tutaj zobaczysz 20 najlepszych filmów wojennych wg. serwisu IMDb
ja z czystym sumieniem polecam takie tytuły (alfabetycznie):
- Braveheart: Waleczne serce (Braveheart) - ciekawa epopeja o walce Szkotów i Anglików jeszcze w średniowieczu
- Cienka czerwona linia (Thin Red Line, The) - nietypowy film wojenny (II wojna światowa), który niedawno miałem przyjemność oglądać, pełen rozważań na temat najważniejszych w życiu człowieka wartości - życia, miłości, przyjaźni...
- Czas apokalipsy (Apocalypse Now) - kultowy już (najlepszy wg. mnie) film o wojnie (wietnamskiej) F.F. Coppoli, świetna atmosfera...
- Czas apokalipsy: Powrót (Apocalypse Now: Redux) - to co wyżej, ale w wersji reżyserskiej... 3,5 h siedzenia na doopie
- Działa Navarony (Guns of Navarone, The) - to już klasyka... stary, ale jary
- Helikopter w ogniu (Black Hawk Down) - świetny film o amerykańskiej akcji w Somalii, piękne zdjęcia Idziaka
- Kompania braci (Band of Brothers) - serial, chyba nie muszę przedstawiać... - dzieje Kompanii E podczas II wojny światowej (bardzo realistyczny)
- Lawrence z Arabii (Lawrence of Arabia) - dosyć ciekawe ujęcie działań wojennych na Bliskim Wschodzie pokazane przez pryzmat ekscentrycznego oficera armii brytyjskiej (II w.ś.)
- Łowca jeleni (Deer Hunter, The) - dramat o tragedii zwykłych ludzi po wojnie w Wietnamie (świetny De Niro)
- Ofiary wojny (Casualties of War) - Wietnam, żołnierze chcą wziąść odwet na prostych wieśniakach za zabicie ich kolegów, na co nie może przystać jeden z nich... (trochę się nudziłem na nim )
- Paragraf 22 (Catch-22) - świetna komedia (wręcz parodia) filmów wojennych, pokazująca bezsens wojny (II w.ś.)
- Patton (Patton) - film biograficzny o wybitnym amerykańskim generale George'u S. Pattonie, nie pozbawiony humoru (II w.ś.)
- Pianista (Pianist, The) - Polański i dzieje utalentowanego Żyda (Szpilmana) podczas II wojny światowej (na faktach)
- Pluton (Platoon) - "wpływ wojny na psychikę młodych ludzi" - świetny film zawierający ponoć motywy autobiograficzne Olivera Stone'a (Wietnam)
- Życie jest piękne (La Vita e bella) - komedia (!) o holocauście - świetna!
Poza tym,
- Dr. Strangelove, albo jak przestałem się bać i pokochałem bombę (Dr. Strangelove or: How I Learned to stop worrying and love the boms)
- MASH (M.A.S.H.)
- Most na rzece Kwai (Bridge on the River Kwai, The)
- Pełny magazynek (Full Metal Jacket)
- Pola śmierci (Killing Fields, The)
- Spartakus (Spartacus)
- Szeregowiec Ryan (Saving Private Ryan)
- Ziemia niczyja (No Man's Land)