DeletedUser
Guest
Oczywiste ze lekka
ten temat zawiera trochę ''głupie'' pytanie bo nie ma najlepszej jednostki każda jest w czymś dobra, oraz zła więc wg. Mnie nie ma jednostki ''najlepszej''
Jaka według was jest najlepsza jednostka w grze? Głosujcie!
A oto opis poszczególnych jednostek:
Pikinier (tzw. pik) - jest to podstawowa jednostka defensywna. Nie ma wysokich wymagań, wystarczy wybudować Koszary na 1 poziomie. Pikinierzy są przydatni zwłaszcza w obronie przed kawalerią. We wczesnym stadium gry są wykorzystywani do farmienia. Dzięki taniej i szybkiej produkcji pikinier jest jedną z najlepszych jednostek obronnych, ale przy starciu z topornikami niewiele da.
Miecznik (tzw. miecz) to kolejna jednostka defensywna, dobra w obronie przeciwko Topornikom. Ma wyższe wymagania niż Pikinier, wymaga Kuźni na 1 poziomie.
By rekrutować tą jednostkę wymagana jest duża ilości żelaza, co powoduje, że niedoświadczeni gracze utrzymują zwykle mniejszą ich ilość, w stosunku do pikinierów. Uważa się to za błąd, gdyż przeciwnicy atakują najczęściej większą liczbą Toporników, używając mniej Lekkich Kawalerzystów, którzy mają bardzo dobry bilans strat w starciu z miecznikami (jeden Lekki Kawalerzysta może zabić około pięciu Mieczników).
Poradniki dla graczy zalecają utrzymywanie około 8000-10000 Mieczników w tzw. "wiosce defensywnej".
Topornik (tzw. topór) - jednostka ofensywna. Dobrze sprawdzająca się w walce z pikinierami, ale słabo z miecznikami. Jest najsłabszą jednostką atakującą, lecz przydatna do ataków na słabe wioski, gdyż jest bardzo tania. Aby zacząć ją rekrutować potrzebna jest Kuźnia rozwinięta do poziomu 2.
Łucznik - jednostka defensywna dostępna na światach 3 - 9, 11 - 14, 16 - 20 oraz 22. Jest dobra przeciwko różnym jednostkom, lecz nieskuteczna w walce z Łucznikami na Koniu.
Zwiadowca - jednostka rekrutowana w stajni, potrzebna do szpiegowania innych graczy.
Na światach ze starym stylem, badanie kolejnych poziomów zwiadowcy wpływa na ilość informacji jakie nam dostarcza.
* Poziom 1 - Dowiadujemy się jedynie o jednostkach w wiosce wroga.
* Poziom 2 - Daje nam możliwość szpiegowania budynków znajdujących się u przeciwnika.
* Poziom 3 - Zwiadowcy przynoszą informacje także o wojskach wytworzonych w wiosce, znajdujących się poza nią.
Lekki Kawalerzysta - jednostka produkowana w stajni, bardzo przydatna do farmienia, gdyż ma największą pojemność łupu i jest bardzo szybka. To bardzo dobra jednostka do niespodziewanych ataków.
Lekka kawaleria jest wojskiem ofensywnym, najlepiej sprawdza się w starciach przeciwko Miecznikom oraz Ciężkim Kawalerzystom Najlepiej współdziała z Łucznikami Konnymi tworząc of szybki jak zarazem i najmocniejszy w ustawieniu. Jednak jego produkcja trwa stosunkowo długo i nie jest powszechnie stosowana. Budowę tego typu ofów poleca się w wioskach umiejscowionych daleko od frontu na którym gracz walczy. Ich piętą achillesową jest bowiem walka z Pikinierami, którzy w prosty sposób sobie z nimi radzą, bez większych strat. Dlatego też nie poleca się budować ofów złożonych z samej Lekkiej Kawalerii.
Łucznik na Koniu - jednostka ofensywna rekrutowana w stajni.
Droga, lecz opłacalna, jeśli przeciwnik ma dużo Łuczników. Jednostka ta jest bardzo uniwersalna, może z powodzeniem zastąpić armię lekkiej kawalerii i toporów. Posiadając maksymalną ilość tej jednostki w wiosce ofensywnej (ok. 4000) możemy zniszczyć obronę składającą się z 3000 pik i mieczy oraz z 8000 łuczników, przy murze na 20 poziomie. Następną zaletą takiej armii ofensywnej jest szybkość, łucznik konny jest szybszy niż topornik.
Ciężki Kawalerzysta - jednostka obronna (używana czasem jako ofensywna), rekrutowana w Stajni. Jest bardzo droga w produkcji, ale opłacalna ponieważ porusza się 2 razy szybciej niż miecznik, co może mieć duże znaczenie kiedy trzeba szybko wysłać wsparcie. Jej minusem jest duże zapotrzebowanie na ludność w zagrodzie. Ciężki Kawalerzysta jest wolniejszy od Lekkiej Kawalerii i zabiera mniej łupu. W obronie słaby przeciwko kawalerii, natomiast bardzo skutecznie broni przed topornikami.
Rycerz - występuje w grze w światach 3-9, 11-14 16-20, 22 oraz 25. Ponadto na światach począwszy od 13 (wersji 4.0) został wystylizowany na bohatera - zdobywa doświadczenie, a także w trakcie walki może znaleźć przedmioty, które podnoszą statystyki obrony bądź ataku.Na 22 świecie rcerz nie zdobywa przedmiotów. Przedmioty te nakłada się na niego w specjalnej zakładce piedestału - zbrojowni. Mianować nowego wojownika do rangi rycerza możesz na Piedestale. Naszego rycerza możemy nazwać jak nam się podoba. Dodatkowo rycerz przyśpiesza wojsko idące razem z nim do 10 minut na pole, ale tylko i wyłącznie jako wsparcie.
Szlachcic (potocznie często zwany grubasem) - jednostka produkowana w Pałacu. Atak zawierający szlachtę jest jedyną możliwością przejmowania wiosek.
Po zaatakowaniu wioski obniża w niej poparcie. Może ono spaść minimalnie o 20, maksymalnie o 35 punktów. Jeśli osiągnie wartość 0 lub mniejszą, wioska zostanie przejęta. Wysłanie większej ilości szlachty w jednym ataku nie obniża poparcia bardziej niż jeden szlachcic. Nie ma znaczenia kto obniżał poparcie - wioskę przejmie w posiadanie gracz, którego atak obniżył poparcia do zera.
Jeśli chcemy szybko przejąć innego gracza, dobrą taktyką jest wysyłanie jednego szlachcica po drugim. W większości przypadków, do przejęcia wystarczy czterokrotne wysłanie szlachty.
Szlachcic w slangu graczy nazywany jest często grubasem, co prawdopodobnie wzięło się od dużego zapotrzebowania na surowce i wolnego poruszania się tej jednostki.
Szlachcic dodatkowo spowalnia idącą z nim armię.
Jeśli podczas ataku wraz ze szlachcicem idzie Rycerz wyposażony w Berło Vasca, obniża on poparcie minimum o 30. Dodatkowo podnosi siłę napadu szlachcica o 30%, a obronę o 20%.
Miłego głosowania.
Jasne, że CK
Jest "uniwersalna"