DeletedUser
Guest
Coś się na forum pojawiało, by może był jakiś bardziej realistyczny świat. To mam małą propozycję, wstępnie opracowaną. Sporo jednak jeszcze trzeba zmienić, sporo dodać lub sprecyzować, bo nie wszystko jestem w stanie wymyślić . A jak ktoś powiedział, na gotowym tekście łatwiej się pracuje.
Byłaby sobie mapka odwzorowująca średniowieczną Europę, podział na państwa taki jak wtedy panował. A reszta będzie zależna już od graczy. Cele proste - opanować Europę. Dodałbym jeszcze nowe możliwości dyplomatyczne jak lennik/wasal (zobowiązujące w praktyce, 24h po czasie zerwania nie można atakować).
W sumie to można by sporo napisać na ten temat, ale to może po komentarzach. Będę na bieżąco uaktualniać tego posta wraz z Waszymi pomysłami .
Standardowe ustawienia (te co są w pomocy przedstawione):
Komentarze:
4. Będzie w miarę równy start. Jak ktoś gra długo i się nie rozwija to trudno, morale będą na podobnym poziomie.
5. Raczej ciężko by było utrzymać wojo w jakiejś wsi nie mając odpowiedniej wydolności żywnościowej, a przy przepełnieniu.... Dlatego aktywna.
7. Czy było możliwe wysyłanie straszaków? Raczej nie bardzo, jak już wojo szło to było o tym wiadomo .
9. Religia była istotnym elementem.
10. Na start 5 wiosek wystarczy, nie trzeba farmy, a i też ciut trudniej będzie . Po drugie waśnie między księstwami też miały miejsce.
12. Powiedzmy, że ma kto dogonić wojo, by zostało wycofane . Czyli idzie 40h, no to do 20 możemy wycofać, bo w tym czasie "posłaniec" jest w stanie dogonić xD.
Dodatkowo:
1. Gracze podzieleni na państwa. 1 gracz to jedno księstwo (lub miasto) z danego państwa z tamtego okresu.
2. Na start 5 wiosek po 116pkt każda.
3. Ograniczenia zapisowe - nie można dołączyć do danego państwa gdy ilość księstw/miast zostanie przekroczona. Czyli zamknie się wtedy rekrutacja.
4. Szaraki - gdy ktoś skasuje konto całe jego włości mogą zostać zagarnięte przez wroga. Liczy się czas. Są to na ten czas osady buntowników, to państwo, które przejmie 50% jego ziem dostaje na nie 3 dniową wyłączność (ataki z szlachcicem na te wioski barbarzyńskie przez wroga są niemożliwe), przez te 3 dni należy takie wioski przejąć. Jeśli nie zostaną w tym czasie przejęte to wyłączność będzie nieaktywna. Dlaczego tak? Ano dlatego, że skoro opanowane zostało 50% wiosek, inny kraj opanował 10% no to buntownicy idą za silniejszym. A że nie może być za darmo to i dlatego trzeba je przejąć. Oczywiście ataki z szlachtą w czasie tych 3 dni są niemożliwe dopóki nie zostanie przejęta, jak zostanie to hulaj dusza.
5. Kwestia kto jest dowódcą państwa (dostanie prawa założyciela) - trudna kwestia, na nią pomysłu nie mam. Ewentualnie po 21 dniach zostanie nim ten kto będzie miał największą wartość z równania - (RO+RA)/(Suma punktów). W późniejszym okresie oczywiście już będzie rotacja, tak jak normalnie jest teraz.
6. Brak możliwości rozwiązania plemienia, zmiany godła, nazwy (godła ustawione standardowo, na takie jakie miały państwa).
7. Opuszczenie plemienia - możliwe, natomiast dojść do innego mają tylko gracze graniczni. Czyli mniej więcej 50% wiosek obok nich to inne państwo. Opuścić można najwcześniej po 3tyg świata.
8. Mapa - podzielona na pola, jednak brak kontynentów. Zamiast nich granice danych księstw.
9. Cesarstwo i papiestwo. Ten problem też się pojawi, dość istotne postaci to były. Trzeba coś do tego wymyślić.
10. Nie można wypraszać graczy. Można obalić władzę - jeśli założyciel straci na rzecz jakiegoś gracza 50% wojsk (wlicza się do tego wsparcie), a dany gracz nie zostanie zaatakowany przez współplemieńców może przejąć władzę.
11. Brak możliwości zmiany nazwy wioski.
Byłaby sobie mapka odwzorowująca średniowieczną Europę, podział na państwa taki jak wtedy panował. A reszta będzie zależna już od graczy. Cele proste - opanować Europę. Dodałbym jeszcze nowe możliwości dyplomatyczne jak lennik/wasal (zobowiązujące w praktyce, 24h po czasie zerwania nie można atakować).
W sumie to można by sporo napisać na ten temat, ale to może po komentarzach. Będę na bieżąco uaktualniać tego posta wraz z Waszymi pomysłami .
Standardowe ustawienia (te co są w pomocy przedstawione):
1. Prędkość - 2
2. Prędkość jednostek - 1,5
3. Burzenie budynków - aktywne
4. Morale - aktywne (czas gry)
5. Reguła zagrody - aktywne (do 5 tysięcy jednostek)
6. Obrona gruntowa - 20
7. Ograniczenie straszaków - 50% zagrody
8. System technologii - system uproszczony
9. Kościół - aktywne
10. Samoistnie rozwijające się wioski barbarzyńskie - nie
11. Wioski bonusowe - tak
12. Czas na wstrzymanie napadu - 10 minut
13. Czas na wstrzymanie kupców - 5 Minut
14. Bonus nocny - aktywny od 0:00 do 7:00
15. Ochrona początkowa - 5 Dni
16. Maksymalny stosunek agresor-obrońca - 20 : 1 w ciągu pierwszych 60 dni
17. Jednostki
a) Łucznicy - aktywne
b) Zwiad -Zwiadowcy mogą wyszpiegować jednostki, budynki oraz surowce, wojska poza wioską
c) Rycerz - aktywny, może znajdować przedmioty
Przedmioty zostały ulepszone.
d) Szlachcic
Wzrastająca cena szlachcica - Złote monety
Tanie doprodukowanie szlachcica - aktywne
Maksymalny zasięg szlachcica - 500 pól
Utrata poparcia po ataku szlachcicem - 20-35
Wzrost poparcia na godzinę - 1
18. Konfiguracja
a) Lista rankingowa pokonanych przeciwników aktywne, w zależności od ilości punktów
b) Zastępstwo - aktywne
c) Ograniczenie zastępstwa w przypadku ciągłego zastępstwa - aktywne, od więcej niż 60 dni zastępstwa w ciągu 120 dni
d) Wolny handel - aktywne, czasowe ograniczenie na bazie czasu rozpoczęcia gry (60 dni)
e) System map - nowy
f) Nowe grafiki map - Tak
g) Wybór kierunku położenia wioski - według państwa
h) Mapa - 500 pól
19. Obozy wojskowe tak - zarządzanie wszystkimi wojskami w nich przez założyciela plemienia
20. Czas gry - 1-2 lat
Komentarze:
4. Będzie w miarę równy start. Jak ktoś gra długo i się nie rozwija to trudno, morale będą na podobnym poziomie.
5. Raczej ciężko by było utrzymać wojo w jakiejś wsi nie mając odpowiedniej wydolności żywnościowej, a przy przepełnieniu.... Dlatego aktywna.
7. Czy było możliwe wysyłanie straszaków? Raczej nie bardzo, jak już wojo szło to było o tym wiadomo .
9. Religia była istotnym elementem.
10. Na start 5 wiosek wystarczy, nie trzeba farmy, a i też ciut trudniej będzie . Po drugie waśnie między księstwami też miały miejsce.
12. Powiedzmy, że ma kto dogonić wojo, by zostało wycofane . Czyli idzie 40h, no to do 20 możemy wycofać, bo w tym czasie "posłaniec" jest w stanie dogonić xD.
Dodatkowo:
1. Gracze podzieleni na państwa. 1 gracz to jedno księstwo (lub miasto) z danego państwa z tamtego okresu.
2. Na start 5 wiosek po 116pkt każda.
3. Ograniczenia zapisowe - nie można dołączyć do danego państwa gdy ilość księstw/miast zostanie przekroczona. Czyli zamknie się wtedy rekrutacja.
4. Szaraki - gdy ktoś skasuje konto całe jego włości mogą zostać zagarnięte przez wroga. Liczy się czas. Są to na ten czas osady buntowników, to państwo, które przejmie 50% jego ziem dostaje na nie 3 dniową wyłączność (ataki z szlachcicem na te wioski barbarzyńskie przez wroga są niemożliwe), przez te 3 dni należy takie wioski przejąć. Jeśli nie zostaną w tym czasie przejęte to wyłączność będzie nieaktywna. Dlaczego tak? Ano dlatego, że skoro opanowane zostało 50% wiosek, inny kraj opanował 10% no to buntownicy idą za silniejszym. A że nie może być za darmo to i dlatego trzeba je przejąć. Oczywiście ataki z szlachtą w czasie tych 3 dni są niemożliwe dopóki nie zostanie przejęta, jak zostanie to hulaj dusza.
5. Kwestia kto jest dowódcą państwa (dostanie prawa założyciela) - trudna kwestia, na nią pomysłu nie mam. Ewentualnie po 21 dniach zostanie nim ten kto będzie miał największą wartość z równania - (RO+RA)/(Suma punktów). W późniejszym okresie oczywiście już będzie rotacja, tak jak normalnie jest teraz.
6. Brak możliwości rozwiązania plemienia, zmiany godła, nazwy (godła ustawione standardowo, na takie jakie miały państwa).
7. Opuszczenie plemienia - możliwe, natomiast dojść do innego mają tylko gracze graniczni. Czyli mniej więcej 50% wiosek obok nich to inne państwo. Opuścić można najwcześniej po 3tyg świata.
8. Mapa - podzielona na pola, jednak brak kontynentów. Zamiast nich granice danych księstw.
9. Cesarstwo i papiestwo. Ten problem też się pojawi, dość istotne postaci to były. Trzeba coś do tego wymyślić.
10. Nie można wypraszać graczy. Można obalić władzę - jeśli założyciel straci na rzecz jakiegoś gracza 50% wojsk (wlicza się do tego wsparcie), a dany gracz nie zostanie zaatakowany przez współplemieńców może przejąć władzę.
11. Brak możliwości zmiany nazwy wioski.
Ostatnio edytowane przez moderatora: