PabloCanaletto
Topornik
- Wynik reakcji
- 264
Aktualnie flagi dzielą się na te, z których się korzysta i te, które się "maksuje" aby było na wymianę w ramach pożyczki flagi lepszego typu od innego gracza. Nie raz już pojawiło się narzekanie na flagi w różnych miejscach, ale faktycznego tematu z propozycją i ankietą nie ma. No więc teraz jest.
Propozycja moja jest prosta: zmienić parametry tak, aby korzystanie z każdej flagi mogło być zasadne. Osobiście widziałbym wręcz zmianę działania niektórych flag, ale ta propozycja już była kiedyś podnoszona, więc nie będę tego poruszał (z drobnym wyjątkiem). Nie wiem także jak flagi są zaimplementowane w grze; możliwe, że jest jest pełna tabela jak te poniżej, w której może IG wprowadzić dowolne wartości, ale możliwe, że są gotowe formuły, których zmiana wymagałaby nieco więcej zachodu, co zmniejsza prawdopodobieństwo wprowadzenia propozycji w życie. Dlatego wszystkie nowe progresje efektów flag jakie proponuję już teraz występują w grze na innym typie flagi.
Jak jest:
Jak proponuję:
Komentarz:
Propozycja moja jest prosta: zmienić parametry tak, aby korzystanie z każdej flagi mogło być zasadne. Osobiście widziałbym wręcz zmianę działania niektórych flag, ale ta propozycja już była kiedyś podnoszona, więc nie będę tego poruszał (z drobnym wyjątkiem). Nie wiem także jak flagi są zaimplementowane w grze; możliwe, że jest jest pełna tabela jak te poniżej, w której może IG wprowadzić dowolne wartości, ale możliwe, że są gotowe formuły, których zmiana wymagałaby nieco więcej zachodu, co zmniejsza prawdopodobieństwo wprowadzenia propozycji w życie. Dlatego wszystkie nowe progresje efektów flag jakie proponuję już teraz występują w grze na innym typie flagi.
Jak jest:
surowce | 4 | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | 17 | 18 |
rekrutacja | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | 18 | 19 | 20 |
atak | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
obrona | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
szczęście | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | 18 | 19 | 20 |
zagroda | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
monety | 10 | 12 | 14 | 16 | 18 | 20 | 22 | 23 | 24 |
łup | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Jak proponuję:
surowce | 4 | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | 17 | 18 |
rekrutacja | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | 18 | 19 | 20 |
atak | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
obrona | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
szczęście | 6* | 8* | 10* | 12* | 14* | 16* | 18* | 19* | 20* |
zagroda | 4 | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | 17 | 18 |
monety | 4 | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | 17 | 18 |
łup | 10 | 12 | 14 | 16 | 18 | 20 | 22 | 23 | 24 |
Komentarz:
- surowce, rekrutacja, atak, obrona - Bez zmian, wszystko git.
- szczęście - Tej flagi żadna zmiana parametrów nie uratuje. Ma tylko 2 zastosowania: farmienie 1pik+1miecz w początkowej fazie gry oraz zabezpieczenie się przed stratą pierwszego offa przy początkowych przejęciach. A do tego wystarczy nam 1 sztuka, więc tak czy siak flagi się maxuje. Bez zmiany sposobu działania nic w tym aspekcie się nie zmieni. Najprostszym rozwiązaniem byłoby zmienić, aby flaga dawała efekt tylko przy wylosowaniu ujemnego szczęścia w czasie bitwy. Mogłaby być wtedy "bieda-zamiennikiem" dla flagi ataku, gdy tych brakuje. Ale mimo wszystko byłaby to zmiana działania, która wymagałaby przynajmniej 1 if'a więcej w kodzie. A zostawienie jednego typu flagi na wymiany nie będzie końcem świata.
- zagroda - Ta flaga jest alternatywą dla flagi ataku i w praktyce daje nieco większy efekt. Jednak kosztem tego jest niemożność zmiany flagi w wiosce. Jest to bardzo duża wada, która wymaga zbalansowania znacznym podniesieniem wartości flagi.
- monety - To jest zbyt OP. Z bonusem flagi mamy efekt 48% obniżenia kosztu monet już na najwyższym poziomie flagi. Monety to podstawowa mechanika gry przeciwdziałająca efektowi snowballing'u, a ta flaga pozwala ją w zbyt dużym stopniu pominąć poprzez przesyłanie surowców do 1 wioski na wybijanie monet. Nie ma w tym wiele strategicznego myślenia, jak w grze strategicznej być powinno. Obniżka kosztu monet to coś, co słusznie wprowadza IG na bardzo późnym etapie gry, aby ułatwić domknięcie świata, ale wcześniej burzy to po prostu balans zbytnio faworyzując starsze konta.
- łup - Aktualnie bezużyteczna, bo ataki farmiące i tak wracają niewypełnione. Na szczęście flaga działa także ze zbieractwem. Jednakże wraz ze wzrostem ładowności wojsk na zbieractwie (i przynoszonych surowców) rośnie też czas zbieractwa ograniczając wzrost przychodu surowców w czasie, a tym samym opłacalność flagi. Żeby była porównywalna z flagą na produkcję surowców potrzebuje potężnego boost'u.