Miecznicy-sens ich tworzenia

DeletedUser

Guest
Odkąd pamiętam wielu graczy tworzyło zagrody def pewnym schematem, a mianowicie:

unit_spear.png
10000 pikinierów
unit_sword.png
10000 mieczników

lub też

unit_spear.png
8000 pikinierów
unit_sword.png
12000 mieczników

No i właśnie ta druga jednostka mnie bardzo intryguje, a właściwie sens jej robienia. Wrzuciłem więc kilka różnych rodzajów defa do symulatora.




Jak widać nie jest ona jakoś diabelnie skuteczna... Do tego jest mało mobilna i defy w składzie z nią bardzo długo się budują. Osobiście stosuję defa z trzeciej opcji(produkcja 4 trochę długo trwa). Dzięki temu, że znajduje się w niej CK mój def jest dużo szybszy, no i szybciej się robi.

Proszę o komentowanie tutaj wszystkich zwolenników jak i przeciwników jednostki miecznik. Również mile są widziane opinie na temat CK.

Dodam jeszcze, że w symulatorze morale były ustawione na 100%, a szczęście na -25%.

Temat powstał w dziale Off-topic, aby nikt tu nie spamował w celu nabicia sobie postów:)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Hehe masz rację :).Ja również daje łuczników.Mój styl to 7k pik 3k mieczy 7 k łuków i reszta ck.Długo się buduje ale jest naprawdę skuteczna. :)
 

DeletedUser22258

Guest
Wiesz co, że masz racje.. ;-)

Ale ja oczywiście przy dużej ilości wiosek używam rekrutacji masowej. Buduje deffa że tak powiem troszkę w ciemno i najczęściej wychodzi najwięcej mieczników. Nie chcę mi się tego tak dopracowywac, tego deffa całego..;p
 

DeletedUser142038

Guest
Po obadaniu tych badan widać że opcja 10k pików i 10k mieczy jest jednak najlepsza a to z tego względu że nie dość że szybko się produkuje to jeszcze jest najtańsza.Patrząc na opcję 1 widać olbrzymie straty ale też widać najmniejsze straty w surowcach.Ale na to też trzeba patrzeć z innej strony ponieważ opcją 4 można na przykład zatrzymać 2 ataki a zaś opcją 1 już nie,więc deffa powinno się przystosować do okolicy czyli jak obok mnie są same moje wioski to opcja 1 jest najlepsza a jeżeli zaś w pobliżu jest większość wrogów to opcja 4 by była skuteczniejsza.
 

DeletedUser

Guest
Ja stosuje podobnie do opcji 3 i 4, tylko, że mój def składa się z 2500pika, 3000miecza, 1500łuka i 2k ck:)
 

DeletedUser

Guest
Po obadaniu tych badan widać że opcja 10k pików i 10k mieczy jest jednak najlepsza a to z tego względu że nie dość że szybko się produkuje to jeszcze jest najtańsza.Patrząc na opcję 1 widać olbrzymie straty ale też widać najmniejsze straty w surowcach.Ale na to też trzeba patrzeć z innej strony ponieważ opcją 4 można na przykład zatrzymać 2 ataki a zaś opcją 1 już nie,więc deffa powinno się przystosować do okolicy czyli jak obok mnie są same moje wioski to opcja 1 jest najlepsza a jeżeli zaś w pobliżu jest większość wrogów to opcja 4 by była skuteczniejsza.
Jeśli masz wioski na froncie, to w wioskach oddalonych od nich opłaca się robić defa szybkiego.

No i z doświadczenia wiem, że cena wcale taka wysoka nie jest. Na świecie z prędkością 1,6 rekrutacja w koszarach i stajni cały czas się odbywa.

Dalej po za tym należy pamiętać, że stworzenie defa z pików i mieczy trwa cholernie długo.
 

DeletedUser

Guest
zgadzam sięz mx1000
Budując piki i łuki dotego ck rekrutacja odbywa się w dwuch budynkach a więc jest szybsza :)
W późniejszej fazie gry 20 000 surków tą czy w tą nie robi różnicy najważniejsza jest efektywność :)
 

DeletedUser141393

Guest
profesjonalnie zrobiony temat. Podoba mi sie.

tak wiec ja zawsze stosowalem wieksza ilosc mieczy w stosunku do pik..

Na ostatnim swiecie jakim gralem przeliczylem sie z ta taktyka.. wowczas byla ona za wolna przez co stracilem duza ilosc wiosek. Juz teraz wiem ze miecznicy w defie powinny stanowic najmniejsza czesc. A ta czesc gdzie kiedys mialem na miecze zamieniam je na CK i Luki.

Pozdro!
 

DeletedUser

Guest
Analizując te wyniki z symulatora, można dojść do wniosku, że masz całkowitą rację. Bo nawet patrząc po surowcach, widać, że rekrutacja 3 i 4 kosztują najwięcej żelaza, a najmniej gliny, co dodatkowo pozwala na wyprodukowanie większej ilości monet (których cena jest odwrotnie proporcjonalna do kosztów takiego defa).

Tylko jest pewne "ale". ;)
Założyłeś, iż of agresora jest bardziej nastawiony na lk niż topory, co w bardzo istotny sposób obniża wartość miecznika jako defensora. Ponadto brak łkn w ofie zdecydoanie faworyzuje łuczników w obronie. Jak miałem już styczność z wieloma ofensywami, tak mogę śmiało stwierdzić, że w większości przypadków stosunek topów do lk jest wyższy niż ten w przedstawinym przez Ciebie przykładzie.
Idealną defensywę można stworzyć tylko wtedy, gdy znasz dokładnie stosunek wojsk ofensywnych agresora. W innym wypadku jest to trochę loteria, bo może się okazać (taki skrajny przypadek, ale też czasem występujący :) ), że agresor uderzy ofensywą 15k topa lub całkowicie zrezygnuje z piechoty i postawi na łkn + lk (spotkałem się z takim graczem :) ).

Dlatego też taka mała sugestia ode mnie: jeżeli chcesz mieć jakieś dokładniejsze i bardziej wiarygodne wyniki, to posprawdzaj te defy dla różnych ofensyw.
I jeszcze kilka uwag, wyliczę w podpunktach :)
- We wsiach defowych gdzie nie robisz ck, możesz całkowicie zrezygnować ze stajni, bo i tak jest ona niepotrzebna. W zamian za nią masz całe 158 dodatkowych miejsc w zagrodzie, które powinieneś uwzględniać w symulatorze. :)
- Przy tych obliczeniach warto także wziąć pod uwagę współczynnik czasowy wytworzenia tego defa, bo założyłeś iż masz tego czasu nieskończenie wiele, co znowu w pewien sposób faworyzuje łuczników (w końcu mają najdłuższy czas produkcji)
- Sens stworzenia przynajmniej jednego miecznika w każdej z defowych wiosek jest niepodważalny. Dużym plusem tej jednostki jest inny czas przemieszczania się (w niektórych sytuacjach to także spory minus :p ), niż pozostałych jednostek defowych, co daje nam np. o jedną szansę więcej na skuteczne wbicie klina.


Ot, takie moje przemyślenia. ;)
Nie jestem na 100% pewien czy wszystko co napisałem trzyma się kupy, bo nie mam czasu teraz na zabawy w symulatory, ale część moich argumentów, sądzę że warto wziąć pod uwagę przy tym filozofowaniu. :)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Cóż, najczęściej otrzymywałem ataki właśnie z takiej kompinacji LK i toporów więc stąd też wsadzilem je do symulatora. ŁK żadko spotykałem w offach agresorów;) Łucznik długo się buduje, ale dzięki temu, że go budujemy w połączeniu m.in. z CK czas ogólny rekrutacji się skraca. No i znowu dam przykład:

Koszary lvl 24:

unit_spear.png
Pikinier buduje się 01:45
unit_sword.png
Miecznik buduje się 02:35
unit_archer.png
Łucznik buduje się 03:06

Stajnia lvl 18

unit_heavy.png
Ciężki kawalerzysta buduje się 08:46

No więc teraz mnożymy. Def z pierwszej opcji buduje się łącznie 38000 minut. Def z mojej ulubionej opcjii(w pierwszym poście jest to opcja numer 3) budować się będzie łącznie 24000 minut, więc różnica jest spora. Oczywiście CK będzie się budowała w między czasie, ale dla porządku dodam, że buduje się ona 12690 minut. Tak więce czas budowy mojego ulubionego defa jest znacząco krótszy:)
 

DeletedUser

Guest
ja od baaardzo dawna nie buduję mieczy w defie za to robię 1500 ck które dają to samo. Def się buduje oczywiście o wiele szybciej i to mi najbardziej odpowiada.
 

DeletedUser

Guest
Hmm, liczę że z czasem trochę więcej osób postawnowi wyrazić tu swoje opinię, chociaz może teraz wcale nie jest tak źle;) Dyskusja mimo wszystko stoi na dość wysokim poziomie, posty są warte przeczytania. Póki co spamerzy raczej nie pisza w tym temacie:) Rozwijając trochę temat proponuję, aby każda osoba która się zgadza lub też nie zgadza z moimi poglądami na temat mieczników dopisywała tutaj swoje proporcje defa. W ten sposób dyskusja powinna się w jakiś sposób jeszcze bardziej rozwinąć:)
 

Deleted User - 482811

Guest
jeśli chodzi o CK to się zgodzę.
Niejednokrotnie ratowała wioski moim współplemieńcom. Przy większej ilości długo trzyma murek. Jeśli szybki bunkier potrzebny, jest wręcz niezastąpiona.

Ale brak mieczy...
chciałabym Cię mieć za sąsiada :D

Owszem, przy offie, który uwzględniłeś miecze niewiele wnoszą.

Lecz przy offie z łk leżysz dużo szybciej.

Symulację zrobiłam przy dwóch zagrodach defa w wiosce.
Twoje dwa defy w wiosce padają przy trzecim offie z łk

defy z mieczami padają dopiero przy czwartym...

Nigdy dotąd nie zastanawiałam się nad tym dlaczego moje offy rozwalają niektóre wioski za pierwszym podejściem...
 

DeletedUser118595

Guest
Chivas23

Deff w proporcjach 11000 pik, 2500 miecz, 6500 łuczników jest równie skuteczny przy przedstawionym offie a ponadto mur pozostaje na wysokim 16 poziomie. Wszystko odbywa się przy szczęściu -25, można także stwierdzić, iż drugi atak polegnie a murek będzie oscylował w granicach 2 poziomu :). Minusami takiego deffa to brak ck, długi czas produkcji, oraz wysokie koszty produkcji patrząc na drewno. Jeśli zaś mamy spokojną okolicę i czas wówczas nie widzę przeszkód aby nie zrobić tego rodzaju deffa. Każdy deffa ma swoją wartość, jest wiele czynników wpływających na stosowanie danego stylu, a więc jest dość ciężko stwierdzić jaki skład deffa jest najlepszy. To tyle z mojej strony.
 

DeletedUser

Guest
Jest dobry, ale jak już wspomniałeś buduje się więki;) Podtym względem CK znacznie przewyższa defy z miecznikami:)

Co do offów jakie wstawiłem... Najczęściej otrzymywałem ataki własnie z takich. Wiadomo nie od dziś, że większość graczy tłucze LK, nie robiąc wcale ŁK lub też robiąc ich minimum. Oczywiscie, że można stworzyć ofa idealnego na mojego defa jednak rownież na wszystkie inne kompinacje deff można stworzyć ofa który zada im zdecydowanie większe obrażenia niż innym kompinacjom wiosek z deffem. Tutaj staram się wybrać tego najlepszego defa do standardowego używania:) Cóż, bardzo długo już stosuję opcję nr.3, konkretnie od świata 25. Nie raz właśnie ta kompinacja ratowała mi cztery litery;)
 

DeletedUser

Guest
wszystko zależy od tego jakim offem ktoś Cię atakuje. Ten off jaki ty zaproponowałeś jest bardzo nie skuteczny, bo nie posiada łuczników konnych. Zobacz jak to teraz wygląda jak w deffie są sami łucznicy.

najlepszydeff.jpg


to jest dowód, że najlepszą jednostką deffa są łucznicy!!!
Co jest nie prawdą, bo jak idą łucznicy konni to sprawa jest inna więc jak zakładasz temat to dawaj parę opcji a nie tylko 1.
Wtedy miecznicy są świetni!

nie masz niestety racji we wszystkim co napisaleś.

Wszystko zależne jest od tego jaki off Cię atakuje. Mam nadzieje, że pomogłem rozwiązać wasze zagadnienie.
 

DeletedUser

Guest
Ale jak już podkreślałem podawałem offa którego najczęściej spotykam:) Są lepsze i gorsze na poszczególne rodzaje defów jednak, aby obliczenia miały sens należy wszystkie rodzaje defów pokazywać w starciu z tym samym ofem. Kompinacji jest bardzo dużo, jednak mimo wszystko chyba się zgadzamy, że produkcja mieczników znacząco wydłuży czas budowy defa. Jednocześnie miecznicy z powodzeniem mogą zostać zastępieni przez CK:)

Teraz co do rodzaju deffa. Wiadomo, że łucznicy są nadwrażliwi na ŁK. Jeśli ktoś w każdej zagrodzie robił by 20000 łuczników stał by się szybko łatwym celem. ŁK w miarę szybko jest się w stanie wybudować:) A wtedy:



Atak na szczęściu -25%. Gracza który w takim stopniu stawiał by na łuczników można wyjątkowo szybko zlikwidować ponosząc na dodatek dość małe straty:)

I teraz kolejna seria symulacji. W grę teraz wchodzi inny off z ŁK. Zmieniło się niewiele.



Def numer 5 powstał na podstawie posta Lumpago:
Ja stosuje podobnie do opcji 3 i 4, tylko, że mój def składa się z 2500pika, 3000miecza, 1500łuka i 2k ck:)

Generalnie powstała kolejna ciekawa składanka, a ja dalej nie widzę większego sensu produkowania mieczy. Zachęcam od razu do wklejania swoich symulacji z różnymi rodzajami defów i ofów.

Dodałem też kilka innych kompinacji aby uatrakcyjnić nieco temat:)
 

DeletedUser

Guest
Ale jak już podkreślałem podawałem offa którego najczęściej spotykam:) Są lepsze i gorsze na poszczególne rodzaje defów jednak, aby obliczenia miały sens należy wszystkie rodzaje defów pokazywać w starciu z tym samym ofem. Kompinacji jest bardzo dużo, jednak mimo wszystko chyba się zgadzamy, że produkcja mieczników znacząco wydłuży czas budowy defa. Jednocześnie miecznicy z powodzeniem mogą zostać zastępieni przez CK:)

Teraz co do rodzaju deffa. Wiadomo, że łucznicy są nadwrażliwi na ŁK. Jeśli ktoś w każdej zagrodzie robił by 20000 łuczników stał by się szybko łatwym celem. ŁK w miarę szybko jest się w stanie wybudować:) A wtedy:



Atak na szczęściu -25%. Gracza który w takim stopniu stawiał by na łuczników można wyjątkowo szybko zlikwidować ponosząc na dodatek dość małe straty:)

I teraz kolejna seria symulacji. W grę teraz wchodzi inny off z ŁK. Zmieniło się niewiele.



Def numer 5 powstał na podstawie posta Lumpago:
Ja stosuje podobnie do opcji 3 i 4, tylko, że mój def składa się z 2500pika, 3000miecza, 1500łuka i 2k ck:)

Generalnie powstała kolejna ciekawa składanka, a ja dalej nie widzę większego sensu produkowania mieczy. Zachęcam od razu do wklejania swoich symulacji z różnymi rodzajami defów i ofów.

Dodałem też kilka innych kompinacji aby uatrakcyjnić nieco temat:)

Wszystkie ataki na szczęściu -25%-czyli standardowo;)
 

DeletedUser

Guest
Bardzo ciekawe symulacje.Ja również najczęściej spotykałem się z ofem 6500 topa 3000 lk 300 taranów.:)
 
Do góry