Wioski na nowym świecie.

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser191065
  • Data rozpoczęcia

Czy popierasz pomysł równomiernego rozłożenia wiosek na świecie?

  • TAK

    Głosy: 12 66,7%
  • NIE

    Głosy: 6 33,3%

  • W sumie głosujących
    18

DeletedUser191065

Guest
Witam.

Nie zauważyliście państwo, że zawsze w centrum świata jest wielki ścisk, a ku granicy wioski są luźniej rozłożone? Czy pojawił się pomysł, aby świat był wszędzie równomiernie rozłożony? Będzie wtedy większy, bo z każdym razem te światy są coraz, niestety, mniejsze.

Pozdr.
 

DeletedUser196356

Guest
Zauważ że świat gry jest w kształcie koła którego promień zwiększa się wraz z ilością graczy. W sytuacji o której mówisz gracze musieliby być od razu rozstawiani w obrębie koła o jakimś promieniu czyli zakładając, że na świecie zaczęło by grę mniej graczy niż jest po miesiącu na każdym innym to ci pierwsi gracze byliby rozrzuceni po całym świecie.
 

DeletedUser

Guest
Wioski są rozmieszczane kołowo od punktu 500|500, promień zwiększa się zarówno, gdy liczba graczy rośnie, jak i czas serwera rośnie. Więc z tego wynika taki ścisk w centrum (dużo graczy zaraz po starcie serwera) i mniej zagęszczone obrzeża (mały przyrost graczy na dzień). Dodatkowo łatwo sobie sprawdzić, że dla promienia 9 <= r <= 10, liczba wiosek o współrzędnych całkowitych oddalonych o r od centrum świata jest mniejsza niż dla promienia 19 <= R <= 20; w przybliżeniu wiosek w pierścieniu 'R' jest cztery razy więcej niż na 'r'.

Można pozmieniać parametry ile wnosi nowy gracz do wzrostu promienia, ile wnosi czas serwera do wzrostu promienia. Ale znając konserwatywnych graczy plemion, cieżko byłoby taką zmianę wprowadzić, ponieważ:
a) zmiana byłaby experymentalna (ciężko przewidzieć jak będzie wyglądać mapa), czy nie będzie kogoś faworyzować, graczy na obrzeżach, czy w centrum (kwestia dyskusyjna, kto co lubi, ścisk czy spokojne rozwijanie się)
b) gracze mogliby powiedzieć, "ale po co to zmieniać", kolejne "udziwnienia", z tego co zauważyłem, gracze jakoś tak średnio podchodzą do nowych zmian, jak dla mnie zmiany są potrzebne, przy statycznych ustawieniach nie trudno odnaleźć jakąś strategię dominującą, ale to chyba też dyskusja na inny temat.
 

stiv.ens

Szlachcic
Wynik reakcji
1.885
wydaje mi sie, ze jednak scisk w centrum daje jakiekolwiek szanse plemionom centralnym, bo jakby centrum bylo luzniejsze to nie mialoby szans obrony z obrzezami chyba ze roznica umiejetnosci bylaby zbyt duza
 

Prokurator mamusiek

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.293
Hmm, a mi się pomysł nawet podoba. Oczywiście wymagałoby to sporych zmian, ale czemu by nie spróbować.
Trzeba by z góry założyć gdzie mogą pojawić się potencjalni gracze. Czyli każdy koordynator zawierałby tajną informację, czy może pojawić się tam wioska gracza. I tak z biegiem czasu mapa byłaby równomiernie zapełniona. Może problem nastąpiłby w momencie zapraszania graczy, lub startowania od nowa w centrum plemienia, ale kilka wiosek więcej nie popsułoby Twojej wizji.

Można pójść o krok dalej. Mapa miałaby tak zapisane zagęszczenie, że w niektórych skrawkach mapy byłoby gęściej, a w innych nieco rzadziej. Wtedy świat byłby całkowicie nieregularny, a na innym terenie inaczej się walczy. Świat na pewno byłby wtedy ciekawy, albo przynajmniej inny.
Dam pomysł na plus, bo może ktoś kiedyś pomyśli właśnie nad zaktualizowaniem mapy :) Dla supportu będzie to sygnał od nas.
 
Do góry