Ujawnianie postępu kar

  • Rozpoczynający wątek Fasen
  • Data rozpoczęcia

Czy uważasz ten pomysł za użyteczny?

  • Tak

    Głosy: 22 78,6%
  • Nie

    Głosy: 6 21,4%

  • W sumie głosujących
    28
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Proponuję ujawnianie postępu kar.
Wielokrotnie były sytuacje, gdy gracz A zgłaszał gracza B, gdy ten popełnił jakieś wykroczenie przeciw regulaminowi. Gracz A po przekazaniu informacji do supportu otrzymuje "Dziękujemy za zgłoszenie" i niczego nie dowie się o tym graczu od tamtego momentu, może sobie wtedy gdybać, że pewnie dadzą mu bana. Gdy jednak zamierza gracz A zamierza dowiedzieć się na temat postępowania karnego wobec gracza B, to otrzymuje szablonowy wpis "Nie dyskutujemy z graczami postronnymi na temat kar nakładanych na innych graczy."
I tutaj się pytam jaki jest w tym sens? Czy sami nie utrudniacie łapania osób, które przeciwdziałają regulaminowi?
A wystarczyłoby poinformować co z danym graczem się stało.
Ostatnio pytałem supportu co się dzieje z przywódcą naszego plemienia i co otrzymałem? Oczywiście tą wiadomość, że nie dyskutujemy z graczami. To wyślijcie chociaż informację, że ten gracz został zbanowany na tyle i tyle, bo zrobił to i to.
W wyżej wymienionym przykładzie założyciel naszego plemienia został zbanowany. Tyle wiadomo, dotąd nie wiem za co i na ile, ale...Ja byłem zawieszony w próżni, nie wiedziałem co robić, czy to był ban 24-48h, czy na dłużej. Po 3 dniach zacząłem działać i dobrze zrobiłem. Ale samo utrzymywanie w próżni jest tylko przez to, że nie ma osoby pośredniczącej. Oczywiście można tłumaczyć się, że jak to my nie mieliśmy kontaktu ze sobą, przecież to nasza wina, haha, jednak nie. My zaczynamy z niczym, nie każdy ma znajomego ze starego świata i razem z nim zakłada plemię, wielokrotnie gramy z nowymi osobami, więc musimy się poznać, by sobie móc zaufać i dopiero wtedy ujawniamy nasze dane kontaktowe szybkiego działania.
A jeśli niczego konkretnego zgłoszony gracz nie zrobił, to i tak warto poinformować gracza A o tym, że popełnił błąd. Przebywanie w nieświadomości popełnionego błędu nie jest fajne, a support może wyprowadzić z nieświadomości poprzez ujawnienie informacji na temat postępowania karnego wobec danego gracza. Nawet nie musi być to cały proces, ważne, by chociaż informacja końcowa trafiła do gracza A co się działo, to już będzie dobrze.
Ten pomysł oczywiście można dalej rozwijać, ale od czegoś trzeba zacząć ;)

Proszę o rozpatrzenie mojej propozycji.

Pozdrawiam
Fasen
 

DeletedUser40095

Guest
Zgadzam się z Fasenem.

W jego przypadku ewidentnie widać, że karana jest nie tylko osoba łamiąca regulamin, ale i całe plemię. W uzasadnionych sytuacjach powinna być możliwość zdobycia informacji o ukaranym graczu. Jak również osoba zgłaszająca powinna być poinformowana o tym co dzieje się z jego zgłoszeniem.

Obecnie większość zgłoszeń do supportu opiera się na złośliwości i chęci dokopaniu innemu graczowi. Co chyba nie jest promowaniem właściwej postawy. Natomiast kiedy gracz zgłaszający ma świadomość tego jak jego zgłoszenie zostało potraktowane i że nie wpada w próżnię, która wysyła mu automatyczną odpowiedź, to jednak buduje postawę obywatelską.

Propozycja Fasena to pytanie... Czy chcemy uczciwych plemion i dobrej rozrywki. Czy plemion przepełnionych oszustwami i złośliwością?
 

DeletedUser17701

Guest
Jak najbardziej zgadzam się z tym co pisze Fasen.

Zapewne dla administracji Plemion byłaby to dodatkowa praca, bo przecież teraz wystarczy wysłać gotowy szablon, bądź zostaje on wysłany automatycznie. Ale jak już wspomnieli przedmówcy fajnie byłoby wiedzieć jak potoczyły się losy osoby zgłoszonej przeze "mnie". Do tej pory próby walki z łamaniem regulaminu kończą się na niewiedzy... Nie wiadomo czy support zgłoszenie sobie olał, czy też wyciągnął konsekwencje.
Myślę, że końcowa informacja na temat kary na danym osobniku wystarczy, a z pewnością pojawi się więcej "obywatelskich postaw"
 

DeletedUser137804

Guest
jestem zdecydowanie na nie, jak ja zgłaszam gracza z podejrzeniem złamania regulaminu to jedyny cel jaki mi przyświeca to wyeliminować kombinatorów i gra fair play , nie wiem do czego miałaby komukolwiek służyć wiadomość o postępach w sprawie.
Nie podoba mi się używanie supportu do rozgrywek na świecie a do tego by się to sprowadzało .
Gracze zgłaszający rzadko są w tym samym plenieniu co zgłaszany więc nie mów mi ze chodzi ci o dobro plenienia , zgłaszający są zazwyczaj z wrogiego plemienia i jaki sens miało by informowanie ich o konsekwencjach? no słucham?
a jeśli chodzi o współplemieńców zablokowanego gracza, rada widzi który z graczy wpadł w kłopoty i może reagować, dzwonić pisać maile pukać do drzwi ale support nie jest od tego by dbać o relacje w poszczególnych plemionach to do członków należy inicjatywa , jestem na nie!
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

kors4r

Łucznik
Wynik reakcji
0
Czy w stosowaniu zasad gry fair play przeszkadzałoby, gdyby gracz zawiadamiający dowiedział się, czy jego zgłoszenie zostało uznane za zasadne? W jaki sposób? No słucham?
Czy grze fair play przeszkadzałoby, gdyby gracz banowany wiedział, kto złożył doniesienie? W jaki sposób? No słucham?

W tej chwili jest jak u Kafki - support se może zbanować kogokolwiek bez tłumaczenia się komukolwiek. Brak przejrzystości jest jednym z powodów, dla których support jest podejrzewany (bardzo często słusznie) o wykorzystywanie uprawnień do wpływania na przebieg rozgrywki na tych światach, na których grają członkowie teamu.

Moim zdaniem gracz, którego dotyczy ban powinien wiedzieć, czy karę wymierzono ponieważ support sam powziął informacje wskazujące na naruszenie regulaminu, czy może ktoś złożył zawiadomienie. W drugim przypadku gracz powinien wiedzieć kto i o co go oskarża. Natomiast gracz, który zawiadamia o naruszeniu zasad powinien wiedzieć, czy support jego zgłoszenie uznał za uzasadnione i jaką karę wymierzono.

Oddałem głos na tak.
Oczywiście sprawa jest przegrana. Gdyby ten pomysł został wdrożony do gry, to ukróciłoby to samowolkę supportu. W życiu ten pomysł nie przejdzie :)
 
Status
Zamknięty.
Do góry