- Wynik reakcji
- 13.005
Witam,
chciałbym otworzyć oficjalny temat do dyskusji na temat ustawień świata 100. Przypomnę: póki co PROPOZYCJI ustawień, bo nie można ich jeszcze traktować jako oficjalnej konfiguracji.
Zebrane wyniki głosowań na poszczególne parametry znajdują się tutaj.
Parę słów wyjaśnienia odnośnie niektórych pozycji:
* warunek zwycięstwa: dominacja 70%. W planach była ankieta odnośnie wielkości tej dominacji (z wartościami rzędu 60-70), ale ze względu na wybraną dużą wielkość plemienia (100 osób) także i ten współczynnik musi być wyższy (mniejszym plemionom trudno byłoby samodzielnie takie coś osiągnąć w rozsądnym czasie, przy 100 osobach jest to już realne).
* ochrona na podstawie wielkości x10: 60 dni. Widziałem już głosy, że to bezsensowny parametr, że ktoś zaloguje się dwa razy, rozbuduje parę budynków, przy stanie 50pkt porzuci konto i nie będzie go można atakować... Będzie można, dopóki się nie przekroczy 500pkt (co raczej nie trwa 2 dni), a skoro porzuci konto to po 14 dniach zostanie ono skasowane i będzie można je atakować normalnie (choć skoro porzuci je tak szybko, to raczej wioska wcześniej ulegnie kasacji). Parametr ten jest niezbędny ze względu na konieczność umożliwienia gry osobom, które chciałyby dołączyć do świata np. miesiąc czy pół roku po jego otwarciu. Skoro nie ma morale, to natychmiast po 7 dniach ochrony takie osoby nie miałyby szans utrzymać się na świecie, w warunkach rywalizacji z kontami mającymi kilkaset tysięcy (lub więcej) punktów...
* przedmioty rycerza - pewnie nie wszyscy zauważyli: przeliczyliśmy jeszcze raz głosy, odejmując te oddane z kont zbanowanych za multi. Wpłynęło to na weryfikację wyników głosowania.
* flagi + farmienie - dwie kolejne ankiety o wynikach oscylujących w okolicy 50%. Jednak nawet uwzględnienie zbanowanych kont nie dało tu podstaw do zmiany wyników głosowania (a nie widzę sensu robić tego w sposób autorytarny, mimo że sam osobiście głosowałem przeciwko flagom).
Przy takich wynikach farmienia (one były wcześniej) chciałem początkowo zaproponować kompromis czyli farmienie ograniczone, ale wybór wariantu z flagami odwiódł mnie od tego pomysłu: skoro flagi w jakimś tam stopniu będą faworyzować niektóre osoby (które uzbierały ich wcześniej sporo), to siłą rzeczy pozostali muszą mieć możliwość odrobienia tego poprzez swoją aktywność w grze, a do tego nieograniczone farmienie jest najlepszą możliwą opcją.
Pozostałe wyniki chyba nie budziły większych kontrowersji czy dyskusji...
chciałbym otworzyć oficjalny temat do dyskusji na temat ustawień świata 100. Przypomnę: póki co PROPOZYCJI ustawień, bo nie można ich jeszcze traktować jako oficjalnej konfiguracji.
Zebrane wyniki głosowań na poszczególne parametry znajdują się tutaj.
Parę słów wyjaśnienia odnośnie niektórych pozycji:
* warunek zwycięstwa: dominacja 70%. W planach była ankieta odnośnie wielkości tej dominacji (z wartościami rzędu 60-70), ale ze względu na wybraną dużą wielkość plemienia (100 osób) także i ten współczynnik musi być wyższy (mniejszym plemionom trudno byłoby samodzielnie takie coś osiągnąć w rozsądnym czasie, przy 100 osobach jest to już realne).
* ochrona na podstawie wielkości x10: 60 dni. Widziałem już głosy, że to bezsensowny parametr, że ktoś zaloguje się dwa razy, rozbuduje parę budynków, przy stanie 50pkt porzuci konto i nie będzie go można atakować... Będzie można, dopóki się nie przekroczy 500pkt (co raczej nie trwa 2 dni), a skoro porzuci konto to po 14 dniach zostanie ono skasowane i będzie można je atakować normalnie (choć skoro porzuci je tak szybko, to raczej wioska wcześniej ulegnie kasacji). Parametr ten jest niezbędny ze względu na konieczność umożliwienia gry osobom, które chciałyby dołączyć do świata np. miesiąc czy pół roku po jego otwarciu. Skoro nie ma morale, to natychmiast po 7 dniach ochrony takie osoby nie miałyby szans utrzymać się na świecie, w warunkach rywalizacji z kontami mającymi kilkaset tysięcy (lub więcej) punktów...
* przedmioty rycerza - pewnie nie wszyscy zauważyli: przeliczyliśmy jeszcze raz głosy, odejmując te oddane z kont zbanowanych za multi. Wpłynęło to na weryfikację wyników głosowania.
* flagi + farmienie - dwie kolejne ankiety o wynikach oscylujących w okolicy 50%. Jednak nawet uwzględnienie zbanowanych kont nie dało tu podstaw do zmiany wyników głosowania (a nie widzę sensu robić tego w sposób autorytarny, mimo że sam osobiście głosowałem przeciwko flagom).
Przy takich wynikach farmienia (one były wcześniej) chciałem początkowo zaproponować kompromis czyli farmienie ograniczone, ale wybór wariantu z flagami odwiódł mnie od tego pomysłu: skoro flagi w jakimś tam stopniu będą faworyzować niektóre osoby (które uzbierały ich wcześniej sporo), to siłą rzeczy pozostali muszą mieć możliwość odrobienia tego poprzez swoją aktywność w grze, a do tego nieograniczone farmienie jest najlepszą możliwą opcją.
Pozostałe wyniki chyba nie budziły większych kontrowersji czy dyskusji...