P o t ę ż n a Analiza

Wynik reakcji
477
Na wstępie - każda opinia na temat jakiegokolwiek plemienia jest subiektywna. Proszę opinii nie utożsamiać z plemieniem OrO.
image.png


MAPA-199.jpg

Link do mapy jakby ktoś chciał coś stworzyć samemu

Zaciąg danych nastąpił 24.03.2024 o godzinie 7:00. Tuż po tym, plemię RD_V3 zmieniło nazwę na KORPO - zostanie to uwzględnione już w następnej aktualizacji, która nastąpi po świętach Wielkanocnych.

W dniu 24.03 wysłałem do wodzów czołowych plemion wiadomość z prośbą o komentarz, które będę zamieszczał poniżej analizy.


Ćwiartka północno - wschodnia.

1. Pierożki Grozy

Zdecydowany lider tej ćwiartki. Po fuzji z PRO na północy oraz posiadając podpisany sojusz z Berserkerem na wschodzie - gdzie najpewniej za niedługo dojdzie do fuzji - stworzą chyba największe plemię na świecie. Pełne 3 człony aktualnie i świetna sytuacja do zdobycia swoich obrzeży - zarówno rekrutacją jak i dyplomacją. Pod względem pozycji, możliwości ekspansji, stopnia opanowania centrum świata - chyba najlepiej aktualnie położone plemię.

Plemię, pomimo regularnych fuzji oraz rekrutacji - niezmiennie tworzy tylko 3 człony, co świadczy o regularnych fuzjach i eliminacji najsłabszych jednostek. Budowane pod kątem ekspansji terytorialnej, z widocznymi planami na ten świat - opanowanie jak największego terenu. Nie wychylają się, nie udzielają na forum, nie biorą udziału w FOncie - są "niewidoczni", co w ich przypadku, może tylko pomóc. Przed startem świata, nikt nie miał wobec nich oczekiwań - a nagle, stają się czołową siłą i najprawdopodobniej - kandydatem do odegrania ważnej roli.

Prowadzący bez widocznych w profilu blaszek, na wstępnym logowaniu przyjmowali niemal wszystkich, co z jednej strony może generować problemy z wypływem informacji - z drugiej, gdyby ktoś chciał, to wciśnie kreta wszędzie.

Bezapelacyjnie, jest to plemię, które powinno tutaj zostać na dłużej. Przy odpowiednio poprowadzonej dyplomacji, może stać się czarnym koniem rozgrywek, języczkiem uwagi świata 199.

Ekspansja na zachód zastopowana przez PON z OrO. Na wschodzie - Berserker oraz Sigma, zdobycie tego terenu będzie tylko kwestią czasu. Na południu prawdopodobnie front z Psycho.

AKTUALNIE brak komentarza rady plemienia odnośnie sytuacji na świecie.

2. Berserker


Małe terytorialnie plemię na wschód od Pierożków, jednak posiadające aż 4 człony. Wydaje się, że ich jedyną nadzieją na przetrwanie jest jak najszybsza fuzja z Pierożkami i możliwe podporządkowanie się nowej władzy. Pewnie znajdą się tam perełki do wyciągnięcia.

W przypadku wojny z Pierożkami - najpewniej szybko te perełki zostałyby wyciągnięte a samo plemie - rozbite. Bez swoich naturalnych liderów, padłoby momentalnie.

TurboKlapki 24.03. 19:26
Na ten moment nie mam za wiele do powiedzenia - jeśli chodzi o aktualną sytuację dyplomatyczną, to mamy jako Berserki:

Sojusz z Pierogami

Sytuacja z resztą plemion jest neutralna

Gramy sobie w gierkę i idziemy przed siebie :)

3. Sigma

Ostatnie z plemion TOP25 w tej ćwiartce. Najmniejsze z całego grona, posiadające najmniejszy teren i wydaje się, że będące w najgorszej sytuacji.

Jednak, przeczucie mi mówi - że gdyby doszło do wojny z pierożkami, to te plemię będzie stawiać większy opór niż Berserker. Nie skreślałbym go od razu a w szczególności, gdy machina wojenna na linii Psycho - Pierogi się rozkręci i będą mieli chwilę czasu na rozbudowę wiosek, zajęcie większego terenu i opanowanie obrzeży.

Inną opcją jest dołączenie czołowych graczy do lokalnego lidera i w znacznym stopniu, ułatwienie ekspansji na południe budzącym grozę polskim daniem.

river013 24.03. 17:26
Cześć

Mogę zdradzić, że nie uwikłaliśmy się jeszcze w układy dyplomatyczne, zachowam milczenie w kwestii tworzących się frontów, powiem tylko, jak Pudzian - "tanio skóry nie sprzedamy".

Póki co zachowujemy niski profil i staramy się nie rzucać w oczy (chociaż rywalizacja w plemieniu o topki grabieżcy doprowadziła jednego z naszych graczy na top1)

Jakbym miał wskazywać faworyta, to wskazywałbym Wasze plemię - ORO.
Zajmujecie ogromny teren, na waszych plecach nie wystartowała żadna ekipa, ani nie utworzyło się żadne plemię, wygląda na to, że macie kompletnie darmowe obrzeża, a rozpiętość kątowa Waszego terenu to prawie 90*, jak nikt Was nie zatrzyma to zagęścicie sobie prawie 1/4 mapy - tyle, że to jeszcze wczesny etap świata, dużo się może wydarzyć.

Pozdrawiam

PS. Nie zaznaczyłem na mapie [ally]pss.[/ally].

Dużo to zmienia. Nie wiadomo co zrobi yoda, dużo niewiadomych.

Ćwiartka południowo-wschodnia.


4. Psycho

Pierwsza ekipa, która pojawiła się na świecie, już na wstępnym logowaniu. Wydawało się - pewny zwycięzca tego świata, co może pójść nie tak - jednak nie będzie tak łatwo.

Plemię rozłożone tradycyjnie - niemal po całej ćwiartce. Niemal, bo od zachodu mają mur złożony z Bandy katów.

Plemię, które na dobrą sprawę na ten moment, nie ma ani opanowanego centrum ćwiartki - ani obrzeży. Czeka ich walka i/lub rekrutacja zarówno w stronę centrum - przez najróżniejsze koalicje tworzone przez małe plemiona jak i w stronę obrzeży. Patrząc pod tym kątem i potencjalnej wojny z Pierogami - czeka ich zdecydowanie więcej pracy, niż sąsiada z północy, jednak doświadczenie rady plemienia, umiejętności graczy, ilość frontowców oraz ogranie na światach z PP - raczej po stronie Psycho.

Zagadką jest relacja z Bandą Katów. Z jednej strony - blokują ich ekspansję na zachód. Z drugiej - wydaje się, że między Tymi dwoma plemionami będzie musiał powstać jakiś pakt, przynajmniej na jakiś czas. W przypadku podpisania sojuszu z OBÓZ - Banda Katów stanie się naturalnym frontem. W przypadku braku porozumienia z OBOZem - to właśnie wspomniane wcześniej plemię, będzie buforem bezpieczeństwa i poważnym sojusznikiem, trzymającym front od zachodu.

Ekipa Zderkiego, będzie na pewno mocnym graczem na salonach świata 199. Początkowo, wydawało się, że będzie rozdawała karty, jednak pojawienie się na świecie OBOZu, odmieniło sytuację. Mocny skład, mocna rada, dobra pozycja wyjściowa, dostęp do ogromnego obszaru obrzeży - w zasadzie, możliwość dyplomacji z każdym na świecie, brak widocznego frontu od startu oraz nastawienie się na grę tutaj od startu - przez co ludzie Psycho mogą być wszędzie.

Yo,yo,yo

Nasz cel jest pewnie taki sam jak każdego plemienia które próbuje swoich sił na tym świecie - wygrać. dyplomacja na świecie na którym jest kilka liczących się plemion wygląda średnio, aczkolwiek to dobrze więcej oponentów to większa zabawa, a przecież to zwykła gra przeglądarkowa, która ma przynosić radość, zabawę i zdrową rywalizacje.

Faworytem do zwycięstwa, może być tutaj każdy wszystko się rozstrzygnie jak liczące plemiona się poukładają aczkolwiek byłoby miło gdyby o świat walczyły plemiona każde na własną rękę byłoby ciekawiej mieć 1/3 , 1/4 niż podzielić się w różne śmieszne koalicje jak to jest na innych światach w grze przeglądarkowej plemiona.pl :p

Najzwyczajniej w świecie niech wygra lepszy. Dobrej zabawy !

Założyciel [ally]PsychO[/ally] - [player]Zderki x michnios1[/player]

5. Banda Katów

Powstali w wyniku fuzji dwóch mniejszych plemion i zajęli bardzo fajny teren. Naturalny mur oddzielający OBÓZ/Yoda z ćwiartki zachodniej od Psycho - ze wschodu. U władzy Edwardszybki, oprócz tego kilka znanych nicków z gry dla PP - jak choćby Janko z Bogdańca, kilka osób z blaszkami - również ze świata 177, wygranego przez ich sąsiada ze wschodu. Plemię będące istotne do momentu, gdy któryś z sąsiadów nie powie dość. Samo w sobie - bez szans na dłuższe przetrwanie. Ich nadzieją jest albo fuzja z którymś z sąsiadów, albo w przypadku dogadania się ekipy Diego z ekipą Zderkiego - zebranie oklepu z obydwu stron i wyciągnięcie kilku perełek.

Plemię ma zdecydowanie najgorsze położenie do rozmów - bo są zależni tylko i wyłącznie od sytuacji pomiędzy sąsiadami. Brak dostępu do szerokiego zaplecza, potencjalnie długie fronty przy dosyć wąskim terenie oraz skład nie gwarantujący odpowiedniej jakości na tak trudnym terenie. Jednak część graczy a może nawet większość - znajdzie swoją opokę w którymś z okolicznych plemion. Wojna na linii Psycho - OBÓZ może dać im szansę stania się kimś ważnym w globalnej rozgrywce, jednak raczej nie jako Banda Katów a wchłonięci do sąsiadów.

AKTUALNIE brak komentarza rady plemienia odnośnie sytuacji na świecie.
 
Wynik reakcji
477
Ćwiartka południowo - zachodnia.

6. Yoda

W zasadzie, ciężko mówić o plemieniu a raczej o gronie 4-5 graczy. Skoki pod Psycho, Edward Kenway z wioskami w środku Psycho - to może być zapowiedź konfliktu na tej linii. Jednocześnie - zagadką są ich relacje z Katami oraz OBOZowiskiem. Wiadomo, że na dłuższą metę, będą z kimś musieli się dogadać i będzie to albo Psycho, albo OBÓZ.

Plemię będące ciekawostką, kimś, kto wzmocni znacząco jedną ze stron świata - jak widać, PP tam nie brakuje, 3 graczy w TOP7, pojedynczo każdy z tych graczy wbiłby jako osobne plemię do TOP30.

Atakować nie ma ich za bardzo kto - z Bandy Katów ledwie kilka osób łapie się na stosunek 1:10, z OBOZu podobnie - większość wysoko punktowych graczy jest w innym miejscu na mapie.

Potężna Yoda w końcu dostrzeżona!

Wydaje się, że bliżej im do dogadania się z OBOZem, ale kto wie - dobra propozycja może o 180 stopni zmienić ich zamiary. W końcu, łatwiej przekonać do zmiany zdania 3 osoby niż 3 człony.

Najważniejsze jednak przed Nami - Yoda ma już pierwsze 19 punktów wpływu. Jeszcze tylko 399.981 punktów i easy win. Mimo wszystko - są o krok bliżej niż inni.

AKTUALNIE brak komentarza rady plemienia odnośnie sytuacji na świecie.

7. OBÓZ


Chyba największe zaskoczenie - bo grają. Mieli nie grać, a nagle się okazuje, że to główny faworyt do zwycięstwa.

Varendial zebrał dobry skład, jak na warunki świata - wręcz bardzo dobry. Mądre rozstawienie ludzi, niemal opanowane obrzeża od granicy K64/K65 aż do połowy K53 - przez 3/4 ćwiartki dominują tam ich kropeczki.

Skoki pod Bandę Katów, wbijanie diód - tu zaraz widać, gdzie się udają z rozwojem. Mam podejrzenia, że to tylko początek niespodzianek w tej części mapy. Od razu na starcie sfuzjowali się z Sąsiadami Paradoxa i Siary, wrzucili na plecy PSS oraz SwE 4 czy 5 graczy - z czego jednego(albo dwóch) z nielimitowanym PP, za to częstymi banami.

Od startu powstała na nich koalicja w składzie SwE&PSS&LP&Tajfun - jednak raczej się tym nie przejęli. SWE 6:1, LP 6:0, Tajfun 11:0 + wyciągnięto najlepszych graczy. PSS wysłało swoich sąsiadów do zatrzymania ekipy Diego, jednak stary obóz triumfuje w tej nierównej potyczce i za chwilę może okazać się, że do ich bram zawita drugie, duże plemię i to raczej nie nastawione na wymianę towarów i usług na bagienne ziele.

Opanowanie swojej ćwiartki to kwestia czasu. Aktualnie, nie mają na swojej drodze nikogo, kto mógłbym im w tym zagrozić. Czy to właśnie w starym obozie znajdą swoje schronienie również rycerze z innej galaktyki?

No to cel: zabić nudę
Układów dyplomatycznych: nie są planowane
Potencjale fronty? SwE LP Tajfun
Potencjały faworyt? PSYCHO bo ich dużo.

8. Wariaci Plus

Z kronikarskiego obowiązku powiem - są. Małe plemię, które albo dojdzie do PSS/SwE i tej koalicji - albo za niedługo, najlepszych graczy z tego plemienia możemy zobaczyć w szatach Diego. A jeśli żadna z tych opcji - to i gorzej dla nich. Wydaje się, że nie będą mieli istotnej roli na mapie świata a ich wchłonięcie jest kwestią czasu.

AKTUALNIE brak komentarza rady plemienia odnośnie sytuacji na świecie.

9. SwE

Kolejna odsłona tworzenia przez KoneserLoLo plemienia. Na 189 świecie pod m.in jego wodzą wytrwali zaskakująco długo - głównie dlatego, że zebrali plemię w niezaludnionym centrum na pierdyliard członów i przez różne zawiłości dyplomatyczne - zebrali oklep w zasadzie na samym końcu. Tutaj takiej przyszłości im nie wróżę. Wymieszani z OBOZem, gdzie chyba tylko morale i stosunek 1:10 chroni niektórych graczy przez zniknięciem z mapy.

Plemię, będące w koalicji wraz z PSS, Tajfunem oraz LP - raczej prędzej czy później, czeka fuzja z tym pierwszym plemieniem bądź po rozpadzie/zjechaniu przez OBÓZ, będą w nim szukać oparcia. Raczej wątpliwe jest, by odegrali tutaj znaczącą rolę.

AKTUALNIE brak komentarza rady plemienia odnośnie sytuacji na świecie.

Ćwiartka północno-zachodnia

10. PSS

Wielki powrót PSS, chyba ostatni świat - 177, gdzie finalnie przegrali m.in z Psycho. Wbili na świat wcześniej zebraną, małą ekipą i wylosowali sobie na mapie miejsce - chyba najgorsze z możliwych. Z jednej strony - OrO lądujące im na plecach oraz w środku plemienia - z drugiej, OBÓZ na który sami podpisali koalicję. Czy można być w gorszej sytuacji, mieć za sąsiadów dwójkę wrogów będących w czubie tabeli, posiadających kilku PPkowców, których większość plemienia nie łapie stosunkiem 1:10?

Wydaje się, że tylko otwarta wrogość OBÓZ i OrO wobec siebie, może uratować PSS przed klęską.

Ich skład w dużej mierze jest z rekrutacji - szczególnie część w centrum mapy, co będzie raczej problemem niż zaletą. W składzie kilka znanych nicków, władza również z doświadczeniem i to do końcowych etapów świata - jednak sytuacja geopolityczna na ten moment na pewno trudna. Dyplomacja również nie jest najlepsza - sojusze z małymi, okolicznymi plemionami, brak poważnego sojusznika w walce z sąsiadami, krótkie obrzeża i już wrzucone mocne pojedyncze jednostki wroga na plecy.

Cesarz Kedda 24.03. 13:13
Siemka:)


Nie wiele na dziś mogę Ci sprzedać, bo wiesz jak jest :)


Naszym celem oczywiście jest utrzymanie i zagęszczenie Naszych terenów. W chwili obecnej dyplomacje raczej nie wyciągał bym na powierzchnie z uwagi na to, że nie domykam żadnych tematów, natomiast jestem podpisany z SWE jako mój sąsiad z zamysłem nie wchodzenia Sobie w drogę na terytoriach, które określiliśmy jako "własne" - Z odrębną polityką itp itd.


Potencjalny front buduje mi się z Wami, choć nie uważam, że jest to rozsądna decyzja na dziś pod względem interesów, które wydają się być wspólnym mianownikiem.


Faworytem na dziś przez pryzmat PP itp na pewno ORO, ale znam światy takie jak ten i jeszcze wiele wiele sie wydarzy :)

11. ORO

Plemię, które może być ciekawe - ale na ten moment, ciężko określić ich faktyczną siłę. Z jednej strony - jest zapas PP u wielu graczy. Z drugiej - to żadna ekipa, brak wodza, czy stałej rady plemienia, która ma doświadczenie w zarządzaniu taką grupą osób. W początkowym etapie na pewno będą mocni, widać że dobry event jeszcze bardziej ich wybił, jednak dopiero prawdziwy front zweryfikuje ich faktyczne umiejętności czy to indywidualne, czy organizacyjne.

Współdzielą swoją ćwiartkę z PSS - wbili im kilka diód, patrząc po RO graczy - chyba któraś z nich bardzo mocno przeszkadzała sąsiadom i próbowali ją rozbić.

Z drugiej strony - PON z pierożkami, który pozwala im skupić cały swój potencjał na biciu PSS.

Wiele zależy od tego, czy OrO jako plemię będzie w stanie dobrze funkcjonować, czy pojedyncze nicki stworzą jakąś mocniejszą ekipę oraz - czy znajdą się frontowcy, którzy ten front będą trzymać. Przy dobrym doborze dyplomacji, mogą mieć tylko jeden front i wtedy wydaje się, że uda im się go trzymać tym składem. Przy walce na dwa fronty, może ich zabraknąć.

Togzers 24.03. 05:05
Zdecydowanego faworyta nie ma, ale wierzymy w Nasz projekt. Poza PON'em z PG, brak jakiejkowiek dyplomacji i aktualnie wyganiamy pss'y z naszej ćwiartki.

Plemiona centrum

12. KORPO - KwK - UK

Ze względu na jawną koalicję tych plemion - przedstawię je jako jedność. Rozmieszczone pomiędzy PG, Psycho, Yodą, PSS i OrO. Zajęli ścisłe centrum, wydaje się, że kwestią czasu jest ich konsolidacja w jedno współdziałające plemię. Czy odegrają jakąś rolę? To zależy, czy którejś z mocnych plemion, będzie chciało szybko zająć centrum rekrutacją i dyplomacją. Jeśli tak - najprawdopodobniej znajdą swoje miejsce wśród ekip dookoła. Jeśli nie - to najpewniej fronty dookoła szybko ich zweryfikują a teren zostanie podzielony przez różne frakcje.

flezer 24.03. 09:05
Hej!

Jesteśmy zlepkiem kilku plemion razem uczestniczymy w koalicji, mamy małe plany i większość z nas chciałaby pograć więc dajemy z siebie wszystko :d niestety znacząca przewaga ludzi bardziej zoorganizowanych którzy od początku już weszli solidną ekipą daje się we znaki ale trzeba mieć dobre nastawienie!
Brakuje nam jednego konkretnego sojusznika, żeby ludzie bez potężnych ilości Pp mogli mieć jakieś szanse


trabi07 24.03. 09:07
Witam Najpotężniejszych Graczy,

Powiem krótko - my tu wpadliśmy po swoje tak jak Najpotężniejsze Plemię na świecie 199.

Co do frontu to zależy od paru kwestii, między innymi czy dojdziemy do jakiegoś wspólnego konsusu oraz potencjalnych ruchów innych plemion.

My jako wspólnota Kołtunów w Klapkach jesteśmy otwarci na wspólne popijanie wina prosto z piedestału.

Analiza prosta:

psycho, pss oraz oro mogą namieszać .

co do innych plemion to narazie się nie wypowiadam bo trwają jakieś tam 'wojenki' wiec część towarzystwa się wykruszy.

plemię pg niby mocne ale na własne oczy widziałem jak dostawali bęcki na innym świecie wiec ich odbieram raczej jako gracza dobrego ale tylko na początku gry

jako koalicja jesteśmy z UK oraz KORPO

Dużo nie chcemy,

Z poważaniem,
Szef Kołtunów.
 
Wynik reakcji
477
Opis sytuacji na świecie.

Plemiona znajdujące się na mapie, podzieliłbym na cztery grupy:

1. Główni faworyci - Psycho oraz OBÓZ. Plemiona posiadające w warunkach świata 199, najlepsze składy, doświadczoną radę oraz dobrą pozycję wyjściową w rozmowach z innymi plemionami.

2. Ambitni i z potencjałem - OrO, Pierożki. Ekipy aspirujące do opanowania ćwiartki, budujące plemię w podobny sposób - opierając grę na wąskim trzonie i rekrutacji co ciekawszych graczy z mapy. Duży zajęty obszar, kilka/kilkanaście osób ze sporym doświadczeniem, perspektywa na dobrą w warunkach tego świata grę.

3. Pechowcy - BK oraz PSS. Zależni od sąsiadów. W przypadku, gdy ich najwięksi sąsiedzi uznają, że należy ich wyeliminować - najprawdopodobniej, pod ich naporem padną. W innych warunkach - gdyby akurat, rzuciło ich na mapie w innym miejscu - mogliby spokojnie zamienić się miejscami z grupą drugą. Ale mieli pecha.

4. Tło wydarzeń - cała pozostała grupa plemion, które po mniejszych czy większych fuzjach, przejściach i w wyniku decyzji innych plemion mogą w małej części odegrać jakąś rolę. Wątpliwe, by którekolwiek z tych plemion było pierwszoplanową postacią. Być może w wyniku fuzji, któreś z nich na tyle się powiększy, że zwróci na siebie uwagę, ale raczej nie zmieni to ich sytuacji na mapie.


Możliwe scenariusze dyplomatyczne:

Na wstępie powiem, że w każdym scenariuszu, Yoda - jako plemię złożone z kilku graczy - nie jest uwzględniane. Zakładam, że gdzieś kiedyś dojdą.

* Scenariusz zaproponowany przez zderkiego - w którym każdy gra pod siebie. Scenariusz, który teoretycznie przez ustawienie świata jest możliwy - ale do zdobycia mamy 400.000 punktów wpływu a dziennie można zdobyć maksymalnie 553 punkty wpływu, co przy zajętych wszystkich budynkach, daje ledwo 723 dni trzymania tego. Oj supporcie, wy to chyba skrócicie do 100.000 jak przyjdzie co do czego :rolleyes:

W praktyce - przez różnego rodzaju PONy, wspólne interesy wielu plemion oraz bardzo możliwe, że zdobycie przez któreś z plemion TOP4 większej przewagi terytorialnej nad resztą - utrzymanie statusu QUO do końca będzie bardzo trudne. Niemniej - byłby to ciekawy świat, gdzie 4 plemiona mające po ~jednej ćwiartce walczyłoby każdy z każdym.

* Sojusz Psycho + OBÓZ vs reszta świata. Scenariusz, w którym nagle wszystkie pozostałe plemiona są niemal zmuszone zagrać dużą koalicją. A wiemy, jak łatwo bije się dużą masę, posiadając niemal połowę mapy i dużo lepszy jakościowo skład. Czy to opcja prawdopodobna? Wątpię, by obydwa plemiona tak "słabo obsadzony świat" chciały rozgrywać w ten sposób. Zresztą, sam komentarz wodza Psycho, jasno wskazuje, jak widzi ten układ. W tej sytuacji, po drugiej stronie świata byłoby PSS, BK, OrO, PG.

* Sojusz Psycho + OrO vs PG + OBÓZ. Sojusz dwóch plemion po przekątnej. Oznacza to dwa fronty dla wszystkich. W tej sytuacji, obnażone zostałyby wszystkie problemy z brakiem frontowców. Mnogość taktyk, możliwość skupienia się duetu na tylko jednym z plemion i walka na wyczerpanie i do upadku jednego z plemienia. Upadek któregokolwiek plemienia, kończy niejako świat, bo strata całej ćwiartki w zasadzie zabija dalszą możliwość gry. Gdzie w tym wszystkim mniejsze plemiona? Pewnie wchłonięte/zjechane przez resztę, przed rozpoczęciem walki o zwycięstwo.

* Sojusz OBÓZ + OrO vs reszta świata. PSS w tym układzie jest niemal na straconej pozycji, choć Psycho oraz Pierożki grozy mogłyby szybko przestawić fronty, wciągnąć plemiona centrum, Bandę Katów pod siebie i zagrać nawet 60 vs 40%, nim OBÓZ oraz OrO zjedzą PSS do końca.



Wydaje się, że szersze koalicje, raczej zbyt mocno zaburzą światowe układy. Walka mniej więcej 50 vs 50 na tym świecie jest możliwa.
 

Varendial

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.073
dodam, że wariaci już dołączyli do koalicji PSS/SwE, są dostawcami solidnego RO i RW

nawet nie spodziewałem się, że można się tak rozpisać na świecie bez ekip
 

Cesarz Kedda

Topornik
Wynik reakcji
218
Jesteś w sojuszu z SwE, to raczej naturalne, że ich wróg to i Wasz przeciwnik? czy się mylę i nie tak działają sojusze?
Byłeś zainteresowany genezą, więc obszernie wyjaśniłem Ci Varend na priv :) Nie uczestniczymy w wojnie przeciwko Obozowi, bo nie widzimy w tym już żadnych interesów, sojusz z odrębną dyplomacją nie musi być koalicją :) Oba plemiona miały w tym interes na dzień podpisania tego.
 

ZbieramZwiadem

Topornik
Wynik reakcji
182
Byłeś zainteresowany genezą, więc obszernie wyjaśniłem Ci Varend na priv :) Nie uczestniczymy w wojnie przeciwko Obozowi, bo nie widzimy w tym już żadnych interesów, sojusz z odrębną dyplomacją nie musi być koalicją :) Oba plemiona miały w tym interes na dzień podpisania tego.
A kim Ty jesteś chłopczyk? Xd
 

THEvMOLKA

Miecznik
Wynik reakcji
64
BK gra dla BeKi, proste? proste :cool: dzięki tobie w razie czego będziemy mieli wytłumaczenie jako "pechowcy"
 
Wynik reakcji
477
Aktualizacja sytuacji na świecie.

1. Zniknęły plemiona:

* SwE - kolejny projekt KoneserLoLo nie przetrwał próby czasu. Może na 201 się uda! W ich miejsce powstała PLAGA.
* Berserker - wchłonięci przez sąsiadów. Część w PG, część w Sigmie, część w Psycho.

2. Pojawiły się wGG. Witamy zwycięzców 189 na świecie.

Sytuacja na północnym wschodzie:

Na plecach Pierożków coraz więcej mocnych plemion. Sigma mająca już 4 człony stawiająca na masę, ale posiadająca w składzie kilka wyróżniających się osób znających metę gry oraz piekielnie mocny jak na standard świata skład Warzyw. Jeśli ruszą na poważnie, to pierogom rośnie bardzo duży problem. Powoli tworzy się również front pomiędzy PG a Psycho, choć możliwe, że obydwa plemiona w obliczu swoich problemów, podpiszą jakiś pakt. Zagadką są relacje PG i Sigmy. Od północy, coraz pewniej po obrzeża sięga OrO.

Południowy wschód:

Banda Katów opowiedziała się po stronie OBOZu. Ludzie Diego skaczą już na front, wspierani na blisko deffem katów. Czy dla BK będzie to szansa na zaistnienie, czy Varendial po czasie wyciągnie kilku/kilkunastu graczy a reszte spisze na straty? Czas pokaże. Sytuacja Psycho zaczyna robić coraz mniej ciekawa - Pierogi od północy, OBÓZ od zachodu.

Południowy zachód:

Wspomniany upadek SwE i pojawienie się PLAGI. Yoda najpierw wspierająca OrO, teraz wskakująca do OBOZu, już chyba na stałe. Wydaje się, że złota trójka podjęła już decyzję z kim będzie tutaj grać. Varendial rozgrywa na razie ten świat perfekcyjnie - dogadanie z BK i skoki na front z Psycho, wbijanie powoli diód w PSS, możliwość dyplomacji z niemal całym światem, poza Psycho.

Północny zachód:

PSS tworząca kolejny człon - rozbiła małe plemię na obrzeżach. Próba akcji na OrO skończyła się TOP1 RO dla Królika. Z drugiej strony mamy jakieś totalnie nieefektywne pojedyncze wjazdy OrO w PSS kończące się nabiciem RO bez większych strat. Większym problemem dla PSS jest jednak gwałtowne przejęcie terenu przez PPkowców z OrO oraz kosy i nagle ~30% K44 początkowo należące tylko dla PSS, nagle stało się obszarem frontu i wymieszania wiosek. Do 27 kwietnia większość z graczy ma wzajemną blokadę - jest więc ponad 3 tygodnie na ustawienie obrony.

Centrum

Bez zmian. UK, KORPO, KwK sobie klika i czeka na decyzję sąsiadów. Bez większych ruchów wojennych na linii koalicji centrum-sąsiedzi.
 

Varendial

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.073
moim zdaniem za szybko jednoznacznie stwierdzić czy ktoś ten świat gra dobrze czy nie. świat jest młody, fikołki dyplomacyjne przed nami, jakieś poważniejsze akcje.
Ale spekulować zawsze można :D
 

Jacq

Rycerz
Wynik reakcji
1.291
Czyli w zasadzie wszystko co gadał Varendial na poprzedniej analizie się nie spełniło bo to chyba najbardziej dyplo gra na ten moment on xd

Ciekawi mnie czy gdyby PSS przegrało z Oro, Oro chciałoby się bić z Obozem czy podaliby sobie rączki i rozpisywali blachy xd Znajac plemiona 2024 to pewnie tam blachy są już rozpisane
 
Do góry