GDZIE JEST TOP1 OF CARTOGRAPHY & Mapki by Stukniety?

Doktor Hałs312

Szlachcic
Wynik reakcji
9.001
[ Data ] - 26.04.2024 - (Ostatnia: 10 Dni temu)

[ Mapka ]

View attachment 64307

[ Gifek ]


[ Statystyki ]

View attachment 64309

[ Wojny / Podboje ] (Ostatnie 10 dni)
[16/04/2024: 11:59 p.m. - 26/04/2024: 11:59 p.m.]


View attachment 64310

[ Zmiany ]

• Nie było mnie przez chwilę, bo ostatnio kompletnie brak mi motywacji do plemion – jedyną rzeczą, która mnie jeszcze trzyma, jest to, że ktoś tam czeka na te mapki. Nadrobiłem sobie serial "Fallout", który wyszedł w tym miesiącu – jeśli ktoś jeszcze nie oglądał, to polecam. Ale czas omówić kilka zmian na mapie od ostatniej aktualizacji:

SPEED obecnie skupia się w pełni na ofensywie w stosunku do WYGI. Widoczny jest ogromny transfer terenu na korzyść SPEED, a także kilka transferów graczy, których SPEED obsadziło na początku świata w WYGI. Akcje pisane pod przeskoki bardzo ładnie odcięły WYGI od obrzeży i przypływu nowych wiosek – co przełoży się na czas, w jakim rozprawią się z WYGI. Dodatkowo Keymil ewidentnie odrobił lekcję z Classic'a, nie dopuszczając do podobnej sytuacji, która ich tam spotkała. Dyplomatyczny "counterplay" Keymila widząc przeskoki !N!-ek na wioski WYGI – to ewidentny outplay 1 vs. 1 w dyplo na Pajtonie, który zmienił losy graczy SPEED. Zamiast walki SPEED vs. N! / WYGI / NS / LOVE / KLASYK (26% vs. 74%) – będzie ona wyglądać następująco: SPEED + LOVE + NS + KLASYK vs. N! + WYGI (61% vs. 39%).

Well played, tym bardziej że scenariusz #1 był już praktycznie dogadany, gdyby Pajton nie zaczął ignorować wiadomości LOVE + NS, przez co LOVE + NS zaczęło rozważać inne opcje i poszło wypowiedzenie vs. N!. (Przynajmniej taka informacja, że pewne osoby są urażone, do mnie dotarła).


LOVE + NS, czyli gamechanger we wschodniej wojnie - przez ostatnie 11 dni notują ogromne naturalne przyrosty w wioskach, ze względu na większy % obrzeży ćwiartki południowo-wschodniej. Aż ciężko uwierzyć, że LOVE po ich wyniszczających wojnach vs. NNZ na początkowym etapie gry, wraz z obrzeżową ekipą z lapanki, będzie w stanie rozdawać karty w jednej z najbardziej kluczowych wojen na tym świecie. Zdecydowanie spowolnią oni N!-ki jeszcze bardziej, i to tylko kwestia tygodni, aż razem ze SPEED zjedzą WYGI i połączą się w jedność obejmując ~33% świata, a wtedy SPEED zacznie skakać na ich wioski - tak jak to N!-ki miały w planach z wioskami WYGI. Co za ironia. No i do tego zapis o 25% blach SPEED, które dzięki nim będzie miało autostradę do finału, jeżeli nic się nie zmieni - także pewnie zmotywowało te ekipy do dalszej gry, mimo braku startu w TOP'owych ekipach.

KLASYK powoli traci teren, który zyskali po NNZ na rzecz N!/KUMPLE/LOVE/NS. Nie są też uwzględnieni w ścisłym sojuszu ze SPEED, więc ciekawe czy motywacja do gry jest ta sama, co u ich naturalnego sojusznika w wojnie przeciwko N!. Będzie jakiś aneks do umowy? Czy została im jedynie fuzja do większej ekipy i liczenie na ich % blach?

• Na zachodzie z kolei, WITAM podpisało się z TI, i widać tu nawet transfery deffowek TI by wesprzeć ich nowego sojusznika. Zarówno dla TI, jak i dla WITAM płyną z tego same korzyści, gdyż TI będzie mogło dalej pchać na północ, a WITAM wreszcie zyskało sojusznika by wyrównać szanse w tej wojnie, która trwa praktycznie od startu świata, gdzie byli już spisywani na straty. Comeback is real. Do tej pory WITAM walczyło 24% vs. 76% wychodząc każdego tygodnia mniej więcej na równo, lecz teraz ta przewaga APK + ARES zostanie ogromnie zanizona, gdyż nowy balans wojny to TI + WITAM (52% vs. 48%) APK + ARES. (50% vs. 50%, doliczając KUMPLE).

BCM po fuzji do APK tworzą trzeci zaginiony człon - TPK. Można się teraz trochę poczuć jak na 150-tym. Na pewno będzie im teraz łatwiej zorganizować defensa dla ARES, którego już niedługo będzie potrzeba bardzo dużo, bo offy/katapulty będą lecieć w ARES z bardzo daleka. Swoją drogą, podoba mi się to fair zachowanie APK względem much, gdzie nikt nikogo nie wykorzystał. Od początku traktowali oni ich jak swoich.


• No i jak już sami widzieliście po pokonaniu mniejszego HELL (Ave!) - poszła fuzja DUDU do TI. TIDU, TIDU, TIDU!

Szacuneczek Ogarnijse za znalezienie kolejnych nowych aktywnych talentów i znaczne zwiększenie ich szans na blaszkę/wygranie świata wprowadzając ich do topowej ekipy. Każdy kiedyś zaczynał, bez TW statów, bez blach za wygrane światy, bez znajomości by załatwić sobie zapkę do lepszej ekipy - to wszystko mocno ogranicza nowych graczy / tych, którzy nie zalapali się do wstępnych skladow - a dzięki takim osobom jak ty, Sh1ro, Alek, czy reszta chłopaków, którzy próbują coś stworzyć, mimo tego że nie byłoby im trudno o zapkę do okolicznego plemienia - Ci gracze mają szansę się sprawdzić, zamiast być rozebranym po rozwinięciu wioski przez cwaniaków, którzy zjedli na tej grze zęby.



• Dla koneserów dzielenia świata na koalicje:
- APK Team (23%) - 11,918 wiosek, 564 graczy
- SPEED Team (33%) - 16,901 wiosek, 774 graczy
- TI Team (23%) - 11,974 wiosek, 458 graczy
- N! Team (21%) - 10,859 wiosek, 465 graczy

- TEAM 1 (RED): 56% - 28,819 wiosek, 1,338 graczy
- TEAM 2 (BLUE): 44% - 22,833 wiosek, 923 graczy

• Miłego dnia! XDD


__________________________​
Ty ja mam pytanko, czemu wojna TI/wITAM vs ARES/APK jest 52:48 a po doliczeniu Kumpli się wyrównało? xD Kumple chyba byli kumplami wITAM, nie APK, chyba że znowu o czymś nie wiem.

Tak poza tym ładnie podsumowanie, z tym że walka team APK vs team TI nie będzie tak do końca wyrównana - SPEED wypowiedziało wITAM. Front ma tam 10 kratek, zobaczymy czy będzie to gest w stylu "toughts and prayers" czy wręcz przeciwnie, kluczowy ruch przeważający szalę na strone team APK.
 
Ostatnia edycja:

Fabcio

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
9.776
Ty ja mam pytanko, czemu wojna TI/wITAM vs ARES/APK jest 52:48 a po doliczeniu Kumpli się wyrównało? xD Kumple chyba byli kumplami wITAM, nie naszymi APK, chyba że znowu o czymś nie wiem.

Główną wojną Kumpli jest teraz TI, także czysto w teorii działają na korzyść ARES/APK - spowolniając Brikę.

Ale w praktyce to tylko dostawca kolejnych rozbudowanych wiosek dla TI. Dlatego też policzyłem ich również oddzielnie 52:48. Podobnie, lecz nie tak samo jest w przypadku WYGI, N! I SPEED.
 

Wafer2115

Pikinier
Wynik reakcji
102
"TEAM 1 (RED): 56% - 28,819 wiosek, 1,338 graczy
- TEAM 2 (BLUE): 44% - 22,833 wiosek, 923 graczy "

Błąd w druku, żaden team Red czy blue.
Koalicja obsranych gaci vs koalicja obsranych kalesonów jeśli ma to być fachowo zrobione
 
Wynik reakcji
2.530
Swoją drogą, podoba mi się to fair zachowanie APK względem much, gdzie nikt nikogo nie wykorzystał. Od początku traktowali oni ich jak swoich.
To serio nikt nie ogarnął, że Muchy były założone przez osoby powiązane z APK i po prostu były to ich ukryte człony? Nie mieli powodu ich źle traktować czy jakoś wydymać skoro taki był zamysł - aby zająć obrzeża, zrobić selekcję i z czasem przyłączyć do głównego tworu.
 

Leszcz Kartograf

Szlachcic
Wynik reakcji
4.014
To serio nikt nie ogarnął, że Muchy były założone przez osoby powiązane z APK i po prostu były to ich ukryte człony? Nie mieli powodu ich źle traktować czy jakoś wydymać skoro taki był zamysł - aby zająć obrzeża, zrobić selekcję i z czasem przyłączyć do głównego tworu.
Tak samo docelowo będzie z TI, jeśli się mylę utnijcie mi płetwę

Prorokuje taki rozwój:
TI nie przedłuży pona z !N!, podpisze się z APK i docelowo wjedzie w N!
A aktualnie wykorzystuje sytuację w witam do sztucznego podtrzymania wiosek w celu lepszej negocjacji warunków na linii Brika-Snuffy.

Snuffy w negocjacjach jest dobry, a Brika lubi grać sojuszami i ukrytymi paktami
Najgorzej na tym wyjdą Witamy, które będą wykorzystane jako karta przetargowa w negocjacjach ilości miejsc w składzie końcowym TI-APK.

Enkom po takim obrocie dyplomatycznym albo nie zostanie żadna furtka albo dogadanie się z Speed.

Jak się mylę to lewa płetwa wasza
 

Fluxik

MEMIARZ
Wynik reakcji
2.563
Tak samo docelowo będzie z TI, jeśli się mylę utnijcie mi płetwę

Prorokuje taki rozwój:
TI nie przedłuży pona z !N!, podpisze się z APK i docelowo wjedzie w N!
A aktualnie wykorzystuje sytuację w witam do sztucznego podtrzymania wiosek w celu lepszej negocjacji warunków na linii Brika-Snuffy.

Snuffy w negocjacjach jest dobry, a Brika lubi grać sojuszami i ukrytymi paktami
Najgorzej na tym wyjdą Witamy, które będą wykorzystane jako karta przetargowa w negocjacjach ilości miejsc w składzie końcowym TI-APK.

Enkom po takim obrocie dyplomatycznym albo nie zostanie żadna furtka albo dogadanie się z Speed.

Jak się mylę to lewa płetwa wasza
kurde, mamy się przytulać z spet? ;|
 

HabalaBabala

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
794
Plemiona od dobrych kilku lat tak wygladaja xD 2 koalicje sa tworzone bardzo szybko. A szkoda. Juz ciekawiej by bylo jakby chociaz ze 3 byly. To nie kazdy szuka byle tu przewage nad druga zrobic i tak dochodzimy do 2 wiodacych koalicji..
przy 3 koalicjach to jeszcze gorzej. zawsze jest 2:1 i ci w oslabieniu po krotkim czasie kasuja konta, bo szkoda czasu.
przy dwoch wyrownanych koalicjach mozna dluzej pograc.
 

ROCCATmateo

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.979
Tak samo docelowo będzie z TI, jeśli się mylę utnijcie mi płetwę

Prorokuje taki rozwój:
TI nie przedłuży pona z !N!, podpisze się z APK i docelowo wjedzie w N!
A aktualnie wykorzystuje sytuację w witam do sztucznego podtrzymania wiosek w celu lepszej negocjacji warunków na linii Brika-Snuffy.

Snuffy w negocjacjach jest dobry, a Brika lubi grać sojuszami i ukrytymi paktami
Najgorzej na tym wyjdą Witamy, które będą wykorzystane jako karta przetargowa w negocjacjach ilości miejsc w składzie końcowym TI-APK.

Enkom po takim obrocie dyplomatycznym albo nie zostanie żadna furtka albo dogadanie się z Speed.

Jak się mylę to lewa płetwa wasza

Ja chcę prawą płetwę.
 

Keymil LoveOrHate

Szlachcic
Wynik reakcji
6.065
Speed zrobiło sobie gówno koalicję do trzymania się za jajka i lizania po tyłku.

Cieszę się, że mnie nie ma w tym kurwim dołku.
A później się Dziwisz że co świat piszesz mi o zapke a Ja ci odmawiam . A jak każdy świat graliśmy w mniejszości to było dobrze tak ?
Przypominam że wielu napinaczy z fo pisało że wygrywamy tylko słabe światy , jak już wbiliśmy na 200 to narracja ze najlepiej powinnyśmy grać bez dyplo i bez rekrutacji żeby udowodnić jakie jesteśmy kozaki. Nie zamierzam grać znowu w proporcjach 35 do 65 zajeżdżać swoich graczy i ryzykować przegrana a tak by było jakby to enki dogadały się z ns i klasykiem.
 
Ostatnia edycja:
Do góry