Propozycje rozwoju aplikacji mobilnej

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
10.785
Drodzy Gracze,

zakończył się nasz duży projekt związany z nową aplikacją Plemiona na system Android i jest już ona dostępna dla wszystkich chętnych.
Ale oczywiście nie oznacza to koniec prac nad aplikacją, a konkretniej rzecz ujmując: nad aplikacjami. Obecnie bowiem aplikacje na Android i iOS są to siebie bardzo podobne, co znacznie ułatwia wprowadzanie zmian i rozwój jednocześnie ich obu. Wciąż szukamy kierunków, w jakich moglibyśmy ulepszyć aplikacje, by jeszcze lepiej spełniały Wasze oczekiwania. W związku z tym chcielibyśmy prosić Was o pomoc poprzez odpowiedź na następujące pytania:

1. Jakie elementy gry można wykonać na aplikacji, ale łatwiej i/lub lepiej można je wykonać przez przeglądarkę?
2. Jakie rzeczy możecie wykonać na przeglądarce, a nie da się ich zrobić przez aplikację?
3. Jakich drobnych rzeczy brakuje na aplikacji? Co jest najbardziej denerwującym aspektem grania poprzez aplikację?
4. Z jakie unikalnych funkcjonalności chciałbyś móc korzystać na aplikacji, a obecnie brakuje ich nie tylko tam, ale także na przeglądarce?

Z góry dziękujemy za wszystkie odpowiedzi, które mogą pomóc w ulepszeniu aplikacji i Waszego komfortu korzystania z niej.

Wasz Plemiona Team
 

PabloCanaletto

Topornik
Wynik reakcji
205
Ogólnie to z apki nie korzystam poza powiadomieniami, ale specjalnie wszedłem, żeby jakiś feedback dać.

- Skrypty. W niektórych miejscach aplikacji nawet nie ma do nich dostępu (np. w raporcie lub na mapie), a niektóre nawet wywołane nie działają (np. te, które wyświetlają alert box'a przeglądarki). Wiem, że to ciężka sprawda. I tak jestem zasokoczony jak wiele z nich działa.
- W podglądzie wioski przydałaby się na wierzchu pojemność spichlerza. W jednostkach po 1k jak surowce, powinna się zmieścić tuż obok.
- W podglądzie wioski po przełączeniu na widok horyzontalny surowce i zagroda mogłyby się wyświetlać normalnie, a nie w zminimalizowanym formacie, miejsca spokojnie wystarczy.
- W inwentarzu ikony zasobów mogłyby być mniejsze, na jednym świecie mam 11 kart. Wiem, że jest filtr, ale on nie pomaga za bardzo. A tak swoją drogą, manuskrypty powinny mieć własną kategorię, ale to już ogólna sugestia.
- Przeglądy: Kombinowany, Produkcja, Budynki, Technologia są kompletnie nieużyteczne na większych kontach. Widziałbym je w postaci normalnych tabel jak w przeglądarkowej wersji gry. Przegląd wojska właśnie tak bezpośrednio został przeniesiony i o wiele lepiej działa.
- W przeglądzie wojska (i innych też, jeśli poprzedni punkt byłby wprowadzony) nagłówkowy wiersz tabeli widziałbym zadokowany do górnej krawędzi ekranu. Wersja przeglądarkowa też w sumie mogłaby to wprowadzić.

A teraz błędy :) Dotyczą wersji na androida, choć być może część jest device specific. W razie, gdyby było potrzebne dodatkowe info jak screenshoty, czy specyfikacja urządzenia, to można się ze mną kontaktować.
- Niektóre strony internetowe się nie otwierają. W tym akta graczy i plemion, czyli podstrony TWStats, ale też i inne, wyświetlane za pośrednictwem linków na pasku skrótów, np. plemionamapa.pl. Wyskakuje błąd: net::ERR_CLEARTEXT_NOT_PERMITTED.
- Główne menu (pasek na dole) nie aktualizuje się w wyniku akcji poza nim. Najprościej zreprodukować używając "wstecz" - przycisk strzałki w androidzie. W połączeniu z faktem, że przyciski na tym pasku jeśli są zaznaczone nie działają lub nawracają do podglądu wioski (raczej design, nie mam zastrzeżeń), blokuje to możliwość wejścia w zaznaczoną opcję.
- Linie na mapie w widoku dalszym (gdy zamiast wiosek są kropki) źle się skalują. Granice między kontynentami znikają, a granice między obszarami 5x5 stają się czasem pogrubione. Wynika to najprawdopodobniej z tego, że dana linia powinna mieć szerokość niepodzielną przez wielkość 1 piksela, więc jest zaokrąglana, raz w górę, raz w dół.
- Otwierając oznaczenia na mapie najpierw jesteśmy przenoszeni do przeglądu aktywnej wioski, a dopiero potem do faktycznych oznaczeń. Przez to kliknięcie "wstecz" w podglądzie tych oznaczeń, czy to wewnątrz aplikacji, czy zewnętrznie w przyciskach androida, przenosi nas do podglądu wioski, zamiast z powrotem na mapę.
- Strzałki do zmiany aktywnej wioski na górnym pasku nie działają. Prawdopodobnie swipe też, bo obstawiam, że był wprowadzany.
- Ikony w Menu rozwijanym (lupa na pasku na dole) po najechaniu kursorem (po podłączeniu myszki) nie powodują jego zmiany sygnalizującej możliwość kliknięcia. Inne klikalne obiekty w aplikacji tego problemu nie mają.
- Tło paska skrótów często źle się wyświetla - w sposób niedopasoway do aktualnego trybu ekranu (wertykalny/horyzontalny).
 

twisteross

Chłop
Wynik reakcji
0
W grze przegladarkowej na zielono oznaczone są okienka w ratuszu gdzie np potrzeba rozbudowy gdy mamy do zaliczenia misje a na aplikacji jest kolor brązowy jak u Wszystkich budowli. Pozdrawiam
 

jamakazi

Chłop
Wynik reakcji
0
Proponuję rozwijaną listę wiosek z ewentualnym podziałem na grupy tak jak jest w przeglądarce. Przewijanie wiosek może i jest spoko ale jak ktoś ma 3-4 wioski. Jak jest ich więcej to już staje się to nieporęczne tak samo jak wybieranie wioski z przeglądu. Po za tym w aplikacji nie można nic sobie zaznaczyć na mapie. Jak chcę zobaczyć gdzie jakiś gracz ma wioski to muszę specjalnie do komputera siadać. Przydałoby się jakieś menu które pozwalałoby na oznaczenie graczy czy plemion na mapie.
Pozdrawiam
 

jamakazi

Chłop
Wynik reakcji
0
Po symulacji ataku jeśli nie uda się pokonać wojsk przeciwnika, po wprowadzeniu wojsk które przeżyły, podczas przełączania się do następnej wioski ilość jednostek się resetuje. Utrudnia to planowanie ataków. Żeby sprawdzić czy wojska z drugiej wioski dokończą dzieło trzeba by spisywać sobie na kartce pozostałe wojska do pokonania. Może chociaż rozszerzyć listę wyboru wojsk na wszystkie wioski z obecnego "ta wioska".