Grupy niezależne

  • Rozpoczynający wątek Krantix
  • Data rozpoczęcia

Czy chcesz, aby pomysł wprowadzono do gry?

  • Tak

    Głosy: 9 69,2%
  • Nie

    Głosy: 4 30,8%

  • W sumie głosujących
    13

DeletedUser

Guest
Możliwość stworzenia grup niezależnych, czyli wyboru kilku grup jednocześnie lub odrzucenia wybranych.

W ciągu kilku minionych dni sortowałem i przydzielałem wioski do odpowiednich grup oraz tworzyłem nowe, by móc usprawnić korzystanie z gry. Napotkałem niestety pewien problem. W przypadku gdy wioska należy do kilku grup, w tym grup ręcznych i grup dynamicznych może pojawić się swego rodzaju konflikt jeżeli chodzi o zarządzanie taką wioską. Posłużę się tutaj przykładem...
Przykład przynależności wioski:
Wioska XYZ należy do grup:
pełny atak (dynamiczna)
pełna zagroda (dynamiczna)
off (ręczna) / farma (ręczna)
AKCJA (ręczna)
rozbudowana (dynamiczna)

Sytuacja A:
W momencie przejścia do pałacu i opcji masowego wybijania monet mogę wybrać, z której grupy monety chciałbym wybić i bez większego zastanowienia można to zrobić. W tym przykładzie chcę wybić monety wiosek z grupy "rozbudowana" (oznacza rozbudowaną wioskę pod względem punktowym do pewnego poziomu) Jednak jeżeli chciałbym, aby w przypadku gdy spodziewam się, że stracę pewną ilość wojska w wioskach (należących do kilku grup- np. akcja/off/rozbudowana) z których wysłano obecnie atak na przeciwnika, zabezpieczyć się w postaci pozostawienia surowców w tychże wioskach dla natychmiastowej rekrutacji. Problem pojawia się gdy liczba takich wiosek rośnie u danego gracza. Ponieważ nie sposób wybijać monety pojedynczo, a raczej byłby by to strikte nieefektywne.

Sytuacja B:
Wysyłanie wojska na farmę. Chciałbym wysłać wojska z wiosek należących do grup off/farma na farmienie. Jednak gdy któraś z wiosek lub nawet większa ich ilość należy również do grupy AKCJA to w tym wypadku wojska będą wysyłane ze wszystkich określonych wyżej. W przypadku gdy chcemy, aby wojska przydzielone do grupy AKCJA stacjonowały w wiosce to po prostu stracimy ich gotowość

Jest możliwość konfiguracji za pomocą tworzenia kolejnych grup, ale taka praca to praca syzyfowa, ponieważ podobnych sytuacji kolizyjnych może być więcej, a to prowadziłoby do tworzenia bardzo dużej ilości grup. Po pierwsze jest to ogromna strata czasu. Po drugie efekty wizualne i przyjemność płynąca z możliwości wybierania odpowiednich grup diametralnie spada ze względu na ich ilość i brak przejrzystości.

Moim pomysłem rozwiązania tego problemu jest możliwość wybrania kilku grup (w tym momencie jest wybór tylko jednej grupy), ale z alternatywą odrzucenia innych grup, których nie chcemy wykorzystywać. Jest to odniesienie do spójników logicznych typu:koniunkcja, alternatywa.
Ten sposób byłby tylko usprawnieniem dotychczasowych opcji gry, nie wprowadzając wartości dodanej, lecz skutkować może tylko oszczędnością czasu poprzez szybsze poruszanie się po wybranych wioskach oraz większą dozę przyjemności.
 

dziura88

Miecznik
Wynik reakcji
60
możesz zrobić grupę dynamiczną i tam jest opcja "nie na leży do" lub "należy do" i wybierasz jakąś grupę ręczną.
Praktycznie załatwia Twoją propozycję
 
Do góry