Wioski są rozmieszczane kołowo od punktu 500|500, promień zwiększa się zarówno, gdy liczba graczy rośnie, jak i czas serwera rośnie. Więc z tego wynika taki ścisk w centrum (dużo graczy zaraz po starcie serwera) i mniej zagęszczone obrzeża (mały przyrost graczy na dzień). Dodatkowo łatwo sobie sprawdzić, że dla promienia 9 <= r <= 10, liczba wiosek o współrzędnych całkowitych oddalonych o r od centrum świata jest mniejsza niż dla promienia 19 <= R <= 20; w przybliżeniu wiosek w pierścieniu 'R' jest cztery razy więcej niż na 'r'.
Można pozmieniać parametry ile wnosi nowy gracz do wzrostu promienia, ile wnosi czas serwera do wzrostu promienia. Ale znając konserwatywnych graczy plemion, cieżko byłoby taką zmianę wprowadzić, ponieważ:
a) zmiana byłaby experymentalna (ciężko przewidzieć jak będzie wyglądać mapa), czy nie będzie kogoś faworyzować, graczy na obrzeżach, czy w centrum (kwestia dyskusyjna, kto co lubi, ścisk czy spokojne rozwijanie się)
b) gracze mogliby powiedzieć, "ale po co to zmieniać", kolejne "udziwnienia", z tego co zauważyłem, gracze jakoś tak średnio podchodzą do nowych zmian, jak dla mnie zmiany są potrzebne, przy statycznych ustawieniach nie trudno odnaleźć jakąś strategię dominującą, ale to chyba też dyskusja na inny temat.