Skarbiec

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser45488
  • Data rozpoczęcia

Czy jesteś za moim pomysłem o utworzeniu skarbca?

  • Za

    Głosy: 145 73,6%
  • Przeciw

    Głosy: 52 26,4%

  • W sumie głosujących
    197
Status
Zamknięty.

DeletedUser30910

Guest
Ale jak skorzystasz z tego skarbca? Nie wiadomo gdzie on jest, i ile drogi będzie trwałó przesłanie surówki.:confused::confused::confused:

Ten pomyłs trzeba dopracować...
 

DeletedUser22906

Guest
Mam niejasne wrażenie, że zobaczyłeś tylko pierwszy i ostatni post.

To jest mój pierwszy post i nie wiem jak sie dodaje sondę i tu proszę o pomoc :confused:.
A poza tym będzie długo ale sami chcieliście:D
To teraz dodam trochę więcej szczegółów. Skarbiec znajdował by się w panelu plemienia tam gdzie odnośniki do profilu, forum itp. Dostęp był by dla wszystkich otwarty i dostępny nie zależnie od praw ale nie wszystkie funkcje były by powszechnie widziane i dostępne. Każdy gracz mógłby wpłacać surowce, ale tylko założyciel mógłby dokonywać operacji tymi surowcami. Skarbiec morza by rozbudowywać na samym początku plemienia skarbiec mógłby zgromadzić 5.000 każdego surowca. Później w miarę uznania założyciel ze surowców w nim zgromadzonych mógłby go rozbudowywać tutaj moja propozycje rozbudowy skarbca.

Poziom 1- automatycznie wbudowywany podczas założenia plemienia
pojemność 10.000,
Poziom 2- koszty: 4.000 drewna, 4.000 gliny, 3.500 żelaza, czas budowy
50min. pojemność 18.000
Poziom 3- koszty: 8.500 drewna, 8.500 gliny, 8.500 żelaza, czas budowy
2h. pojemność 22.000
Poziom 4- koszty: 12.000 drewna, 12.000 gliny, 12.500 żelaza, czas budowy
3h, pojemność 30.000
Poziom 5- koszty: 18.000 drewna, 20.000 gliny, 17.500 żelaza, czas budowy
4h pojemność 50.000
Poziom 6- koszt: 25.000 drewna, 25.000 gliny, 25.000 żelaza, czas budowy
5h pojemność 75.000
Poziom 7- koszt: 50.000 drewna, 55.000 gliny, 50.000 żelaza, czas budowy
6h pojemność 100.000
Poziom 8- koszty: 75.000 drewna, 75.000 gliny, 75.000 żelaza, czas budowy
7h 30min, pojemność 200.000
Poziom 9- koszty: 150.000 drewno, 15.000 gliny, 15.000 żelaza, czas budowy
9h, pojemność 300.000
Poziom 10- koszty: 250.000 drewna, 250.000 gliny, 250.000 żelaza, czas
budowy 11h pojemność 500.000

Surowce by szły do skarbca i z w zależności od poziomu tegoż budynku tak więc:

Poziom 1- do skarbca 20h ze skarbca 50h
Poziom 2- do skarbca 18h ze skarbca 45h
Poziom 3- do skarbca 17h ze skarbca 43h
Poziom 4- do skarbca 16h ze skarbca 40h
Poziom 5- do skarbca 15h ze skarbca 35h
Poziom 6- do skarbca 14h ze skarbca 30h
Poziom 7- do skarbca 13h ze skarbca 25h
Poziom 8- do skarbca 12h ze skarbca 20h
Poziom 9- do skarbca 11h ze skarbca 15h
Poziom 10- do skarbca 10h ze skarbca 10h

Datki były by ustalone przez plemię i egzekwowanie przez nie a także ono decydowało by o dalszej rozbudowie. Ogólnie dostępna była by lista na której by sie znajdowali gracze w plemieniu i ilość surowców przeznaczonych do skarbca przez nich i ile dostali. Transakcje do skarbca były by nie ograniczone a ze skarbca do gracza zależały by od poziomu skarbca. Tak więc:
Poziom 1- 5.000 każdego surowca na dobę do jednego gracza
Poziom 2- 6.000
Poziom 3- 8.000
Poziom 4- 9.000
Poziom 5- 12.000
Poziom 6- 15.000
Poziom 7- 17.000
Poziom 8- 20.000
Poziom 9- 25.000
Poziom 10- 30.000
(...)

Tutaj napisał, to, o co się pytałeś.
Fakt, wymaga trochę dopracowania...
 

DeletedUser49277

Guest
odp. : skarbiec

pomysł fainy:):):)
ale gdzie był by skarbiec ???:confused:
trzeba trochę dopracować:(
:):):)
 

DeletedUser

Guest
taki skarbiec plemienny na kontrybucje wojenne dla swoich graczy ma sens tylko na początku gry jak się ma jedną do 4-5 wiosek. mając -naście wiosek koszty surówki praktycznie już nie mają znaczenia i wtopienie paru off albo utrata 2 defów nie ma takiego znaczenia bo i tak praktycznie wszystkie budynki są pobudowane i nawet zapewniając sobie rekrutację defa na całą dobę i tak starcza jeszcze na wybicie jednej monety w wiosce.
 

DeletedUser683

Guest
anetka1994r zgadzam sie ze później surowce na budynki i wojsko nie sa tak potrzebne związku z czym idea skarbca traci na wartości. Ale jest jedna rzecz która sprawia że zawsze on sie przyda.
Paczki na starych a Monety na nowych światach. Na starych gdzie traci sie złożona surke za kazdym razem jhak gruby ginie jest to o wiele bardziej nawet przydatne ;) a sądze że i na nowych sie przyda ;]
 

DeletedUser20514

Guest
Też kiedyś nad tym myślałem... ale schemat który ty przedstawiłeś jest kiespki :(:(:(

1-za mała pojemność skarbca
2-30k surowców to jest nic... minimum 400k surowców do jednego gracza na raz... wiem, że to raj dla multikont... ale jak chcemy to wprowadzić, to trzeba coś innego wymyślić...
3-skarbiec za krótko by sie rozbudowywał...
4-nie podałeś pomysłu jak by było z umiejscowieniem go na mapie gry... jak z atakowaniem skarbca, jak z okradaniem go itd... bo skarbiec musi gdzieś być... nie może być nigdzie...
5-skoro mają być ataki na skarbiec to musi też być jakaś obrona... czyli co??? Każdy gracz musi też wysłać tam wojsko... czy jak??? :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
jest jeszcze jeden problem co się stanie z skarbcem gdy plemię zostanie rozwiązanie, ogólnie jestem na tak ale można dorobić jakieś budynki "plemienne"
 

DeletedUser20514

Guest
CO POWIECIE NA TO???

Naszła mnie inwencja twórcza… i napiszę jak według mnie powinien działać taki skarbiec…

Będzie to dość długie, ale czytelne i przejrzyste :D

ZAPRASZAM DO LEKTURY :D


1) UMIEJSCOWIENIE/POŁOŻENIE NA MAPIE I W PLEMIENIU:
a) Skarbiec znajdowałby się normalnie na mapie. Żeby stworzyć/zdobyć taki skarbiec, plemię będzie musiało wysłać do dowolnej opuszczonej wioski specjalnego grubaska (1 grubas na plemię), który będzie szedł powiedzmy zawsze 24h. Podbija ją za pierwszym razem.
b) W przeglądzie plemienia, będzie dodatkowa zakładka Skarbiec. Będzie tam widniał poziom rozbudowania, stan skarbca, kto ile wpłacił, kto jest „komornikiem” itd. :D, regulamin plemienia który tyczył by się właśnie płacenia podatków…
c) Teraz z tajnością… bo wystarczy wysłać szpiega i wiemy który skarbiec najlepiej atakować… dlatego do rzeczy typu – stan skarbca, kto wpłacił-kto nie będą miały wgląd tylko wyznaczone osoby… (do ustawienia normalnie w panelu – Członkowie)… Normalny gracz będzie widział regulamin, poziom rozbudowania itd…
2) POSTANOWIENIA OGÓLNE:
a) Skarbiec bronić będą członkowie plemienia, skarbiec można atakować… Tylko nie mam jeszcze pomysłu, co z atakami, bo jak jakieś plemię zgromadzi 200k pik i 200k mieczy to nie ma szans się dostać… więc tu się nasuwa pomysł z „GARNIZONAMI”, które mogłyby atakować tylko skarbce… wojska byłoby można łączyć itd…
b) Co do pojemności skarbca… musiałaby być duża… oj duża… nie wiem ile… ale najwyższym poziomie to by musiało być z 50.000.000 (Co najmniej)…
c) Przesłać do jednego gracza możemy 400k każdego surowca dziennie, a do danego plemienia ile chcemy…
d) Co do długości rozbudowy Skarbca na kolejny poziom… jedne z ostatnich będą musiały trwać kilka dni, a nawet tydzień… inaczej to nie ma sensu… i będzie to musiało trochę kosztować… bo inaczej to też nie ma sensu…
e) Skarbiec może być wykorzystywany też jako funkcja reprezentacyjna… np. Dołącz do nas… zobacz jaki mamy skarbiec… full surowców :D :D :D
3) POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
a) Gdy plemię zostanie rozwiązane… hmm… znika skarbiec??? (Do przemyślenia)
b) Nie prawda, że potem surowce nie są potrzebne… jeżeli wprowadzimy administrację plemienną to przydadzą się na sponsoring choćby swoich Akademii… armii… wojen… itd.
c) Jak długo surowce maiłyby iść ze skarbca??? Hmm… może 10 min na pole??? Albo tyle co normalny kupiec??? (Do przemyślenia)
d) Jak długo surowce maiłyby iść do skarbca??? Tyle co normalny kupiec…
4) GARNIZONY:
Skoro będzie można bronić Skarbców… to trzeba też dać szansę agresorowi… bo tak jak wspomniałem, można zgromadzić bez problemu obronę, której nic nie rozbije…
a) Każde plemię będzie miało Garnizon… Będzie on znajdował się najlepiej obok Skarbca…
b) Garnizon może TYLKO ATAKOWAĆ i TYLKO inne Skarbce…
c) Garnizon gromadzi tylko off… (Topory, LK, CK, ŁnK…)
d) Można atakować skarbce plemion max 10-20 miejsc niżej w rankingu…
e) Co do czasu ile będą szły jednostki… to nie wiem… (do przemyślenia…)
f) Jeżeli podbijemy inny Skarbiec… surowce automatycznie są wysyłane do naszego Skarbca… a wrogi Skarbiec stoi pusty… i bez wojska… można od nowa go zapełniać i wysyłać wojo :)



TO TYLE…. Na pewno o wielu rzeczach i tak zapomniałem :D :D :D
Ale są podstawowe…

PS: Nie pisałem ile Jaki poziom by kosztował… ile miał miejsca itd… bo to trzeba przedyskutować… ale TeamPlemion niech już to wymyśli :D

POZDRAWIAM!!!





@@@ @@@
Dodano 6.05.2008 o 14,23:

NIE MOŻECIE PODOŁAĆ MOJEMU POSTOWI ??? :D :D :D
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Mam pomysł żeby każde plemię miało skarbiec do którego by wpływały składki członkowskie w postaci surowców. Każde plemię mogło by zmieniać ich wysokość. Dostęp do wypłacania ich miał by założyciel i każda operacja w skarbcu była by pokazywana w przeglądzie tak jak zmiana rangi czy zaproszenie nowego gracza.
Fajnie by było gdyby możliwa była wymiana surowców miedzy skarbcami innych plemion np. mamy zebrane duże ilości gliny a mało żelaza piszemy do założyciela innego plemienia i uzgadniamy szczegóły

Moim zdaniem ma to dużo zalet w razie wojny z innym plemieniem szybko można by wesprzeć walczących surowcami. Także podczas ataku na członka plemienia można by mu pomóc.

Zapraszam wszystkich do glosowania na tak oczywiście:D.


przydało by się jeszcze dawać słabym graczom plemiemienia surkę na rozbudowę:)
 

DeletedUser50271

Guest
Z jednej strony tak, bo można szybko pomóc graczowi, który ma braki.
Z drugiej strony nie, bo założyciel mógłby czerpać własne korzyści ze skarbca.
Ten drugi argument przeważył i jestem na nie.
 

DeletedUser30910

Guest
Kombinowanie z tymi garnizonami to za dużo.
Ten temat ma temat o skarbcu. Po co jakieś garnizony? Jak ktoś ma w skarbu 200K pik i miecza to już tylko strata agresora.

Co to pojemności skarbca.

500K surowców, to za mało....
Dlaczego

Plemię ma razem 120mln pkt. Ma wojnę z 2 plemionami które razem mają 165mln
i teraz plemię te pierwsze chce zaopatrzyć graczy w surowce...

Gracze na froncie i średnio (jest ich np10) mają pkt 1,8mln
Razem aby to zaopatrzyć w wystarczającą ilość potrzeba
na gracza: 20 wiosek zapotrzebowania
ilośc surowców wysyłanych do ilości wiosek?
Zaopatrzenie musi dojść do 200 wiosek.
A wątpie żeby wystarczyło jedyne 500K
do każdej z wioski idzie
po 150K każdego-200K
Jeżeli do każdej 150K- to ogólnie surowców musiało by iść aż 3 miliady
w przypadku 200K- 4 miliardy

Widać różnicę?

Co do założenia takiego skarbca.
Nie ma żadnej szlachty, to nie ma sensu

Skarbiec ma założyciel plemienia, ale w dowolnym czasie mógłby go przenosić
np. Trwało by to 6:55:12
Ale tylko do osób uprawnionych.
 

DeletedUser55481

Guest
Hmmm....
Tyle ile jest odpowiedzi, tyle powstało wersji skarbca. Prawie każdy wymyślił jakieś innowacje, ale ogólny schemat jest cały czas powielany.

Z jednej strony następne nowości w grze nie wróżyłyby poprawie jej jakości.
Zawsze byłem stanowcze zamknięty na dziwne dodatki.
Jeżeli już miałby być wprowadzony takowy skarbiec, to widzę to troszkę inaczej niż Wy:

1. Zapotrzebowanie:
Według mnie każde plemię winno mieć możliwość założenia skarbca. Mogłaby być nowa zakładka: Plemię>>>Skarbiec - tam każdy mógłby składać określoną darowiznę.

2. Pojemność Skarbca:
Ilość przekazanych surowców powinna wzrastać proporcjonalnie do wzrostu sumy punktów danego plemienia.

3. Zasady rozdysponowywania surowców:
Żeby przekazać komukolwiek określoną ilość surowców, potrzebna by była inicjatywa jednego z założycieli oraz zgoda, powiedzmy ...., 8 osób. Owe osobistości mogłyby być zupełnie przypadkowe. Założyciel ustaliłby kierunek przepływu określonej kwoty, po czym pojawiłaby się czerwona ikonka(która uwidaczniałaby się w postaci ikonki po prawej stronie napisu "Plemię" znajdującego się w górnym pasku narzędzi, [dla niekumatych jest to ten napis, obok którego pojawia się niebieskie słoneczko, gdy pojawiła się nowa odpowiedź na forum] po kliknięciu w nią, przekierowałoby nas do "Przeglądu Plemienia" gdzie pojawiłby się komunikat: Gracz "XYZ" chce przekazać kwotę: "XXX" graczowi: "YXY". Do dokończenia transakcji potrzeba jeszcze 8 głosów"


4. Atak i obrona:
Zaatakować dany skarbiec mogłyby wszystkie plemiona do 3 miejsca powyżej rankingu ogólnego w stosunku do plemienia posiadającego ten skarbiec.
Czyli przykładowo:
Plemię: X - 4 miejsce
Plemię: Y - 15 miejsce
Plemię: U - 122 miejsce

I wygląda to tak:
Plemię X nie może zaatakować Y i U, gdyż różnica pomiędzy nimi przekracza 3 w górę.
Plemię U może zaatakować plemię X i Y.
Oczywiście zaatakować w sensie skarbca.

Obronić Skarbiec Plemię w pewnym sensie nie miałoby większego wpływu na obronę skarbca, dlaczego? O tym zaraz.


5. Umieszczenie Skarbca:
I w tym tkwi cały szkopuł. Założyciel plemienia wybierałby spośród kogokolwiek "właściciela" Skarbca. Jeżeli plemię chciałoby obronić skarbiec, musiałoby wysłać wsparcie do danej wioski, w której by się znajdował.
Żeby przejąć skarbiec, należałoby wytropić z nim wioskę przeciwnego plemienia, należałoby również być w plemieniu, w którym byłoby co najmniej 20 osób.
Ten pomysł też wydaje mi się dziwny, ale nie wyobrażam sobie tego, jak miałby wyglądać atak na skarbiec, w którym byłoby po setki tysięcy wojsk...


6. Uwagi końcowe:
Założyciel plemienia widziałby kto ile przekazał wojsk oraz surowców na rzecz skarbca.
A poza tym nie chce mi się już dalej o tym pisać.
 

DeletedUser20514

Guest
Racja... każdy pisze praktycznie to samo... ale zawsze dodaje coś od siebie... jakieś ciekawe pomysły...

my możemy gadać bez końca... wszystko zależy od teamu...
 

DeletedUser

Guest
Właśnie o to chodzi, że nie można gadać bez końca. Każdy sobie wkleja swój pomysł na skarbiec, każdy ma inny pomysł i nie za bardzo wiadomo na co się tutaj głosuje. Garnizony, składki, poziomy, skarbiec na mapie, skarbiec w wiosce, skarbiec dla założyciela, skarbiec dla ośmiu osób, skarbiec na pół miliarda, skarbiec na cztery miliardy. Pierwotna propozycja już dawno została zapomniana i nikt na nią nie głosuje, a raczej na którąś z pojawiających się co parę postów.
Jeśli ktoś potrafi zrobić syntezę wszystkich tych pomysłów, ale syntezę, nie "po mojemu to jest tak", to sobie założy nowy wątek, ale niech to już będzie propozycja doskonale kompletna i przemyślana, żeby się do niej nie dało zadać pytania "co by było gdyby?". Co by było gdyby się plemię rozpadło, założyciel dostał bana, na mapę by spadła kometa i tak dalej. Ten skarbiec zamykamy w myśl zasady "jeden pomysł - jeden wątek".
 
Status
Zamknięty.
Do góry