Miecznicy-sens ich tworzenia

DeletedUser150631

Guest
Dlatego iż czytanie ze zrozumieniem wiele daje...
jak nie zauważyłeś to jest deff na bunkier ...długo się robi ale jest najbardziej skuteczny...
 

DeletedUser150631

Guest
Policz sobie ile Twój idealny deff (pierwsza propozycja) będzie się produkować :)

Bez porównania więcej niż np. ostatnia z możliwości.



Nie do końca - off mający np. 1000 taranów i rycka z wekierą (czyli razem tych taranów jest 2k) zniszczy o jeden poziom mur w wiosce, posiadającej ponad 400k deffa.

Off mający 300 taranów nie tknie muru w osadzie, w której będzie 150k deffa na wsparciu.

Jest różnica? Jest. Podczas atakowania bunkrów może mieć to olbrzymie znaczenie.


500-600 taranów +wiekiera carlosa też burzy 1 poziom murku;]
a szybciej się produkuje:]
 

DeletedUser150631

Guest
Policz sobie ile Twój idealny deff (pierwsza propozycja) będzie się produkować :)

Bez porównania więcej niż np. ostatnia z możliwości.



Nie do końca - off mający np. 1000 taranów i rycka z wekierą (czyli razem tych taranów jest 2k) zniszczy o jeden poziom mur w wiosce, posiadającej ponad 400k deffa.

Off mający 300 taranów nie tknie muru w osadzie, w której będzie 150k deffa na wsparciu.

Jest różnica? Jest. Podczas atakowania bunkrów może mieć to olbrzymie znaczenie.


rycerza możesz mieć jednego puścisz go zburzy poziom muru i co i za nim zbudujesz drugiej to już przeciwnik odbuduje ten 1 murek...
 

DeletedUser

Guest
Emilian,radzę ci sobie posprawdzaj offy z symulatorze,roześmiałeś mnie i to bardzo ;)
Nie piszę tu,o samych offach z tak dużą ilością taranów,a o posiadaniu ich przynajmniej kilku.
Na 42 przy 40 wioskach offowych,mam 3 offy z ilością 1200 taranów,2 z 900 i 2 z 600 reszta już normalna,200-300 taranów no i kilka szybkich,bez taranów.
Proszę cię,nie pouczaj mnie kolego ;)
 

DeletedUser150631

Guest
Emilian,radzę ci sobie posprawdzaj offy z symulatorze,roześmiałeś mnie i to bardzo ;)
Nie piszę tu,o samych offach z tak dużą ilością taranów,a o posiadaniu ich przynajmniej kilku.
Na 42 przy 40 wioskach offowych,mam 3 offy z ilością 1200 taranów,2 z 900 i 2 z 600 reszta już normalna,200-300 taranów no i kilka szybkich,bez taranów.
Proszę cię,nie pouczaj mnie kolego ;)

nie no to koks jesteś z takim zapałem na takie offy to widać że grać umiesz.....
nie no spoko pouczać cię nie będę chodź uważam że nie za dużo wiesz o tej grze..
 

DeletedUser

Guest
Widzę że nie możemy się porozumieć trochę...jutro ci pokażę screeny,oraz udowodnie że robienie takich offów ma sens :)
Ale od razu mówię,nie robi się ich masowo ale kilka...ciekawy jestem jaką minę będziesz miał i co napiszesz :)
Co do mojego doświadczenia wg. ciebie,oraz pojęcia o grze to te swoje wypociny w du** sobie możesz wsadzić:)
Nic kompletnie o mnie nie wiesz,oraz o mojej grze :)
http://img560.imageshack.us/img560/3231/seriaoffowtaranowych.png tak wyglądają mniej więcej moje ataki,tracimy 10 offów przy takim maluśkim bunkrze,przy atakach offami 7k toporków 2.8k lk oraz 300 taranów tracimy nieco ponad 11...screenów nie chce mi się robić gdyż te 10 min swojego życia wolę wykorzystać trochę inaczej.
Chyba ci nie muszę mówić,że im więcej deffa tam by mojego stało tym bardziej skuteczne,opłacalne moje offy były ?
No chyba że nie mogliśmy się od początku porozumieć ;D
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser132821

Guest
Może ja powiem coś od siebie:)
Według mnie jest to temat dla tak waych "perfekcjonistów"

Przedstawię, więc moje spostrzerzenia, przemyslenia itp.

Więc tak, na formacje defa wpływa wiele czynników, takich jak rodzaj swiata czyli techy, i ich brak bądź obecnośc, wtedy musimy ograniczyć sie do 2 max 3 rodzajów wojsk.

Ale wszystkich przpadków nie będe opisywał, opiszę, ten chyba najaktualniejszy, świat z łucznikami, załóżmy bez rycerzy, bo naprawdę, rycek jest 1 i nie warto go uwzględniać.....
Jak bedzie w offie, to może być i w defie i w sumie wszystko sie wyrówna a nawet przejdzie na korzyść defa......

Formacja defa powinna spełniać kilka warunków.
mysle ze defy powinny być jednolite gdyż w dalszych grach korzsytamy ze skryptu masowej rekrutacji.
defy muszą pobierać odpowiednie ilości surowców aby jak najoptymalniej wkomponować się w dalszą rozbudowe wioski, czy wybijanie monetz tak więc juz od razu odpadaja super skoteczne defy z duza ilością pik i łuków, które bezapelacyjnie sa najlepsze przeciwko większości offow z spora ilością lk.
defy powinny być odporne na najróżniejsze formacje formajcje wojsk defensywnych, i sa takie formacje które sa dośc mocne przeciwko wszystkim formacjom offa.

Teraz wiec mamy 2 super warunki, odpowiednia ilośc zuzywanych surowców i odporność na różne formacje offa.
Mysle ze zadnego z warunków nie wywyzszał bym drugiego, gdyż oba sa bardzo ważne, a obiektywnie patrząc na grę jednak jeśli ktoś by sie mnie spytał stwierdził bym ze ważniejszy jest 1 warunek, gdyż musimy rozdysponowywać wszystkie surowce i nie patrzeć ciagle na czerwone spichleze i nie bawic sie w ciągłe przesylanie surowców.

I teraz aby spełnić pierwszy warunek musimy założyć kilka rzeczy i tu powstaja problemy, bo gdy przejmujemy np wioskę ok 3-4 k na początku musimy ją jeszcze bardzo mocno odszykowac, więc stosunek zuzytego zelaza bedzie zdecydowanie różny od tego zuzytego na monety. Ale napewno czy to na budowę budynków, czy klepanie monet zawsze potrzeba najwięcej gliny, więc jej musi zbywać najwięcej, choć nie ma defa który tego nie spełnia oprócz tego z katami i ogniem którego nie uwzgledniam to napisac to musiałem. Warto aby ten stosunek był jednak nie zbyt wielki, bo beda nam zbywać góry gliny, gdy damy formacje ck-łuki która uwazam za beznadziejną. Więc z tego punktu widzenia, według mnie najoptymalnie sprawdza sie formacja tyle samo 10k pik, 7k mieczy i 500 ck.
to daje nam ujście zdecydowanie najwiecej zelaza i najmniej gliny, przy czym niewiele odbieramy siły klasycznej formacji piki-miecze.
Jednak musimy podjąc kompromis ze względu na jak najlepsze odpornośc na różnorodne ataki.
wiadomo, jesli wróg zagra na jakiegos niestandardowego offa np 12k topa 1k lk 300 tarana i reszta łk musi dostać baty itp.
przy tworzeniu takich defów nalezypamietac o rzeliczniokach iż ck=miecz tyle ze silniejsze ale w zdecydowanie słabszej proporcji co do miejsc w zagrodzie.
ja oceniam ck na niecałe 5 mieczy.
przeciwko toporom jako 4 miecze ale przeciwko lk jako 5,3 miecza, przeciwko łk jako 4,5 miecza, zwyczajny off ma najwiecej lk i najmniej łk.
wiec podawał bym raczej średnią użyteczna ck jako jakieś 4,7 miecza.

teraz juz wiemy wiele i mozemy podstawiac sobie formacje pod ck.
nalezy pamietac ze każda formacja musi mieć najsłabszy punkt, bo niemożliwy jest jego brak, jednak mysle ze teraz podam kilka kombinacji które maja je naprawdemałoznaczące.

No i oczywiście zapomiałem o jeszcze jednym warunku, a mianowicie szybkości wytworzenia takiej formacji, dokładnych licz co do długosci czasu.
I chyba najważniejsze, co mam do powiedzenia, to to ze nie ma najlepszej formacji defa, i określa ją kompromis który jest uzależniony od naszej sytuacji w grze.

Wiem ze duzo pisze a malo konkretów, ale mozna je ławo wyciagnąc z mojej wypowiedzi.

wiec moze podam konkrety, wiec tak

1.piki-miecze

tu według mnie najskuteczniej jest mieć 10,5k pik i 9,5k mieczy, lecz jest jedno ALE.
i te ale jest większe niz waga skutecznosci formacji, chodzi o ilosc zuzywanych surowców, a raczej zbyt zelaza który bedzie katastrofalny jezeli taka formacje ustalimy do masowej.
wiec musimy mieć minimalnie po 10k pik i mieczy lub wiecej mieczy.

2. piki-miecze łuki

sama formacja jest dla mnie zła, gdyż zuzywa wielkie ilosci drewna.
wiadomo, w sile jest napewno najskuteczniejsza, gdzies w proporcji po 6k pik i mieczy i 8k łuków.
ale teraz zobaczmy czy wyprodukowanie takiej formacji bedzie wogle mozliwe.
bo raczej nie, drewna zejdzie strasznie duzo, a zelaza naprawde sporo mniej i co z nim zrobimy?
wiec przerabiamy ta formacje do granic rozsadku i dajemy 9k mieczy i 5k piki 6 k łuków.
teraz jej podatnosc na lk jest bardzo duza i w sumie nie zbyt skuteczna jest.

wiec wchodzę na kolejna formacje zachaczajac ck.
wedle wczesniejszych wylczen siły ck w skali miecznika, mozna stwierdzic ze nalezołoby zrobic formacje ok 8k pik i 2k ck, lecz jej skutecznosc jest najsłabsza z wszystkich jakos tam ogarnietych i wymienionych formacji....
wiec teraz co dołozyc miecze czy łuki, a moze to i to.

Więc tak uważam ze w defie jednak powinno stać trochę miecze ze względu na własnie mozliwośc skuteczniejszego klinowania, mysle ze 10 to odpowiednia liczba.
więc teraz chcac polączył to wszystko wychodzi mi taka formacja.
1400 ck 5,5k pik i 6k łuków.

jednak jest ona nastawiona raczej na skutecznosc.
zejscie zelaza jestnajwieksze ale drewna niewiele mniejsze, zostaje namzas masa gliny.
I to jest formacja dla graczy szybko rozwojowych, gdzie duzo gliny pochłania budowanie i wielka ilosc monet.......
jednak zelaza zbywac nam bedzie, czesc mozna dawac zawsze na rynki czesc do offów itp.....


w sumie podjełem sie napisania tematu od malutkich korzonków do korony, ale nie zbyt mi sie to udało, przykładu napewno pozostawiaja wiele do zyczenia, lecz jezeli sami postawimy sobie te warnuki to powinnismy wiedziec jaka formacja bedzie dla nas najlepsza.
kazdy musi podstawic sobie formacje pod własny styl gry, okolice, plemie i jego mozliwosci (własne i wróg).


jeżeli chcecie moge to złapać w naprawdę ogarniętą kupę, ale nie wiem czy w tym tygodniu dam radę i prawdopodobnie dopierow nastepny weekend bede miał ku temu okazje. napewno gdybym dodał kilka tabelek wszystko wygladałoo by lepiej........
 

DeletedUser

Guest
Tyle się napisałeś to darujemy :D
Emilian ?
Screeny starczą ?
 

DeletedUser132821

Guest
Ja przeczytałem...

Hoho nie myslałem ze kogos takiego znajde. W sumie straszna masa bledow, ale jednak nie powinna ona przeszkodzic w zrozumieniu sensu mojej wypowiedzi:)
Nie wiem chcialbym uslyszec jakies uwagi bo sam szukam optymalnych rozwiazań i chce wymieniac sie swoja wiedza i innymi.
 

DeletedUser

Guest
Sporo Się opisałeś ,ale bardzo ciekawy temat.
Kiedyś sprawdzałem w symulatorze to def 6k pików i mieczy oraz 8k łuczników jest dość skuteczny i taki miałem zamiar robić.
Teraz po Twoim artykule zastanawiam się czy zamiast mieczy nie robić CK.
Sporo szybciej się buduje i ma szybszy czas dotarcia,co przy dużej ilości wiosek może mieć znaczenie ,gdy trzeba manewrować defem z jednej wioski na drugą.
 

DeletedUser

Guest
miecznik mimo wszystko jest ważny - szkoda, że robi się w jednym budynku z pikiem.
Właśnie jego wadą jest to, że długo idzie.
Jak dla mnie 10.000:10.0000 - pik:miecznik jest dobre - ale dłuższe niż 1500 ck, 6 pik, 4 łucznik.
Rożne strategie do różnych ataków ;D
w każdej wiosce można mieć zawsze też właśnie inny rodzaj deffa ;D
 

DeletedUser

Guest
ja w ogóle nie robię mieczów ponieważ ck godnie ich zastępuje za to piki zastąpiłem w całości łukami sprawdziłem z różnymi offami i sobie poradzili
 
Do góry