FAQ: Militarne

  • Rozpoczynający wątek Vhaeraun
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
1. Budynki militarne, " co można w nich wytworzyć.
2. Opis grupowy jednostek.
3. Dokładne opisy i porady zastosowania danych jednostek.
4. FAQ dotyczące wojska.

Budynki militarne

1. Jednostki produkujemy tak samo na wszystkich światach w:

a) Koszary :
W koszarach rekrutujemy jednostki takie jak :
Pikinier, Miecznik, Topornik oraz na "nowych" światach.

b) Stajnia :
Z kolei w stajni rekrutujemy jednostki :
Zwiadowcy, Lekka Kawaleria, Ciężka Kawaleria oraz na "nowych" światach łuczników na koniach.
c) Warsztat :
Tutaj tworzymy machiny takie jak :
Tarany, Katapulty.

d) Pałac :
Jedynie Szlachcica możemy wytworzyć w Pałacu, który umożliwia nam przejęcie wioski.

e) Piedestał:
Występuje on na "nowych" światach. Można w nim wytworzyć Rycerza, który jest potężny i przydatny na początku oraz w zaawansowanym trybie rozgrywki.

Opis grupowy jednostek.

2. Jak zapewne wszyscy wiedzą w plemionach dzielimy jednostki na ofensywne oraz defensywne.

a) Do jednostek ofensywnych należą :
Topornicy
Lekka Kawaleria
Tarany
Katapulty
Łucznicy na koniach ("nowe" światy)



b) Do jednostek defensywnych należą :
Pikinierzy
Miecznicy
Ciężka kawaleria.
Łucznicy ("nowe" światy)

2.1 Istnieje też grupa uniwersalna do której należą dwie jednostki :
Zwiadowcy
Rycerze ("nowe" światy)

Dokładne opisy i porady zastosowania danych jednostek.
3. Niektóre osoby wciąż pytają jak wykorzystać daną jednostkę itd., więc postaram się to jakoś wyjaśnić na dobre.

Pikinier :
To podstawowa jednostka w grze. Wystarczy, bowiem wybudować koszary i od razu można zacząć produkcje tej jednostki. Pikinier dobry jest tylko w obronie i to przeciw jednostkom na koniach. Niektóre osoby używają pikinierów do ataku i jest to ich błędem. Oczywiście na początku opłaca się atakować opuszczone wioski pikinierami, (gdy trwa okres ochronny) mo?na się dorobić niezłej sumki.
Nie trzeb posiadać sporych zasobów surowców, aby wytwarzać tą jednostkę oraz nie trzeba czekać długo na ukończenie produkcji.

Miecznik :
Aby wytwarzać tą jednostkę trzeba posiadać koszary oraz przynajmniej pierwszy poziom kuźni.
Jest to jednostka powolna, lecz silna w obronie szczególnie przeciw jednostkom, które poruszają się piechotą. Jednostka pożera dużo żelaza, lecz opłaca się ją szkolić. Miecznik niestety ma wadę, otóż lekka kawaleria i inne tego typu jednostki powalają miecznika bez przeszkód.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
FAQ - Militarne cz. 2

Topornik:
Jedna z najpotężniejszych jak i nie najpotężniejsza jednostka w grze:). Topornik służy najlepiej na polu bitwy oczywiście jak agresor :]. Niestety ta jednostka nie bierze dużo surowców i pada na miecznikach jednak opłaca się ją budować z powodu, iż większość początkowych graczy produkuje tylko pikinierów, którzy tracą swój żywot od ciosu topornika. Warto ulepszyć ta jednostkę jeśli jest taka możliwość ("stare" światy).

Zwiadowca:
Strasznie przydatna jednostka w obronie jak i w ataku. Dzięki niej w obronie możemy zabić wrogich zwiadowców, a w ataku zdobyć informacje takie jak:
Stan surowców gracza
Poziomy budynków
Wojska po za wioską.
Jednostkę wytwarzamy w stajni i opłaca się jej mieć dużo na każdym etapie gry.
Warto ulepszyć ta jednostkę jeżli jest taka mośliwość ("stare" światy).
Lekka kawaleria:
Jest bardzo droga, lecz nie jest najdroższą jednostką w grze. Ma wielką siłę ataku i jest szybka, bo aż 10 min na pole. Niestety jednostka długo się szkoli i na wczesnym etapie trzeba mieć dobrą taktykę, aby wytworzyć jej bardzo dużo. Oczywiście jest to jednostka ofensywna, która bierze ogromną ilość surowców, bo aż 80. Warto ulepszyć tą jednostkę, jeśli jest taka możliwość ("stare" światy).

Ciężka kawaleria:
Jednostka kosztowna i dłużej się szkoli od lekkiej. Niestety ta jednostka bardziej nadaje się do obrony wioski niż do ataku. Pożera dużo żelaza i czasu, lecz ma duży plus, którym jest szybkość oraz duża obrona.

Taran:
Bez tej jednostki nie da rady atakować i wygrać chyba, że przeciwnik nie ma muru na solidnym poziomie. Wystarczy ok. 250 taranów, aby zniszczyć mur z 20 poziomu do 0. Niestety jednostka jest powolna prawie jak szlachcic i długo się buduje. Jednak, jeśli chcesz zniszczyć danego gracza to bez taranów lepiej tego nie próbuj.

Katapulta:
Moim zdaniem katapulta jest zbędna, ponieważ nie jest szybka, tania i nie przydaje się w ataku no chyba, że do muru, lecz od tego mamy tarany. Machina ta nadaje się tylko osobom, które kochają niszczyć, a nie przejmować wioski.

Szlachcic:
Słaba, droga, powolna, lecz bardzo przydatna jednostka. Spytacie, dlaczego? Otóż dzięki tej jednostce możemy przejąć wioskę. Nie jest to dobra jednostka ani do ataku ani do obrony nadaje się, bowiem tylko do przejęcia wioski z dużą obstawą toporników oraz lekkiej (lub innych jednostek).

3.1 [.b] Dodatkowe jednostki z "nowych" światów.

Łucznicy :
Przeciętne koszty jednostki. Niestety łucznik ma wadę, otóż jest słaby i nie jest szybki oraz pada jak mucha na widok łucznika na koniu. Co prawda łucznik jest dobry przeciwko lekkiej, ciężkiej kawalerii oraz piechocie. Spisuje się znakomicie, gdy w bitwie nie biorą udziału łucznicy wroga.

Łucznik na koniu :
Jednostka porównywalna do lekkiej kawalerii, lecz niestety jej parametry są niższe. Nie opłaca się dużo inwestować w łuczników na koniach, ponieważ :
-mała pojemność łupu
-mniejszy atak od lekkiej
-5 ludzi na jedna jednostkę
-minimalnie droższa
Przydają się tylko w ataku i gdy obrońca ma sporo, a nawet przewagę łuczników nad pikinierami oraz miecznikami.

Rycerz :
Jest to najlepsza jednostka w grze, ponieważ :
-tania
-szybka (10 min na pole)
-silna (ofensywa oraz defensywa)
-duża pojemność łupu
Niestety możemy mieć tylko jednego rycerza i aby go wyprodukować musimy zbudować Piedestał,który również jest tani. Polecam tą jednostkę do wioski defensywnej gdzie produkujesz piki i miecze, ponieważ gdy posyłasz pomoc do kogoś wraz z rycerzem nawet miecznik (22 min. pole) biegnie 10 min na pole.

FAQ dotyczące wojska.

4. Jak wysłać atak/pomoc ?
Istnieją dwa sposoby.
Wchodzisz na plac i wpisujesz liczbę danych jednostek, jakich chcesz posłać. Następnie w 2 tabelkach o białym tle wpisujesz współrzędne (xxx|yyy). Gdy to zrobisz, wybierasz Napad lub Pomoc.
Wchodzisz na mapę, następnie klikasz na wiosk?, do której chcesz posłać wojsko i klikasz "wyślij wojska". Wyświetli Ci się plac, w którym wpisujesz liczby jednostek, jakie chcesz posłać i klikasz Napad bądź Pomoc.

4.1 Wysłałem atak w złe miejsce i chciałbym zawrócić wojsko. Czy jest to możliwe? I jak mam to zrobić?
Jest to możliwe. Jednak atak może być przerwany do 10 minut od wysłania. Jeśli chcesz cofnąć wojsko wchodzisz w plac i na dole masz Ruchy wojska przy danym ataku po prawej stronie masz przerwij. Wojsko nie wróci od razu, ponieważ przebyło pewien dystans nawet, jeśli to było 10 sekund musisz odczekać ten czas.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
FAQ - Militarne cz. 3

4.2 Mój atak jest opóźniony. Co robić? Czy bitwa się rozegrała?
Musisz cierpliwie czekać. Opóźnienia występują z powodu przeciążenia serwera.
Bitwa została już rozegrana, lecz raport otrzymasz, gdy opóźnienie się skończy.


4.3 Jak mogę zobaczyć, że jestem atakowany?
Ujrzysz taki obrazeczek
att.png
w prawym górnym rogu obok miejsca w zagrodzie.


4.4 Otrzymałem/wysłałem wsparcie i chce je cofnąć. Jak mam to zrobić?
Wchodzisz na plac następnie w wojsko (znajdziesz to w panelu placu na lewo) i klikasz odwołaj lub wszystkie.

4.5 Jestem atakowany i nie mam, co zrobić z surowcami. Czy jeśli wystawie je na rynku to agresor mi ich nie zabierze?
Surowce na rynku są widziane przez agresora i mogą zostać zrabowane. Jedynie schowek może przechować surowce, których agresor nie widzi i nie może ich splądrować.

4.6 Posłałem x pikinierów do wioski, w której nie ma wojska, lecz większość mi zginęła. Czemu tak się stało ?
Pikinierzy mają słabą siłę ataku. Odpowiedzialne za zginięcie pikinierów może by? kilka rzeczy:
-Moralność
-Bonus nocny
-Mur
-Ludzie z wioski.


4.7 Chce zniszczyć w innej wiosce budynek katapultami. Jak wybrać budynek do zniszczenia?
Gdy posyłamy wojsko do ataku wraz z katapultami zanim poślemy mamy do wyboru budynki do zniszczenia.

4.8 Bardzo chciałbym zniszczyć sąsiadowi schowek, lecz nie ma go na liście budynków. Czy mogę go zniszczyć?
Schowka nie można zniszczyć.

4.9Czy taranom wydaje się polecenie do zniszczenia muru jak katapult?
Tarany mogą tylko niszczyć mur i atakują go domyślnie,

5.Jestem atakowany szlachcicem przez gracza x. Gdy jego wojsko wracało do wioski zniszczyłem mu pałac katapultami. Czy szlachcic mu zginąć i czy może dalej mnie nim atakować?
Szlachcic żyje i może Cię nim atakować.

5.1Mam zbadanych zwiadowców na 3 poziom, lecz pokazali mi tylko stan surowców przeciwnika. Czemu tak się stało?
Oto odpowiedź na twoje pytanie:
[quoteZwiadowcy są potrzebni do zbierania informacji o obcych wioskach. Zwiadowcy są produkowani w stajni. By dostać informację o obcej wiosce, trzeba ją zaatakować z dowolną ilością zwiadowców. Podczas ataku broniący zwiadowcy próbują złapać wszystkich zwiadowców atakującego, tak żeby on nie mógł dostać żadnych informacji. Im większy stosunek broniących zwiadowców do atakujących, tym więcej jest łapanych zwiadowców atakujących.

Jeżeli obrońca ma dwa razy więcej zwiadowców niż agresor, to szansa na powrót zwiadowców wynosi około 50 %. Niestety w takim wypadku przeżyje niewielu zwiadowców. Jeżeli agresor i obrońca mają tyle samo zwiadowców, to szansa na przeżycie wynosi około 100%, a około dwie trzecie zwiadowców agresora powróci żywe. Obrońca może stracić swoich zwiadowców.

Jeżeli tylko jeden zwiadowca powróci żywy, może on przesłać raport szpiegowski o wielkości wojsk przeciwnika. Tę informację otrzyma się również w czasie napadów na wrogie wioski, jeżeli siła napadu stanowi minimum połowę siły obrony.

Jeżeli przeżyje 50% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 1, otrzyma się raport o wielkości zasobów surowców przeciwnika. Jeżeli przeżyje 70% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 2, otrzyma się informacje o budynkach przeciwnika i ich stopniu rozbudowy. Jeżeli przeżyje 90% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 3, otrzyma się wiadomości o wojskach z napadniętej wioski, które poza nią stacjonowały.[/quote]


5.2Zaatakowałem gracza x i przegrałem, pomimo iż moje wojsko w symulatorze wykazało, że da sobie radę.
Może to być przyczyna 4 rzeczy:
-Morale
-Szczęście tzn. pech dla agresora.
-Wysoki poziom muru obrońcy.
-Obrońca miał zbadane jednostki na wyższy poziom ("stare" światy).

5.3 Czy morale liczą się od punktów wioski, z której atakuje ?
Morale liczą się ogólnie, nie na wioskę.


Faq by Toster
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Status
Zamknięty.
Do góry