DeletedUser152632
Guest
Witam, na wstępie powiem dlaczego i po co zakładam ten topic, jest to pierwszy świat z limitem, a co za tym idzię trzeba zmienić swoją taktykę. W tym momencie uważam że jest to Mój pierwszy jak i zarówno ostatni świat tego typu, a myślę że młodym-ambitnym mogę troche przejaśnić ścieżkę do TOPki.
Prośba do administracji o nie przenoszenie wątku i nie zamykanie go - jako że jest związany ze ś 55 a dział nosi nazwę dyskusję - więc odnoszę się do dyskusji o taktyce.
kolejną zaś proźbę kieruję do userów FO - by nie pisali bezsensownych komętarzy - oczywiście liczę na krytykę, ale będę brał pod uwagę tylką tą konstruktywną!
Poradnik będę pisał z biegiem gry - więc przyjmijmy że podzielimy go na etapy/punkty/części etc.
CZĘŚĆ 1
Jako że sporo osób wyraziło zainteresowanie poradnikiem do świata z limitem farmienia, postaram się streścić Moje ogólne wnioski jak i opisać sposób gry, niestety jestemm na etapie +500 pktów, więc owy poradnik będzie powstawał przez jakiś czas - jako że nie chce wybiegać do przodu i ewentualnie acz przypadkiem wprowadzić kogoś w błąd..
Przed startem należy się oczywiście zastanowić, jakie są nasze ambicje i jak stoimy z czasem, jeśli ambicję są nader wysokie, a życie daje Nam niewiele czasu na przyjemności typu plemiona, polecam co-playing, który od pewnego czasu jest legalny..
Gra nazywa się plemiona i jedną z najważniejszych rzeczy jest dobór plemienia, niestety tutaj nie jestem w stanie Wam ułatwić wyboru jako że sam wybieram swoje jeszcze przed startem serwera po tak zwanej - znajomości.
od 46 do 500pkt-ów
Przejdźmy do startu - obieramy kierunek - jeśli takowy istnieje - opisuję grę na ś 55 po 3 dniach od startu serwera - niby jakiś czas do graczy startujących od razu jesteśmy w plecy, ale za to mamy wioskię z postawionym ekiem jak i otaczające Nas barby je posiadają a to spore udogodnienie.
Robimy samouczka - oczywiście po zrobieniu cofamy rozkaz
następnie budujemy piedestał po czym włączamy producję rycerza
kolejnym krokiem będzie postawienie ratusza na poziom 3eci jak i koszar
zabieramy się za producje pik(uwaga nie farmimy nimi jako że będą padać i będziemy wykorzystywać limit farmienia)
W tym momencie mamy trochę czasu, jedną z ważnych spraw jest okolica, wiem że wzbudza to kontrowersje etc. ale jest to jeden z aspektów gry i czemu mamy sobie nie pomóc skoro możemy? tak więc piszemy PW - bądź korzystamy z tzw gotowca i rozsyłamy do sąsiadów, w celu poinformowania ich jakim graczem jesteśmy i że mogą sobie pomóc a przy okazji Nam
Gdy mamy już rycerza, wysyłamy go na najbliższą barbarkę (razem z pikami)- trzeba obserwować ile ma pkt-ów i czy nie jest po graczu, jako że mogą sie w niej kryć piki z samouczka, ogólnie infiltracja okolicy jest bardzo ważna i polecam kolorowanie mapy, więc najlepiej wybrać osade koczownicą, jeśli jest w względnie blisko, albo barbarkę mającą początkową punktację ..
Farmimy, rekrutujemy piki i zmierzamy ku kuźni - tak kuźni - tzn ratek na poziom 5, gdy postawimy owy budynek zaczynamy producję mieczy ] (wiem że wiele osób się ze mną nie zgodzi ale daje Nam to dwa plusy jako że możemy farmić mniejszymi oddziałami co daje nam większy procent łupów, a przy końcu ochrony mamy też miecze na ewent. toporki) - a więc rekrutujemy około 90 pik i 16 mieczy jako że farmimy po 15 i 4 miecze, a pozostałość z rycerzem
- jako że wiele osób piszę że w tym momencie lepsze są toporki, postaram się przedstawić czemu tak nie jest. Świat ma limit farmienia, a co za tym idzie ograniczenie i każdy surowiec jest na wagę złota, produkcja mieczy kosztuje zaledwie budowe kuźni toporki zaś trzeba zbadać, a surowce które na to wydamy tak na prawdę możemy spożytkować w innym celu - ważniejszym na tym etapie, gdybyśmy zbadali toporki - stracili byśmy znacznie.
Czas podnieść spichlerz, i gdy mamy za dużo zelarza postawić rynek i wystawić je tam na przetrzymanie..
Jako że jest to specyficzny świat, nie idziemy do stajni, a w eko dopiero przy 14/14/7 stawiamy budynki potrzebne do budowy stajni - podnosząc też eko
W miare poświęconego czasu badamy LK, eko mamy już na około 16/16/17 - tak teraz bardzo ważna jest huta jako że bardzo potrzebne będzie Nam żelazo do LK..
Farmimy pikami/mieczami jak i LK osobiście proponuję po 2 sztuki i produkcję około 20 koników, ale zależy to od okolicy, gdy Nasze łupy są niepełne i nie wyfarmiamy limitu - cóż może się tak zdarzyć w zależności od okolicy potrzebna jest większa ilość LK biegająca na dalsze farmy. - oczywiście zbiegiem czasu podnosimy ich liczbę..
ETAP 2 500 - 1000
Ten etap jest strasznie nudny, a jedyne co trzeba robić, to rozsądnie myśleć, ponieważ musimy wyprodukować jak najmniej LK i farmić nią tak by, przed zakończeniem jednej budowli starczało Nam na kolejną i by spokojnie wyfarmić limit.
Jedyne co budujemy to EKO, lecz nie podam wartości jaka ma być, jako że wszystko zależy od Was jak i okolicy, czasu jaki włożycie etc. Wiadomo też że w miarę potrzeb podnosimy spichlerz jak i zagrodę.
Średnio Eko powinno wyglądać 23/23/19 - okolica/czas więc +/-
Dużym plusem podczas limitu jest rynek - teraz na prawdę się przydaję, w moim przypadku 3 kupców praktycznie caly czas jest w drodzę, w zależności co stawię, handluję żelazo za drewno jak cegielnie - a za glinę przy tartaku.
Co mogę więcej powiedzieć, zachęcam do zakupu KP jako że dużo pomaga, chociażby wielu graczy farmi za pomocą skryptów - troche się na nich znam, ale osobiście nie używam jako że głównie gram z telefonu, ale dam Wam byście mogli szybciej farmić.
1. Wyszukuję barbarki na mapie - wklejamy go do paska skrótów, klikamy mape, ustawiamy rozmiar 30/30 i klikamy go - zawartość okienka kopiujemy.
2. Wpisuję coordy w placu - sposób instalacji taki sam, zawartość tamtego okienka które skopiowaliśmy wklejamy zamiast napisu "TUTAJ"
Teraz w placu klikamy skrypt - Napad - ok i wysylą nam wojsko kolejno na farmy.
Polecam Wam Operę z włączonymi skrótami jednoklawiszowymi, tzn instalujemy OPERE - najlepiej najnowszą
USTAWIENIA -> PREFERENCJE -> ZAAWANSOWANE -> Mysz i klawiatura i zaznaczamy okienko ze skrótami jednoklawiszowymi.
- Dzięki temu możemy za pomocą "2" przechodzić pomiędzy kartami.
Mamy zainstalowane skrypty i włączone "2" więc możemy za pomocą "rolki" w myszce otworzyć kilka placów, za pomocą 2 i kliknięciem na skrypt w każdej karcie wpisać coordy, i znowu za pomocą 2 i kliknięcia na Napad, kolejno powtarzając to na OK - rozesłać szybko wojsko - wiem że wygląda to skomplikowanie ale w zastosowaniu jest banalnie proste )
Uwaga - w miare konstruktywnej krytyki będę edytował go.
PozdRRo LoH
Prośba do administracji o nie przenoszenie wątku i nie zamykanie go - jako że jest związany ze ś 55 a dział nosi nazwę dyskusję - więc odnoszę się do dyskusji o taktyce.
kolejną zaś proźbę kieruję do userów FO - by nie pisali bezsensownych komętarzy - oczywiście liczę na krytykę, ale będę brał pod uwagę tylką tą konstruktywną!
Poradnik będę pisał z biegiem gry - więc przyjmijmy że podzielimy go na etapy/punkty/części etc.
CZĘŚĆ 1
Jako że sporo osób wyraziło zainteresowanie poradnikiem do świata z limitem farmienia, postaram się streścić Moje ogólne wnioski jak i opisać sposób gry, niestety jestemm na etapie +500 pktów, więc owy poradnik będzie powstawał przez jakiś czas - jako że nie chce wybiegać do przodu i ewentualnie acz przypadkiem wprowadzić kogoś w błąd..
Przed startem należy się oczywiście zastanowić, jakie są nasze ambicje i jak stoimy z czasem, jeśli ambicję są nader wysokie, a życie daje Nam niewiele czasu na przyjemności typu plemiona, polecam co-playing, który od pewnego czasu jest legalny..
Gra nazywa się plemiona i jedną z najważniejszych rzeczy jest dobór plemienia, niestety tutaj nie jestem w stanie Wam ułatwić wyboru jako że sam wybieram swoje jeszcze przed startem serwera po tak zwanej - znajomości.
od 46 do 500pkt-ów
Przejdźmy do startu - obieramy kierunek - jeśli takowy istnieje - opisuję grę na ś 55 po 3 dniach od startu serwera - niby jakiś czas do graczy startujących od razu jesteśmy w plecy, ale za to mamy wioskię z postawionym ekiem jak i otaczające Nas barby je posiadają a to spore udogodnienie.
Robimy samouczka - oczywiście po zrobieniu cofamy rozkaz
następnie budujemy piedestał po czym włączamy producję rycerza
kolejnym krokiem będzie postawienie ratusza na poziom 3eci jak i koszar
zabieramy się za producje pik(uwaga nie farmimy nimi jako że będą padać i będziemy wykorzystywać limit farmienia)
W tym momencie mamy trochę czasu, jedną z ważnych spraw jest okolica, wiem że wzbudza to kontrowersje etc. ale jest to jeden z aspektów gry i czemu mamy sobie nie pomóc skoro możemy? tak więc piszemy PW - bądź korzystamy z tzw gotowca i rozsyłamy do sąsiadów, w celu poinformowania ich jakim graczem jesteśmy i że mogą sobie pomóc a przy okazji Nam
Gdy mamy już rycerza, wysyłamy go na najbliższą barbarkę (razem z pikami)- trzeba obserwować ile ma pkt-ów i czy nie jest po graczu, jako że mogą sie w niej kryć piki z samouczka, ogólnie infiltracja okolicy jest bardzo ważna i polecam kolorowanie mapy, więc najlepiej wybrać osade koczownicą, jeśli jest w względnie blisko, albo barbarkę mającą początkową punktację ..
Farmimy, rekrutujemy piki i zmierzamy ku kuźni - tak kuźni - tzn ratek na poziom 5, gdy postawimy owy budynek zaczynamy producję mieczy ] (wiem że wiele osób się ze mną nie zgodzi ale daje Nam to dwa plusy jako że możemy farmić mniejszymi oddziałami co daje nam większy procent łupów, a przy końcu ochrony mamy też miecze na ewent. toporki) - a więc rekrutujemy około 90 pik i 16 mieczy jako że farmimy po 15 i 4 miecze, a pozostałość z rycerzem
- jako że wiele osób piszę że w tym momencie lepsze są toporki, postaram się przedstawić czemu tak nie jest. Świat ma limit farmienia, a co za tym idzie ograniczenie i każdy surowiec jest na wagę złota, produkcja mieczy kosztuje zaledwie budowe kuźni toporki zaś trzeba zbadać, a surowce które na to wydamy tak na prawdę możemy spożytkować w innym celu - ważniejszym na tym etapie, gdybyśmy zbadali toporki - stracili byśmy znacznie.
Czas podnieść spichlerz, i gdy mamy za dużo zelarza postawić rynek i wystawić je tam na przetrzymanie..
Jako że jest to specyficzny świat, nie idziemy do stajni, a w eko dopiero przy 14/14/7 stawiamy budynki potrzebne do budowy stajni - podnosząc też eko
W miare poświęconego czasu badamy LK, eko mamy już na około 16/16/17 - tak teraz bardzo ważna jest huta jako że bardzo potrzebne będzie Nam żelazo do LK..
Farmimy pikami/mieczami jak i LK osobiście proponuję po 2 sztuki i produkcję około 20 koników, ale zależy to od okolicy, gdy Nasze łupy są niepełne i nie wyfarmiamy limitu - cóż może się tak zdarzyć w zależności od okolicy potrzebna jest większa ilość LK biegająca na dalsze farmy. - oczywiście zbiegiem czasu podnosimy ich liczbę..
ETAP 2 500 - 1000
Ten etap jest strasznie nudny, a jedyne co trzeba robić, to rozsądnie myśleć, ponieważ musimy wyprodukować jak najmniej LK i farmić nią tak by, przed zakończeniem jednej budowli starczało Nam na kolejną i by spokojnie wyfarmić limit.
Jedyne co budujemy to EKO, lecz nie podam wartości jaka ma być, jako że wszystko zależy od Was jak i okolicy, czasu jaki włożycie etc. Wiadomo też że w miarę potrzeb podnosimy spichlerz jak i zagrodę.
Średnio Eko powinno wyglądać 23/23/19 - okolica/czas więc +/-
Dużym plusem podczas limitu jest rynek - teraz na prawdę się przydaję, w moim przypadku 3 kupców praktycznie caly czas jest w drodzę, w zależności co stawię, handluję żelazo za drewno jak cegielnie - a za glinę przy tartaku.
Co mogę więcej powiedzieć, zachęcam do zakupu KP jako że dużo pomaga, chociażby wielu graczy farmi za pomocą skryptów - troche się na nich znam, ale osobiście nie używam jako że głównie gram z telefonu, ale dam Wam byście mogli szybciej farmić.
1. Wyszukuję barbarki na mapie - wklejamy go do paska skrótów, klikamy mape, ustawiamy rozmiar 30/30 i klikamy go - zawartość okienka kopiujemy.
javascript:var barb_size={min:0,max:0};var village_size={min:0,max:21};var author="dalesmckay@gmail.com";var minVer="7.0";var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;var ver=win.game_data.version.match(/[d|.]+/g);if(!ver||(parseFloat(ver[1])<minVer)){alert("This script requires v"+minVer+" or higher.\nYou are running: v"+ver[1]);}else{if(win.game_data.screen=="map"){var coords=[];var col,row,coord,village,player,points;for(row=0;row<TWMap.size[1];row++){for(col=0;col<TWMap.size[0];col++){coord=TWMap.map.coordByPixel(TWMap.map.pos[0]+(TWMap.tileSize[0]*col),TWMap.map.pos[1]+(TWMap.tileSize[1]*row));if(coord){village=TWMap.villages[coord.join("")];if(village){player=null;if(parseInt(village.owner||"0",10)){player=TWMap.players[village.owner];}points=parseInt(village.points.replace(".",""),10);if(player){if(player.name!=win.game_data.player.name){if((!village_size.min||(points>=village_size.min))&&(!village_size.max||(points<=village_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}else{if((!barb_size.min||(points>=barb_size.min))&&(!barb_size.max||(points<=barb_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}}}}alert(coords.join(" "));}else{alert("Run this script from the Map.\nRedirecting now...");self.location=win.game_data.link_base_pure.replace(/screen=/i,"screen=map");}}void(0);
2. Wpisuję coordy w placu - sposób instalacji taki sam, zawartość tamtego okienka które skopiowaliśmy wklejamy zamiast napisu "TUTAJ"
javascript:function%20end(){c='TUTAJ';var%20d=document;if(window.frames.length>0)d=window.main.document;url=d.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');a=c.match(/(\d+\|\d+)/g);b=a[Math.round(Math.random()*(a.length-1))].split("|");d.forms[0].x.value=b[0];d.forms[0].y.value=b[1];d.forms[0].spear.value=0;d.forms[0].sword.value=[0];d.forms[0].axe.value=[0];d.forms[0].spy.value=0;d.forms[0].light.value=[2];d.forms[0].heavy.value=[0];d.forms[0].ram.value=[0];d.forms[0].catapult.value=0;d.forms[0].snob.value=0;d.forms[0].archer.value=0;d.forms[0].marcher.value=0;d.forms[0].knight.value=0;}end();
Teraz w placu klikamy skrypt - Napad - ok i wysylą nam wojsko kolejno na farmy.
Polecam Wam Operę z włączonymi skrótami jednoklawiszowymi, tzn instalujemy OPERE - najlepiej najnowszą
USTAWIENIA -> PREFERENCJE -> ZAAWANSOWANE -> Mysz i klawiatura i zaznaczamy okienko ze skrótami jednoklawiszowymi.
- Dzięki temu możemy za pomocą "2" przechodzić pomiędzy kartami.
Mamy zainstalowane skrypty i włączone "2" więc możemy za pomocą "rolki" w myszce otworzyć kilka placów, za pomocą 2 i kliknięciem na skrypt w każdej karcie wpisać coordy, i znowu za pomocą 2 i kliknięcia na Napad, kolejno powtarzając to na OK - rozesłać szybko wojsko - wiem że wygląda to skomplikowanie ale w zastosowaniu jest banalnie proste )
Uwaga - w miare konstruktywnej krytyki będę edytował go.
PozdRRo LoH
Ostatnio edytowane przez moderatora: