Poradnik na świat z limitem farmienia!

Status
Zamknięty.
Wynik reakcji
500
Poradnik na światy z limitem farmienia!
Zauważyłem, że wiele osób, mimo limitu farmienia, obiera taktykę, którą powinni zastosować na świecie z farmingiem bez limitu. Mam nadzieję, że ten poradnik pomoże nowym, jak i starszym graczom, nie czującym się dobrze na światach z limitem. Poradnik nie pokaże krok po kroku jak grać – pokazuje jaki schemat gry mam ja. Mimo wszystko każdy powinien dostosować taktykę tak, aby mógł osiągać satysfakcjonujące go wyniki, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak czas, częstotliwość wejść, okolica czy plemię. Grając ściśle według tego poradnika możecie się przejechać.

ETAP 1:
Start jest jednym z najważniejszych etapów w grze – dobry start umożliwi nam grę o wyższe cele na początku, jak i może dać przewagę nad okolicą. Dlatego też, jeśli nie mamy możliwości na początku być minimum 4-5 razy dziennie na koncie w odstępach większych niż 2h to nie pchajmy się do centrum świata. Wystartujmy po tygodniu, dwóch, może i będziemy mieli straty do najlepszych, ale większość z tych początkowych TOPowiczów skończy na etapie 30-200K grę. W poradniku uwzględniam nowe zadania.
Wiele osób zastanawia się często co robić na początku – EKO, czy piki na farming. Dla mnie odpowiedź jest prosta – EKO, jeśli chcę walczyć w przyszłości o dobre miejsce. Najpierw proponuje zrobić zadanko za 4/3/1, potem dopiero zadanie z koszarkami, piedestałami itd. i farmić tym co mamy. 1 dnia można zrobić zadanie z EKO 9/8/6 i wtedy tak naprawdę patrzę na mapę. Wykonuję kolejne zadania, i powinienem mieć 30 pik i po 10 mieczy i toporników. Jeśli w okolicy jest sporo barbar [+4 w kwadracie 7x7] i mało graczy + 100 pkt to klepię EKO do 13/13/15. Natomiast jeśli barbar jest mało, robię EKO 15/15/16-17. Wojsk nie robię w ogóle – nie są mi potrzebne. Farmie tym co siedzi w wiosce – przy dobrej okolicy, da radę wykarmić nawet 4k takimi „wojskami”.

ETAP 2:
Mamy już domyślny poziom EKO, w okolicy kończy się za niedługo/skończyła się ochrona. Czas na wykorzystanie surowców z farmienia. Przede wszystkim, nie polecam robienia pików. Wystarczy LK. Robimy więc stajnię i teraz trzeba się zastanowić – ile mam czasu, ile razy dam radę wbić dziennie na konto, w jakich odstępach czasowych. Jeśli czasu nie jest dużo, polecam kupno AF’a – ułatwi zdecydowanie farming. Ustalamy 2 grupy – A & B. W „A” piki/miecze/topory w „B”, LK. Staramy się być jak najczęściej, nawet co 2-3h w nocy. Jeśli wchodzimy dziennie 10 razy, co 2-3h to nie trzeba robić mnóstwo wojsk. Wystarczy policzyć ile LK należy mieć aby na raz wyfarmić limit, i podzielić przez ~8-10. Pamiętajcie, że nie zawsze wracają pełne łupy. Jeśli dziennie brakuje te 5-10k do limitu – dorób te 20-30lk. Dziennie proponuje robić 5-15lk, z racji zwiększającego się limitu.
ETAP 3:
Mamy domyślną liczbę LK. Uzupełniajmy ciągle braki LK, aby nie tracić zbyt wiele surowców przez brak limitu. Kolejnym etapem jest znów klepanie EKO. Trzeba pamiętać o spichlerzu i zagrodzie. Do jakiego poziomu EKO? To zależy. Można do ~18/18/16, a można do ~20/20/16. Wszystko zależy od szybkości świata i innych czynników. Kiedy osiągniemy kolejny domyślny poziom EKO, postawmy ratusz na 14-16 poziom. Teraz co każdy poziom tartaku i cegielni, stawiajmy też 1 poziom ratusza aż do 20 poziomu. Hutę polecam mieć 3-5 poziomów niżej niż tartak i cegięlnię.
ETAP 4:
Posiadamy już ładne EKO, ratusz na 20 i prawdopodobnie rynek na 10-12 poziom[jeśli nie, bardzo szybko to nadróbcie]. Teraz pytanie brzmi : EKO czy Pałac.
Teraz trzeba spojrzeć na ustawienia świata[szybkość świata] sposób robienia grubych[paczki/monety, pałac 3lvl itd.] i na okolicę. Nie mogę teraz decydować za Was, każdy powinien sam to przemyśleć – trochę samodzielności Wam nie zaszkodzi. Czym większa prędkość tym bardziej opłaca się robić EKO. Są tacy, co zdobywają wioski przy EKO 24/24/24 a są tacy którzy robią 30/30/30. Ważną rolę odgrywa też limit – czasami farming daje nam więcej surowców, aniżeli nasze EKO[przy prędkości np. 1].To Wy musicie zdecydować jak zagracie.

ETAP 5:
Mamy już EKO które nas satysfakcjonuje. Zaczynamy lecieć w pałac. Robimy tą cholerną kuźnię. Ale co z tego, skoro nie mamy offa? Najwyższy czas się za niego zabrać. Proponuje zakolejkować offa na 24-48h i zacząć stawiać koszary/stajnię do odpowiedniego poziomu[czasami 15/10 a czasami 20/15 wszystko zależy od Was] . Uzupełniać cały czas rekrutację a przy tym ciągle budujemy koszarki i stajnię. Kiedy te 2 budynki osiągną odpowiedni poziom – zaczynamy budować kuźnię. Ważne jest, aby budowa i rekrutacja były cały czas. Budowa kuźni zajmie nam trochę czasu, więc zdążymy w tym czasie wybudować małego offa.
ETAP 6:
Kuźnia na 20 i stawiamy pałac. W zależności od ustawień[pałac 1/3 lvl] robimy go na maxa. Ciągle budujemy oczywiście offa, zakolejkowany na kilka-kilkanaście a może kilkadziesiąt godzin. Robimy paczki/monety aż osiągniemy ich odpowiednią ilość. Przy monetach proponuje zrobienie 4 grubych i zdobywanie wiosek od najdalszej i najłatwiejszej do najbliższej. Można wtedy zdobyć spokojnie 3-4 wioski. Przy paczkach proponuje zdobywać wioski max. do 5h chyba, że uda się Wam z kimś dograć i zdobędziecie na 1 obieg. OFFA robimy 24/7, nie przestajemy go produkować, chyba że jakaś losowa sytuacja będzie miała miejsce, i będzie potrzeba zrobienia paczek/monet szybciej.
ETAP 7:
Kiedy mamy już parę wiosek, staramy się je zdobywać tylko na 4 grubych[chyba że wioska bardzo blisko]. Proponuje wraz z współplemieńcami w okolicy rozwalić Waszą okolicę i atakować w 2-3 te same plemię/cele. Kiedy osiągniecie 5-6 wiosek, większość z Was będzie już wiedziała co robić, więc poradnik na etapie +6 wiosek jest zbędny.
PODSUMOWANIE
Wiele z Was zapewne ma już wiedzę teoretyczną na temat plemion. Najwyższy czas na przełożenie tego na praktykę.
Moim zdaniem każdy gracz uważający się za dobrego powinien w praktyce korzystać z wiedzy typu kliny, kontry, ucieczki, synchro czy dogrywanie offa przed grubych. Ale są jeszcze rzeczy, dla wielu graczy niejasne. EKO na światach z limitem na późniejszym etapie musi być na poziomie 30/30/30 – po co tracić surowce przez takie detale. Rozmawiajcie z okolicą, nie bójcie się kontaktu. Czasami taka rozmowa może sprawić, że otrzymamy zastępstwo od tej osoby, bo on/ona skończyła grę.
Nie bójcie się ryzykować, bo jeśli uda Wam się ta ryzykowna decyzja – to możecie mieć korzyści z tej decyzji przez długi czas.
Korzystajcie z skryptoteki, bo nie przez przypadek jest ona stworzona. Osobiście używam wielu skryptów, ale szczególnie polecam na późniejszym etapie gry dwa skrypty - wyrównywanie poziomu surowców czy masowe opisywanie ataków.
No i na koniec. Zachęcam do uczciwej gry. Nie kombinujcie z deffówkami, multikontami, puszowaniem czy nielegalnymi skryptami/botami. Prędzej czy później takie coś wychodzi, a nikt z Was zapewne nie chciałby dostać bana w bardzo ważnym momencie. Tym bardziej, że prawdziwi gracze poradzą sobie bez nielegalnych sztuczek a dla grupy „prosów” z 20 multi liczy się tylko i wyłącznie TOPka. Grajcie uczciwie, a przyniesie wam to sporo frajdy z samej gry a może i uda się coś zdobyć. Bawcie się grą, bo o zabawę tutaj przecież chodzi. Chyba, że ktoś gra o złote majtki, to oczywiście, 24/7 obowiązkowo.
 
Status
Zamknięty.
Do góry