Wersja 8.23 - komentarze

Status
Zamknięty.

DeletedUser173209

Guest
U mnie niestety pojawił sie problem z paskiem skrótów, ponieważ mi sie "rozjechał" i zniknął skrypt od balansu surowców, którego teraz za nic w świecie nie moge dodać, a z dodaniem innych rzeczy nie ma problemu. Błąd zgłosiłem do supportu, ale powiedziano mi jedynie, że gra została zaktualizowana i być może to spowodowało błędy. Mam nadzieje, że szybko sie z tym uporacie, bo nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu, a sprawa jest tym bardziej dziwna, że inne skrypty działają i można je dodawać, a ten jeden jedyny niestety nie, bo gdy chce go dodać to po prostu nic nowego sie na pasku nie pojawia.
 

DeletedUser

Guest
Naprawdę potrafisz kliknąć z ręki z dokładnością do setnej części sekundy? Nic tylko pogratulować ;]

Chodziło mi raczej o to, że wiadomo było jak długo ładuje się strona i czy atak dojdzie w tej sekundzie którą widzisz(poprzednia aktualizacja) czy może w następnej.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser160889

Guest
fajnie pięknie tylko zapomnieli dodać że zginie kilka skryptów min na "Balans surowców" bez możliwości dodania - niezłą blokada

szkoda tylko, że na angielskich plemsach nadal ten skrypt śmiga

U nas niby legalne skrypty ze skryptoteki tylko nikomu nie chce się tyłka ruszyć i ich poaktualizować aby poprawnie działały. Najlepiej od razu usunąć wszystkie .
 

DeletedUser173209

Guest
Ja właśnie już zgłaszałem sprawe odnośnie balansu surowców i zobaczymy, czy coś z tym zrobią..

Co do legalności to niby piszą, że tylko w skryptotece są legalne skrypty, ale na forum w dopuszczonych też on sie znajduje, więc coś jest nie halo.

Licze jednak na to, że moje zgłoszenie w końcu trafi w odpowiednie ręce i że zostanie to naprawione.
 

DeletedUser156889

Guest
Chodziło mi raczej o to, że wiadomo było jak długo ładuje się strona i czy atak dojdzie w tej sekundzie którą widzisz(poprzednia aktualizacja) czy może w następnej.

Tylko że sporo zależy jeszcze od chwilowego obciążenia (tego nikt nie jest w stanie przewidzieć) oraz samej konstrukcji kodu po stronie serwera.

Jako wartość orientacyjna było to jako tako przydane i też nie rozumiem czemu po x latach komuś zaczęło przeszkadzać :/
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
13.005
Jako wartość orientacyjna było to jako tako przydane i też nie rozumiem czemu po x latach komuś zaczęło przeszkadzać :/

W dużej części właśnie z powodu niezrozumienia co znaczy ta wartość, co doskonale potwierdzają powyższe posty na ten temat. Ta liczba była czasem wygenerowania się strony NA SERWERZE, nie miała nic wspólnego (a przynajmniej nie w oczywisty sposób) z czasem ŁADOWANIA SIĘ STRONY u gracza!
I potem właśnie mieliśmy zgłoszenia z pretensjami, że wg podawanych przez nas danych jedna strona ładowała się 50ms, zaś druga podobno 30ms podczas gdy faktycznie trzeba było na nią poczekać dwie sekundy i przez takie nasze BŁĘDY gracz stracił sens życia...
De facto wartość ta nie dostarczała ŻADNEJ przydatnej informacji. A oczywiście w jakiś tam sposób obciążała serwer i w ułamkowym procencie spowalniała grę.
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser156889

Guest
W dużej części właśnie z powodu niezrozumienia co znaczy ta wartość, co doskonale potwierdzają powyższe posty na ten temat. Ta liczba była czasem wygenerowania się strony NA SERWERZE, nie miała nic wspólnego (a przynajmniej nie w oczywisty sposób) z czasem ŁADOWANIA SIĘ STRONY u gracza!

Uhmm, jakby to powiedzieć... ani przez moment mi do głowy nie przyszło, że można to rozumieć inaczej ;]

Starałem się wyżej przekazać, że czas generowania strony (i puszczenia ataku w tym czasie) należy rozumieć jako pewien przedział czasu w ramach którego atak mógł być puszczony w jakimkolwiek jego momencie. Czyli jeżeli czas generowania strony wynosiłby 5 sekund, to my nie wiemy czy faktycznie kod puszcza atak w pierwszej sekundzie, czy zatwierdza całą transakcje w ostatniej. Dodatkowo czas generowania strony zależy od chwilowego obciążenia serwera (a jak wiadomo czasem wszystko może złapać "zmułe"), no i nigdy nie wiadomo kiedy ta "zmuła" wystąpi.

Dla mnie sens powyższych postów był więc właśnie taki, że mierząc nasze opóźnienie w sieci i dodając do tego czas generacji strony, otrzymujemy dosyć prawdopodobny całkowity czas opóźnienia przy puszczaniu ataku.

W tym momencie gracze nie są w stanie tego oszacować w żaden sposób i właśnie ten fakt opisują posty powyżej ;]

I potem właśnie mieliśmy zgłoszenia z pretensjami, że wg podawanych przez nas danych jedna strona ładowała się 50ms, zaś druga podobno 30ms podczas gdy faktycznie trzeba było na nią poczekać dwie sekundy i przez takie nasze BŁĘDY gracz stracił sens życia...

Niestety trzeba ludzi edukować na każdym kroku i na to nie ma siły. To, że komuś się zatarł silnik, nie znaczy że samochody są do d*** ;] Co więcej, dla Was jest to mocny strzał w kolano! Nie jesteście w stanie się wybronić przed użytkownikiem i jasno mu udowodnić z czego wynikają opóźnienia. A nawet jeżeli logujecie po stronie serwera sesje oraz czasy wykonywania zapytań (co się rzadko zdarza więc wątpię), to wydłuża to Wam tylko czas obsługi tego typu zgłoszenia (koszy firmy ida w górę).

De facto wartość ta nie dostarczała ŻADNEJ przydatnej informacji. A oczywiście w jakiś tam sposób obciążała serwer i w ułamkowym procencie spowalniała grę.

Jak się okazuje coś tam jednak dostarczała. I o ile serwery plemion nie notują częstych problemów wydajnościowych, to ta wartość była Wam bardzo na ręke (no ale... może się mylę i coś jest na rzeczy ;] ).

A co do rzekomego obciążenia serwera taką informacją... to może bez komentarza.

ps:

Już dawno się tak tutaj nie rozpisałem ;) Wiem, że nowy rok już dawno minął, ale pozdrowienia dla ekipy plemion i obyście w końcu zaczęli lepiej słuchać swoich graczy ;]
 

Agath1977

Miecznik
Wynik reakcji
12
jakos nie sadze aby zniknieci tylko skryptu na balans surowcow bylo przypadkiem, nie zdziwie sie jesli w aktualizacji 8.24 lub pozniej zobaczymy platnego Asystenta Rynku lub inne cudo tego typu
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
13.005
jakos nie sadze aby zniknieci tylko skryptu na balans surowcow bylo przypadkiem, nie zdziwie sie jesli w aktualizacji 8.24 lub pozniej zobaczymy platnego Asystenta Rynku lub inne cudo tego typu

Zgadza się, nie było przypadkiem. Ale rozczaruję: nie ma ŻADNEGO związku z aktualizacją samej gry (skrypt de facto zniknął wiele godzin później). Jego wykluczenie spowodowane jest tym, że część skryptu pobierana była z zewnętrznego serwera, stanowiącego potencjalne niebezpieczeństwo: w dowolnej chwili jego autor mógł zmodyfikować treść kodu w taki sposób, by skrypt robił to co ON chce, bez wiedzy użytkownika.
Jeśli ktoś zgłosi do supportu ten skrypt w pełnej wersji - bez żadnych odnośników do zewnętrznych źródeł - i zostanie on opublikowany w Skryptotece, to nie ma problemu by dalej on funkcjonował.
 

DeletedUser59398

Guest
kompletna bzdura, co support obchodzi bezpieczeństwo mojego konta? dodając skrypt chyba sam wyrażam zgodę na jego funkcjonowanie, bez sensu bo płacę, a nie mogę korzystać z udogodnień jakie daje mi premium w pełni.

dlaczego w UK skrypt może działać, a w Polsce już nie?

Nie dajecie nic od siebie, a zabieracie nam to co tworzą inni, w imię czego? zabierania nam czasu?

mało tego, jest masa skryptów które można dodać do paska, i działają z użyciem zewnętrznych serwerów, ale nie ten.
 

DeletedUser159480

Guest
kompletna bzdura, co support obchodzi bezpieczeństwo mojego konta? dodając skrypt chyba sam wyrażam zgodę na jego funkcjonowanie, bez sensu bo płacę, a nie mogę korzystać z udogodnień jakie daje mi premium w pełni.

dlaczego w UK skrypt może działać, a w Polsce już nie?

Nie dajecie nic od siebie, a zabieracie nam to co tworzą inni, w imię czego? zabierania nam czasu?

mało tego, jest masa skryptów które można dodać do paska, i działają z użyciem zewnętrznych serwerów, ale nie ten.

Przecież to nie jest Twoje konto tak naprawdę.. poczytaj dokładnie regulamin, my tak jakby korzystamy z udostępnienia możliwości grania na serwerze poprzez przyzwolenie na użytkowanie ICH kont, np. w każdej chwili "Twoje" konto może zostać zablokowane bez podania przyczyny :)

A co do samego bezpieczeństwa - to ich obchodzi, że część kont przynosi zyski w postaci pieniędzy pobieranych za KP, więc jak ktoś Ci ukradnie konto to istnieje szansa, że przykładowo KP nie będzie już kupowane przez danego użytkownika.. A kolejna sprawa: który z liczących się deweloperów gry pozwoliłby na to, że konta ich graczy nie są zabezpieczone w określony sposób? Ich gra, ich decyzje.. zawsze można kliknąć "skasuj" konto i po problemie.
 

DeletedUser23926

Guest
Nie wiem czy to było poruszane tutaj, ale jest jeden dosyc spory problem.

Chodzi o zmianę z coord. Gdy wioska jest atakowana i opisze sobie atak tym wbudowanym narzędziem do opisu, i potem klikam poproś o pomoc, to generuje się mniej więcej coś takiego:
dg-rmlwujtegvdotxkmvwex.jpg


Do natychmiastowej naprawy.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser152427

Guest
pytanie brzmi ... co tym razem popsujecie... teraz nie działa planer ataków... przynajmniej nie tak jak powinien.... trzeba usuwać nawiasy przy koordynatach wioski... zamiast być [coord]496|865[/coord] jest [coord](496|865)[/coord] a w efekcie... taka wioska nie istnieje... jest szzansa że to zostanie naprawione ???
 

DeletedUser137804

Guest
Proszę na temat skryptów rozmawiać w dziale dotyczącym skryptów.
 

artpaw

Chłop
Wynik reakcji
0
pytanie brzmi ... co tym razem popsujecie... teraz nie działa planer ataków... przynajmniej nie tak jak powinien.... trzeba usuwać nawiasy przy koordynatach wioski... zamiast być [coord]496|865[/coord] jest [coord](496|865)[/coord] a w efekcie... taka wioska nie istnieje... jest szzansa że to zostanie naprawione ???


SATYNOWA pięknie ładnie ustosunkowałaś się do postów o skryptach ale jeden post nad tobą jest temacik na który już raczej nie udzieliłaś odpowiedzi a właśnie przyuważyłem że faktycznie jest tak ja kolega pisze i bardzo mnie to martwi . Z planera wklejałem zawsze sobie do notatnika i co zonk aktualizacja tak sprytna że za chwile wszystko przestanie działać ale co tam was to obchodzi
 

DeletedUser

Guest
Ja nie widzę żadnego problemu z nawiasami... przecież w liviusie przy robieniu listy różnicowej czy zwykłej wiosek , bądź na kontynenty nim w grze pojawiło się "coord" dawniej było "village" , a nawiasy były i nikomu to nie przeszkadzało.

Dla osób myślących nie będzie stanowiło problem pare milionów nawiasów robiąc ogromną listę wiosek wystarczy wszystko wkleić do notatnika na pulpicie i użyć opcji zamień i po kłopocie.

Bez wysiłku niczego nie ma , także nie marudzić ludzie tylko czasem ruszcie się.

Ostatnio nawet widzę na innych forach posty typu czy jest bot do wysyłania ataków lub inne , a wytłumaczenie:
"Bo mi się nie chce wchodzić"

Przesadzacie i to konkretnie wszyscy.

Co do informacji o generowaniu strony i skryptu do balansowania surowcami jest to przydatne i potrzebne dla wielu , więc to powinno wrócić na swoje miejsce.

A w skrypcie do opisywania wbudowanego w grę powinna być opcja doliczenia czasu lub może przywróćcie ID i niech skrypt działa na zasadzie opisywania po ID jak niektóre z dawniejszych projektów , ponieważ obecny skrypt źle opisuje ataki gdy ktoś nie siedzi 24/7.
 

DeletedUser137804

Guest
SATYNOWA pięknie ładnie ustosunkowałaś się do postów o skryptach ale jeden post nad tobą jest temacik na który już raczej nie udzieliłaś odpowiedzi a właśnie przyuważyłem że faktycznie jest tak ja kolega pisze i bardzo mnie to martwi . Z planera wklejałem zawsze sobie do notatnika i co zonk aktualizacja tak sprytna że za chwile wszystko przestanie działać ale co tam was to obchodzi

Ja nie udzielam żadnych komentarzy odnośnie aktualizacji , jako moderator działu informuje tylko o istnieniu zasad i regulaminu na forum i pilnuje jego przestrzegania.
Pozdrawiam
 

DeletedUser156889

Guest
Po primo, skoro ta aktualizacja rozwala skrypty, to chyba normalne że ludzie piszą o tym w tym a nie innym wątku? Jest to przecież jak najbardziej na temat.
Po secundo, w dziale skrypty forumowicze nie mogą tworzyć tematów.
 

DeletedUser137804

Guest
dla mnie nienormalne ponieważ podejrzewam że ani użytkownicy ani na pewno Kmic nie zajmą się naprawieniem skryptu pod nową aktualizację. Problemy z działaniem danego skryptu należy zgłaszać twórcy skryptu.
a tutaj instrukcja tematów w skryptotece
http://forum.plemiona.pl/showthread.php?98385-Nowa-Skryptoteka&p=1262013#post1262013

Poza tym Kmic udzielił wyczerpującej odpowiedzi w temacie tego skryptu i nie widzę powodu do dalszego ciągnięcia tego wątku w dyskusji która dotyczy aktualizacji.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Status
Zamknięty.
Do góry