DeletedUser
Guest
Możliwość stworzenia grup niezależnych, czyli wyboru kilku grup jednocześnie lub odrzucenia wybranych.
W ciągu kilku minionych dni sortowałem i przydzielałem wioski do odpowiednich grup oraz tworzyłem nowe, by móc usprawnić korzystanie z gry. Napotkałem niestety pewien problem. W przypadku gdy wioska należy do kilku grup, w tym grup ręcznych i grup dynamicznych może pojawić się swego rodzaju konflikt jeżeli chodzi o zarządzanie taką wioską. Posłużę się tutaj przykładem...
Przykład przynależności wioski:
Wioska XYZ należy do grup:
pełny atak (dynamiczna)
pełna zagroda (dynamiczna)
off (ręczna) / farma (ręczna)
AKCJA (ręczna)
rozbudowana (dynamiczna)
Sytuacja A:
W momencie przejścia do pałacu i opcji masowego wybijania monet mogę wybrać, z której grupy monety chciałbym wybić i bez większego zastanowienia można to zrobić. W tym przykładzie chcę wybić monety wiosek z grupy "rozbudowana" (oznacza rozbudowaną wioskę pod względem punktowym do pewnego poziomu) Jednak jeżeli chciałbym, aby w przypadku gdy spodziewam się, że stracę pewną ilość wojska w wioskach (należących do kilku grup- np. akcja/off/rozbudowana) z których wysłano obecnie atak na przeciwnika, zabezpieczyć się w postaci pozostawienia surowców w tychże wioskach dla natychmiastowej rekrutacji. Problem pojawia się gdy liczba takich wiosek rośnie u danego gracza. Ponieważ nie sposób wybijać monety pojedynczo, a raczej byłby by to strikte nieefektywne.
Sytuacja B:
Wysyłanie wojska na farmę. Chciałbym wysłać wojska z wiosek należących do grup off/farma na farmienie. Jednak gdy któraś z wiosek lub nawet większa ich ilość należy również do grupy AKCJA to w tym wypadku wojska będą wysyłane ze wszystkich określonych wyżej. W przypadku gdy chcemy, aby wojska przydzielone do grupy AKCJA stacjonowały w wiosce to po prostu stracimy ich gotowość
Jest możliwość konfiguracji za pomocą tworzenia kolejnych grup, ale taka praca to praca syzyfowa, ponieważ podobnych sytuacji kolizyjnych może być więcej, a to prowadziłoby do tworzenia bardzo dużej ilości grup. Po pierwsze jest to ogromna strata czasu. Po drugie efekty wizualne i przyjemność płynąca z możliwości wybierania odpowiednich grup diametralnie spada ze względu na ich ilość i brak przejrzystości.
Moim pomysłem rozwiązania tego problemu jest możliwość wybrania kilku grup (w tym momencie jest wybór tylko jednej grupy), ale z alternatywą odrzucenia innych grup, których nie chcemy wykorzystywać. Jest to odniesienie do spójników logicznych typu:koniunkcja, alternatywa.
Ten sposób byłby tylko usprawnieniem dotychczasowych opcji gry, nie wprowadzając wartości dodanej, lecz skutkować może tylko oszczędnością czasu poprzez szybsze poruszanie się po wybranych wioskach oraz większą dozę przyjemności.
W ciągu kilku minionych dni sortowałem i przydzielałem wioski do odpowiednich grup oraz tworzyłem nowe, by móc usprawnić korzystanie z gry. Napotkałem niestety pewien problem. W przypadku gdy wioska należy do kilku grup, w tym grup ręcznych i grup dynamicznych może pojawić się swego rodzaju konflikt jeżeli chodzi o zarządzanie taką wioską. Posłużę się tutaj przykładem...
Przykład przynależności wioski:
Wioska XYZ należy do grup:
pełny atak (dynamiczna)
pełna zagroda (dynamiczna)
off (ręczna) / farma (ręczna)
AKCJA (ręczna)
rozbudowana (dynamiczna)
Sytuacja A:
W momencie przejścia do pałacu i opcji masowego wybijania monet mogę wybrać, z której grupy monety chciałbym wybić i bez większego zastanowienia można to zrobić. W tym przykładzie chcę wybić monety wiosek z grupy "rozbudowana" (oznacza rozbudowaną wioskę pod względem punktowym do pewnego poziomu) Jednak jeżeli chciałbym, aby w przypadku gdy spodziewam się, że stracę pewną ilość wojska w wioskach (należących do kilku grup- np. akcja/off/rozbudowana) z których wysłano obecnie atak na przeciwnika, zabezpieczyć się w postaci pozostawienia surowców w tychże wioskach dla natychmiastowej rekrutacji. Problem pojawia się gdy liczba takich wiosek rośnie u danego gracza. Ponieważ nie sposób wybijać monety pojedynczo, a raczej byłby by to strikte nieefektywne.
Sytuacja B:
Wysyłanie wojska na farmę. Chciałbym wysłać wojska z wiosek należących do grup off/farma na farmienie. Jednak gdy któraś z wiosek lub nawet większa ich ilość należy również do grupy AKCJA to w tym wypadku wojska będą wysyłane ze wszystkich określonych wyżej. W przypadku gdy chcemy, aby wojska przydzielone do grupy AKCJA stacjonowały w wiosce to po prostu stracimy ich gotowość
Jest możliwość konfiguracji za pomocą tworzenia kolejnych grup, ale taka praca to praca syzyfowa, ponieważ podobnych sytuacji kolizyjnych może być więcej, a to prowadziłoby do tworzenia bardzo dużej ilości grup. Po pierwsze jest to ogromna strata czasu. Po drugie efekty wizualne i przyjemność płynąca z możliwości wybierania odpowiednich grup diametralnie spada ze względu na ich ilość i brak przejrzystości.
Moim pomysłem rozwiązania tego problemu jest możliwość wybrania kilku grup (w tym momencie jest wybór tylko jednej grupy), ale z alternatywą odrzucenia innych grup, których nie chcemy wykorzystywać. Jest to odniesienie do spójników logicznych typu:koniunkcja, alternatywa.
Ten sposób byłby tylko usprawnieniem dotychczasowych opcji gry, nie wprowadzając wartości dodanej, lecz skutkować może tylko oszczędnością czasu poprzez szybsze poruszanie się po wybranych wioskach oraz większą dozę przyjemności.