Nowy świat - Europa

  • Rozpoczynający wątek MisQL
  • Data rozpoczęcia

Czy interesowałby Cię taki świat?


  • W sumie głosujących
    324
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Coś się na forum pojawiało, by może był jakiś bardziej realistyczny świat. To mam małą propozycję, wstępnie opracowaną. Sporo jednak jeszcze trzeba zmienić, sporo dodać lub sprecyzować, bo nie wszystko jestem w stanie wymyślić :). A jak ktoś powiedział, na gotowym tekście łatwiej się pracuje.

Byłaby sobie mapka odwzorowująca średniowieczną Europę, podział na państwa taki jak wtedy panował. A reszta będzie zależna już od graczy. Cele proste - opanować Europę. Dodałbym jeszcze nowe możliwości dyplomatyczne jak lennik/wasal (zobowiązujące w praktyce, 24h po czasie zerwania nie można atakować).

W sumie to można by sporo napisać na ten temat, ale to może po komentarzach. Będę na bieżąco uaktualniać tego posta wraz z Waszymi pomysłami ;P.



Standardowe ustawienia (te co są w pomocy przedstawione):
1. Prędkość - 2
2. Prędkość jednostek - 1,5
3. Burzenie budynków - aktywne
4. Morale - aktywne (czas gry)
5. Reguła zagrody - aktywne (do 5 tysięcy jednostek)
6. Obrona gruntowa - 20
7. Ograniczenie straszaków - 50% zagrody
8. System technologii - system uproszczony
9. Kościół - aktywne
10. Samoistnie rozwijające się wioski barbarzyńskie - nie
11. Wioski bonusowe - tak
12. Czas na wstrzymanie napadu - 10 minut
13. Czas na wstrzymanie kupców - 5 Minut
14. Bonus nocny - aktywny od 0:00 do 7:00
15. Ochrona początkowa - 5 Dni
16. Maksymalny stosunek agresor-obrońca - 20 : 1 w ciągu pierwszych 60 dni
17. Jednostki
a) Łucznicy - aktywne
b) Zwiad -Zwiadowcy mogą wyszpiegować jednostki, budynki oraz surowce, wojska poza wioską
c) Rycerz - aktywny, może znajdować przedmioty
Przedmioty zostały ulepszone.
d) Szlachcic
Wzrastająca cena szlachcica - Złote monety
Tanie doprodukowanie szlachcica - aktywne
Maksymalny zasięg szlachcica - 500 pól
Utrata poparcia po ataku szlachcicem - 20-35
Wzrost poparcia na godzinę - 1
18. Konfiguracja
a) Lista rankingowa pokonanych przeciwników aktywne, w zależności od ilości punktów
b) Zastępstwo - aktywne
c) Ograniczenie zastępstwa w przypadku ciągłego zastępstwa - aktywne, od więcej niż 60 dni zastępstwa w ciągu 120 dni
d) Wolny handel - aktywne, czasowe ograniczenie na bazie czasu rozpoczęcia gry (60 dni)
e) System map - nowy
f) Nowe grafiki map - Tak
g) Wybór kierunku położenia wioski - według państwa
h) Mapa - 500 pól
19. Obozy wojskowe tak - zarządzanie wszystkimi wojskami w nich przez założyciela plemienia
20. Czas gry - 1-2 lat

Komentarze:
4. Będzie w miarę równy start. Jak ktoś gra długo i się nie rozwija to trudno, morale będą na podobnym poziomie.
5. Raczej ciężko by było utrzymać wojo w jakiejś wsi nie mając odpowiedniej wydolności żywnościowej, a przy przepełnieniu.... Dlatego aktywna.
7. Czy było możliwe wysyłanie straszaków? Raczej nie bardzo, jak już wojo szło to było o tym wiadomo :).
9. Religia była istotnym elementem.
10. Na start 5 wiosek wystarczy, nie trzeba farmy, a i też ciut trudniej będzie ;P. Po drugie waśnie między księstwami też miały miejsce.
12. Powiedzmy, że ma kto dogonić wojo, by zostało wycofane :). Czyli idzie 40h, no to do 20 możemy wycofać, bo w tym czasie "posłaniec" jest w stanie dogonić xD.




Dodatkowo:

1. Gracze podzieleni na państwa. 1 gracz to jedno księstwo (lub miasto) z danego państwa z tamtego okresu.
2. Na start 5 wiosek po 116pkt każda.
3. Ograniczenia zapisowe - nie można dołączyć do danego państwa gdy ilość księstw/miast zostanie przekroczona. Czyli zamknie się wtedy rekrutacja.
4. Szaraki - gdy ktoś skasuje konto całe jego włości mogą zostać zagarnięte przez wroga. Liczy się czas. Są to na ten czas osady buntowników, to państwo, które przejmie 50% jego ziem dostaje na nie 3 dniową wyłączność (ataki z szlachcicem na te wioski barbarzyńskie przez wroga są niemożliwe), przez te 3 dni należy takie wioski przejąć. Jeśli nie zostaną w tym czasie przejęte to wyłączność będzie nieaktywna. Dlaczego tak? Ano dlatego, że skoro opanowane zostało 50% wiosek, inny kraj opanował 10% no to buntownicy idą za silniejszym. A że nie może być za darmo to i dlatego trzeba je przejąć. Oczywiście ataki z szlachtą w czasie tych 3 dni są niemożliwe dopóki nie zostanie przejęta, jak zostanie to hulaj dusza.
5. Kwestia kto jest dowódcą państwa (dostanie prawa założyciela) - trudna kwestia, na nią pomysłu nie mam. Ewentualnie po 21 dniach zostanie nim ten kto będzie miał największą wartość z równania - (RO+RA)/(Suma punktów). W późniejszym okresie oczywiście już będzie rotacja, tak jak normalnie jest teraz.
6. Brak możliwości rozwiązania plemienia, zmiany godła, nazwy (godła ustawione standardowo, na takie jakie miały państwa).
7. Opuszczenie plemienia - możliwe, natomiast dojść do innego mają tylko gracze graniczni. Czyli mniej więcej 50% wiosek obok nich to inne państwo. Opuścić można najwcześniej po 3tyg świata.
8. Mapa - podzielona na pola, jednak brak kontynentów. Zamiast nich granice danych księstw.
9. Cesarstwo i papiestwo. Ten problem też się pojawi, dość istotne postaci to były. Trzeba coś do tego wymyślić.
10. Nie można wypraszać graczy. Można obalić władzę - jeśli założyciel straci na rzecz jakiegoś gracza 50% wojsk (wlicza się do tego wsparcie), a dany gracz nie zostanie zaatakowany przez współplemieńców może przejąć władzę.
11. Brak możliwości zmiany nazwy wioski.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser44725

Guest
ciekawe ale taki klimat podbijania EUROPY to nie w stylu gry Plemiona ogolnie wpozo bylbym na tak jednak trzeba by dopracowac:)P
 

DeletedUser

Guest
Ile czytania.. ;)

Sama idea pomysłu naprawdę świetna - najlepiej jeszcze jakby świat miał nazwę właśnie Europa ;)

Teraz to, co bym zmienił:

1.Świat powinien mieć ustaloną datę zakończenia - gracz z TOP1 "podbiłby" Europę.
2.Reguła zagrody - chyba jednak nie ;)
3.Walka bez fejków?! To nie to samo. Muszą być, 1% zagrody.
4.Wstrzymanie napadu - nie przesadzajmy, powinno być tak jak jest obecnie, 10 minut..
5.Poparcie - powinno być od 20 do 35. Układ od 25% sprawia, że wysłanie 4 grubasów zawsze gwarantuje przejęcie wioski, a gdzie tu emocje? :)
6.Wioskę dostaje się jedną, dlaczego akurat 5? Fajnym pomysłem np. byłby fakt że wioska nazywa się tak jak w rzeczywistości (np. Gdańsk, Gniezno, Kraków, Brandenburg itp.), bez możliwości jej zmiany.
7.Plemię - zostałoby z góry określone, domyślnie nazwa państwa. Założycielem zostałby ten, który pierwszy zalogował się na terenie danego kraju.
8.Co do przejmowania - byłoby bez zmian, bez żadnych barbarzyńców..

Dodałbym jeszcze, że ilość graczy musiałaby być ograniczona..
 

DeletedUser

Guest
Miłoby było jakby osoby co na nie głosują się wypowiedziały czemuż to :).

Co nieco zaktualizowałem :p.


AD 1. A to fakt i chyba pomysł dobry :).
AD 2. A czemu? W końcu ograniczoną ilość wojsk dało się utrzymać, a nie jakieś ogromy :p.
AD 3. Hm... no niby muszą, niby nie :p. Zależy czy ma być realistycznie czy nie :p.
AD 4. No to można zmienić :p.
AD 5. W sumie może i tak ;).
AD 6. Z tymi nazwami bardzo dobry pomysł. Dlaczego 5? Nie ma barbarek, a też ilość księstw czy miast była ograniczona, za dużego rozdrobnienia nie może być :p.
AD 7. A tu trzeba na więcej wypowiedzi poczekać.
AD 8. jw.

A co do ograniczenia ilości graczy - samo się narzuci - każde państwo ma ograniczoną ilość graczy ze względu na ilość miast/księstw, więc automatycznie będzie :p.
 

DeletedUser

Guest
Jak najbardziej jestem na TAK .. :) ten pomysł mógłby troche urozmaicić grę .. warto żeby ktoś poważnie się mu przyjrzał :)
 

DeletedUser121859

Guest
Nie mi sie to nie podoba jestem na nie
mozna by zrobic swiat w którym wioski były by rozłozone po granicach europy
 

DeletedUser

Guest
A ja mam pytanie. Co zrobic gdy gracz danego księstwa/Państwa będzie na skraju kontynentu? Czekaj zadam inaczej pytanie:

1. Co jesli gracz bedzie znajodwal sie w poblizu Ciesniny Gibraltarskiej (Południe Hiszpanii) i chciałby zaatakować kogoś w Berlinie (Niemcy), byłby ogranicznik szlachty (dajmy na to 50 pól) a w okół sami gracze z Panstwa?
Nie dałoby się tego rozwiązać bo nie można byłoby robić przeskoku po Barbkach (bo ich nie ma)

2. Kolejną sprawą to farming. W Średniowiecznej Europie były grabieże, napady i plądrowania właśnie w celu zajumania paru rzeczy ze spichlerza na przyklad :))
Jeśli nie masz barbek, to Wolno się rozrastasz, a co za tym idzie świat musi trwać dłużej.

Brak Barbek=Brak Surki= wolniejszy Rozrost

A więc chcąc nie chcąc, barby muszą być.

3.
5. Kwestia kto jest dowódcą państwa (dostanie prawa założyciela) - trudna kwestia, na nią pomysłu nie mam. Ewentualnie po 21 dniach zostanie nim ten kto będzie miał największą wartość z równania - (Suma punktów)/(RO+RA). W późniejszym okresie oczywiście już będzie rotacja, tak jak normalnie jest teraz.

Tutaj chyba nie pomyślałeś. Właśnie jak podzielisz Sume punktów gracza/RO+RA, to jakby nie patrzeć będzie to cios dla graczy którzy nie idą w punkty tylko w wojsko. Powinno być na odwrót: RO+RA/Suma punktów.

Co wydaje ci się bardziej sprawiedliwe?

Gracz 1 mln punktów i 14 mln punktów RO+RA, czy raczej 14 mln punktów i 1 mln RO+RA?
Bo mi się wydaje że ten pierwszy jest lepszym Fighterem a z twojego liczenia by wyszlo ze ten pierwszy by miał współczynnik 0,07 a ten drugi 14 i to on by został dowódcą :)

4. Powinien być brak morali.
A jeśli już to Morale czasowe a nie punktowe. Ile razy mnie trzesie jak jakas lama po 2 latach grania ma 300k punktów z czego inni po 4-5 miliony. Masz potem morale 50% i ładuj w jedną zagrodę po 7-8 ofów. A jak jest zabunkrowana to juz Ho HO. I to mnie denerwuje że prawie na kazdym swiecie są morale punktowe (stosunek punktow agresora do obroncy). Startowaliscie razem na jednym swiecie to dlaczego tamta osoba ma miec w pozniejszym etapie gry wieksza szanse na obrone? Co my propagujemy Lamy? Nie wydaje mi się. A wiec jak morale to tylko czasowe.

Do tego bym się pokłócił jeszczę o konfigurację świata ale już mi sie nie chce pisać.
Ale ogólnie pomysł ciekawy :)
 

DeletedUser

Guest
1. Hm... No do przemyślenia ;P. Dlatego to głównie na współpracy musi polegać, pełne mobilizacje wojsk i obozy wojskowe na ciut innych zasadach niż tam. Można dorzucić, że i grube można ładować do obozu, z tym, że czyj grubas wejdzie w wiochę, tego ta wiocha będzie... No ale to do przemyślenia ;P.

2. No ostatecznie można dodać, ale też jakoś ograniczone, by tego za wiele nie było. Rozrost ma być głównie dla poszerzania granic państw, dzięki obozom wojskowym, dlatego też myślę, że więcej i lepiej rozbudowanych wiosek na start ;P.

3. Mój błąd, to miałem na myśli :p.

4. Morale wpisałem jako czasowe już wcześniej, niedoczytałeś ;).

5. Też mi tam coś nie trybi, ale nie wiem co ;P.
 

DeletedUser

Guest
Pomysł świetny, abrdzo mi się podoba
No admini zrobilibyście coś dla nas nowego :)
 

Hoka Hey

Łucznik
Wynik reakcji
9
Hmm pomysł dobry i po kilku zmianach mógłby wejść w życie.Na takim świecie bardzo duże znaczenie miały by obozy wojskowe.
 

DeletedUser

Guest
tak tylko mam pytanie jak by wyglądało morze lub jakiś ocean ?
wojsko by musiało iść na około czy to by nie miało jakiegoś znaczenia co jest na jego drodzę ?:D:D
 

DeletedUser141406

Guest
Uważam pomysł za dobry.
Czy gra ktoś w WoW'a? Tam jeden gracz zakłada swój świat, w którym gra, a inni dołączają się do tego świata. Takie światy mają swoją nazwę i hasło. W naszym przypadku mogłoby to być takie, że nazwą było by np. Niemcy, a hasło docierałoby na e-mail I osoby , która by się tam zalogowała i ta osoba zapraszałaby innych ludzi, którzy byli by na Statku(?) (będą to gracze, którzy czekają na zaproszenie/akceptacje zaproszenia, od "Króla, Cara, Przywódcy" Państwa.
Z drugiej jednak strony, tysiące osób może się w tej samej chwili logować więc co zrobić?
A więc Państwa niech "założą" admini i tak zapraszają koordynują, a później pałeczką przekażą komuś innemu.
 

DeletedUser

Guest
Hm... Co by chaosu nie robić to może nie być większego znaczenia... Ew. dorzucić porty xD. Nie wiem jak to z tym morzem rozwiązać :p.
 

DeletedUser

Guest
Myślę że ten styl Europa można byłoby połączyć z tymi międzynarodowymi plemionami. Tylko największy jest problem właśnie z tymi morzami, bo jak doda się porty to powstanie drugie grepolis...
 

DeletedUser

Guest
Dlate w sumie czas podróży można zachować xD. Zresztą... W zimie bałtyk można było przejść xD. Lepiej zostawić jak jest chyba ;).
 

DeletedUser133168

Guest
Pomysł napewno nie przejdzie, gdyż wymaga zbyt dużych zmian w grze i nie pasuje do klimatu, lecz i tak jestem na TAK.
 

Slawek955

Miecznik
Wynik reakcji
13
Ogólnie pomysł bardzo mi się podoba...
Coś nowego w grze i na takim serwerze z chęcią bym zagrał...
Bo aktualizacje dają nam nowe szaty graficzne czy też "odznaczenia których nie widzę są na ś44 a reszta?
Gdyby popracować jeszcze nad tym pomysłem wprowadzenie jego w życie było by fenomenem...
Lecz znając naszą administrację oraz administrację plemion z innych krajów to wątpię aby to zrobili bo stworzenie tego trwałoby dość długo...
 

DeletedUser

Guest
A może ktoś z administracji się wypowie nt. możliwości i chęci wprowadzenia czegoś takiego? Bo wyniki ankiety raczej pozytywne ;P.
 
Status
Zamknięty.
Do góry