Światy 64 i 65 - dyskusja

Status
Zamknięty.

DeletedUser138103

Guest
64 fajny tylko te nowe funkcje... ale jak ktoś grać nie potrafi to i to mu nie pomoże ;dd

*aby móc wysłać wsparcie trzeba być członkiem plemienia przynajmniej przez 3 dni. Ponadto, w momencie opuszczenia plemienia, całe wsparcie w wioskach dawnych współplemieńców zostaje odesłane do domu, a jeżeli jakieś jest w tym momencie w drodze, to po dotarciu do celu natychmiast zawróci do wioski macierzystej.

<33
 

DeletedUser14347

Guest
Gdyby na ś65 były flagi, to by był prawie idealny ;)

Interesuje mnie jednak ś64, bo to tam mamy flagi, czyli bardzo ciekawą nowinkę (tylko to naliczanie na konto, nie na świat... SIC!).

Prędkość: szkoda, że nie 1,6 albo 2, nie lubię ślamazarnej rozgrywki na początku. W sumie idealnie by było, gdyby prędkość malała od 2.0 do 1.0 w trakcie gry, gdy zwiększa się ilość wiosek, które trzeba ogarniać... no ale to tylko taka dygresja. W sumie wiele czasu nie mam, więc 1.0 mi pasuje.

Nowe funkcje premium: cóż, świat z taką nowością będzie kopalnią złota, więc nie dziwię się takiemu ruchowi administracji. Może się skuszę i ze 100-200 punktów premium wydam na początkową fazę rozwoju. Taaa, przyznawanie się do tego publicznie to samobójstwo towarzyskie, ale nie mam zamiaru rezygnować z przewagi, jaką będą sobie fundować inni. Co to jest te 8,64 zł z pensji. Jednak z bardzo dużym niepokojem przyjmuję fakt, że co raz więcej światów będzie miało owe funkcje... KP i menadżery świetnie pokazują, że można zarabiać na graczu bez dawania mu fizycznej przewagi - gracz po prostu płaci, by móc mniej czasu poświęcić plemionom. Szkoda, że administracja wprowadza usługi takie jak "+20% wydobycia przez tydzień", a nie coś w stylu "za 10 PP możesz jednorazowo poznać godzinę i datę WYSŁANIA xx idących na ciebie ataków" - czyli możemy określić, co na nas idzie, a usługa nie daje fizycznej przewagi, bo przecież gracz równie dobrze mógł siedzieć przy komputerze w momencie rozpoczęcia inwazji na niego.

Szkoda, że administracja nie poszła tym tropem. To psuje rozrywkę. Podobnie jak przenoszenie flag ze świata na świat. Dzisiaj pociśnięty gracz powie "a bo połowa twoich wiosek to darmówki!". Jutro powie "gdyby nie twoje flagi z ośmiu poprzednich światów, to w życiu byś mnie nie pocisnął". I jak tu czerpać przyjemność z uczciwej rywalizacji, jeśli jedni mają płatne dodatki, a inni globalne bonusy nabywane przez lata?

Morale: szkoda, że na podstawie punktów, a nie czasu gry. Nie ma to jak pocisnąć równego sobie gracza, a później dostać od niego łomot, bo przez spadającą liczbę wiosek nie opłaca się nam wysyłać na niego wojska. Chyba o to chodzi w grze, żeby gracze z równym stażem mieli takie same szanse. No ale wiadomo, że ten system sprzyja pozostawaniu nie-do-końca pokonanych w grze = czerpaniu zysków z ich KP.

Rycerz: nie napisano, czy będzie silniejszy ognień olimpijski, czyli ustawienie, które sprowadziło ciekawy system przedmiotów do zasady "jeden gracz = jeden deff nie do zajechania".

Łucznicy: ta jednostka to dla mnie w ogóle dziwadło. Idealny obrońca, oraz beznadziejny napastnik, ale za to krojący idealnego obrońcę jak masło... można było wprowadzić ciekawsze jednostki, niż te strzałomioty ;) No ale cóż, jak trzeba to niech będą, zawsze to więcej kombinowania ze strategią.

Kościół: szkoda, że ich nie ma na tym świecie. Nic tak nie raduje jak bunkier rozbity dzięki zniszczeniu kościoła w wiosce obok. Akurat w przeciwieństwie do łuczników, ta innowacja bardzo urozmaicała element strategiczny. Zarówno po stornie agresora (wal po kościele, użyj w końcu niepopularnych i zazwyczaj nieprzydatnych katapult), jak i obrońcy (mam tu dużo wiosek, fajnie by było postawić 3 lvl kościoła, ale jeśli mi go namierzą, to leżę... może lepiej dwa mniejsze?)

Komendy: będzie się działo :D Chociaż wolałbym +/-10s. Standardowe ustawienia sprowadzają często grę do roli zręcznościówki, a nie strategii.

Barbarzyńskie: rozsądny pułap rozwoju. Na ś58 i tamtejszym 4k limitu, bardziej się opłaca wziąć 4k bez walki, niż 9k kosztem kilku offów.

Wybór kierunku: jego brak nie sprzyja tworzeniu się ekip ze starych światów, czyli wydłuża grę - ukłon w stronę nowicjuszy.

Limit członków: w końcu jakiś rozsądny. Brakuje mi plemion z 4-cyfrową liczbą graczy, jak K-KONG z ś10 :D

Wsparcie wojskowe: nadal sobie nie popodkładam świń do barbarek na początku gry, szkoda. Ale jeżeli już ograniczono wsparcie tylko do członków plemienia, to bardzo mi się podoba owo 3-dniowe ograniczenie. Ludzie będą musieli się nauczyć gry zespołowej, a nie polegać na deffie z nikąd.

Handel: po co on w ogóle jeszcze jest w tej grze, skoro nierówny stosunek to możliwość kantowania, a 1:1 to tylko cień tej funkcji?

Chłopi: lubię ich :) Zamiast tracić bezcennego w pierwszej fazie gry offa na bicie sąsiada, można po prostu wystraszyć go fejkiem i spowolnić rozwój na najbliższy czas :D

Ograniczenie farmienia: prędzej czy później każdy "górny limit" to za mało. 300k na dobę na ś58 to tyle, co nic na chwilę obecną. 700k to już rozsądniejsza kwota. Samą ideę ograniczenia bardzo popieram.




Podsumowując, świat może wypaść bardzo ciekawie dzięki flagom - to one będą motorem rozgrywki i zapewne niejeden gracz odnajdzie w nich cel sam w sobie. "A to wezmę udział w tej akcji, dobiję sobie do kolejnej flagi". Limit farmienia jest dość rozsądny, nie powinien za bardzo spowolnić gry w późniejszej fazie. Brakuje mi kościołów. Barbarki rozwijają się przyzwoicie - nie za dużo, żeby "zagęszczacz terenu" nie stał na równi z PvP-playerem, a jednocześnie wystarczająco dużo, by można było robić obozy za plecami wroga. Największą wadą tego świata są ofc nowe funkcje premium, przez które można się błyskawicznie wybić w początkowej fazie gry. Jeżeli dla kogoś pieniądze nie są problemem, może sobie kilka razy skrócić czas budowy, a później dobić "wybuduj teraz jeżeli zostało <10 min". Czyli przepis na kuźnię lvl 20 w kilka sekund. Innymi słowy: topka będzie należała do płacących. Przynajmniej na początku, później różnica będzie się zacierać - ale posmak pozostanie...
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser160438

Guest
Zgadzam się z Tobą , powyżej 40 biorą kogo popadnie , tylko żeby choć na chwile być w topce .
Zero zgrania , totalny busz .

A nie sądzisz, że dobra rada jest w stanie poprowadzić takie plemię. Selekcje, oddzielenie nieaktywnych. Są światy gdzie gra po 100 osób i świetnie im to wychodzi.
 

DeletedUser14347

Guest
W kwestii ilości liczby członków w plemieniu.
Chcesz grać w zgranej, 20 osobowej ekipie? Graj. Chcesz mieć 100 ludzi pod sztandarem? Miej. Widziałem już "elitarne" plemiona (które były zazwyczaj nagromadzeniem samców alfa), w których przy każdej drobnej kwestii robił się podział, tworzyły się odłamy, bo każdy miał swój pomysł na plemię. Widziałem też masówki, na które wszyscy machali ręką, pewni, że same się rozpadną. A one istniały, i istniały... i pięły się w rankingu... i kopały tyłki sąsiadom, ku zdziwieniu tychże.

Dobrze zarządzana masówka (z aparatem kontroli, szczególnie egzekwowania deffa i udziału w akcjach off) to groźny przeciwnik. Jak dla mnie takie hurtowe branie każdego "jak leci" ma więcej wad, niż zalet, ale jeżeli komuś uda się to dobrze ogarniać, to będzie potężny. No i jest masa plemion, które zaczynały jako masówki, żeby zdobyć sporą połać terytorium, a później na drodze kilku selekcji stawały się silnym, zgranym plemieniem.
 

DeletedUser167955

Guest
ale kiedy zacznal sie pojawiac wioski cywilizacyjne za pol roku rok czy kiedy admin bedzie mial kaprys
 

DeletedUser160438

Guest
W kwestii ilości liczby członków w plemieniu.
Chcesz grać w zgranej, 20 osobowej ekipie? Graj. Chcesz mieć 100 ludzi pod sztandarem? Miej. Widziałem już "elitarne" plemiona (które były zazwyczaj nagromadzeniem samców alfa), w których przy każdej drobnej kwestii robił się podział, tworzyły się odłamy, bo każdy miał swój pomysł na plemię. Widziałem też masówki, na które wszyscy machali ręką, pewni, że same się rozpadną. A one istniały, i istniały... i pięły się w rankingu... i kopały tyłki sąsiadom, ku zdziwieniu tychże.

Dobrze zarządzana masówka (z aparatem kontroli, szczególnie egzekwowania deffa i udziału w akcjach off) to groźny przeciwnik. Jak dla mnie takie hurtowe branie każdego "jak leci" ma więcej wad, niż zalet, ale jeżeli komuś uda się to dobrze ogarniać, to będzie potężny. No i jest masa plemion, które zaczynały jako masówki, żeby zdobyć sporą połać terytorium, a później na drodze kilku selekcji stawały się silnym, zgranym plemieniem.

O to właśnie chodzi. Wszystko zależy od samych graczy.
 

DeletedUser168164

Guest
Po dłuższej przerwie powracam na świat w starym stylu.W związku z tym zacząłem sobie przypominać mniej więcej jak sie wtedy grało, jak różniła sie taktyka na grę od obecnych światów.

Przypomniała mi sie jednak jednak kwestia, która mnie nurtuje...a mianowicie.
W wiosce A mamy zbadane piki i miecze na lvl 3
W wiosce B mamy zbadane piki i miecze na lvl 1

Mamy atak na wioske B więc wysyłamy do niej def z wioski A i teraz...Czy te wojska z macierzystej wioski A bedą broniły tej wioski B z siła obrony zdobytą po badaniach w swojej macierzystej wiosce A(3lvl)?Czy też ich siła obrony liczona będzie na podstawie badań wykonanych w bronionej wiosce B(1lvl)?
 

DeletedUser159420

Guest
Kurde! Czekałem tyle czasu a chyba nie wystartuję, bo dzisiaj się dowiedziałem, że w czwartek jadę nad jezioro na 4 dni ;/ Niby fajnie, ale byłem przygotowany na piątek, miałem tak ładnie zrobić plemię, cały czwartek i noc sobie pofarmić a potem ogarniać na telefonie a tu lipa z planów.

a no tak 5 dni straty to naprawde WIELE
 
Wynik reakcji
1.062
Po dłuższej przerwie powracam na świat w starym stylu.W związku z tym zacząłem sobie przypominać mniej więcej jak sie wtedy grało, jak różniła sie taktyka na grę od obecnych światów.

Przypomniała mi sie jednak jednak kwestia, która mnie nurtuje...a mianowicie.
W wiosce A mamy zbadane piki i miecze na lvl 3
W wiosce B mamy zbadane piki i miecze na lvl 1

Mamy atak na wioske B więc wysyłamy do niej def z wioski A i teraz...Czy te wojska z macierzystej wioski A bedą broniły tej wioski B z siła obrony zdobytą po badaniach w swojej macierzystej wiosce A(3lvl)?Czy też ich siła obrony liczona będzie na podstawie badań wykonanych w bronionej wiosce B(1lvl)?

Wioska "B" broni się 1 lvl technologi.. wsparcie automatycznie przyjmuje technologie wioski do której leci wojsko
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser168164

Guest
A ja pozdrawim moją żonę Lidię^^

A na poważnie-ś65 będzie dlamnie jak prezent urodzinowy.Ustawienia fantastyczne.
 

Bryfft

Emeryturka
Wynik reakcji
182
Dyskusję o tym, czy ustawienia z +-10 sekund są fajne usunąłem, gdyż to nie miejsce na nią - żaden z nowych światów tego ustawienia nie używa.
Napinki także proszę wstrzymać ;].
 

DeletedUser

Guest
Na 65św wybór kierunków bedzie dostepny od razu czy później tak jak było na ś63?
 

DeletedUser

Guest
Nie jest napisane że będzie później więc powinno być od początku.
 

Prosze Ciebie

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
24
Tak sobie poczytalem o tych flagach i uwazam ze totalna bzdura jest kumulowanie ich na konto a nie swiat. Bedzie promowac to gre po kolei na kazdym swiecie z flagami. Ktos nie zagra na 64 i na pozniejszym swiecie z flagami ma "plecy" do tych ktorzy grali tam nawet glupi tydzien i zlapali jakies flagi.
 

DeletedUser

Guest
W ogóle nie myślicie, jak zrobić dobrą selekcję skoro limit byłby tylko 40 zostałoby 15 graczy dobrych graczy, a ze stówy by zostało ze 40 solidnych, do robienia plemienia od zera lepszy jest większy limit, nie po to aby zrobić masówkę tylko po to żeby mieć lepszy wybór wśród graczy.

Nie zgadzam się z Tobą , zobaczysz co się będzie działo . :)
 

DeletedUser

Guest
na 65 ustawienia nie sa takie zle:) a pro po te na 64 nowe funkcje premium to tragedia:)
 
Status
Zamknięty.
Do góry