Blaszki za wygranie swiata

Czy powinni zlikwidować blaszki za wygranie świata?


  • W sumie głosujących
    97

TypowyMirekHandlarz

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
2.684
Uważam że blachy za wygranie świata powinny zniknąć albo te blokowanie składów po 120 dniach. To nie idzie w parze. Przykład? Np 192sw kiedy dwa największe plemiona nnz I front pogadały się, pokonały jakieś śmieszne małe plemiona i 119 dnia się połączyli wygrywając świat bez wojen mimo że gracze nnz chcieli bic fronty a gracze frontow chcieli bic nnz. Ale rady plemion zdecydowały żeby mieć easy blaszkę, i swiat skonczyl się za nim się zaczął
 

Jurekn LXXIX

Pomocna Stopa
Plemiona Team
Moderator
Wynik reakcji
2.116
Ja kiedyś proponowałem, żeby utrzymać blokowanie składów, ale pozwolić na ewentualne roszady w obrębie członów/sojuszników. To w sytuacji, gdy ktoś się włamuje na konto, czy okazuje się, że jest kret, ktoś rzuci kontem pozwalałoby na uzupełnienie składu. Oczywiście to byłaby okazja do nadużyć. Tak czy inaczej @kmic odpowiadał, że nie ma takiej możliwości.
 

Ur-Nammu

Chłop
Wynik reakcji
0
Dokładnie. Zlikwidować blokowanie skladow. Wtedy można by zawsze utrzymać jakąś przeciwwagę do dominującego plemienia. A nie że po 120 dniach świat jest już ustawiony pod zwycięzców.
 
Ostatnia edycja:

Locter

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
495
Uważam, że blokowanie składów jest super. Po prostu trzeba grać tak aby wyłonić swoją ekipę, a nie narekrutować sobie całą mapę graczy aby chapać z nich potem darmy i w ten sposób planować zamknąć świat tak mniej więcej.
Blokowanie składów zakładam, że miało na celu zapobiegać masówkom, wieluczłonowym kolosom. Wyszło to z tego co widzę kiepsko ale to dlatego, że support nie wiedział widocznie jak to ugryźć aby ludzi nakłonić do ,,zmiany taktyki gry". Głupota ludzka jest zaskakująca, niepokonana i trwała, najwidoczniej ludzie lubią grać tak aby tworzyć innym darmy na etapie tych kilkudziesięciu wiosek i aby to gsrstak spośród nich (przypuszczalnie ta, która wchłania najwięcej darm w plemieniu) zamykała świat i otrzymywała za to blachę.
Blachy są dla mnie spoko z poniższych powodów:
- pokazują mniej więcej ,,kto" grał na danym świecie i w dodatku najwytrwalej,
- ładnie wyglądają,
- stanowią taki jakby puchar za największą wytrwałość w grze na danym świecie i organizację plemienia,
- powodują, że ludzie mogą się jednak nie zgadzać co do sposobu gry administratorów plemion-kolosów, rekrutujących sobie 500 graczy, z czego 450 to domyślnie darmy. Koniec końców świat ma tu wygrać 50 kont, a cała reszta nawet jeśli sobie wpisze w profilu, że grało w plemieniu, które świat dany wygrało to w praktyce tego świata nie wygrali, ponieważ go nie zamknęli, a zostali darmą. Nie znaleźli się w zwycięzkim składzie i blachy to wyraźnie pokazują.

Blokowanie składów jest dobre bo ma zachęcać do zwiększenia liczby plemion rywalizujących, do pojawiania się większej ilości ,,liderów plemion", co mogłoby urozmaicić dyplomację i samą rozgrywkę. Sam fakt większej ilości plemion rywalizujących to bardziej złożona i nieprzewidywalna dyplomacja która byłaby bardzo spoko i mocno wpłynęłaby na ,,poziom gry". Na to aby ta gra była nieco bardziej ciekawa i ,,pouczająca" (w gruncie rzeczy zarządzanie ludźmi czegoś tam uczy, choćby nawet w takiej gierce jak plemiona, coś tam podstawowego da się zauważyć jak to wygląda).
 
Ostatnia edycja:
Wynik reakcji
67
blaszki i blokowanie? tak.. ponieważ po 120 dniach następuje blokada i co się dzieje:
piszecie, że zwycięski skład się klei przez 120 dni.. ale kto wie, czy dany gracz będzie nadal grał, czy go nie zjedzą.. może będzie kosa współplemieńca i odda wioski wrogowi.. może kosa sojusznika? nie jest pewne, że blokada spowoduje zakończenie świata po 120 dniach xD

bo można wtedy zaproponować np obniżenie kosztu monet, paczek.. i się może zacząć zabawa dopiero xD
 

Locter

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
495
nie do końca rozumie powyższą wypowiedź ale o to właśnie chodzi. To jest ten element nieprzewidywalności, który może czynić grę ciekawszą. Większość topowych plemion startowało ze wstępnego już ze znanymi sobie osobami, więc powinni mieć tutaj przewagę co do tego czy dany gracz jest dla nich ,,sprawdzony". co do obniżenia kosztu monet, paczek, zakończenia świata - nie rozumie jaki jest tu związek. Jak koszt monet się obniży to się obniży i tyle, jak komuś się świat zakończy bo jego współplemieńcy zdecydują się rzucić kontami to mu się zakończy (gorzej dobrał skład i tyle).
Większy problem jest z prawami administratora plemienia - zakładamy, że radny/rada kończą grę z jakichś powodów i nie przekazują praw administratora nikomu, a plemię chce grać dalej i wyłonić nową administrację - co wtedy? To jest bardziej zastanawiające.
 
Wynik reakcji
164
Blokowanie składów daje szanse grającym na jeden człon przeciwko kilkuczłonowcom, nie ma już ciągłego przeskakiwania pomiędzy członami, żeby zassać defa. Ja mam już dość światów gdzie samą rekrutacją plemiona zdobywają ćwiartkę, potem pokonują jakieś mniejsze plemiona i robią wielką fuzję z takim samym czymś z drugiej strony mapy, potem rozbieranie graczy, żeby nabić dominację. Czy na tym ma polegać ta gra ? Moim zdaniem blokady składów powinny być standardem, nawet jeśli ma się wykruszyć 10 osób z 40 to i tak lepiej niż, gdy jeden człon ma się bić z kilkoma, które jeszcze będą sobie defa podsyłać.
 
Ostatnia edycja:

Locter

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
495
Nawet jeśli z 50 graczy ma zostać 20 to i tak lepiej niż kiedy 300 graczy gra ,,na blaszkę" dla 50 spośród nich. Wtedy te 20 graczy gra faktycznie o wygraną i mogą myśleć o sobie jak o drużynie, tworzyć jakąś bardziej ,,zjednoczoną" i ,,zżytą" ze sobą grupę, która ma faktycznie na celu ,,dobro ogółu", a nie jak obecnie - tworzą się wielkie kolosy, w których między graczami nie ma żadnej więzi poza ,,strachem przed rozbiórką" więc TRZEBA ROBIĆ CO KAŻO! bo cezar ma 300 graczy pod sobą, z czego 50 okaże się jego ulubieńcami na koniec świata, a 250 frajerami grającymi przez cały ten czas mając z tyłu głowy ,,rozbiórkowy strach przed własną ekipą".

A najlepiej jest wtedy jak szczęśliwcami okaże się 25 spośród tych osób albo 15, bo przecież trzeba stworzyć ,,zwycięski skład" ze sojusznikami, bo my tacy wierni i lojalni jesteśmy, że aż wolimy sobie wziąć te 20 osób z zewnątrz niż spośród naszych graczy bo chcemy blachę i nie chce nam się dalej grać i tym czymś zarządzać. Na tym świecie jak jest ta blokada plemion po 120 dniach, to przynajmniej tą taktykę zablokuje :p
 
Wynik reakcji
6
Blokowanie składów to super opcja. Z tym że blokada powinna nastąpić wcześniej, np. po 30 dniach. Wówczas uniemożliwi to takie zagrywki.

W takiej sytuacji należy też rozważyć trochę więcej miejsc w plemieniu. Biorąc pod uwagę że sporo osób rzuci kontem, to 50 slotów to jednak trochę mało
 

Piegowata Ania

Pikinier
Wynik reakcji
14
Uważam, że blokowanie drużyn jest nienormalne, nienaturalne i generalnie usztywniające rozgrywkę. Cały realny świat, polityka opiera się na wywiadzie, kontrwywiadzie i odpowiedniej polityce, prowadzonej pod wpływem przeróżnych czynników, wynikających z uwarunkowań geopolitycznych. Historia pokazuje dzieje królestwa, cesarstw, państw nowożytnych, gdzie zbiorowy fanatyzm ideologiczny decyduje o tym czy jesteśmy terrorystami czy walczymy z terroryzmem(indukowanym) będąc terrorystami.
Plemiona to gra strategiczna z definicji, ale z uwagi na sztuczne ograniczenia, przestaje być ona realnym symulatorem socjologicznych mechanizmów, ponieważ kreuje się szablon skutkujący schematycznością tej gry.

Głównymi czynnikami, które psują potencjalny charakter gry są bardzo duże ograniczenia co do liczebności plemion, oraz blokowanie składów tych plemion. Oczywiście, próbowano znaleźć sposób na chociaż częściowe ominięcie 'fabrycznych' ograniczeń poprzez tworzenie dziesiątek plemion/członów reprezentujących stronę w konflikcie, ale niestety, jest to z definicji niesprawiedliwe w kontekście nagradzania wygranych za dominację na świecie. Bo to nie garstka wchodząca w skład jednego człona dominującej grupy wygrywa świat, ale cały front, którego grupka 'szczęśliwców' jest tylko reprezentantem.

W tej sytuacji, tak zwane blaszki tracą swoją wartość wyznaczającą tych, którzy odnieśli wygraną spełniając wyznaczone na danym świecie cele. Wskazują jedynie tych, którzy wygwizdali(czyli oszukali, wy**ujali) kolegów i koleżanki aby otrzymać symbol wygranej, który tak naprawdę należy się dużo szerszej społeczności.

[edit: lit]
 
Ostatnia edycja:

Alicsu

Chłop
Wynik reakcji
0
Uważam że blachy za wygranie świata powinny zniknąć albo te blokowanie składów po 120 dniach. To nie idzie w parze. Przykład? Np 192sw kiedy dwa największe plemiona nnz I front pogadały się, pokonały jakieś śmieszne małe plemiona i 119 dnia się połączyli wygrywając świat bez wojen mimo że gracze nnz chcieli bic fronty a gracze frontow chcieli bic nnz. Ale rady plemion zdecydowały żeby mieć easy blaszkę, i swiat skonczyl się za nim się zaczął

analfabeeta.jpg
 
Do góry