Zabrali mi świnie & Katapultą w farmy

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser198244
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser198244

Guest
Dobry, chciałem się zapytać od kiedy nie można wysyłać wsparcia gdzie popadnie, a przynajmniej do barb. Niegdyś, to jest jakieś 2-3 lata temu, sensem mojej gry było świniowanie okolicy, zwłaszcza na noc, żeby obronić biedne barby przed agresją graczy. A tu teraz wała, nie da się. Jeszcze rozumiem, że zablokowano wsparcie dla randomowych graczy, co pewnie miało na celu ograniczyć zdrady. Przeboleję to smutne ograniczenie, ale usunięcie kontrtaktyki na farmerów to jest jakaś porażka. Także pytania są następujące:
- Kto jest odpowiedzialny za wyłączenie opcji świniowania?
- Kiedy to zostało wprowadzone?
- Czy jest to zmiana na stałe, czy występuje tylko na określonych światach? Jeśli to drugie, to czy wiadomo kiedy wystartuje świat ze świniami?

A teraz druga część tematu, również dotycząca utrudniania gry farmerom. Skoro nie da się świniować, trzeba radzić sobie w inny sposób. Czy ktoś tutaj, najlepiej z jakimiś osiągnięciami w grze, próbował taktyki wyburzania katapultami eko w okolicznych farmach? Przypuszczam, że z prędkością poruszania się katapult, burzenia budynków i ilością farm w okolicy byłoby to zajęcie nader żmudne i nieefektowne, jednak przypuszczam, że skupiając się na jednym tylko typie surowca (prawdopodobnie drewno lub żelazo), można by wspólnymi plemiennymi siłami znacząco ograniczyć jego podaż na rynku, co przy równoczesnej rozbudowie eko z naciskiem na brakujący surowiec mogłoby umożliwić niezły handel, albo przynajmniej ograniczyć rozwój okolicy. Z tym handlem to też niedobrze się dzieje, bo kto to widział równe przełożenie surowców przy zróżnicowanym popycie na nie. Rozumiem, że znowu jest to spowodowane potrzebą ograniczenia lewego przesyłu surki, ale można by tę dolegliwość rozwiązać mniej topornymi środkami. A obecny system ogranicza możliwość czerpania zysków z dostosowania gry (własnego eko i formy rozbudowy) do popytu. Ale nie o tym chciałem teraz pisać. Pytam czy warto niszczyć jeden (albo więcej) rodzaj wydobycia w okolicznych farmach (jeśli się nie farmi, oczywiście, co obecnie jest jakąś tam opcją dzięki zbieractwu), czy jest to w ogóle możliwe (znając tę grę nie zdziwiłbym się, gdyby tu też była jakaś durna blokada), i jeśli jest możliwe, to czy rozwalone eko nie odbuduje się natychmiast/szybko?

Pozdrawiam
 
Wynik reakcji
123
Toś się obudził... :D
Świat z tzw. możliwością podstawiania świń startuje raz co jakiś czas. Zalogowałeś się na jeden świat i przypuszczasz z góry, że wszystkie pozostałe mają tę samą mechanikę gry.
To nie jest ustawienie farma/bez farmy, że można się domyśleć w jakim okresie czasowym taki świat ruszy. Kolejny serwer będzie bez farmy, więc pierwsza szansa na Twój wymarzony świat to zapewne 135. na początku przyszłego roku.
Napisałeś post i chcesz wprowadzić zmiany dla farmerów, a nagle przypuszczasz czy opłaca się niszczyć swoją farmę( nie farmiąc) :confused: Skoro się idzie na świat z farmieniem to się farmi, a nie zbiera, proste. :D To czy się odbuduje barbarka również zależy od ustawień. Przykładem może być 131. gdzie rozwój barbarek jest offline.
 

DeletedUser198244

Guest
Świat z tzw. możliwością podstawiania świń startuje raz co jakiś czas.
Dzięki, przywróciłeś mi wiarę w tę grę.
Zalogowałeś się na jeden świat i przypuszczasz z góry, że wszystkie pozostałe mają tę samą mechanikę gry.
Zalogowałem się na trzy światy z obecnie dostępnych i za każdym razem się nie dało. Jeśli pominąłem któryś z dostępną opcją świniowania, prosiłbym o wskazanie go (oczywiście spośród dostępnych do rejestracji).

Skoro się idzie na świat z farmieniem to się farmi, a nie zbiera, proste.
Nie mam po temu czasu, ambicji, ani funduszy (bom skąpy). Stąd taktyki mające osłabić okolicznych farmerów.

Napisałeś post i chcesz wprowadzić zmiany dla farmerów, a nagle przypuszczasz czy opłaca się niszczyć swoją farmę( nie farmiąc)
Nie bardzo rozumiem. To są dwie osobne kwestie: niszczenie eko farm jest formą rekompensaty za brak świń, zastępczą taktyką przeciwko farmerom. Zaś równoczesne świniowanie i farmienie tych samych wiosek jest obarczone ryzykiem, że ktoś, kto sam się nadział, także wyśle wsparcie do tej samej farmy; już to przerabiałem, taka wspaniała machina samonapędzających się świń. Co do wyburzania, ma ono na celu osłabienie okolicy przy założeniu, że samemu się nie farmi, tylko leci w zbieractwo i eko.

To czy się odbuduje barbarka również zależy od ustawień. Przykładem może być 131. gdzie rozwój barbarek jest offline.
Nie pytałem czy barba się odbuduje, tylko w jakim czasie można spodziewać się, że to nastąpi (a może są różne czasy rozwoju barb w zależności od świata?) oraz czy na ten czas będzie miała wpływ moja ingerencja - rzecz jasna w przypadku światów z rozwijającymi się barbami. Ale w takim razie nasuwają się kolejne pytania odnośnie światów z wyłączoną progresją barb:
- czy farmienie barb ma tam w ogóle sens?
- jeśli barby się nie rozbudowują, to czy wszystkie automatycznie dodawane mają minimalny poziom rozbudowy, czy może losowy w jakimś przedziale?
- skoro się nie odbudowują, czy jeśli wyrżnę całe eko w tych barbach, to praktycznie uniemożliwię ich farmienie na amen?
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
- Kto jest odpowiedzialny za wyłączenie opcji świniowania?
- Kiedy to zostało wprowadzone?
- Czy jest to zmiana na stałe, czy występuje tylko na określonych światach? Jeśli to drugie, to czy wiadomo kiedy wystartuje świat ze świniami?
To są ustawienia konfiguracyjne, związane dokładnie z wysyłaniem wsparcia poza plemię. Na niektórych światach nie ma ograniczeń w wysyłaniu wsparcia do kogokolwiek, na innych to ograniczenie jest "łagodne" (można wysłać, póki się jest w jednym plemieniu, co potem to już średnio kogoś interesuje), na jeszcze innych jest "ostre" (tzn. z automatycznym cofnięciem/zawróceniem wsparcia po opuszczeniu plemienia lub wyrzuceniu gracza).
Informację o tym, jak świat jest ustawiony, znajdziecie w opisie ustawień świata (temat w ogłoszeniach na forum, w którym mowa o jego starcie) - ewentualnie sami możecie pobrać plik konfiguracyjny świata, bo jest on publicznie dostępny jako XML.

Kolejny serwer będzie bez farmy, więc pierwsza szansa na Twój wymarzony świat to zapewne 135. na początku przyszłego roku.
To tylko spekulacje graczy, których w tym miejscu średnio potrzeba. Nie mamy informacji o tym, kiedy centrala zarządzi start następnego świata, ani z jaką konfiguracją (chociaż jako obsługa możemy składać poparte oczekiwaniami Graczy sugestie). Pewne jest, że startują dwa - nieparzysty bez aktywnych dodatkowych funkcji Premium i parzysty z nimi - jesteśmy jedyną wersją językową, w której jest to praktykowane.

- czy farmienie barb ma tam w ogóle sens?
- jeśli barby się nie rozbudowują, to czy wszystkie automatycznie dodawane mają minimalny poziom rozbudowy, czy może losowy w jakimś przedziale?
- skoro się nie odbudowują, czy jeśli wyrżnę całe eko w tych barbach, to praktycznie uniemożliwię ich farmienie na amen?
Wiosek barbarzyńskich przybywa razem z graczami, a ściślej - każda rejestracja Gracza ma określone prawdopodobieństwo, że obok niego jakaś nowa barbarzyńska powstanie. To, z jakim powstanie wyposażeniem, jest całkowicie losowe.
Wyburzenie katapultami eko w barbarzyńskich nie zniesie produkcji surowców do zera, ale do 5 jednostek na godzinę - to tak gwoli ścisłości ;)
 

learnTwoPlay

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
716
@Lukasz032

Co do tego akurat się mylisz że nie ma reguły startu, od dawna jest jeden schemat... 1 farma, 2 funkcje premium. Po 3 Msc (dodaj, odejmij tydzień).
1 bez farmy, 2 funkcje premium.
żebyś się tylko kiedyś nie zdziwił... serio, Inno czasem łamie schematy ;) (Lukasz032)

I tak w kółko.. Sprawdza się od 91 w 100%.
@Poncjusz Pijak
Tak więc kolejny świat x farmieniem jest gdzieś na połowę lutego, tak jak napisał @Spartakus3597
Mówiąc o takim bez nowych funkcji premium :).
Ustawienia są natomiast na nich nie znane co mógł mieć kolega Moderator na myśli :)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Status
Zamknięty.
Do góry