Nazwy plemion

niepowtarzalność nazw plemion tzn. brak możliwości korzystania z nazw plemion już istniejących

  • tak

    Głosy: 6 66,7%
  • nie

    Głosy: 3 33,3%

  • W sumie głosujących
    9

Usman z Diny

Topornik
Wynik reakcji
67
bardziej rygorystyczne podejście do nazw plemion
podobne do podejścia do nicków graczy
tzn. brak możliwości używania nazw istniejących już plemion
np. użyć tej samej nazwy mógłby tylko założyciel tego plemienia na innym świecie
czyli nazwa plemienia przypisana byłaby do nicku jego założyciela
nowy założyciel nie mógłby użyć tej samej nazwy
pojawia się masa podróbek plemion z tradycją i to wprowadza zamieszanie i sprawia że człowiek nie wie z kim ma naprawdę do czynienia

jeszcze nieprzemyślane do końca
taka sygnalizacja
 

Jacq

Rycerz
Wynik reakcji
1.291
Albo jak jakis bob założy plemię wcześniej i 5 lat potem ktoś też wpadnie na taką samą nazwę a tu już będzie zajęte.
 

Usman z Diny

Topornik
Wynik reakcji
67
to tylko taka niedopracowana sugestia żeby coś z tym zrobić
zauważam że niektórzy celowo przejmują nazwy zwycięskich plemion z poprzednich światów a nie łączy ich z nimi ani jeden wspólny gracz
jeszcze nie mam pomysłu jak to dokładnie rozwiązać bo to jest dosyć skomplikowane
 

Usman z Diny

Topornik
Wynik reakcji
67
w sumie słów jest tyle że nie powinno być problemu z wynajdywaniem nowych nazw dla plemion tak jak nie ma problemu z nickami dla graczy których na jednym jedynym świecie startuje kilkanaście tysięcy

nazwy członów traktowałoby się jako odrębne nazwy tak jak jest i teraz
właściwie one różnią się tylko jakimiś pojedynczymi znakami
to nie byłby taki problem bo zawsze można by wstawić wykrzyknik zamiast kropki czy 2 kropki zamiast jednej

a np. nazwy martwe od kilku lat nieużywane mogłyby znowu być dozwolone

zaraz spróbuję dodać ankietę :)
 

Bonnie i Clyde

Łucznik
Wynik reakcji
267
Nie uda się to z kilku powodów:
  1. Innogames archiwizuje światy i tym samym kasuje dane o wszystkich plemionach (poza tymi, które dotrwały do końca)
  2. Dla każdej nazwy plemienia innogames musiałby utrzymywać wariacje nazwy każdego plemienia z literówkami/podobnymi literami/dodatkowymi literami na końcu
    (albo przy każdym zakładaniu plemienia liczyć odległość składniową jego nazwy od innych).
    Takie algorytmy istnieją, ale w skali Plemion będą bardzo kosztowne w zasoby.
  3. Poza samym dopasowywaniem podobnych nazw musiałby powstać jakiś mechanizm "centralnego zarządzania marką plemienia"
    (np. Plemię A jest przypisane do gracza X, więc gracz X musiałby autoryzować użycie nazwy A dla każdego członu)
  4. Co w sytuacji kiedy... założyciel plemienia nie chce grać na danym świecie, ale ekipa postanawia wystartować bez niego?
    Czy inny wódz oznacza, że to już inne plemię nawet wtedy, kiedy reszta graczy jest "z tego składu"?
  5. Co w sytuacji odwrotnej: Założyciel plemienia startuje, ale bez ekipy. Może wtedy wykorzystać "markę" plemienia?

W teorii jest to prosty pomysł, ale im dalej idziemy w rozważania, tym więcej komplikacji się pojawia.
 

Usman z Diny

Topornik
Wynik reakcji
67
Nie uda się to z kilku powodów:
  1. Innogames archiwizuje światy i tym samym kasuje dane o wszystkich plemionach (poza tymi, które dotrwały do końca)
  2. Dla każdej nazwy plemienia innogames musiałby utrzymywać wariacje nazwy każdego plemienia z literówkami/podobnymi literami/dodatkowymi literami na końcu
    (albo przy każdym zakładaniu plemienia liczyć odległość składniową jego nazwy od innych).
    Takie algorytmy istnieją, ale w skali Plemion będą bardzo kosztowne w zasoby.
  3. Poza samym dopasowywaniem podobnych nazw musiałby powstać jakiś mechanizm "centralnego zarządzania marką plemienia"
    (np. Plemię A jest przypisane do gracza X, więc gracz X musiałby autoryzować użycie nazwy A dla każdego członu)
  4. Co w sytuacji kiedy... założyciel plemienia nie chce grać na danym świecie, ale ekipa postanawia wystartować bez niego?
    Czy inny wódz oznacza, że to już inne plemię nawet wtedy, kiedy reszta graczy jest "z tego składu"?
  5. Co w sytuacji odwrotnej: Założyciel plemienia startuje, ale bez ekipy. Może wtedy wykorzystać "markę" plemienia?

W teorii jest to prosty pomysł, ale im dalej idziemy w rozważania, tym więcej komplikacji się pojawia.

a może w jakiś inny sposób dałoby się chociaż ukrócić proceder używania nazw zwycięskich plemion przez osoby w ogóle z nimi nie związane
powiedzmy taka ochrona tylko odnośnie plemion które kiedyś zwyciężyły
założycielem na kolejnym świecie musiałby być członek takiego plemienia
 

Bonnie i Clyde

Łucznik
Wynik reakcji
267
założycielem na kolejnym świecie musiałby być członek takiego plemienia
Takie rozwiązanie nie daje nam gwarancji tego, że plemię zostanie założone przez osobę do tego uprawnioną.
Zobacz, w trakcie rozgrywki gracze wiele razy zmieniają plemię:
https://pl.twstats.com/pl111/index.php?page=tribe&mode=tribe_changes&id=943
Wiele osób przechodzi do plemienia w ramach fuzji itd, oryginalna ekipa się wykrusza.

Kto Twoim zdaniem w powyższym przypadku powinien móc założyć plemię Night! na kolejnym świecie, a kto nie?
 

Usman z Diny

Topornik
Wynik reakcji
67
Takie rozwiązanie nie daje nam gwarancji tego, że plemię zostanie założone przez osobę do tego uprawnioną.
Zobacz, w trakcie rozgrywki gracze wiele razy zmieniają plemię:
https://pl.twstats.com/pl111/index.php?page=tribe&mode=tribe_changes&id=943
Wiele osób przechodzi do plemienia w ramach fuzji itd, oryginalna ekipa się wykrusza.

Kto Twoim zdaniem w powyższym przypadku powinien móc założyć plemię Night! na kolejnym świecie, a kto nie?

wygląda na to że masz rację : nic się nie da z tym zrobić
pozostaje liczyć na dobrą wolę graczy :D
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
Dokładnie tak.
Dodajmy jeszcze, że korzystanie z zastrzeżonych znaków towarowych bez zgody ich właściciela jest wciąż nielegalne na gruncie prawa patentowego (i takoż regulaminu gry). Z tym, że takie rzeczy są u nas rozstrzygane na zasadzie znanej jako DMCA takedown notice, w której właściciel znaku musi oświadczyć, że ma do niego prawa i jest gotów wstąpić na drogę prawną w momencie, gdy druga strona zgłosi roszczenie wzajemne.

Co do nazw plemion niebędących znakami towarowymi - nie ma większego sensu regulowanie tego jakkolwiek mechanizmami gry; wprowadziłoby to jeszcze większe zamieszanie, a dodatkowo ryzyko copyfraudu. Skoro tutaj w prawie międzynarodowym panuje "wolna Amerykanka", to dlaczego w grze miałoby być inaczej?
 

Usman z Diny

Topornik
Wynik reakcji
67
ale trochę szkoda że nie da się tego w żaden sposób rozwiązać
podróbki się pojawiają które udają zwycięskie plemiona
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
Jeżeli komuś nie zależy, by chronić swoją własność intelektualną, dlaczego ktoś miałby to robić za niego?
 

Usman z Diny

Topornik
Wynik reakcji
67
takie fałszowanie stanowi jakby rodzaj błędu
a jak się widzi błąd to chce się go usunąć
jednym słowem jak widzisz że coś jest nie w porządku to próbujesz to wyeliminować
 
Do góry