Ej, to nie fair że znasz ustawienia przede mną! Ja chciałem ogłosićBiorąc pod uwagę to, że na 196 i 198 jest farma, to z jakiegoś powodu zakłócono przemienność. s200 będzie bez farmy.
@kmic a mozesz cos powiedziec o tym czy bedzie z funkcjami premium?Ej, to nie fair że znasz ustawienia przede mną! Ja chciałem ogłosić
Nie, nic w tej kwestii jeszcze nie jest ustalone, dlatego też powstał ten temat. I tak jak zazwyczaj kolejne światy wychodzą na zasadzie by różniły się od swoich poprzedników, tak 200 nie będzie to dotyczyło - on będzie konstruowany w zupełnym oderwaniu, bez oglądania się na kształt poprzednich światów. Więc to co jest na 196 czy 198 nie ma tu najmniejszego znaczenia.
Z tego co czytam to oprócz tradycyjnych obozów 'oczywiście że z farmieniem' i 'podstawa to brak farmienia' coraz więcej jest zwolenników wariantu pośredniego czyli ograniczonego farmienia i chyba to się rysuje jako całkiem rozsądny kompromis, który pozwala w jakimś stopniu pogodzić oba te obozy i umożliwić grę zarówno tym, którzy nie wyobrażają sobie rywalizacji zarówno z farmieniem jak i bez niego.
Póki co wiadome jest jednak jedno: na pewno na tym świecie nie pojawi się rycerz z przedmiotami. Zdaję sobie sprawę, że jest to jedna z częściej pojawiających się propozycji, dlatego dopytałem naszych deweloperów czy może jednak jakimś cudem... Ale nie... od wielu lat pozycja 'rycerz' przy konfiguracji ma 3 możliwe wartości: brak/jeden bez przedmiotów/system wielu rycerzy. To nie przypadek, że ostatni świat z tym system wystartował w 2016 roku (107 jeśli się nie mylę). Od tego czasu mechanizm ten został oznaczony jako 'wyłączony z użycia' i wszelkie prace nad nim (oraz zapewnieniem jego kompatybilności z aktualną wersją gry) zostały dezaktywowane. Ponad 7 lat temu i ponad 300 aktualizacji gry temu. Co oznacza, że gdyby ktoś wpadł na szalony pomysł i przywrócił skądś ten fragment kodu, to np. dostępu do tej funkcji nie byłoby z poziomu aplikacji mobilnej, która - w obecnej wersji - powstała w roku 2020 i nie słyszała nawet o takim mechanizmie.
Wiesz, że nie chodzi mi o to, że znam. Tylko od dawna była zasada farma-bez farmy. Oczywiście raz ograniczona, raz bez ograniczeń. A tu nagle dwa światy z farmą pod rząd. To wnioski nasuwają się same.Ej, to nie fair że znasz ustawienia przede mną! Ja chciałem ogłosić
Nie, nic w tej kwestii jeszcze nie jest ustalone, dlatego też powstał ten temat. I tak jak zazwyczaj kolejne światy wychodzą na zasadzie by różniły się od swoich poprzedników, tak 200 nie będzie to dotyczyło - on będzie konstruowany w zupełnym oderwaniu, bez oglądania się na kształt poprzednich światów. Więc to co jest na 196 czy 198 nie ma tu najmniejszego znaczenia.
Z tego co czytam to oprócz tradycyjnych obozów 'oczywiście że z farmieniem' i 'podstawa to brak farmienia' coraz więcej jest zwolenników wariantu pośredniego czyli ograniczonego farmienia i chyba to się rysuje jako całkiem rozsądny kompromis, który pozwala w jakimś stopniu pogodzić oba te obozy i umożliwić grę zarówno tym, którzy nie wyobrażają sobie rywalizacji zarówno z farmieniem jak i bez niego.
Póki co wiadome jest jednak jedno: na pewno na tym świecie nie pojawi się rycerz z przedmiotami. Zdaję sobie sprawę, że jest to jedna z częściej pojawiających się propozycji, dlatego dopytałem naszych deweloperów czy może jednak jakimś cudem... Ale nie... od wielu lat pozycja 'rycerz' przy konfiguracji ma 3 możliwe wartości: brak/jeden bez przedmiotów/system wielu rycerzy. To nie przypadek, że ostatni świat z tym system wystartował w 2016 roku (107 jeśli się nie mylę). Od tego czasu mechanizm ten został oznaczony jako 'wyłączony z użycia' i wszelkie prace nad nim (oraz zapewnieniem jego kompatybilności z aktualną wersją gry) zostały dezaktywowane. Ponad 7 lat temu i ponad 300 aktualizacji gry temu. Co oznacza, że gdyby ktoś wpadł na szalony pomysł i przywrócił skądś ten fragment kodu, to np. dostępu do tej funkcji nie byłoby z poziomu aplikacji mobilnej, która - w obecnej wersji - powstała w roku 2020 i nie słyszała nawet o takim mechanizmie.
no i klasa, ograniczona farma, niska prędkość, msy i kościółEj, to nie fair że znasz ustawienia przede mną! Ja chciałem ogłosić
Nie, nic w tej kwestii jeszcze nie jest ustalone, dlatego też powstał ten temat. I tak jak zazwyczaj kolejne światy wychodzą na zasadzie by różniły się od swoich poprzedników, tak 200 nie będzie to dotyczyło - on będzie konstruowany w zupełnym oderwaniu, bez oglądania się na kształt poprzednich światów. Więc to co jest na 196 czy 198 nie ma tu najmniejszego znaczenia.
Z tego co czytam to oprócz tradycyjnych obozów 'oczywiście że z farmieniem' i 'podstawa to brak farmienia' coraz więcej jest zwolenników wariantu pośredniego czyli ograniczonego farmienia i chyba to się rysuje jako całkiem rozsądny kompromis, który pozwala w jakimś stopniu pogodzić oba te obozy i umożliwić grę zarówno tym, którzy nie wyobrażają sobie rywalizacji zarówno z farmieniem jak i bez niego.
Póki co wiadome jest jednak jedno: na pewno na tym świecie nie pojawi się rycerz z przedmiotami. Zdaję sobie sprawę, że jest to jedna z częściej pojawiających się propozycji, dlatego dopytałem naszych deweloperów czy może jednak jakimś cudem... Ale nie... od wielu lat pozycja 'rycerz' przy konfiguracji ma 3 możliwe wartości: brak/jeden bez przedmiotów/system wielu rycerzy. To nie przypadek, że ostatni świat z tym system wystartował w 2016 roku (107 jeśli się nie mylę). Od tego czasu mechanizm ten został oznaczony jako 'wyłączony z użycia' i wszelkie prace nad nim (oraz zapewnieniem jego kompatybilności z aktualną wersją gry) zostały dezaktywowane. Ponad 7 lat temu i ponad 300 aktualizacji gry temu. Co oznacza, że gdyby ktoś wpadł na szalony pomysł i przywrócił skądś ten fragment kodu, to np. dostępu do tej funkcji nie byłoby z poziomu aplikacji mobilnej, która - w obecnej wersji - powstała w roku 2020 i nie słyszała nawet o takim mechanizmie.
ta XDS200 z farmieniem ? To daj wtedy 199 bez farmy i robimy powtórkę z 99-100 czyli poważne ekipy na bez farmy i noby na 200
no i klasa, ograniczona farma, niska prędkość, msy i kościół
brak zamykania składów
i można się bawić
ważne żeby nie pójść w tym bezsensownym bez msowym kierunku z prędkością 2 i brakiem farmy
połowa tych wielkich obrońców światów bez ms nawet nie widziała poważnych frontów a będą się wypowiadać o msach co psują grę XDDDDDD
ta XD
ktoś tu już pisał jak malutko światów ekipy z 99 wygrały w porównaniu do 100, przepaść skillowo
W przypadku ograniczonej farmy sugeruje, aby dodać liczbę barb tak jak na classicu, prędkość 2.0 i jakiś delikatny przelicznik limitu farmy. Duża liczba barb wydłuży świat, rozrzuci ekipy po mapie i nie będzie aż takiej padaki, że na 5 kwadratów wleca 3 ekipy. Prędkość 2.0 zrobi świat gdzie ciągle coś się będzie działo, czyli będzie ciekawy. A nie za wysoki limit farmy, żeby ci co klikają to coś z aktywności mieli, ale żeby farma jednak nie była op. Dla mnie najważniejsza jest duża liczba barb, aby za dwa miesiące osoba na zapleczu miała co robić. Czas trwania świata nie powinien być wydłużany niską prędkością, bo akcje co 12-15 dni są po prostu nużący. Offa rozbijesz i prawie 2 tygodnie luzuEj, to nie fair że znasz ustawienia przede mną! Ja chciałem ogłosić
Nie, nic w tej kwestii jeszcze nie jest ustalone, dlatego też powstał ten temat. I tak jak zazwyczaj kolejne światy wychodzą na zasadzie by różniły się od swoich poprzedników, tak 200 nie będzie to dotyczyło - on będzie konstruowany w zupełnym oderwaniu, bez oglądania się na kształt poprzednich światów. Więc to co jest na 196 czy 198 nie ma tu najmniejszego znaczenia.
Z tego co czytam to oprócz tradycyjnych obozów 'oczywiście że z farmieniem' i 'podstawa to brak farmienia' coraz więcej jest zwolenników wariantu pośredniego czyli ograniczonego farmienia i chyba to się rysuje jako całkiem rozsądny kompromis, który pozwala w jakimś stopniu pogodzić oba te obozy i umożliwić grę zarówno tym, którzy nie wyobrażają sobie rywalizacji zarówno z farmieniem jak i bez niego.
Ale czy ty rozumiesz, że szybsza prędkość premiuje ekipy mniej skillowe?W przypadku ograniczonej farmy sugeruje, aby dodać liczbę barb tak jak na classicu, prędkość 2.0 i jakiś delikatny przelicznik limitu farmy. Duża liczba barb wydłuży świat, rozrzuci ekipy po mapie i nie będzie aż takiej padaki, że na 5 kwadratów wleca 3 ekipy. Prędkość 2.0 zrobi świat gdzie ciągle coś się będzie działo, czyli będzie ciekawy. A nie za wysoki limit farmy, żeby ci co klikają coś z aktywności mieli, ale żeby farma jednak nie była op. Dla mnie najważniejsza jest duża liczba barb, aby za dwa miesiące osoba na zapleczu miała co robić. Czas trwania świata nie powinien być wydłużany niską prędkością, bo akcje co 12-15 dni są po prostu nużący. Offa rozbijesz i prawie 2 tygodnie luzu
Ej, to nie fair że znasz ustawienia przede mną! Ja chciałem ogłosić
Nie, nic w tej kwestii jeszcze nie jest ustalone, dlatego też powstał ten temat. I tak jak zazwyczaj kolejne światy wychodzą na zasadzie by różniły się od swoich poprzedników, tak 200 nie będzie to dotyczyło - on będzie konstruowany w zupełnym oderwaniu, bez oglądania się na kształt poprzednich światów. Więc to co jest na 196 czy 198 nie ma tu najmniejszego znaczenia.
Z tego co czytam to oprócz tradycyjnych obozów 'oczywiście że z farmieniem' i 'podstawa to brak farmienia' coraz więcej jest zwolenników wariantu pośredniego czyli ograniczonego farmienia i chyba to się rysuje jako całkiem rozsądny kompromis, który pozwala w jakimś stopniu pogodzić oba te obozy i umożliwić grę zarówno tym, którzy nie wyobrażają sobie rywalizacji zarówno z farmieniem jak i bez niego.
Póki co wiadome jest jednak jedno: na pewno na tym świecie nie pojawi się rycerz z przedmiotami. Zdaję sobie sprawę, że jest to jedna z częściej pojawiających się propozycji, dlatego dopytałem naszych deweloperów czy może jednak jakimś cudem... Ale nie... od wielu lat pozycja 'rycerz' przy konfiguracji ma 3 możliwe wartości: brak/jeden bez przedmiotów/system wielu rycerzy. To nie przypadek, że ostatni świat z tym system wystartował w 2016 roku (107 jeśli się nie mylę). Od tego czasu mechanizm ten został oznaczony jako 'wyłączony z użycia' i wszelkie prace nad nim (oraz zapewnieniem jego kompatybilności z aktualną wersją gry) zostały dezaktywowane. Ponad 7 lat temu i ponad 300 aktualizacji gry temu. Co oznacza, że gdyby ktoś wpadł na szalony pomysł i przywrócił skądś ten fragment kodu, to np. dostępu do tej funkcji nie byłoby z poziomu aplikacji mobilnej, która - w obecnej wersji - powstała w roku 2020 i nie słyszała nawet o takim mechanizmie.
Absolutnie strasznie słaby take.Z farmą jest jak z muchą w zupie - jak masz muchę w zupie (farma), to bez różnicy, czy jest to cała mucha od głowy po odwłok (nieograniczona), czy kawałek (ograniczona) - nadal masz muchę w zupie.
Niezależnie, czy wybierzecie ograniczoną, czy nie, to farma na tak mocno obsadzonym serwerze jak jubileuszowy tak czy inaczej będzie miała kluczowy impakt na rozgrywce, niezależnie od tego co mówią spoceńcy z botami. No offense, ale dużo lepiej Wam idzie ładowanie banów za pushing niż za bota do farmy (czasami przesadzonych, ale to nieuniknione patrząc obiektywnie).
Jest też drugi element: wiem, że chcecie patrzeć na jubileuszowy serwer jako na indywidualność, bez oglądania się na poprzednie, ale zwróć uwagę, że już "jubileuszowy" 150 świat miał farmę ograniczoną. 100 również miał farmę. Próbując w ten sposób łamać schematy wpadalibyśmy paradoksalnie w nowy schemat, którego wynikiem stają się powtórzenia farmy ograniczonej na jubileuszach, jako kompromisu, z tym, że kompromis wygląda tak, że gracze farmowi mają to co lubią - agresywny early game pozwalający odskoczyć od okolicy, a gracze bezfarmowi nie (bo early game nie rozstrzyga się w oparciu o lepszą dyplomację i kolektywną organizację, tylko w oparciu o farmienie limitu (biorąc pod uwagę ustawienia - na darmach, czego nie będzie można łatwo komuś udowodnić, w przeciwieństwie do pushingu).
Jak 200 ma być skillowy .
Tylko świat z farmą przyciągnie więcej starych graczy niż świat bez farmyA kto tak powiedział? A po co to komu? A komu to potrzebne?
Lepiej by więcej ekip/graczy wróciło do gry. Im prostsze ustawienia tym lepiej.
Tylko świat z farmą przyciągnie więcej starych graczy niż świat bez farmy
To wg Ciebie darmy są be, ale darmy, które I TAK SIĘ POJAWIĄ I NA DODATEK OPRÓCZ PRZEWAGI W WIOSKACH BĘDĄ CI WYPRACOWYWAŁY PRZEWAGĘ W WOJSKU to już będą cacy? Bo na bezfarmie nawet jak masz kuzynów pod ręką, to jeśli nie będą to gracze którzy choć przez jakiś czas normalnie będą bronić swojej wioski, to ryzykujesz, że ktoś Ci tego kuzyna przejmie. Na farmie nie ma na to szans, bo zrobisz pałac przed wszystkimi codziennie farmiąc limit, a w momentach gdy nie farmisz wrzucając deffa (świnie) do swojej darmy.Absolutnie strasznie słaby take.
Na świecie jak 200 jakby był bez farmy to liczba darm będzie tak astronomiczna, że albo support zatrudni 50 osób do weryfikacji zgłoszeń i pisania odwołań, albo nikt za te darmy bana nie dostanie. Gracze bez farmy kochają mówić o tym że farma be, bo boty, a sami dogrywają w 1ms, mają perfekcyjnie opisany każdy atak i wysyłają fejki nieprzerwanie godzinami. Bociarstwo na światach bez farmy jest tak wielkie, że są całe plemiona które zbudowały swoją historię na botach (te lepsze jak trd czy te gorsze jak mag). Na farmach? No oczywiście że są boty na farme, ale wiesz co? Ja wolę świat gdzie nie zabieramy skillowych funkcji gry przez parę debili z programikami.
Każdy z botem dogra ci perfekcyjnie atak, ale nie wyfarmi ci topki serwera, bo w farmieniu zawiera się jakaś strategia, rozumiesz? Trzeba umieć farmić, myśleć, grać w grę STRATEGICZNĄ. Tylko kwestia jest taka, że brak ms premiuje plemiona co zamiast walczyć na uczciwym froncie będą zasypywać przeciwnika czapkami i robić koalicje 75/25 i takie inne, słynny rohan to chyba nigdy nie grał w przewadze wroga, jutro do pewnego czasu też.
Plemiona bez farmy z prędkością 2 to plemiona okrojone, plemiona okrojone o większość funkcji która czyni tą grę skillową i czemu w ogóle miłośnicy strategii jak ja w taką grę chcieli grać. Światy bez farmy są szalenie schematyczne, denne, gdzie pojedynczy gracze nie zrobią sami z siebie żadnej przewagi. Ja rozumiem pogoń za dopaminą w dzisiejszych czasach, ale na miłość boską to będzie prawdopodobnie ostatni naprawdę świetny personalnie świat na plemionach. Plemionach, grze strategicznej. Grze strategicznej, a nie na grze z elementami strategii.
A co do początkowego etapu jeszcze - widać że nigdy nie grałeś etapu 1 wioski na świecie z farmą gdzie 2 mocne ekipy rzuciło obok siebie. To nie ma w ogóle porównania ze światem bez farmy i początkowym etapem, żadnego. Absolutnie żadnego.
I tak naprawdę najsmutniejsze jest to, że dobrzy gracze sobie poradzą i tu i tu, nie ma za bardzo różnicy w ustawieniach. Tylko czy naprawdę musimy ich karać za to że myślą a inni nie potrafią? Jak nie chcesz zarywać nocy dla gry to przerzuć się na pasjansa, a nie pisz elaboraty jak to normalni gracze mają być ukarani bo ty nie masz rąk i potrzebujesz dopaminy jak ci offy wchodzą w przeciwnika.
A tak na marginesie - wyobrażasz sobie że ktoś będący w topce dobrego plemienia na świecie z farmą po pierwszych atakach powie ci że on to w sumie na obrone sie nie pisal i rzuci kontem? Bo ja nie, wiedzac ile musi poswiecac codziennie na farmienie. A na nofarmach nie raz widzialem topkowiczow co po pierwszych krzyzach sie zawijali. Tyle znaczy topka na swiatach bez farmy, cale nic. Zero skilla.
I tutaj nie ma co bronić. Jak 200 ma być skillowy to nie może być zamykania składów (koalicje ze sztucznymi podzialami np 50/50), prędkości 2 (by gracze mogli personalnie zrobić różnicę) i musi być pewnego rodzaju farma (by nie blokować tego aspektu gry i wynagradzac myslenie i umiejetnosci) i msy (bo brak ms premiuje tworzenie sie nierownych koalicji, latwiej wygrac w przewadze). Usuwając każdy parametr który ma w sobie jakiegoś skilla tym bliżej jest nam do gry, gdzie nic poza masą nie ma znaczenia, gdzie strategii oprócz podpisywania się z każdym nie ma, a sam pojedynczy gracz nie zrobi zupełnie żadnej różnicy.