Jaka jednostka jest najlepsza?

Jaka jednostka jest najlepsza

  • Pikinier

    Głosy: 22 1,8%
  • Miecznik

    Głosy: 14 1,1%
  • Topornik

    Głosy: 70 5,6%
  • Łucznik

    Głosy: 36 2,9%
  • Zwiadowca

    Głosy: 24 1,9%
  • Lekki Kawalerzysta

    Głosy: 428 34,3%
  • Łucznik na Koniu

    Głosy: 24 1,9%
  • Ciężki Kawalerzysta

    Głosy: 250 20,0%
  • Rycerz

    Głosy: 157 12,6%
  • Szlachcic

    Głosy: 222 17,8%

  • W sumie głosujących
    1.247

DeletedUser94564

Guest
Strajkuje. Nie biore udzialu w ankiecie bo nie ma chlopów"!!!!!"
 

DeletedUser162668

Guest
LK - wszystko można z nią zrobić, jedyny minus wiadomyy to taki, że nie da sie nia bronić, gdyby nie to byłaby wszechstronna :D
 

DeletedUser161336

Guest
ten temat zawiera trochę ''głupie'' pytanie bo nie ma najlepszej jednostki każda jest w czymś dobra, oraz zła więc wg. Mnie nie ma jednostki ''najlepszej''
 

DeletedUser163538

Guest
A ja stawiam na rycka. Przyspieszenie deffa jest bardzo przydatne w każdej fazie gry.
 

DeletedUser

Guest
Ależ rzecz jasna, że rycerza wybrałem!
Zawsze tak dumnie brzmiało Mietek Moczymorda herbu Tanie wino.
 

DeletedUser164406

Guest
Jaka według was jest najlepsza jednostka w grze? Głosujcie!
A oto opis poszczególnych jednostek:

Pikinier_d.png

Pikinier (tzw. pik) - jest to podstawowa jednostka defensywna. Nie ma wysokich wymagań, wystarczy wybudować Koszary na 1 poziomie. Pikinierzy są przydatni zwłaszcza w obronie przed kawalerią. We wczesnym stadium gry są wykorzystywani do farmienia. Dzięki taniej i szybkiej produkcji pikinier jest jedną z najlepszych jednostek obronnych, ale przy starciu z topornikami niewiele da.

Miecznik_d.png

Miecznik (tzw. miecz) to kolejna jednostka defensywna, dobra w obronie przeciwko Topornikom. Ma wyższe wymagania niż Pikinier, wymaga Kuźni na 1 poziomie.

By rekrutować tą jednostkę wymagana jest duża ilości żelaza, co powoduje, że niedoświadczeni gracze utrzymują zwykle mniejszą ich ilość, w stosunku do pikinierów. Uważa się to za błąd, gdyż przeciwnicy atakują najczęściej większą liczbą Toporników, używając mniej Lekkich Kawalerzystów, którzy mają bardzo dobry bilans strat w starciu z miecznikami (jeden Lekki Kawalerzysta może zabić około pięciu Mieczników).

Poradniki dla graczy zalecają utrzymywanie około 8000-10000 Mieczników w tzw. "wiosce defensywnej".

Topornik_d.png

Topornik (tzw. topór) - jednostka ofensywna. Dobrze sprawdzająca się w walce z pikinierami, ale słabo z miecznikami. Jest najsłabszą jednostką atakującą, lecz przydatna do ataków na słabe wioski, gdyż jest bardzo tania. Aby zacząć ją rekrutować potrzebna jest Kuźnia rozwinięta do poziomu 2.

%C5%81ucznik_d.png

Łucznik - jednostka defensywna dostępna na światach 3 - 9, 11 - 14, 16 - 20 oraz 22. Jest dobra przeciwko różnym jednostkom, lecz nieskuteczna w walce z Łucznikami na Koniu.

Zwiadowca_d.png

Zwiadowca - jednostka rekrutowana w stajni, potrzebna do szpiegowania innych graczy.

Na światach ze starym stylem, badanie kolejnych poziomów zwiadowcy wpływa na ilość informacji jakie nam dostarcza.

* Poziom 1 - Dowiadujemy się jedynie o jednostkach w wiosce wroga.
* Poziom 2 - Daje nam możliwość szpiegowania budynków znajdujących się u przeciwnika.
* Poziom 3 - Zwiadowcy przynoszą informacje także o wojskach wytworzonych w wiosce, znajdujących się poza nią.

Lekki_kawalerzysta_d.png

Lekki Kawalerzysta - jednostka produkowana w stajni, bardzo przydatna do farmienia, gdyż ma największą pojemność łupu i jest bardzo szybka. To bardzo dobra jednostka do niespodziewanych ataków.
Lekka kawaleria jest wojskiem ofensywnym, najlepiej sprawdza się w starciach przeciwko Miecznikom oraz Ciężkim Kawalerzystom Najlepiej współdziała z Łucznikami Konnymi tworząc of szybki jak zarazem i najmocniejszy w ustawieniu. Jednak jego produkcja trwa stosunkowo długo i nie jest powszechnie stosowana. Budowę tego typu ofów poleca się w wioskach umiejscowionych daleko od frontu na którym gracz walczy. Ich piętą achillesową jest bowiem walka z Pikinierami, którzy w prosty sposób sobie z nimi radzą, bez większych strat. Dlatego też nie poleca się budować ofów złożonych z samej Lekkiej Kawalerii.

%C5%81ucznik_na_koniu_d.png

Łucznik na Koniu - jednostka ofensywna rekrutowana w stajni.

Droga, lecz opłacalna, jeśli przeciwnik ma dużo Łuczników. Jednostka ta jest bardzo uniwersalna, może z powodzeniem zastąpić armię lekkiej kawalerii i toporów. Posiadając maksymalną ilość tej jednostki w wiosce ofensywnej (ok. 4000) możemy zniszczyć obronę składającą się z 3000 pik i mieczy oraz z 8000 łuczników, przy murze na 20 poziomie. Następną zaletą takiej armii ofensywnej jest szybkość, łucznik konny jest szybszy niż topornik.

Ci%C4%99%C5%BCki_kawalerzysta_d.png

Ciężki Kawalerzysta - jednostka obronna (używana czasem jako ofensywna), rekrutowana w Stajni. Jest bardzo droga w produkcji, ale opłacalna ponieważ porusza się 2 razy szybciej niż miecznik, co może mieć duże znaczenie kiedy trzeba szybko wysłać wsparcie. Jej minusem jest duże zapotrzebowanie na ludność w zagrodzie. Ciężki Kawalerzysta jest wolniejszy od Lekkiej Kawalerii i zabiera mniej łupu. W obronie słaby przeciwko kawalerii, natomiast bardzo skutecznie broni przed topornikami.

Rycerz_d.png

Rycerz - występuje w grze w światach 3-9, 11-14 16-20, 22 oraz 25. Ponadto na światach począwszy od 13 (wersji 4.0) został wystylizowany na bohatera - zdobywa doświadczenie, a także w trakcie walki może znaleźć przedmioty, które podnoszą statystyki obrony bądź ataku.Na 22 świecie rcerz nie zdobywa przedmiotów. Przedmioty te nakłada się na niego w specjalnej zakładce piedestału - zbrojowni. Mianować nowego wojownika do rangi rycerza możesz na Piedestale. Naszego rycerza możemy nazwać jak nam się podoba. Dodatkowo rycerz przyśpiesza wojsko idące razem z nim do 10 minut na pole, ale tylko i wyłącznie jako wsparcie.

Szlachcic_d.png

Szlachcic (potocznie często zwany grubasem) - jednostka produkowana w Pałacu. Atak zawierający szlachtę jest jedyną możliwością przejmowania wiosek.

Po zaatakowaniu wioski obniża w niej poparcie. Może ono spaść minimalnie o 20, maksymalnie o 35 punktów. Jeśli osiągnie wartość 0 lub mniejszą, wioska zostanie przejęta. Wysłanie większej ilości szlachty w jednym ataku nie obniża poparcia bardziej niż jeden szlachcic. Nie ma znaczenia kto obniżał poparcie - wioskę przejmie w posiadanie gracz, którego atak obniżył poparcia do zera.

Jeśli chcemy szybko przejąć innego gracza, dobrą taktyką jest wysyłanie jednego szlachcica po drugim. W większości przypadków, do przejęcia wystarczy czterokrotne wysłanie szlachty.

Szlachcic w slangu graczy nazywany jest często grubasem, co prawdopodobnie wzięło się od dużego zapotrzebowania na surowce i wolnego poruszania się tej jednostki.

Szlachcic dodatkowo spowalnia idącą z nim armię.

Jeśli podczas ataku wraz ze szlachcicem idzie Rycerz wyposażony w Berło Vasca, obniża on poparcie minimum o 30. Dodatkowo podnosi siłę napadu szlachcica o 30%, a obronę o 20%.

Miłego głosowania.​



Lekka Kawaleria

P.S Zmień ten podpis bo szczypie w oczy!!!!
 

DeletedUser49503

Guest
A ja tam jakoś czuję sentyment do ciężkiej. Nadaje się i do ataku i do obrony, jest droga, ale jaka satysfakcja przy posiadaniu parunastu wioch ciężkiej :D Dobra do bunkrowania!
 

DeletedUser153359

Guest
ale jak można grać bez szlachcica?... rzecz jasna ta jednostka jest najważniejsza i najlepsza bo jaka inna podbije wam wioske :D
 

DeletedUser

Guest
jeszcze zależy do czego jest ta jednostka ale ja głosowałem na rycka
 
Do góry