GDZIE JEST TOP1 OF CARTOGRAPHY & Mapki by Stukniety?

Wynik reakcji
71
Tak samo docelowo będzie z TI, jeśli się mylę utnijcie mi płetwę

Prorokuje taki rozwój:
TI nie przedłuży pona z !N!, podpisze się z APK i docelowo wjedzie w N!
A aktualnie wykorzystuje sytuację w witam do sztucznego podtrzymania wiosek w celu lepszej negocjacji warunków na linii Brika-Snuffy.

Snuffy w negocjacjach jest dobry, a Brika lubi grać sojuszami i ukrytymi paktami
Najgorzej na tym wyjdą Witamy, które będą wykorzystane jako karta przetargowa w negocjacjach ilości miejsc w składzie końcowym TI-APK.

Enkom po takim obrocie dyplomatycznym albo nie zostanie żadna furtka albo dogadanie się z Speed.

Jak się mylę to lewa płetwa wasza
Nie klei się to kompletnie... :)
 

Podeszwa

Łucznik
Wynik reakcji
367
A później się Dziwisz że co świat piszesz mi o zapke a Ja ci odmawiam . A jak każdy świat graliśmy w mniejszości to było dobrze tak ?
Przypominam że wielu napinaczy z fo pisało że wygrywamy tylko słabe światy , jak już wbiliśmy na 200 to narracja ze najlepiej powinnyśmy grać bez dyplo i bez rekrutacji żeby udowodnić jakie jesteśmy kozaki. Nie zamierzam grać znowu w proporcjach 35 do 65 zajeżdżać swoich graczy i ryzykować przegrana a tak by było jakby to enki dogadały się z ns i klasykiem.
Ale to Ty dzwonisz.
 

Boromir25

Pikinier
Wynik reakcji
38
A to nie Ty przypadkiem fikołka zajebałeś na 150 po blache? xD
To nie to samo przecież, bo to on zrobił a nie kto inny i miał uzasadnienie a nie jak inni XD to zupełnie co innego, ogólnie lepiej się skasować niż to zrobić no chyba że ma się uzasadnienie takie jak on bo inaczej to kosa, ale tu to co innego zdecydowanie było, nie ma porównania, tu miał prawo, ba, obowiązek. Nie nie tu co innego
 

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.930
[ Data ] - 04.05.2024 - (Ostatnia: 8 Dni temu)

[ Mapka ]

Mapka 12 - F.png

[ Gifek ]

Gif 7.gif

[ Statystyki ]

1714855743941.png

[ Wojny / Podboje ] (Ostatnie 8 dni)
[26/04/2024: 11:59 p.m. - 04/05/2024: 10:59 p.m.]


1714858623375.png

[ Zmiany ]

SPEED ponownie uderza na WYGI, jednocześnie przyciągając do siebie kolejnych graczy z większymi kontami, którzy chcą nadal bawić się w tej grze. Grupka graczy WYG odłącza się od głównej grupy, tworząc NIEWYG (to ta widoczna czarna plamka na mapie w centrum WYGI). Patrząc na mapę, SPEED wyraźnie dąży do zajęcia jak największego obszaru w kierunku N! z niesamowitą prędkością, ignorując plemiona na obrzeżach, takie jak PW/IT, z którymi prawdopodobnie rozprawi się później. Widoczny jest wyraźny wyścig o terytorium z N!-kami, który SPEED na chwilę obecną wygrywa, osiągając dwukrotnie większe przyrosty tygodniowe. Przyszły tydzień będzie już tylko kwestią absorbowania pozostałych ~2000 wiosek i zapewnienia bezpiecznej granicy z LOH/NS.

LOH/NS oraz KLASYK (łącznie 11,363 wiosek - 57%), mimo posiadania przewagi 3,000 wiosek nad N! (8,525 - 43%) w minionym tygodniu, zanotowali straty wynoszące 157:253 (-96 wiosek). Jednak doświadczenie N! oraz podział przeciwnika na trzy plemiona stawiają nizszej klasy ekipy w niezwykle trudnej sytuacji. Dlatego właśnie dyplomacja oraz szybkie wsparcie ze strony SPEED okażą się kluczowe, aby N! nie złamały frontu zbyt szybko. Po dodaniu kolejnych ~10k wiosek, proporcje sił wojennych zmienią się na korzyść SPEED (72% vs. 28%), ale wątpię, ze do tego dojdzie - szybkie pokonanie N! nie jest w ich interesie. To zdecydowanie zaburzyłoby równowagę świata i mogłoby zagrozić sojuszowi między SPEED a APK. Celem APK (choć pewnie dopiero w dalekiej perspektywie) jest przeciez rowniez zwycięstwo na świecie. Moim zdaniem, SPEED podzieli swe siły i zacznie wspierać APK w walce przeciwko WITAM, aby zapobiec możliwej zmianie frontu przez APK. (To najbardziej prawdopodobny scenariusz porażki SPEED na obecnej autostradzie.)

TI przenosi około ~1000 wiosek do WITAM, wspierając tym samym nowego sojusznika i równocześnie niemalże całkowicie niszczy KUMPLI w ciągu półtora tygodnia. (Dodatkowo, kawałek terenu po KUMPLE został przejęty przez WITAM/KLASYK). Chociaż wojna między TI, a ARES oficjalnie jeszcze się nie rozpoczęła, mimo wsparcia WITAM przez TI, to konflikt na FO trwa juz w najlepsze. Moją opinię opieram jedynie na braku widocznych zdobyczy na mapie, które przy potencjale TI z pewnością byłyby zauważalne. Mimo tego, to ogromna strata czasu dla południowej koalicji w porównaniu z działaniami SPEED, które codziennie maksymalizuje swój przyrost na WYGI, podczas gdy potencjał ofensywny TI praktycznie stoi w miejscu. Co do układu sił w nadchodzącej wojnie, jak wspominałem tydzień temu jest on praktycznie nie zmienny: 13,530 wiosek (48% APK/ARES) vs. 14,825 wiosek (52% TI/WITAM). Czeka nas więc wyjątkowo wyniszczająca wojna między ARES a WITAM, ponieważ to właśnie te dwa plemiona będą głównymi celami przeciwnika. Jeśli SPEED uderzy na WITAM z pełną siłą, zapewne zmieni to znacznie bieg wydarzeń tej wojny, tworząc nowy układ sił: 23,640 wiosek (62% SPEED/APK/ARES) przeciwko 14,825 wiosek (38% TI/WITAM). Jednakże kluczowe nie jest tutaj to, ile wiosek zostanie zdobytych, lecz fakt, że taka sytuacja uniemożliwiłaby porozumienie się APK/ARES z TI/WITAM, co mogłoby mieć miejsce, gdyby SPEED skoncentrowało się całkowicie na swojej wschodniej wojnie vs. N!, która nie byłaby tak uciążliwa przy stosunku sił 72% przeciwko 28% i zdobyciu w niej ponad połowy świata.


Teoretyczne scenariusze:
Test 1.png
Test 2.png
s11.png

[ Koalicje ]

Koalicja 1.png

1714857278660.png
1714857289588.png

• Wrzucam, żebyście mieli co poczytać w niedzielę rano, bez pośpiechu do pracy. Miłego dnia wszystkim!
Jednak te okejki motywują, ale jak zwykle: nie zmuszam do wrzucania. Pozdrowionka.

__________________________​
 
Ostatnia edycja:

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.930
[ Data ] - 12.05.2024 - (Ostatnia: 8 Dni temu)

[ Mapka ]

Mapka 13 - F.png

[ Gifek ]

Gif 8.gif

[ Statystyki ]

1715575634672.png

[ Wojny / Podboje ] (Ostatnie 8 dni)
[04/05/2024: 10:59 p.m. - 12/05/2024: 11:59 p.m.]


1715590252973.png

[ Zmiany ]

No i za nami kolejny tydzień, więc najwyższy czas go podsumować. Standardowo zaczynamy od SPEED, które jako jedyne z pozostałych plemion nadal rozwija się na boki i masowo zyskuje teren z okolicznych plemion, podczas gdy reszta ekip na świecie takowy rozwój dawno zatrzymała i opiera go głównie na wioskach barbarzyńskich. W tym tygodniu skupimy się na analizie 'szarych' na szerszą skalę.

1715578089983.png

SPEED powoli kończy dogryzać WYGI, którym zostało już tylko około ~750 wiosek, oraz NIEWYGI - około ~330 wiosek. Widoczne są też podboje SPEED na jednym z dwóch pomniejszych plemionek na ich plecach - PW, a następne w kolejce zapewne będzie IT. (Prawdopodobnie wynika to z jakiegoś wcześniejszego porozumienia, którego SPEED zdecydowało się przestrzegać, gdyż podboje wojenne były w minionym tygodniu vs. IT znikome). Łącznie daje nam to około ~3650 rozwiniętych wiosek, które w niedalekiej przyszłości zasili SPEED, a do których nikt inny nie ma dostępu. (Dla porównania jest to więcej wiosek niż obecnie posiada LOVE czy KLASYK). Ewidentnie w tym przypadku czas działa tylko na korzyść SPEED i pozwoli im dogonić ilość wiosek, które obecnie posiada wTIam. Dodatkowo na mapce i gifie można zaobserwować przeskok frontowców SPEED na wioski graczy KLASYK na granicy wTIam i N!. SPEED również zdecydowało się wesprzeć najbardziej podatne na 'zmianę stron' ekipy, które do niedawna ze SPEED łączył tylko sojusz APK/LOHNS, czyli ARES/KLASYK - przerzucając do nich swoje deff'owki, by jeszcze bardziej spowolnić wTIam i N!.

LOVE, czyli najmniejsza z pozostałych ośmiu wciąż liczących się w grze ekip, traci kolejny tydzień z rzędu powoli odrabia utracone wioski w swojej trójkoalicji przeciwko N!. (Najwolniej z całej 3-ki) Może to wynikać z ograniczonego dostępu do wiosek z obrzeży, znacznie mniejszej liczby wiosek od N!, braku wsparcia od sojuszników, albo niedoświadczonych graczy - może nawet przez wszystkie te czynniki po trochu, ciężko stwierdzić. Bez względu na przyczynę, LOVE jest ciągle atakowane, co odbija się na ich przyrostach. Ciekawe, czy dożyjemy dnia, w którym to oni będą wreszcie w pełnej ofensywie z ogromnymi przyrostami.

KLASYK wreszcie zdobył swój upragniony kawałek obrzeży na południowym-wschodzie, dzięki kolejnym kilkudniowym podróżom szlachcicami, wzmocnionymi przez rekrutację graczy z obrzeży w tamtejszych regionach. Obecnie jest to jedyna ekipa na mapie, która rozciąga się na trzech różnych miejscach na mapie. Teoretycznie takie rozmieszczenie na mapie znacznie utrudnia ruchy mobilem i współpracę między graczami, więc podobnie jak LOVE, traci bardzo powoli nadrabia w walce przeciwko N!, ale lepsze takie wyspy niż ich brak.

• A teraz o trzecim, najmłodszym synu SPEED, który urodził się jako ostatni - a zaskakująco, z każdym tygodniem okazuje się najbardziej walecznym - NS. To zdecydowanie zaskoczenie również i ostatniego tygodnia, ponieważ w przeciwieństwie do swoich pobratymców - ten wyszedł kolejny raz na plus, tym razem z wynikiem +55 w lokalnej wojnie przeciwko N!. Co więcej, udało im się pozyskać około 10 graczy z szeregów N!, co zaowocowało kolejnym przyrostem około +250 wiosek, tworząc nową wyspę obok KLASYK na mapce. (Być może więcej, ale szacuję na oko, oto ich nicki: ja909090, r0wdy, LarmoPl, kurczak1992, LORD KMIOT, norrbertg, baramovic, Prawilny z Sosnowca, gdziemojnick, Sartoxess - #PZP - nie popieramy.)

N!-ki w tym tygodniu mają negatywny bilans wojenny N! vs. SPEED/KLASYK/NS/LOVE na plus, na minus, wynoszący 354:463, chociaż warto zauważyć, że statystyki wojenne nie uwzgledniają również kosowników. Dodatkowo, patrząc na to przez pryzmat wiosek barbarzyńskich, sytuacja nie wygląda tutaj kolorowiej, ponieważ KLASYK/NS/LOVE zdobyły w poprzednim tygodniu razem około 2,700 wiosek, podczas gdy N!-ki tylko 850. Obecny bilans wojenny wynosi więc 60% vs. 40%, a z każdym kolejnym dniem różnica ta się tylko powiększa - i ta nie uwzględnia tu jeszcze SPEED, które powoli przeskakuje na tamtejszy front. N!-ki, podobnie jak APK, również zaczynają wyczerpywać darmowe wioski barbarzyńskie w wyniku swojej pionowej ekspansji na mapie i nadmiaru graczy - w porównaniu do innych ekip, które obejmują obrzeża.

TI, jak pewnie zauważyliście, dołączyłem do nich WITAM. Kilka powodów tego połączenia: wspólna dyplomacja, prowadzona przez Brike, której nick widnieje w podpisie WITAMY TI. Mają też wspólne cele, akcje i rotacje deffowek, oraz przeskoki graczy TI na front, jak i graczy WITAM na obrzeża. Stopniowo zaczynają funkcjonować jako jedność, dlatego na mapce nadałem im jeden kolor, zwalniając niebieski dla N!, by wszystko było bardziej przejrzyste. Dzięki temu zajmują TOP1 z największą ilością wiosek, co również wpłynęło na lekką zmianę mojej tabelki, która teraz pokazuje TOPkę względem ilości posiadanych wiosek, a nie rozwoju punktów/gracza. (Imo, na tym etapie gry warto bylo to zmienić, by bardziej odzwierciedlało ranking). W zeszłym tygodniu TI wyczyściło sobie plecy z mniejszej ekipy OB i rozpoczęło pierwsze uderzenia w ARES. RA w TI znacząco podskoczyło, dorównując jednemu z dwóch członów SPEED, który do niedawna jeszcze od nich odstawał przez darmowe jednostki ubijane na WYG.

Co do samego RA/RO/RW na świecie i w poszczególnych wojnach, weźmiemy je pod scaner w następnym tygodniu, muszę jeszcze tylko o kilka screenów z wojen popytać. @Snuffy83 @Alek- @Keymil LoveOrHate @Brika @sh1ro. @OdKlEJoNy Architekt @Interion - odezwe sie pod koniec tygodnia.

ARES, zdecydowanie zasługuje na pochwałę za swoją obronę na poprzedniej akcji 2 vs. 5. Mobilizacja i rotacja wsparciem musiala byc na najwyższym poziomie, przez co widocznie zdominowali pierwsze kilka stron rankingu dziennej pomocy - az trudno uwierzyć, że to 'randomy' z obrzeży. Mam nawet screeny dla leniwych ponizej. Jeśli ARES będzie trzymac tak dalej to, wkrótce wyprzedzi WITAM w Rankingu Wsparcia, co jest personalnie moim ulubionym rankingiem - często bowiem jest wyznacznikiem aktywności, kluczowym elementem, jak nie najwazniejszym w tej grze.

1715585812154.png1715585830950.png

APK odbiło troche tego, co potraciło ARES na rzecz TI. Dodatkowo APK stopniowo przejmuje coraz większe odcinki frontu od ARES, próbując ich wesprzeć / odciążyć. Jedynym widocznym minusem APK jest chyba fakt, że wioski barbarzyńskie na ich obrzeżach za szybko się kończą, widać nawet, że granica na obrzeżach między APK/ARES została zdjęta, ponieważ gracze APK powoli nie mają już czego podbijać i zaczynają się tam dusić. Mimo tego, widać, że współpraca między APK/ARES kwitnie, a dzięki dyplomacji APK - ARES dostanie dodatkowe wsparcie ze strony SPEED, by jeszcze bardziej spowolnić TI, czyli jedyne plemię, które może zatrzymać SPEED na autostradzie do zwycięstwa. Co do samej wojny i przyrostów, tutaj bez zmian: 52% vs 48%, bez ingerencji SPEED.


[ Koalicje ]

1715577834028.png

1715575959760.png
1715575981337.png


Bardzo *dziękuję za okejki* pod poprzednią mapką, przynajmniej teraz mam świadomość, ile osób to jeszcze czyta i że nie straciłem was gdzieś po drodze. Tak długo, jak będę miał dla kogo pisać, będę wam to update'owal, chociaż zmian na mapie jest juz coraz mniej, a roboty z tym tyle samo. Pamiętajcie, że przegrywać też trzeba umieć, i bawcie się tym światem 4 FUN, bo wątpię, żeby udało nam się zebrać więcej ludzi niż tutaj ever.

Gramy do odciny :|

__________________________​
 
Ostatnia edycja:

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.930
no to straciliśmy a nie tracimy teraz wychodzimy na prostą

Dobra wytlumaczę Ci co poszło nie tak:
• Jest 4 AM u mnie,
• 05/04 w Ameryce to 4-ty Maj,
• 05/04 w Polsce to 5-ty Kwiecien,
• Najwidoczniej odruchowo z przyzwyczajenia wrzuciłem format [miesiac / dzień]
• Myśląc, że to staty z ostatniego tygodnia - a nie miesiąca, użyłem ich do opisywania zmian, ale już poprawiłem.
 
Ostatnia edycja:

wielki asasyn

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.209
Statystyki z ostatnich 7 dni, oficjalnie przekroczona została już pierwsza setka wsi

13.05. na potężną akademię randomów z obrzeży wchodzi jeszcze potężniejsza akcja N
Mam nadzieję, że nasi zachodni sąsiedzi wrócą do gry bo inaczej @Ohtar1 nie ma sensu nawet teoryzować nad tym podziałem blach

View attachment 65339

Tak to wygląda +-
Klasyk w dzień ich akcji (10.05) tylko później doszedł do wojny to RA się nie naliczyło
 
Wynik reakcji
1.972
mało tego dodałbym że po akcji badawczoburzeniowej na 200 offów połowa frontowców nk przy Love skończyła grę i trwa ich podmienianie xbonio tabula i gyatro
 
Do góry