Świat 200 nadchodzi!

Status
Zamknięty.

fanberbecia

Zwiadowca
Wynik reakcji
1.462
@kmic
W zalewie komentarzy z myśleniem życzeniowym prezentuje coś merytorycznego i licze na przeczytanie.
Świat 200 będzie ostatnim dla wielu ludzi, wiele starych wygów wraca. Dlatego mam nadzieje, że postaracie się z waszej strony.
Na pewno popromujcie coś jak ktoś wyżej już pisał, bo narazie wasze sociale już umarły.

Ustawienia jak prędkość, farma, techy mają drugorzędne znaczenie.
Najważniejszą bolączką ostatnich światów są ekipy wieloczłonowe, darmy, szybkie dogadywanie się koalicji świata (zazwyczaj jedna strona z dużą przewagą). Jak temu zaradzić - wybraliście blokowanie składów.
Najważniejsze, żeby blokada była szybko, najważniejszy etap gry to ten początkowy. I co z tego, że blokniemy składy po powiedzmy 100 dniach jak 3-4 członowe ekipy sprzątną już swoją okolicę manewrując między sobą i swoimi darmami z tonami defa.

Oczywiście ma to pewien sens, ale tworzy inne problemy jak:
- W trakcie świata średnio 20-30% początkowego stanu graczy plemienia kończy grę. Przy dłuższym świecie jak s200 jak temu zaradzić, ludzie się wykończą grając po 20-30 osób w plemieniu.
- Brak możliwości rekrutacji (chociaż niektórzy uważają to za plus to tutaj byłbym w stanie się kłócić, zdecydowanie urozmaica rozgrywkę - jednak premiuje znane ekipy)

Jak możemy rozwiązać te problemy, osobiście proponuję wprowadzić limit po blokadzie (jaki to do ustalenia), gdzie każde plemie powiedzmy, będzie miało 15 slotów na zaproszenia w przyszłości. Tworzy to ciekawą sytuację, gdzie trzeba wybierać czy zrekrutujemy kreta czy uzupełnimy stan plemienia z drugiego członu ( bo powstaną - nie ukrywajmy). Jak chcemy zakazać rekrutacji kretów, to zróbmy, że oba plemiona muszą wyrazić zgodę.
Lub po prostu jednorazowa zmiana plemienia jest możliwa dla każego gracza. Ale powiedzmy tylko do 120 dni - wtedy skład się już klaruje.


Drugim rozwiązaniem jest po prostu zasada z 133 lub 150. Brak przedmiotu do przenosin, zrobić wtedy plemiona duże (75-100 ludzi). Wątpię że po APK na 150 ktoś będzie ryzykować dwoma członami licząc się z tym, że prawdopodobnie wywali ich na drugim krańcu świata.
Rekompensatą dla tych w centrum mogła by być zwiększona ilość barb właśnie w samym centrum na początku (coś jak classic) a na obrzeżach zostawić normalnie. Na pewno świat by był ciekawy i nieszablonowy jak ostatnie kilkadziesiąt gdzie faworyci skaczą na dogodne pozycje obrzeży i już na starcie wiemy kto będzie się ostatecznie bił a każdy trochę gorszy twór jest skazany na porażke (to potem tworzy jakieś chore koalicje 80/20), bo w sumie nie ma innego wyjścia).
Ewentualnie rozwalić wszystkie plemiona po obrzeżach zostawiając centrum zasiedlone tylko przez barby, to też by był mega ciekawy świat, kto wybiera ekspansje do środka - powiększa front. Różne taktyki, wiele scenariuszy.

Osobiście jestem zwolennikiem braku przedmiotu do przenosin - 133/150 to były super światy. Nieprzewidywalne, ze zwrotami akcji.

Cokolwiek wybierzecie, mam nadzieje tylko że to nie będzie ta sama papka co ostatnie światy - niech będzie coś ciekawego :)

Co do mniej ważnych ustawień to kompromisowe:
Prędkość 2
Farma ograniczona
Wielu rycerzy (to na prawdę mega urozmaica rozgrywkę, świetna rzecz chociaż na początku hejtowałem)
Łucznicy?
Wsparcie, które się cofa
Wsparcie, które można dogrywać
MONETY!!
Zbieractwo - NIE!! (To jest po prostu zbyt OP, przewaga jaką to robi.. A nielegalne skrypty do tego znajdzie każdy)

MS/Brak MS tutaj ciężka decyzja. Jednak kliny resztkami to esencja tej gry, więc ja bym zostawił. Walenie 1000 odbitek jest nudne
Wieża - jest fajna i coś czuje będzie was kusić, ale 200 nie zasługuje na takie ułatwienie gry.

Broń Boże reguła zagrody, największy syf na jakim grałem.
zrób edit i poproś o flagi jeszcze bo fajne są
(ja nie napisze bo nie jestem tratkowany piwaznie i moja propozycja nie ozstanie potraktowana powaznie ;ppp)
 
Wynik reakcji
1.048
Skoro @kmic czyta ten temat, to zwracam się z prośbą, która ułatwiłaby grę na światach z farmą, mianowicie proszę, aby do szablonów w AF dodać tarany oraz katapulty, aby można było sprawnie wysyłać ataki na barbki, gdzie padły LK. Pozdrawiam.
 

DucuS

Zwiadowca
Wynik reakcji
860
Nie no prędkość poniżej 2 to światy gdzie nic się nie dzieje btw jak można grać na czymś takim xD zwycięzcą s200 ma być plemię które wygra napierdalanke a nie wegetację kilkuletnią
 

husqa*strongmaman

Szlachcic
Wynik reakcji
9.293
Nie no prędkość poniżej 2 to światy gdzie nic się nie dzieje btw jak można grać na czymś takim xD zwycięzcą s200 ma być plemię które wygra napierdalanke a nie wegetację kilkuletnią
Co ty gadasz XD Na predkosci 1 wlasnie trzeba szanowac wojska i lokalnie caly czas trzeba myslec i probowac, pojedynczy gracz zrobi ci tam wielką różnicę, katasy bolooom bardzo i mozna sobie ludzi do 0 burzyc a nie jak na 2 co lataja akcje co pare dni a odbudowac sie jest banalnie XD

Tak samo wskakujesz na nowy teren to na 2 po 2 dniach mozesz cos robic, a na 1 musisz jednak to robić bardziej z głową bo pierwsze dni nie będziesz mieć tam wojsk. Jeżeli chodzi stricte o skilla to prędkość 1 jest o wiele bardziej skillowa i wymagająca dla pojedynczych frontowców, więcej myślenia i więcej planowania, nie jak na 2.

Dla mnie bardziej wymagajace jest jednak jak codziennie dostaje od sąsiada 800x fejków i burzaków, bo może sobie na to pozwolić (dłuższe przerwy między akcjami na 1), niż jak mi leci akcja na którą zasse kilkaset zagród co pare dni.
 

Lubieżny Mietek

Zwiadowca
Wynik reakcji
206
* Prędkość 2, po 150 dniach 1,6
* Ograniczona Farma np max milion dziennie.
* Brak kościołów, wiez i podobnych głupot
* 250ms co by każdy aktywny mógł się bronić bez botów.
* 4 ale nie srodkowe kontynenty(k33,36,63,66) pełne Barb, dodatkowo powiedzmy w środku świata również kwadrat 36x36 pól pełen barb, a wokół nich losowo rozrzucone ekipy na wstępnym logowaniu. Byłoby czymś ciekawym i urozmaicają rozgrywke
* Brak przenosin wioski
* 80 osób w plemieniu
* Mrozenie składów po 150 dniach
* 15 wolnych slotów do rekrutacji do końca serwera
* 25-30 pól na szlachcica, co utrudni darmobranie na masowa skale i jednocześnie utrudni zarządzanie molochami koalicyjnymi.

* and last the best
Na szybkich jakiś rok temu grałem na serwerze na którym hibernowales konto na 8h i musiałeś to zrobić w ciągu doby przynajmniej raz. W tym czasie nie można Ciebie atakować a idące juz ataki były odwiedzinami, nie możesz też zrobić nic na swoim koncie, produkcja eko oraz wojsk, stawianie budynków w ratuszu odbywa się bez przerw.
Czyli grasz 16h ciągiem i jestes zmuszony do odpoczynku. Można to tez wykorzystywać do obrony.
 

@Sitek

Chłop
Wynik reakcji
5
* Prędkość 2, po 150 dniach 1,6
* Ograniczona Farma np max milion dziennie.
* Brak kościołów, wiez i podobnych głupot
* 250ms co by każdy aktywny mógł się bronić bez botów.
* 4 ale nie srodkowe kontynenty(k33,36,63,66) pełne Barb, dodatkowo powiedzmy w środku świata również kwadrat 36x36 pól pełen barb, a wokół nich losowo rozrzucone ekipy na wstępnym logowaniu. Byłoby czymś ciekawym i urozmaicają rozgrywke
* Brak przenosin wioski
* 80 osób w plemieniu
* Mrozenie składów po 150 dniach
* 15 wolnych slotów do rekrutacji do końca serwera
* 25-30 pól na szlachcica, co utrudni darmobranie na masowa skale i jednocześnie utrudni zarządzanie molochami koalicyjnymi.

* and last the best
Na szybkich jakiś rok temu grałem na serwerze na którym hibernowales konto na 8h i musiałeś to zrobić w ciągu doby przynajmniej raz. W tym czasie nie można Ciebie atakować a idące juz ataki były odwiedzinami, nie możesz też zrobić nic na swoim koncie, produkcja eko oraz wojsk, stawianie budynków w ratuszu odbywa się bez przerw.
Czyli grasz 16h ciągiem i jestes zmuszony do odpoczynku. Można to tez wykorzystywać do obrony.
Tzw. tryb nocy, wyłącza konto całkowicie. Brak produkcji budynków, wojska i surki, czy uważasz, że takie wyłączenie konta coś wniesie ? xd
 

Lubieżny Mietek

Zwiadowca
Wynik reakcji
206
@Sitek a grałeś choć dłużej na takich ustawieniach? Osobiście bym na czymś takim zagrał, ale czy na s200 by to przeszło bez wcześniejszych testów na zwykłych światach? Kmic miał 48 swiatow od startu s150 by kombinować i testowac nowe rozwiązania, a proponował często te same ustawienia co kilka miesięcy...
 

husqa*strongmaman

Szlachcic
Wynik reakcji
9.293
ta super sprawa leci na ciebie akcja i sobie to wlaczasz i masz gdzies xDDD

a dla zwolennikow predkosci 2 - wczoraj wleciala obok mnie akcja, przejalem tam kilkanascie wiosek, jestem zadowolony. dzisiaj wróg potencjalnie chciałby odbijać moje wsie, a murki już stoją na 20 poziomie, uważacie że to jest skillowe? XDDD prędkość 2 i 2+ to totalny smorc dla nastolatków i zrównywanie graczy na zasadzie "każdemu równo, każdemu gówno" (zresztą tak jak brak farmy)
 

DucuS

Zwiadowca
Wynik reakcji
860
ta super sprawa leci na ciebie akcja i sobie to wlaczasz i masz gdzies xDDD

a dla zwolennikow predkosci 2 - wczoraj wleciala obok mnie akcja, przejalem tam kilkanascie wiosek, jestem zadowolony. dzisiaj wróg potencjalnie chciałby odbijać moje wsie, a murki już stoją na 20 poziomie, uważacie że to jest skillowe? XDDD prędkość 2 i 2+ to totalny smorc dla nastolatków i zrównywanie graczy na zasadzie "każdemu równo, każdemu gówno" (zresztą tak jak brak farmy)
Wolę prędkość 2 i napierdalanke niż obronić akcje i wakajki 3tygodnie
Ale Ty widzę napalony na świat bez skilla dla Bociarskich farmerów z kuzynami xD

Większość (w tym i ja) gra w tą grę dla napierdalanki, a to co Ty proponujesz to obrona akcji i przez 3 tyg nie trzeba wchodzić do gry xd
 
Wynik reakcji
2.392
ta super sprawa leci na ciebie akcja i sobie to wlaczasz i masz gdzies xDDD

a dla zwolennikow predkosci 2 - wczoraj wleciala obok mnie akcja, przejalem tam kilkanascie wiosek, jestem zadowolony. dzisiaj wróg potencjalnie chciałby odbijać moje wsie, a murki już stoją na 20 poziomie, uważacie że to jest skillowe? XDDD prędkość 2 i 2+ to totalny smorc dla nastolatków i zrównywanie graczy na zasadzie "każdemu równo, każdemu gówno" (zresztą tak jak brak farmy)
Tak, jest to skillowe, bo skill to również aktywność w walce, która na niższych prędkościach następuje dużo wolniej. Czym innym jest aktywność poświęcona klikaniu w AF, a czym innym aktywność polegająca na ładowaniu klinów.
 
Wynik reakcji
2.646
Tak, jest to skillowe, bo skill to również aktywność w walce, która na niższych prędkościach następuje dużo wolniej. Czym innym jest aktywność poświęcona klikaniu w AF, a czym innym aktywność polegająca na ładowaniu klinów.
Teraz to już nawet newbie z botem wbije Ci klina czy zrobi cofkę. A aktywność to w głównej mierze czas.
Co innego optymalne zarządzanie zasobami, szykowanie obrony, przygotowanie dobrej akcji, ogólna organizacja, planowanie. Od razu nie przychodzi.
 

Lord Alistiarus

Topornik
Wynik reakcji
595
Żeby świat był ciekawy to musi być po prostu bardzo duży powierzchnią - jest to jedyna metoda toczenia wielu wojen równoległych, zamiast jednej koalicyjnej.

Nie ma potrzeby upychania wioski na wiosce, mogą mieć troche powietrza i barb między sobą, a dynamikę można po prostu przyspieszyć prędkością jednostek czy produkcji


no i koniecznie duży limit członków w plemieniu
 
Ostatnia edycja:

bialytygrys

Chłop
Wynik reakcji
24
Serio, jeśli chcecie, aby ta gra wróciła do łask, Admini, zróbcie proszę świat 199 z farmieniem nieograniczonym lub ograniczonym. A s200 bez farmy ze zwiększoną iością barbarek i prędkością 2.0

Wrzucenie farmy na s200 nawet ograniczonej, spowoduje, że duża ilość graczy nie wystartuje, nikt nie chce/nie ma czasu na klikanie setki/tysięcy ataków na farmę dziennie.
 

Yaerden

Chłop
Wynik reakcji
3
Wioski barbarzyńskie mają swoje AI. Rozbudowują się jak gracze, robią wojsko, kontratakują. Możliwości zbalansowane tak aby gra nie była zbyt trudna.
 
Status
Zamknięty.
Do góry