Wzor na czas budowy budynkow.

Debren

Miecznik
Wynik reakcji
0
Jak w temacie. Gdzie moge znalezc aktuyalny wzor do wyliczenia czasu budowy kolejnego poziomu budynku?
Wzory do jakich udalo mi sie dotrzec przy pomocy google sa juz przeterminowane.
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
170
Mogły się zdezaktualizować z chwilą produkcyjnego wejścia wieży strażniczej :)
Postaram się to wszystko pospisywać, niemniej będę potrzebował na to odrobinę czasu :D
 

PabloCanaletto

Topornik
Wynik reakcji
139
a czego próbowałeś? prosta interpolacja w bazie funkcji eksponencjalnych powinna dać radę :)
Dla zwykłego śmiertelnika to co napisałeś jest niezrozumiałe xD

A w kwestii odpowiedzi na główne pytanie:
1. Wchodzisz na TWStats.
2. Wybierasz interesujący cię świat.
3. Klikasz w informacje o budynkach - na przykład https://pl.twstats.com/pl148/index.php?page=buildings
4. Wchodzisz na help.plemiona.pl i znajdujesz ratusz - https://help.plemiona.pl/wiki/Ratusz

Składasz sobie to do kupy i masz. A jak?

TWStats:
"Podstawowy czas budowy" to czas budowy pierwszego poziomu budynku przy ratuszu na poziomie 0 (tak, zero!).
"Czynnik czasowy" pokazuje ile razy dłużej każdy kolejny poziom budynku będzie się budował względem poprzedniego przy ratuszu na 0(np. jeżeli 5 poziom buduje się 10 min, a czynnik czasowy jest 1.2, to 6 poziom będzie się budował 12 min)

Bonus z ratusza:
"Współczynnik czasowy" - tyle % czasu budowy budynku w praktyce będziemy potrzebować na wybudowanie (np. jeżeli budowa 5 poziomu zajmuje 10 min, a ratusz ma 75% "Współczynnika czasowego", to w grze potrzebujesz 7,5 min).

Polecam i pozdrawiam :)
PabloCanaletto
 

PabloCanaletto

Topornik
Wynik reakcji
139
Dobra, to może jeszcze realny przykład ogólny:

Na 148 św mam ratusz na 10 poziomie i chcę zrobić poziom 11.
Podstawowy czas budowy = 7:30 = 450s
Czynnik czasowy = 1,2
Współczynnik czasowy (bonus z ratusza) = 61%

450s x 1,2 x 1,2 x 1,2 x 1,2 x 1,2 x 1,2 x 1,2 x 1,2 x 1,2 x 1,2 x 61% = 450s x 1,2^10 x 61% = 450s x 6,1917364224‬ x 61% = 2786,28139008s x 61% = 2786,28139008s x 61 / 100 = ‭1 699,6316479488‬s = 28min 19,6316479488s


Skąd ta drobna różnica? Wynika z zaokrągleń, które dokonuje gra w trakcie obliczeń. Można powiedzieć, że mój wynik jest dokładniejszy :p
 

Sikorrrr

Topornik
Wynik reakcji
533
@PabloCanaletto
Czy możesz zobaczyć jak wygląda sprawa na 150 świecie? Bo albo coś źle podstawiam, albo dane które trzeba podstawić są jednak inne niż podane w tw stats.

Przykładowo ratusz mam aktualnie na 13 lvl, jaki jest czas postawienia koszar na 6 lvl (powinien wyjść równo 20min, mi wychodzi 33:39 około)
 

Milamber84

Chłop
Wynik reakcji
9
Mi wyszło prawidłowo. Po prostu wyliczanie czasu budowy kolejnego poziomu nie wynika z pomnożenia czasu bazowego przez kolejną potęgę współczynnika czasowego. Po obliczeniu jednego poziomu i zaokrągleniu go do pełnych sekund następny poziom wyliczamy przez pomnożenie aktualnego poziomu przez współczynnik i ponowne zaokrąglenie go do pełnych sekund.


poziomczas dokładnyczas zaokrąglony do pełnych sekund
0450450
1450*1,2 = 540540
2540*1,2 = 648648
3648*1,2 = 777,6778
4778*1,2 = 933,6934
5934*1,2 = 1120,81121
61121*1,2 = 1345,21345
71345*1,2 = 16141614
81614*1,2 = 1936,81937
91937*1,2 = 2324,42324
102324*1,2 = 2788,82789

Teraz mnożąc 2789 przez 61% otrzymujemy 1701,29 s. Po zaokrągleniu mamy 1701 s, a to jest dokładnie 28m 21s. Czyli tyle, co w grze.
 
Ostatnia edycja:

PabloCanaletto

Topornik
Wynik reakcji
139
2324*1,2 =
= ( 1937 * 1,2 ) * 1,2 =
= 1937 * 1,2 * 1,2 =
= (1614*1,2) * 1,2 * 1,2 =
= ... =
= 450 * 1,2 * 1,2 * 1,2 * 1,2 * 1,2 * 1,2 * 1,2 * 1,2 * 1,2 * 1,2 =
= 450 * 1,2^10

Matematyka na poziomie szkoły podstawowej.

2s różnicy to brak zaokrągleń po drodze, które gra najwyraźniej robi. Ale to bez znacznia, bo tym sposobem na 150ś nie wychodziło prawidłowo. Czytaj post Sikora.
 

Milamber84

Chłop
Wynik reakcji
9
No przecież o tych zaokrągleniach napisałem właśnie. Na jakiej podstawie uważasz, że nie wiem co to łączność mnożenia, czy przekształcanie mnożenia w potęgi?

Sprawdziłem problem Sikora i tam musi być jeszcze jakiś współczynnik (koczownicza, albo jakiś bonus), bo mi wychodzi 32:58 (uwzględniając wszystkie zaokrąglenia) Co więcej..... Jak szukałem jaki musiałby być bazowy czas budowy koszar, to nie da się uzyskać całkowitych sekund tak, by przy ratuszu 13lvl 6 poziom był budowany równo 20 minut.

Dla bazowych 910 s wychodzi 19:59, a dla bazowych 911 s 20:02. Więc czegoś brakuje po drodze. (Moim zdaniem)

Przyjąłem współczynnik czasowy ratusza 53%. Taki jak podaje Wiki
--------------

Edit:

Po głębszej analizie czasu budowy budynków na świecie, gdzie gram (153) coraz więcej rzeczy zrobiło się niejasnych:

-Budowa 19 lvl koszar przy ratuszu 20 lvl na świecie trwa 5:38:35, a wg obliczeń powyższych powinna skończyć się po 5:03:30
-Budowa 20 lvl koszar przy ratuszu 20 lvl na świecie trwa 6:46:21 (1,2-krotnie dłużej niż 18 lvl), a wg obliczeń powyższych powinna skończyć się po 6:04:12

To jednak nic, bo:

-wg tw.stats podstawowy czas budowy warsztatu/stajni to 100 minut = 6000 sekund. Natomiast na serwerze przy ratuszu 20 lvl (38%) ten czas wynosi 17 sekund.
-przy kościele (kolejnym) jest jeszcze lepiej. pcb (podstawowy czas budowy) to 3083 minuty. To więcej niż 2 doby. Natomiast na serwerze przy ratuszu 20 (ta sama wioska, w której budowa stajni trwa 17 sek) trwa to 1:51:31.
-Tajemniczości doda fakt, że aby z 6000 sekund zredukować do 17 współczynnik czasowy musi wynosić 0,283%,a z 3083 minut do 01:51:31 musi wynosić 3,62%. A to jest ta sama wioska, ten sam ratusz.

Adnotacja 2020-08-11 090722.png


Adnotacja 2020-08-11 090948.png


Adnotacja 2020-08-11 090806.png
 
Ostatnia edycja:

PabloCanaletto

Topornik
Wynik reakcji
139
Jak chcesz się bawić w dochodzenie jak wygląda wzór bez bezspośredniej informacji od teamu plemion to proszę bardzo.

Bonus z ratusza na wiki jest także tylko zaokrągleniem. Możesz sobie go wyliczyć dokładnie jak chceszze wzoru:
Współczynnik czasowy = 1,05^(-(lvl)), gdzie lvl to oczywiście poziom ratusza.

Poza tym nie wiem, czy nie powinno się uwzględnić prędkości świata w ostatecznym wzorze na czas budowy.

Dokładne dane o poszczególnych budynkach możesz pobrać bezpośrednio z gry pomijając TWStats przy użyciu interfejsu php:
Kod:
interface.php?func=get_building_info
Np. dla S153 to będzie
Kod:
https://pl153.plemiona.pl/interface.php?func=get_building_info
Co ciekawe, w konfiguracji świata pobieranej tym interfejsem (func=get_config) jest pozycja "buildtime_formula" określana liczbą - symbolem, np. 2. To sugeruje, że jest tych formuł więcej. Także powodzenia :)

Edit:
Pogrzebałem trochę w necie i zdaje się, że sposób, który przedstawiłem u góry przestał działać 8 lat temu, a i potem jeszcze coś zmieniali. Stąd własnie "buildtime_formula = 2".
 
Ostatnia edycja:

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
170
Co ciekawe, w konfiguracji świata pobieranej tym interfejsem (func=get_config) jest pozycja "buildtime_formula" określana liczbą - symbolem, np. 2. To sugeruje, że jest tych formuł więcej.
Było. Obecnie (od jakichś trzech lat) nie są już używane, jedynymi wyjątkami mogą być światy Special w stylu klasycznym czy niektóre rundy Szybkich, ale o tym decydują już administratorzy bezpośrednio ustawiający te światy ;)