Miecznicy-sens ich tworzenia

DeletedUser8099

Guest
mx - masz trochę racji, co do małej przydatności mieczników. Ludzie którzy twierdzą że twój def jest podatny na łuczników konnych nie zauważają chyba że jest w nim spora liczba CK którą z nimi sobie świetnie radzi. A właśnie cały problem z miecznikami leży w tym że ta jednostka ma bardzo podobną charakterystykę do ciężkiej jazdy (dobre na toporki, tarany i ŁłnK, słabe na lekką). Za miecznikami przemawia to że w przeliczeniu na miejsce w zagrodzie są efektywniejsze i dla każdego ofa(niezależnie jak będzie sie kombinować) porównanie dwóch defów w których w miejsce CK wstawi się mieczników zawsze wypdanie na korzyść tego z miecznikami(w przypadku twojego ulubionego zamiast 1.5k CK wstaw 9k mieczy a straty spadną o około 15%). Z drugiej strony budując CK zamiast mieczy można znacznie przyśpieszyć budować defa (przenosząc produkcję do stajni) i zyskać dużo na mobilności. Ja osobiście postawiłem na taki mały kompromis - budując piechoty po 4k/4k/6k i 1k CK - piechota zwykle leci na front na stałą obstawę a CK czeka w wioskach na wypadek ataków. Buduje się to rzecz jasna dłużej niż twój, ale broni się skutecznej. A znaczenie czasu, zwłaszcza na starych światach nie jest też aż takie duże jakby się mogło wydawać.
 

DeletedUser

Guest
Ja mam inną propozycję.

6000-6100 toporka, 2400-2500 lekkiej, 300 łuczników na koniach (ŁnK) 400 taranów + 50 katapult. Ja takie offy głównie robiłem i bardzo dobrze się sprawowały. Na bunkrach po 60-70k mur sypał się jak domek z kart.

Z deffem jest inaczej. Miecze i łuki +ck, tylko te jednostki są dobre do defensywy.

Ostatnio próbuję nowy schemat:
1000 pika
miecza i łuka mniej więcej po równo.

i do 2k ciężkiej.

Kilka modyfikacji robiłem.. ale zastanawiam się, czy te 1k pika jest tutaj potrzebny.

Możecie mnie poprawić, bo sam tyle kombinacji już robiłem, że na 100% pewny nie jestem, która się najlepiej sprawdza.
 

DeletedUser131652

Guest
Ja tu się przychylę do propozycji założyciela tematu. Razem z nim stosowaliśmy tą taktykę na światach zagranicznych i muszę przyznać zdała egzamin. Jednak prawdą jest, że nie wszyscy używają łuczników konnych i tu jest problem czy zrobić 9k pik i 1,7k ck czy jednak wpakować trochę w łuki.
 

DeletedUser74235

Guest
Ale jak już podkreślałem podawałem offa którego najczęściej spotykam:) Są lepsze i gorsze na poszczególne rodzaje defów jednak, aby obliczenia miały sens należy wszystkie rodzaje defów pokazywać w starciu z tym samym ofem. Kompinacji jest bardzo dużo, jednak mimo wszystko chyba się zgadzamy, że produkcja mieczników znacząco wydłuży czas budowy defa. Jednocześnie miecznicy z powodzeniem mogą zostać zastępieni przez CK:)

Teraz co do rodzaju deffa. Wiadomo, że łucznicy są nadwrażliwi na ŁK. Jeśli ktoś w każdej zagrodzie robił by 20000 łuczników stał by się szybko łatwym celem. ŁK w miarę szybko jest się w stanie wybudować:) A wtedy:



Atak na szczęściu -25%. Gracza który w takim stopniu stawiał by na łuczników można wyjątkowo szybko zlikwidować ponosząc na dodatek dość małe straty:)

I teraz kolejna seria symulacji. W grę teraz wchodzi inny off z ŁK. Zmieniło się niewiele.



Def numer 5 powstał na podstawie posta Lumpago:


Generalnie powstała kolejna ciekawa składanka, a ja dalej nie widzę większego sensu produkowania mieczy. Zachęcam od razu do wklejania swoich symulacji z różnymi rodzajami defów i ofów.

Dodałem też kilka innych kompinacji aby uatrakcyjnić nieco temat:)


Roznice sa i to dosc istotne... przy tych ustawieniach w defach 1 i 2 ginie o 1,3k, a nawet 2,5k ludu mniej. I tu jest ta roznica, a to tylko na jednej zagrodzie def. Ja chociaz rzadko grywam dluzej na swiatach z lucznikami, zawsze robilem mieszane offy, byly i takie po 9k topow i 2k łnk. Nigdy nie znajdzie sie najlepszego ustawienia defa, trzeba grac pod sasiadow/przeciwnikow.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
No cóż, ja używam masowej rekrutacji. Po kolei każdego offa nie chciało by mi się tworzyć. Na szczęście moi sąsiedzi robią chyba podobnie.

A co do tego, że wszystkie obliczenia pokazałem na jednej zagrodzie. Chciałem pokazać siłę pojedyńczej zagrody. Na etapie w którym się znajduje i tak jak lecą ataki często zdążę podesłać sobie 10 zagród i start praktycznie nie mam... chociaż gdyby ataki były rozsądniejsze to może by szły za nimi jakieś efekty.

W każdym razie zgadzam się z tym, że def z miecznikami jest nieco lepszy, ale mimo wszystko DUŻO wolniejszy w porówaniu z CK i dużo dłużej się buduje. Chyba na poprzedniej stronie dawałem zresztą symulację ile taki defik by się budował w porównaniu z innymi wersjami.

PS. darujcie błędy stylistyczne, ale jestem padnięty:(
 

DeletedUser

Guest
xD

Nie przeczytałem wszystkiego - za duze tego..

Jestem zwolennikiem deffa typu
4,5k pik
4,5k mieczy
4,5k łuczników
1k CK
i reszta zwiadu

a czemu:
1K CK to bardzo mobilny deff- przy większej grupie wiosek gdy trzeba szybko manewrować sprawdza się doskonale..

Gracze sądzą że deff z CK buduje się dłużej - a mi wydaje się że to nie prawda - skoro pracują koszary jak i stajnia to chyba jednak szybciej - pomimo długiego szkolenia CK..

Na pewno co do ceny mają rację ale CK jest warta..
 

DeletedUser140861

Guest
ja zazwyczaj robiłem defa co prawda długo się robi ale jest bardzo skuteczy to znaczy 3k pik 8k miecz ok 9k łuk:D
 

DeletedUser24545

Guest
Nic nowego.


Troszkę szkoda, że przy sprawdzaniu efektywności defensywy, pominięto konnych łuczników(opieram się na początkowych symulacjach - które przez to, nie odzwierciedlają rzeczywistości). Jakkolwiek, oczywiste jest, że topornik vs miecznik jest tak samo efektywny jak topornik vs łucznik. Łucznicy są jednak efektywniejsi od mieczników gdy naprzeciw nim staje lekka konnica. I to tu łucznicy zdobywają przewagę. Nawet, jeśli do ofa wrzuci się do 600-800 konnicy łuczniczej, łucznicy nadal pozostają w przewadze w stosunku do mieczników. Oczywiście - pikinierów nigdy nie pomijamy.

Na światach w których dostępne są przedmioty dla rycerza, proponuję przeanalizować jeszcze zagrody defensywne stworzone na bazie katapult.

e: A to sobie edytując dopiszę, że miecznicy z uwagi na statystycznie rzadko używanych konnych łuczników, są do bani. Lepiej rekrutować łuczniczą piechotę. W połączeniu z pikami i ciężką kawalerią, tworzą defensywę nie tyle może najefektywniejszą, co na pewno najszybciej się rekrutującą oraz najmobilniejszą. I tej przewagi nad zagrodami mieszanymi z miecznikami, nigdy nie utracą :)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser75292

Guest
Bezwględu na umiejętności przeciwnika, robię zawsze te same proporcje, te same akcje.

Pierwsze 5 offów:

700-1000 taranów, 1-2k toporników, reszta lk.


Potem zazwyczaj idzie 5-7 ataków w następujących proporcjach:

5000 toporników
2500 lk
660 łnk
400 taranów.

Przed szlachtą wchodzi niewielki atak katapultami dla zniszczenia placu.

Potem:
4 ataki ze szlachtą. [Z grubasami jest różnie. Czasami puszczam z jednej wioski (zawsze z ck), czasem z czterech.]

Cały zabieg przeprowadzany jest 1s-5s pod zdjęciu bonusu nocnego. Dlaczego w takich długich odstępach? Generalnie powód jest jeden, internet.


Deff:

8500 mieczników
8500 łuczników
400 ck

lub

5000 pikinierów
5000 mieczników
7000 łuczników

Do tego między wioskami deffowymi konieczne zagrody ck [sama ciężka].
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser8099

Guest
Deff:

8500 mieczników
8500 łuczników
400 ck

lub

5000 pikinierów
5000 mieczników
7000 łuczników

Do tego między wioskami deffowymi konieczne zagrody ck [sama ciężka].

I to jest bardzo często powielany błąd. Po co budować w osobnych wioskach samą CK a w innych samą piechotę. Tylko niepotrzebnie wydłużasz czas produkcji.
 

DeletedUser142111

Guest
no to kombinacja
2k pik
8k mieczy
10k łuku

stosuję ją i się sprawdza :)
 

DeletedUser

Guest
Mam dziwne wrażenie, że co niektórzy zgunili motyw przewdoni. Temat ten ma służyć do porównywania CK z miecznikami w różnych kompinacjach defa, a nie do pisania własnych proporcji. Celem tego tematu była dyskusja na pewnym poziomie, poparta rozsądnymi argumentami. Niestety kilka postów już odstaje od reszty. Bardzo prosze pisać na temat(dodatkowo najlepiej wrzucic screny z symulatora) lub nie pisać wcale.
 

DeletedUser

Guest
Wiadomo jak widać po postach i screenach że
- Miecznicy są trochę lepsi od CK lecz produkcja trwa o wiele dłużej.
- Miecznicy powinni być zastąpieni Łukami w proporcji co najmniej 2:1.
- Niska mobilność Mieczy w porównaniu z CK.
 

DeletedUser

Guest
Miecznik byłby "cacy", gdyby nie był wolny :)
Przynajmniej ja go nigdy nie rekrutuję, gdyż po prostu jest zbędny.
 

DeletedUser

Guest
Ja już zaprzestałem tworzenia mieczników,długo się robią,są strasznie wolni,i długo się rekrutują.
Polecam deffy składające się z 1700ck oraz 9k pik.
Można z tą dawką eksperymentować,np ilość ck zmniejszyć do 1500 oraz zrobić mniej pik,robiąc ich 8k.
Wtedy za resztę stawiamy łuczników.
Polecam deffy składające się z pik oraz łuczników,ale ta druga jednostka będzie się dłuuuugoo budować :)
Tak samo ze skutecznością offów,pamiętajcie że rutyna offowa jest kiepska,bo przy dłuższej walce obrońca może konstruować lepsze deffy na dany off.
Na pewno powinniśmy mieć offy taranowe,z ilością 900-1200 taranów,do tego ogień i z bunkru robimy masakrę,offy składające się z 400-700 taranów,oraz zwyklejsze z ilością do 400 taranów max,składające się z 5.7- 7k toporników,oraz z lk i łk w różnych proporcjach.
No i offy szybkie,np 7k toporników,2k lk oraz 1k łuczników.
 

DeletedUser150631

Guest
Powiem tak według mnie na dobry bunkier jest najlepszy taki deff..chodź robi się bardzo długo jest dobry..
10000 mieczy
10000 łuków

jeżeli do Offa bez łuczników do szybkiej akcji można zrobić:
2000 ck
8000 łuków ..

a do Offa z Łk można zrobić taki deff do bunkra...

6000 pików
7000 mieczy
7000 łuków..

Natomiast deff z CK jak wy to mówicie to może być taki...
4000 pików
10000 łuków
1000 ck

Wiele już widziałem i sam doświadczyłem najlepszy jest według mnie mój 1 deff co napisałem....
 

DeletedUser150631

Guest
Ja już zaprzestałem tworzenia mieczników,długo się robią,są strasznie wolni,i długo się rekrutują.
Polecam deffy składające się z 1700ck oraz 9k pik.
Można z tą dawką eksperymentować,np ilość ck zmniejszyć do 1500 oraz zrobić mniej pik,robiąc ich 8k.
Wtedy za resztę stawiamy łuczników.
Polecam deffy składające się z pik oraz łuczników,ale ta druga jednostka będzie się dłuuuugoo budować :)
Tak samo ze skutecznością offów,pamiętajcie że rutyna offowa jest kiepska,bo przy dłuższej walce obrońca może konstruować lepsze deffy na dany off.
Na pewno powinniśmy mieć offy taranowe,z ilością 900-1200 taranów,do tego ogień i z bunkru robimy masakrę,offy składające się z 400-700 taranów,oraz zwyklejsze z ilością do 400 taranów max,składające się z 5.7- 7k toporników,oraz z lk i łk w różnych proporcjach.
No i offy szybkie,np 7k toporników,2k lk oraz 1k łuczników.




Hahaha tutaj kolego mnie rozbawiłeś 900-1200 taranów to nic nie daje możesz mieć ich i 3000k i tak mój off z 300 taranów będzie lepszy .
ponieważ jak robisz 1200 czy tam 900 taranów masz mniejszy nacisk tzn mniejszą siłą atakujesz i nie zburzy więcej muru niż 300 taranów a tylko stracisz na sile ponieważ masz mniej toporów i LK robią tyle taranów najlepiej robić 2500 lk 300 taranów i za resztę toporów...
a jak masz nowy styl to 2000lk 1000 Łk 300 taranów i wychodzi około 5500 toporów...
pozdrawiam.
 

DeletedUser

Guest
Policz sobie ile Twój idealny deff (pierwsza propozycja) będzie się produkować :)

Bez porównania więcej niż np. ostatnia z możliwości.

Hahaha tutaj kolego mnie rozbawiłeś 900-1200 taranów to nic nie daje możesz mieć ich i 3000k i tak mój off z 300 taranów będzie lepszy .

Nie do końca - off mający np. 1000 taranów i rycka z wekierą (czyli razem tych taranów jest 2k) zniszczy o jeden poziom mur w wiosce, posiadającej ponad 400k deffa.

Off mający 300 taranów nie tknie muru w osadzie, w której będzie 150k deffa na wsparciu.

Jest różnica? Jest. Podczas atakowania bunkrów może mieć to olbrzymie znaczenie.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry