W dużej części właśnie z powodu niezrozumienia co znaczy ta wartość, co doskonale potwierdzają powyższe posty na ten temat. Ta liczba była czasem wygenerowania się strony NA SERWERZE, nie miała nic wspólnego (a przynajmniej nie w oczywisty sposób) z czasem ŁADOWANIA SIĘ STRONY u gracza!
Uhmm, jakby to powiedzieć... ani przez moment mi do głowy nie przyszło, że można to rozumieć inaczej
Starałem się wyżej przekazać, że czas generowania strony (i puszczenia ataku w tym czasie) należy rozumieć jako pewien przedział czasu w ramach którego atak mógł być puszczony w jakimkolwiek jego momencie. Czyli jeżeli czas generowania strony wynosiłby 5 sekund, to my nie wiemy czy faktycznie kod puszcza atak w pierwszej sekundzie, czy zatwierdza całą transakcje w ostatniej. Dodatkowo czas generowania strony zależy od chwilowego obciążenia serwera (a jak wiadomo czasem wszystko może złapać "zmułe"), no i nigdy nie wiadomo kiedy ta "zmuła" wystąpi.
Dla mnie sens powyższych postów był więc właśnie taki, że mierząc nasze opóźnienie w sieci i dodając do tego czas generacji strony, otrzymujemy dosyć prawdopodobny całkowity czas opóźnienia przy puszczaniu ataku.
W tym momencie gracze nie są w stanie tego oszacować w żaden sposób i właśnie ten fakt opisują posty powyżej
I potem właśnie mieliśmy zgłoszenia z pretensjami, że wg podawanych przez nas danych jedna strona ładowała się 50ms, zaś druga podobno 30ms podczas gdy faktycznie trzeba było na nią poczekać dwie sekundy i przez takie nasze BŁĘDY gracz stracił sens życia...
Niestety trzeba ludzi edukować na każdym kroku i na to nie ma siły. To, że komuś się zatarł silnik, nie znaczy że samochody są do d***
Co więcej, dla Was jest to mocny strzał w kolano! Nie jesteście w stanie się wybronić przed użytkownikiem i jasno mu udowodnić z czego wynikają opóźnienia. A nawet jeżeli logujecie po stronie serwera sesje oraz czasy wykonywania zapytań (co się rzadko zdarza więc wątpię), to wydłuża to Wam tylko czas obsługi tego typu zgłoszenia (koszy firmy ida w górę).
De facto wartość ta nie dostarczała ŻADNEJ przydatnej informacji. A oczywiście w jakiś tam sposób obciążała serwer i w ułamkowym procencie spowalniała grę.
Jak się okazuje coś tam jednak dostarczała. I o ile serwery plemion nie notują częstych problemów wydajnościowych, to ta wartość była Wam bardzo na ręke (no ale... może się mylę i coś jest na rzeczy
).
A co do rzekomego obciążenia serwera taką informacją... to może bez komentarza.
ps:
Już dawno się tak tutaj nie rozpisałem
Wiem, że nowy rok już dawno minął, ale pozdrowienia dla ekipy plemion i obyście w końcu zaczęli lepiej słuchać swoich graczy