Poradnik do gry plemiona.pl

  • Rozpoczynający wątek @Pan Kot
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Poradnik do gry www.plemiona.pl.

Przybranie taktyki można wybrać patrząc na naszą okolicę. Jeżeli mamy w pobliżu około 2-3 opuszczone wioski, możemy
szybko zacząć rekrutacje wojsk, natomiast jeżeli jest pusto i nie mam kogo farmić to trezba niestety rozbudować eko
i potrzekać na koniec ochrony początkowej. Opiszę wpierw 1 położonie, gdy mamy w okolicy kilka szarych wiosek.
Grę należy zacząć od zbudowania eko 1/1/1, daję nam po 30 sztuk każdego surowca na godzinę, co na początku jest
ważne. Następnie (jeżeli świat jest z rycerzem) budujemy piedestał, gdy już stoi w naszej wiosce, rekrutujemy
rycerza, za 6 godzin w świecie z szybkością 1x rycerz będzie gotowy do farmienia, co będziemy czynić 24/7. Nawet
jeżeli nie sami nie damy rady farmić, szukajcie zastępcy np.: u współplemieniowca, szybciej się roziniemy i będziemy
mieli przewagę nad innymi. Oczywiście na samym rycerzu nie zaprzestaniemy rekrutacji wojsk, budujemy teraz 3 poziom
ratusza, gdy to nastąpi w ratuszu klikamy na wybudowanie koszar. Gdy to nastąpi bieżemy się za rekrutacje pików, 10
pik i rycerza ślemy nonstop na farmy. Rekrutacji pików w miarę możliwości nie zaprzestajcie (im więcej pików tym
więćej surki na zrobienie budynków co daję pkt). Rozbudowujemy ratusz na 5 poziom, potym budujemy kuźnię (2 lvl) i
badamy topory(potrzebne do niszczenia pików sąsiadów po 5 dniowej ochronie początkowej). Na tym etapie powinniśmy
mieć około 100 pików i kilka - kilkanaście toporów. Aby surowce miały się gdzie pomieści rozbudowujemy do 5 poziomu
spichlerz. Rekrutacji toporów nie przerywamy gdy brakuje już miejsca na wojsko budujemy zagrodę 2 lvl, następne
poziomy z biegem zapełnienia jej. Jest 4 dzień od naszego startu i dążymy do lk. Najpierw wybudjcie 10 poziom
ratuszu, potem 5 koszar i wreszcie 5 poziom kuźni. Budujemy stajnie (zwiad nie koniecznie badajcie, zależy już od
was, czy wolicie zobaczyć ile wojska ma przeciwnik, czy raczej w ciemno atakujecie). Gdy stajnia osiągnie 3 lvl
zbadajcie LK, gdy się "zbada" od razu musi latać po farmach. Teraz rozbudujcie zagrodę, lk musi się gdzieś
pomieścić. Toporki nadal muszą być rekrutowane. Stajnia, koszary, spichlerz, zagroda są budynkami, które musisz
ciągle rozbudowywać, tak też rób. Jest już koniec ochrony początkowej więc farm okolicę, żadko będzie w farmieniu
towarzyszył opór farm, ale zdaża się. 1-2 razy na dzień odwiedzaj każdą farmę. Wybudój teraz 10 poziom kuźni, po
czym postaw w wiosce warsztat. Zbadaj tarany, które są przydatne do burzenie murów, zrób ich około 50. Przed
taranami zbadaj również zwiad, przed atakiem zawsze posyłaj zw, gdyż nie ma sensu zatrzymywać ataku z toporami i lk,
taranami. Gdy w wiosce, która chcesz zaatakować bęzie mur atak posyłaj z taranami. Przed atakiem dobrze jest w
symulatorze sprawdzić czy atak będzie opłacalny, gdy tak nic nie stoi na przeszkodzie, aby go posłać. Lk jak i
topory muszą być rekrutowane 24/7. Eko powinniśmy również rozbudowywać, teraz wystarczy mieć na poziomie około 5/5/6.
Stan wioski powinien teraz wyglądać tak:
Budynki:
Ratusz (poziom 10)
Koszary (poziom około 10)
Kuźnia (poziom 10)
Stajnia (poziom 5)
spichlerz (poziom 15)
zagroda (poziom około 15 - zapełniona)
eko (poziom 5/5/6)
mur (poziom 0 - na wioskę ofensywną mur nie jest potrzeby na początek)
Wojsko:
100 pikinierów
500 toporów
300-400 lk
50-80 taranów.
Taki poziom robudowy wioski osiągniesz do 10 dni.
Następnie dąż do pałacu(bez przerwy w rozbudowie koszar, stajni, zagrody, spichelrzu). Wybudój 20 poziom ratuszu,
20 poziom kuźni, rynek 10(jeżeli masz zbyt mało jakiegoś surowca wcześniej możesz go zrobić) Zrób pałac, po czym
spróbuj wybić 10 monet. Przed zrobieniem pałacu twój of powinien wyglądać tak:
1000-1500 toporów
700-1000 lk.
Gdy wybijesz 10 monet, postaraj się zrobić 4 szlachciców. Gdy to nastąpi wypatrz w okolicy najbardziej
robudowaną wioskę. Do 15 godzin podrózy szlachcicem. Poślij całego ofa na wioskę, potem 4 szlachciów.
Gdy przejmiesz wioskę, od razu rekrutój w niej defa. W 2 twoich wioskach zbudój 20 poziom muru(bez przerwy w budowie
wojska). W 1 zrób kolejnego szlachcia i znów wypatrz najbardziej rozbudowaną wioskę i ją przejmij, też rób w niej
defa. Staraj się osiągną poziom wojska taki:
4000 pikinierów
4000 mieczników
1000 zwiadu
W 2 zrób stajnie na 10 poziom i kuźnie na 15, potem zbadaj ck(szybkie i dobre w obronie)
około 500 ck, powinno wystarczyć. Staraj się przemieszczać wojsko, jeżeli idzie na ciebie atak. Jeżeli zauważysz, że
to zwiad poślij i swojego do atakowanej wioski. Zawsze przejmój wioskę 4 szlachcicami, gdy przejmiesz 4 wioskę to
już od ciebie zależy jaka ona będzie (osobiście robię ją ofensywną). Zależy też od twojej sytuacji, wojna w
plemieniu, sąsiedzkie potyczki(jeżeli takie sa 4 wioskę zrób też defensywną) podobnie jak w 2 ją organizój. Staraj
się, aby 2 wioski defensywne przypadały na jedną ofensywną. Gdy będziesz miał już więcej niż 10 wiosek rozbudój eko na max'a, szybko się będą tworzyć surowce, bez twojej inicjatywy.
Teraz jak i na poziomie 100-200 wiosek rozbudowa i
przejmowanie wiosek wyląda tak samo, ale niekiedy trzeba się przebić przez masę defa.
2 jeżeli nie masz na początku wiosek opuszczonych w okolicy to na początku wybudój eko 5/5/5. Potem tak samo jak w 1
przykładzie. Tylko tutaj twój start będzie trudniejszy.

Wielu graczy ma podobny styl gry do opisanego i sprawdza się on, jeżeli ty nie jesteś jednym z nich możesz go
sprawdzić i spytać siebie, czy jest lepszy, czy gorszy od używanego teraz przez ciebie.
Jeli macie jakieś pytania, piszcie je tutaj, ja z swojej strony postaram się odpowiedzieć.

ŻYCZĘ MIŁEJ LEKTURKI. :)
By @Pan Kot
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser93933

Guest
Pytania:
- po co mieć zwiadowców w wiosce defensywnej,
- nic nie jest dalej napisane o rozbudowie eko, czyli wychodzi na to, że przez całą grę eko należy mieć na poziomach 1|1|1.

Ogólnie to zauważyłem w nim kilka błędów, ale nie chce mi się ich tutaj pisać.
 

DeletedUser

Guest
Pytania:
- po co mieć zwiadowców w wiosce defensywnej,.
Gdy zwiad zrobisz w wiosce ofensywnej stracisz 2 miejsca w zagrodzie na 1 zw., ofa nie możesz łączyć i to jest spora strata, ale defa tak i kilka k miejsc w zagrodzie nie robi różnicy, bo Gdy Cię ktoś atakuje wioskę możesz sobie obstawić.
- nic nie jest dalej napisane o rozbudowie eko, czyli wychodzi na to, że przez całą grę eko należy mieć na poziomach 1|1|1.

To już jest poprawione.
 

DeletedUser

Guest
Najbardziej dla mnie rzucające sie w oczy sa błedy typu "zbudój", "rekrutój"

Poza tym nie widzę sensu pisac ciągle nowych poradników bo to co podane jest w pomocy starczy w zupełności. A jeśli niektóre dzieci próbujące grac w plemiona nie potrafią czytać ze zrozumieniem i atakują miecznikami to już ich strata.

Błędy które dla mnie są ważne.

Rekrutacji pików w miarę możliwości nie zaprzestajcie (im więcej pików tym
więćej surki na zrobienie budynków co daję pkt)


Podajesz receptę dla punkciarzy czyli nic nie wartych graczy.

Najpierw piszesz: zwiad nie koniecznie badajcie... a potem Przed
taranami zbadaj również zwiad, przed atakiem zawsze posyłaj zw


Na koniec dodam tylko że zbyt szybko radzisz dojśc do pałacu. Przecież z tym wojskiem co podałeś odbicie wioski jest banalnie proste dla gracza który ma lepszą taktykę.

Jakoś tak mi się ten poradnik nie podoba. Dla mnie wygląda jak recepta na punkty nie na siłę.
 

DeletedUser

Guest
Dla ten poradnik jest po prostu słaby, no, ale skoro ci się chce w to bawić... Mam tylko dziwne wrażenie, że już go czytałem.
 

DeletedUser

Guest
dla mnie slaby poradnik

brak wyjasnienia pewnych rzeczy (czemu takie proporcje)
slabo opisany start
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
Wygląda na to, że dział Inne staje się offtopic'iem. Jest już prawie 100 tematów o tematyce "poradnik". Czy jeden nie wystarczy?!

Poradnik:
  • zbyt krótki (1 strona to wiele nie jest, w porównaniu do Plemiona-Guide, który docelowo ma mieć ok. 260 artykułów;
  • sztywne kryteria gry, czyli podstawowy błąd większości poradników;
  • błędy rzeczowe - jest ich tak dużo, że szkoda wymieniać;
  • raczej nie nada się dla początkujących, o nawracaniu n00bów już nie wspomnę;
  • dotyczy tylko jednego stylu gry;
  • w ogóle nie otagowany, brak mu podstawowych informacji o autorach i licencji treści.

Na razie to tyle, mam nadzieję, że jakiś moderator w końcu połączy te wszystkie tematy w jeden lub kilka stanowiących podobny temat (nie widzę sensu istnienia x-dziesięciu podobnych tematów).
 

DeletedUser113822

Guest
Nie rozumiem was :rolleyes: Po co te poradniki i ułatwienia nie długo będzie tak, że każdy będzie miał na kartce zapisane co gdzie i jak robić na początku :( I plemiona stanął się łatwe, nudne i mało grywalne :mad: Gdzie ta inwencja twórcza wioski :confused: Moim zdaniem nie powinno się tworzyć poradników :cool: Człowiek powinien uczyć się na swoich własnych błędach tak jak się uczyli nasi weterani ze świata 1 !!! :( Każdy powinien zaczynać od początku i systematycznie kumać o co tu biega :( Tak jak ja to robiłem kiedyś tak jak to inni robili ze światów 1-10 :cool:
 

DeletedUser19566

Guest
Kolejny poradnik. Nie ma sensu dyskusja na temat kolejnegoi poradnika. Temat zamykam.
 
Status
Zamknięty.
Do góry