zbieraka/farmy itp. i spójrz ile z tych kont to są coopy. Myślisz, że ludzie, którzy zostali w plemionach i wciąż grają lubią grać w 3 osoby na jednym koncie czy jest to kwestia czasu i jak czasochłonna jest ta gra?

Nie wiem jaki byłby sens gry nie wysyłając ataków osobiście ;) przecież czekanie na tą sekundę aby się wstrzelić elegancko przed grube albo strzelić ładnego klina ;) Jak ci szkoda poświęcić czas na wysłanie ataków albo integrację z plemieniem to zmień grę ;) w bierki se zagraj czy coś.
Taki, że niektóre ataki (np. grube) wciąż można ograniczyć do ręcznej wysyłki. Taki, że kliny, antykliny, obrona w dniu akcji wciąż wymaga sporo myślenia i jakiegoś tam skilla. Ustawienie setki budzików na 3 dni wysyłki i klikanie "wyślij atak" nie jest skillem, małpa byłaby w stanie to zrobić, gdyby miała czas. Plemiona w dużej mierze to wciąż gra strategiczna, planowanie ataków, obrony, zarządzanie rozbudową to wciąż są kluczowe kwestie.

Porównując do MK - ręczna rozbudowa, przesyłka surowców itp. wciąż jest lepsza niż MK, bo zrobisz to szybciej, wydajniej i jesteś w stanie rozplanować surowce tak, żeby utrzymać kolejkę 24/7. Tak samo w kwestii ataków można to zoptymalizować, żeby automatyczna wysyłka była niedokładna i po prostu ułatwiała wysyłanie rozpiski. Też spokojnie można to ograniczyć, żeby dało się włączyć przy 30-50 wioskach dopiero, gdzie faktycznie wysyłka jest po prostu żmudną częścią gry.

Były dyskusje o S200 i jak widać większość dużych ekip nie chciała w ogóle farmienia. Czyżby farmienie (dla większości spamowanie A/B w Asystencie) było takie skillowe? Najwyraźniej większość graczy i ekip, żeby wrócić do gry wolałoby nie musieć spamować farmy, żeby gonic za botami.

Propozycja jak najbardziej pomogłaby wielu graczom i ograniczyłaby warzywienie. Sporo osób mogłoby to przekonać do porzucenia coopów. Tylko zmiany w community plemion ciężko się przyjmują, bo mało zostało tu casuali.
 

xUnc

Łucznik
Wynik reakcji
908
Nie wiem jaki byłby sens gry nie wysyłając ataków osobiście ;) przecież czekanie na tą sekundę aby się wstrzelić elegancko przed grube albo strzelić ładnego klina ;) Jak ci szkoda poświęcić czas na wysłanie ataków albo integrację z plemieniem to zmień grę ;) w bierki se zagraj czy coś.
Nie wiem, jaki jest sens komentowania rzeczy, których się nie przeczytało. Od początku zaznaczam, że nie chodzi mi o jakiekolwiek klinowanie, dokładne dogrywanie itd., tylko o wysyłanie np. offów w środku nocy, gdzie masz i tak przedział ~1h powiedzmy, albo i lepiej. Może pora wrócić do liceum, nauczyć się czytania ze zrozumieniem, skoro za pierwszym razem nie wyszło?
 
Wynik reakcji
710
Takie coś mogłoby przejść, ale dodałbym coś w stylu tego, co wymyślił @kmic z ms na sv200 - przy każdym zaplanowanym ataku losowo dodane/odjęte 30 sekund.
 
Do góry