Zabrali mi świnie & Katapultą w farmy

Dyskusja w 'Pytania' rozpoczęta przez użytkownika Poncjusz Pijak, 28. Sie 2018.

Poleć tę stronę

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. Poncjusz Pijak

    Poncjusz Pijak Chłop

    Dołączył:
    28. Sie 2018
    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Dobry, chciałem się zapytać od kiedy nie można wysyłać wsparcia gdzie popadnie, a przynajmniej do barb. Niegdyś, to jest jakieś 2-3 lata temu, sensem mojej gry było świniowanie okolicy, zwłaszcza na noc, żeby obronić biedne barby przed agresją graczy. A tu teraz wała, nie da się. Jeszcze rozumiem, że zablokowano wsparcie dla randomowych graczy, co pewnie miało na celu ograniczyć zdrady. Przeboleję to smutne ograniczenie, ale usunięcie kontrtaktyki na farmerów to jest jakaś porażka. Także pytania są następujące:
    - Kto jest odpowiedzialny za wyłączenie opcji świniowania?
    - Kiedy to zostało wprowadzone?
    - Czy jest to zmiana na stałe, czy występuje tylko na określonych światach? Jeśli to drugie, to czy wiadomo kiedy wystartuje świat ze świniami?

    A teraz druga część tematu, również dotycząca utrudniania gry farmerom. Skoro nie da się świniować, trzeba radzić sobie w inny sposób. Czy ktoś tutaj, najlepiej z jakimiś osiągnięciami w grze, próbował taktyki wyburzania katapultami eko w okolicznych farmach? Przypuszczam, że z prędkością poruszania się katapult, burzenia budynków i ilością farm w okolicy byłoby to zajęcie nader żmudne i nieefektowne, jednak przypuszczam, że skupiając się na jednym tylko typie surowca (prawdopodobnie drewno lub żelazo), można by wspólnymi plemiennymi siłami znacząco ograniczyć jego podaż na rynku, co przy równoczesnej rozbudowie eko z naciskiem na brakujący surowiec mogłoby umożliwić niezły handel, albo przynajmniej ograniczyć rozwój okolicy. Z tym handlem to też niedobrze się dzieje, bo kto to widział równe przełożenie surowców przy zróżnicowanym popycie na nie. Rozumiem, że znowu jest to spowodowane potrzebą ograniczenia lewego przesyłu surki, ale można by tę dolegliwość rozwiązać mniej topornymi środkami. A obecny system ogranicza możliwość czerpania zysków z dostosowania gry (własnego eko i formy rozbudowy) do popytu. Ale nie o tym chciałem teraz pisać. Pytam czy warto niszczyć jeden (albo więcej) rodzaj wydobycia w okolicznych farmach (jeśli się nie farmi, oczywiście, co obecnie jest jakąś tam opcją dzięki zbieractwu), czy jest to w ogóle możliwe (znając tę grę nie zdziwiłbym się, gdyby tu też była jakaś durna blokada), i jeśli jest możliwe, to czy rozwalone eko nie odbuduje się natychmiast/szybko?

    Pozdrawiam
     
  2. Spartakus3597

    Spartakus3597 Topornik

    Dołączył:
    18. Cze 2016
    Wiadomości:
    270
    Docenione treści:
    79
    Toś się obudził... :D
    Świat z tzw. możliwością podstawiania świń startuje raz co jakiś czas. Zalogowałeś się na jeden świat i przypuszczasz z góry, że wszystkie pozostałe mają tę samą mechanikę gry.
    To nie jest ustawienie farma/bez farmy, że można się domyśleć w jakim okresie czasowym taki świat ruszy. Kolejny serwer będzie bez farmy, więc pierwsza szansa na Twój wymarzony świat to zapewne 135. na początku przyszłego roku.
    Napisałeś post i chcesz wprowadzić zmiany dla farmerów, a nagle przypuszczasz czy opłaca się niszczyć swoją farmę( nie farmiąc) :confused: Skoro się idzie na świat z farmieniem to się farmi, a nie zbiera, proste. :D To czy się odbuduje barbarka również zależy od ustawień. Przykładem może być 131. gdzie rozwój barbarek jest offline.
     
  3. Poncjusz Pijak

    Poncjusz Pijak Chłop

    Dołączył:
    28. Sie 2018
    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Dzięki, przywróciłeś mi wiarę w tę grę.
    Zalogowałem się na trzy światy z obecnie dostępnych i za każdym razem się nie dało. Jeśli pominąłem któryś z dostępną opcją świniowania, prosiłbym o wskazanie go (oczywiście spośród dostępnych do rejestracji).

    Nie mam po temu czasu, ambicji, ani funduszy (bom skąpy). Stąd taktyki mające osłabić okolicznych farmerów.

    Nie bardzo rozumiem. To są dwie osobne kwestie: niszczenie eko farm jest formą rekompensaty za brak świń, zastępczą taktyką przeciwko farmerom. Zaś równoczesne świniowanie i farmienie tych samych wiosek jest obarczone ryzykiem, że ktoś, kto sam się nadział, także wyśle wsparcie do tej samej farmy; już to przerabiałem, taka wspaniała machina samonapędzających się świń. Co do wyburzania, ma ono na celu osłabienie okolicy przy założeniu, że samemu się nie farmi, tylko leci w zbieractwo i eko.

    Nie pytałem czy barba się odbuduje, tylko w jakim czasie można spodziewać się, że to nastąpi (a może są różne czasy rozwoju barb w zależności od świata?) oraz czy na ten czas będzie miała wpływ moja ingerencja - rzecz jasna w przypadku światów z rozwijającymi się barbami. Ale w takim razie nasuwają się kolejne pytania odnośnie światów z wyłączoną progresją barb:
    - czy farmienie barb ma tam w ogóle sens?
    - jeśli barby się nie rozbudowują, to czy wszystkie automatycznie dodawane mają minimalny poziom rozbudowy, czy może losowy w jakimś przedziale?
    - skoro się nie odbudowują, czy jeśli wyrżnę całe eko w tych barbach, to praktycznie uniemożliwię ich farmienie na amen?
     
  4. Lukasz032

    Lukasz032 Kapitan Oczywisty Plemiona Team SuperMod Operator Gry

    Dołączył:
    2. Lip 2008
    Wiadomości:
    2.981
    Docenione treści:
    146
    To są ustawienia konfiguracyjne, związane dokładnie z wysyłaniem wsparcia poza plemię. Na niektórych światach nie ma ograniczeń w wysyłaniu wsparcia do kogokolwiek, na innych to ograniczenie jest "łagodne" (można wysłać, póki się jest w jednym plemieniu, co potem to już średnio kogoś interesuje), na jeszcze innych jest "ostre" (tzn. z automatycznym cofnięciem/zawróceniem wsparcia po opuszczeniu plemienia lub wyrzuceniu gracza).
    Informację o tym, jak świat jest ustawiony, znajdziecie w opisie ustawień świata (temat w ogłoszeniach na forum, w którym mowa o jego starcie) - ewentualnie sami możecie pobrać plik konfiguracyjny świata, bo jest on publicznie dostępny jako XML.

    To tylko spekulacje graczy, których w tym miejscu średnio potrzeba. Nie mamy informacji o tym, kiedy centrala zarządzi start następnego świata, ani z jaką konfiguracją (chociaż jako obsługa możemy składać poparte oczekiwaniami Graczy sugestie). Pewne jest, że startują dwa - nieparzysty bez aktywnych dodatkowych funkcji Premium i parzysty z nimi - jesteśmy jedyną wersją językową, w której jest to praktykowane.

    Wiosek barbarzyńskich przybywa razem z graczami, a ściślej - każda rejestracja Gracza ma określone prawdopodobieństwo, że obok niego jakaś nowa barbarzyńska powstanie. To, z jakim powstanie wyposażeniem, jest całkowicie losowe.
    Wyburzenie katapultami eko w barbarzyńskich nie zniesie produkcji surowców do zera, ale do 5 jednostek na godzinę - to tak gwoli ścisłości ;)
     
    Poncjusz Pijak lubi to.
  5. learnTwoPlay

    learnTwoPlay Zwiadowca

    Dołączył:
    25. Kwi 2015
    Wiadomości:
    553
    Docenione treści:
    201
    @Lukasz032

    Co do tego akurat się mylisz że nie ma reguły startu, od dawna jest jeden schemat... 1 farma, 2 funkcje premium. Po 3 Msc (dodaj, odejmij tydzień).
    1 bez farmy, 2 funkcje premium.
    żebyś się tylko kiedyś nie zdziwił... serio, Inno czasem łamie schematy ;) (Lukasz032)

    I tak w kółko.. Sprawdza się od 91 w 100%.
    @Poncjusz Pijak
    Tak więc kolejny świat x farmieniem jest gdzieś na połowę lutego, tak jak napisał @Spartakus3597
    Mówiąc o takim bez nowych funkcji premium :).
    Ustawienia są natomiast na nich nie znane co mógł mieć kolega Moderator na myśli :)
     
    Last edited by a moderator: 5. Wrz 2018
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.