System podatkowy + warownia

Co sądzisz?

  • Dobry pomysł podatki + warownia

    Głosy: 6 37,5%
  • Podatki słabe, warownia na plus

    Głosy: 2 12,5%
  • Warownia słaba, podatki na plus

    Głosy: 0 0,0%
  • Bez sensu to i to

    Głosy: 8 50,0%

  • W sumie głosujących
    16

Leszcz Kartograf

Szlachcic
Wynik reakcji
4.023
Hej,
przy rozmowie z innym Leszczem @Fruxed pojawił nam sie taki koncept jak urozmaicić rozgrywkę.

  • System podatkowy + warownia.
  • Z podatków pobieraloby się obowiązkowo odgórnie ustalony przez władze plemienia procentowy udział wynoszący od 0% do 50% od każdej budowy, wybicia monet i rekrutacji.
  • Surowce uzyskane z podatków można by przeznaczyć na rozbudowę twierdzy (dotyczy tylko światów z twierdzą), umożliwiającą jej wzmocnienie. Twierdzę nadal można by wzmocnić osobno za pomocą przesyłanych surowców.
  • Nowa mechanika polegałaby na dodaniu plemiennej warowni, która byłaby rozwijana podobnie do poziomu plemienia na poziomach od 1 do 20, przy użyciu surowców z podatków (wyłącznie). Każdy poziom twierdzy zapewniałby niewielki bonus do wytrzymałości murów i budynków, na przykład 0,5-0,7% za każdy poziom. Dodatkowo skracałby czas rekrutacji jednostek w podobnym zakresie.
  • Dodatkowo, warownia dawałaby założycielom plemienia możliwość aktywowania globalnego bonusu do ataku lub obrony (podobnie jak wyżej, na przykład 0,3-0,5% za każdy poziom). Można by go aktywować raz na 14 dni, a czas aktywacji skracałby się wraz z kolejnymi poziomami, docelowo raz na 7 dni. Jednak warto zaznaczyć, że bonus ten dotyczyłby tylko ataku lub tylko obrony (nie da się odpalić obu na raz).
  • Taki bonus kosztowałby X surowców pomnożonych przez liczbę członków plemienia. W przypadku braku wystarczających surowców można by zredukować poziom plemienia w celu aktywacji bonusu.
  • Co ważne, żeby ten bonus nie był tez zbyt mocny - bonus odpalany by był tylko u aktualnych członków plemienia, wyjście z plemienia kasuje bonus, dołączenie po odpaleniu bonusu - członek plemienia jest bez bonusu.
Wszelkie % oraz kwoty są oczywiście do ustalenia przez mistrzów gry. Sama mechanika mogłaby urozmaicić rozgrywkę i wprowadziłaby dodatkowe decyzje już od początku gry - czy postawić na wysokie podatki czy może na niski i szybszy rozwój kosztem słabszej akcji.
Dodatkowo w późniejszych etapach wybór między bonusem off/deff też byłby ciekawy, szczególnie przy dużej regularności akcji oraz wymianie akcji z dnia na dzień :)
Ze względu na tańsze bonusy w mniejszych plemionach możliwe, że plemiona z mapy/obrzeżowe/nie ekipowe miałyby większą szansę na nawiązanie walki.
 
Do góry